واکنش نظام پزشکی به آتش زدن یک کتاب پزشکی

گروه اجتماعی الف،   3981105116

رییس کل سازمان نظام پزشکی در واکنش به آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی توسط یکی از مدعیان طب اسلامی، برخورد مراجع قضایی و حوزه‌های علمیه دینی با این اقدام را خواستار شد.

واکنش نظام پزشکی به آتش زدن یک کتاب پزشکی

دکتر محمدرضا ظفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی گفت: کاری که صورت گرفت و کلیپی که به صوت وسیع در فضای مجازی پخش شده، ضررها و خسارت‌های زیادی را به سلامت مردم، وجهه علمی مباحث پزشکی و کشور وارد می‌کند.

وی گفت: یکی از ابعاد ضررهای این کار در شکل و ظاهر آن وجود دارد؛  آتش زدن کتاب اصولا پسندیده نیست و کاری غیرفرهنگی و ضد فرهنگی است و کسی که کتاب آتش می‌زند آن هم کتابی علمی، خود به خود به مبانی علمی و فرهنگی آسیب کلی و اخلاقی وارد می‌کند؛ حالا اگر آن فرد در کسوت یا لباس روحانیت باشد که طبیعتا به جایگاه روحانیت و دین هم ضربه می‌زند و از طرفی هم به باورهای مردم، جوانان و کسانی که سال‌ها در دانشگاه‌ها زحمت کشیدند، آتش می‌زند؛  این فقط ضرر شکلی قضیه است.

ظفرقندی ادامه داد: این کار در بعد محتوایی نیز ضررهای بسیاری دارد؛ ما خودمان را مسوول سلامت مردم می‌دانیم؛  به طوری که یکی از اهداف سازمان نظام پزشکی حمایت و صیانت از بیماران و سلامت بیماران است. این درحالیست که مکررا مشاهده می‌کنم افرادی به دلیل القائات این چنینی و جهلی باعث می‌شوند خرافات و مبانی غیرعلمی به جای مبانی علمی به روز دنیا تبلیغ شود و این امر هم بی‌تردید به تاخیر افتادن درمان‌ بیماران را سبب می‌شود و به این ترتیب با ارایه درمان‌های خرافی و جاهلانه، بیماران با مرحله‌ای از درمان مواجه می‌شوند که بیماری یا لاعلاج شده یا صعب‌العلاج. بنابراین آسیب چنین کارها و رفتارهایی متوجه سلامت مردم است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: لازم است مراجع قضایی به عنوان  مدعی‌العموم با این گونه رفتارها برخورد کنند و در این مورد خاص هم کسانی که دل‌شان برای دین و فرهنگ و پزشکی کشور می‌سوزد، باید وارد شوند و جلوی این گونه اقدامات را به طور جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود با مقوله "سلامت" رفتاری سبک و غیرجدی داشت، افزود: مشاهده می‌کنید که اکنون با بروز ویروسی جدید، همه دنیا به تکاپو افتاده‌اند تا با کرونا ویروس مقابله کنند. اهمیت بحث سلامت، درمان و پزشکی در دنیا این گونه است. حال مقایسه کنید که این کلیپ در دنیا منتشر شود؛ افکار عمومی دنیا در مورد جامعه ایران چه فکری خواهند کرد؟ بنابراین برخورد با این اقدام از طریق مراجع قضایی و حوزه‌های علمیه دینی ضرورت دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین