معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: قاسم سلیمانی را بیشتر یک مجاهد رسانه ای میدانیم تا یک مجاهد نظامی

گروه فرهنگی الف،   3981105103

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه رسانه ها باید از فضای خام فروشی بیرون بیایند و محصولاتشان را تبدیل به فراورده کنند، تصریح کرد: تولید محتوا و تبدیل آن به اعتماد عمومی باید از مهمترین کارکردهای رسانهها باشد؛ در این مسیر پایانی بر جهاد رسانهای نیست.

قاسم  سلیمانی را بیشتر یک مجاهد رسانه ای میدانیم تا یک مجاهد نظامی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانهای ابوذر با عنوان «رسانه امیدبخش؛ جامعه قدرتمند»، صبح امروز شنبه، پنجم بهمن ماه، با حضور غلامرضا سلیمانی، رئيس سازمان بسیج مستضعفین، محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود بصیری، مسئول بسیج رسانه و جمعی از مسئولان و مدیران رسانه ها و خبرگزاریهای کشور در حوزه هنری برگزار شد.

محمدخدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاعسانی وزارت ارشاد در این مراسم با تأکید بر اینکه نمیشود در مورد رسانه صحبت کرد و نام حاج قاسم سلیمانی را نبرد، اظهار کرد: ما حاج قاسم را بیشتر یک مجاهد رسانه ای میدانیم تا یک مجاهد نظامی، چراکه او با فکر، اندیشه، ایمان، اعتقاد و باور، قدرت انتقال پیام داشت و بر بستر محتوا نشست و بجای بیان، عمل کرد. محتوای او قدرتش بود، این محتوا باعث شد تا سیلی اصلی را جریان رسانهای به آمریکا بزند.

وی با تأکید بر اهمیت قدرت محتوا در حوزه رسانهای، گفت: امروز متأسفم که بگویم ما در کمیت رسانه موفق بودهایم، اما در محتوا ضعیف بودیم؛ لذا امروز مهمترین موضعی که رسانه باید به آن بپردازد شناخت مخاطب است و این موضوع باید بخش اول رسانه ها باشد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه رسانه ها باید از فضای خامفروشی بیرون بیایند و محصولاتشان را تبدیل به فراورده کنند، تصریح کرد: موضوع شناسی، مهترین پیام حاج قاسم بود؛ پیامی که حاج قاسم در سیل، در تصویر، در کلام، در عمل و در تمامی رفتارها و فعالیتهای خود نسبت به کشورش داشت، مشخص بود. آنجایی که لازم بود اقتدار داشته باشد، اقتدار و آنجا که لازم بود محتوای مناسب باشد، محتوا ارائه میکرد .

وی با اشاره به اینکه تولید محتوا و تبدیل آن به اعتماد عمومی باید از مهمترین کارکردهای رسانه ها باشد، گفت: باید باور کنیم که مدافعان حرم، تنها مدافع خاک حرم نبودند بلکه مدافع ارزش و حرمت آن بودند؛ لذا قدرت ما رسانه ها هم باید مبارزه با ظلم، تبعیض و مبارزه با انسانهایی باشد که انسانها را به اسم انسانیت و به بهانه های دروغین می‌کشند.

خدادی اضافه کرد: پایانی بر جهاد رسانه ای نیست چراکه مبارزه با جهل پایان ندارد و این وظیفه رسانه است که راه و مسیر حسین ابن علی(ع)، امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و همه کسانی که به انسان و انسانیت میاندیشند را رها نکنند و بر فناوری سوار شوند. امروز شایعه بر بستر بیاطلاعی سوار میشود و نباید فراموش کنیم که هزاران نفر در سراسر جهان برای ایجاد شک در مردم مجهز شده اند تا تشکیک را در باورهای و ذهن مردم ایجاد کنند.

جریان رسانه ای ما باید امروز شبهات را شناسایی کند و در مواقعی پدافندی و در جایی آفندی عمل کند. رس جمهور آمریکا قبل از اینکه سر کار برود، کار رسانهای میکند چرا که باور دارد، همه جنگها و نزاعهایی که رخ داده بی نتیجه بوده اند، بنابراین جنگ افکار عمومی را آغاز کرده است؛ لذا جریان رسانه ای ما باید امروز شبهات را شناسایی کند و در مواقعی پدافندی و در جایی آفندی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سربازان رسانه ای ما رزمندگان خط مقدم مقابله با تحقیر مردم ایران هستند، تصریح کرد: فراموش نکنیم که در شرایط امروز سربازان رسانهای ما نباید انتظار کارکرد رسانه را از رسانه داشته باشند. قدرت رسانه در فرد است و این مهارت نیازمند افزایش دانستههای ما و مهمتر از همه مجهز شدن به زبانهای خارجی است.

کارکرد جشنواره رسانهای ابوذر باید توسعه توانایی مجاهدان رسانهای باشد معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اضافه کرد: نتیجه و کارکرد جشنواره رسانهای ابوذر باید توسعه توانایی مجاهدان رسانه ای و تسلط آنها به زبان خارجی باشد. نکته دیگر در این مسیر شناخت جریانات رسانه ای است. امروز دشمن در مغز بچه های ما وارد شده و دفاع از ایران و انقلاب اسلامی در قدم اول تکلیف فردی است و با داشتن یک تلفن همراه شما هم میتوانید دفاع و حتی به دشمن حمله کنید. میتوانید در مقابل آنچه به عنوان دروغ منتشر میشود، دفاع کنید.

خدادی اظهار کرد: حیاط ما، معنای ما و عاقبت ما به حضور رسانه هاست و ما پاکترین خونهای بشر را در این عرصه دادهایم. این خونها، تکلیفی برگردن ماست و باید با رسانه از ارزشهای انسانی دفاع کنیم. امیدواریم که خدا توفیق درک، یقین و راه شهدا را به ما بدهد و در مسیر اقتدار جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری و با حمایت تمام ارکان دولت و ملت، آنچه که امروز داریم را بتوانیم با قدرت حفظ کنیم و در تاریخ کشور فرصت فردای بهتری را برای مردم عزیزمان فراهم بیاوریم.

 

قلمها و قدمها، خالق سردار سلیمانیهای دیگر مسعود بصیری، مسئول سازمان بسیج رسانه، نیز در این مراسم گفت: امسال پنجمین جشنواره رسانهای ابوذر را برگزار میکنیم. این جشنواره در 29 استان برگزار و بیش از ۱۴ هزار اثر دریافت شده و داوران آثار برگزیده را انتخاب کردهاند. امیدوارم این قلم و قدمها در این مسیر، حاج قاسمهای سلیمانی دیگری را خلق کند 1/25/2020 چاپی نسخه https://iqna.ir/fa/print/3873982 3/3 وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه خبرنگاران و ضرورت پرداختن به نیازهای آنان اشاره و تأکید کرد: ما اصحاب رسانه سنگرسازان بیسنگریم. دشمنان برای مقابله با ایران میلیونها دلار خرج میکنند تا از این جبهه به ما آسیب بزنند. مبادا جنگ احزاب مانع سستی کار و مجاهدت اصحاب رسانه شود.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین