ایزوگام چیست؟ و ایزوگام خوب چه ویژگی هایی دارد؟

گزارش بازرگانی،   3981105086

ایزوگام چیست؟ و ایزوگام خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ایزوگام یک پوشش مقاوم است که از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده و با استفاده از گرما بر بستر بام و مکان مورد نظر نصب و چسبانده می‌شود و از ایزوگام برای عایق کردن سطوح مختلفی همچون پی، دیواره، کف و بام ساختمان‌ها و استخرها برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت استفاده می شود و قابل ذکر است عمر ایزوگام کیفیت خوب به ‌طور متوسط ۱۵ سال است.

مواد اولیه به‌ کار رفته در تولید ایزوگام:

  • قیر صنعتی 70/60

  • مواد پلیمری به نام اتکتیک پلی‌پروپیلن (APP)

  • یک ‌لایه تیشوی نخ دار (پشم‌ شیشه)

  • یک‌ لایه پلی‌استر سوزنی

  • پودرتالک و در بعضی از این عایق‌ها پودر مس ۶۰۰ نیز بکار می‌رود.

  • فیلم پلی‌ اتیلن

  • فویل آلومینیومی

  • باند و چسب

مشخصات ظاهری ایزوگام استاندارد:

ایزوگام استاندارد در ابعاد ۱۰*۱ متر (طول*عرض) و ضخامت 3.5 تا 4 میلی‌ متر و وزن تقریبی 40 تا 42 کیلوگرم به ‌صورت رول ‌های وکیوم شده تولید می‌گردد.

مزایای ایزوگام:

  • پیوندپذیری عالی و درزبندی یکنواختی را ایجاد می‌کند

  • در برابر پانچ استاتیکی و ضربات وارده مقاوم است

  • در مقابل پارگی و فشار هیدرواستاتیکی مقاوم است

  • بسیار اقتصادی و مقرون ‌به‌ صرفه است

  • احتیاج به برف ‌روبی ندارد

  • در مقابل سرما و گرما مقاومت زیادی دارد

  • نصب آن آسان است

  • کاربردش منجر به آلودگی هوا نمی‌شود

  • در مقابل اشعه UV مقاوم است

  • وزن زیادی ندارد و از بار اضافی سقف جلوگیری می‌کند

  • به علت سبکی و مقاومت زیاد به ‌تنهایی یک عایق کامل جهت پشت ‌بام، پی ساختمان، حمام و استخر، مخازن آب، تونل ‌های آبیاری، سردخانه‌ها، لوله‌های گاز و نفت است.

انواع ایزوگام در بازار از نظر لایه تشکیل ‌شده:

در حالت کلی دو نوع ایزوگام در بازار وجود دارد یک نوع تک لایه با ضخامت 3 میلی ‌متر و یک نوع دولایه با ضخامت 3.5 تا 4 میلی ‌متر.

ایزوگام تک لایه یا دولایه؟ کدام بهتر است؟

ایزوگام چه تک لایه، چه دولایه، ممکن است باروکش آلومینیومی یا بدون روکش باشد اگر قصد دارید سطوحی مثل پشت ‌بام را ایزوگام کنید که در برابر تابش مستقیم نور خورشید و گرما قرار دارد، بهتر است از ایزوگام با روکش آلومینیوم یا اصطلاحاً ایزوگام فویل دار استفاده کنید و اگر قصدتان عایق ‌کاری پی ساختمان یا دیواره و کف سرویس‌های بهداشتی است، از نوع بدون روکش یا اصطلاحاً ایزوگام ساده استفاده کنید تا اقتصادی‌تر باشد.

انواع ایزوگام از نظر روکش:

  • ایزوگام با روکش آلومینیوم

  • ایزوگام بدون روکش

  • ایزوگام با روکش ماسه‌ای یا سنگریزه‌ای

  • ایزوگام طرح دار رنگی

در حالت کلی 4 نوع ایزوگام از نظر پوشش و روکش روی ایزوگام وجود دارد یک نوع ایزوگام با روکش آلومینیوم که به آن فویل دار می ‌گویند که با توجه به روکش آلومینیومی، این نوع ایزوگام در جاهایی که در تابش نور مستقیم آفتاب است کاربرد زیادی دارد و یک نوع دیگر ایزوگام با روکش ماسه یا سنگریزه با رنگ‌ های متنوع و دلخواه است که برای عایق ‌کاری مکان‌ های گوناگون کاربرد دارد و مانند ایزوگام طرح دار برای زیباسازی نما ها و مکان های مختلف به کار می رود و یک نوع دیگر ایزوگام بدون روکش آلومینیم که به آن ساده یا پودری گفته می‌شود که این نوع ایزوگام بیشتر جهت عایق ‌کاری سرویس‌ های بهداشتی، پی و... به کار می‌رود.



شکل ظاهری یک ایزوگام استاندارد:

انواع استاندارد با نشان‌ گذاری روی رول عایق مشخص می‌شود و این نشان ‌گذاری باید در فاصله هر دو متر روی فیلم پلی‌ اتیلنی روی عایق چاپ شود برچسب عایق نیز باید نشانه‌گذاری شود و در این نشانه ویژگی‌ هایی از جمله نوع عایق رطوبتی، تاریخ تولید، وزن، ضخامت و علامت استاندارد چاپ می‌شود.

یک ایزوگام مرغوب و استاندارد را چگونه می‌توان شناخت؟

امروزه با وجود فراوانی کارخانه ‌های تولید ایزوگام، ایزوگام نامرغوب و غیراستاندارد و تقلبی به فراوانی در بازار یافت می‌شود و همین امر سبب شده است تا به نحوه تشخیص ایزوگام مرغوب و استاندارد بیشتر توجه کنیم که در زیر به تعدادی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. برچسب عایق ‌های استاندارد باید شامل مشخصات تولیدکننده، تاریخ تولید، نوع عایق، علامت استاندارد و... باشد.

۲. در ایزوگام نامرغوب به‌ جای استفاده از پلیمر یا قیر مرغوب پودرهای معدنی یا مواد غیر پلیمری به کار می‌رود و از همین رو نوع تقلبی آن بویی نامطبوع و مشابه گازوئیل صنعتی (مازوت) می‌دهد، اگر دستتان را بر قسمتی از لایه خارجی و بدون پوشش ایزوگام نامرغوب بکشید نیز ذرات و رنگ‌دانه‌های سیاه به دستتان می‌چسبد.

۳-اندازه‌گیری ضخامت لایه با توجه به ضخامت لایه ایزوگام درخواستی.

گارانتی و ضمانت محصولات ایزوگام:

کلیه محصولات تولیدی ایزوگام دارای استاندارد ملی ایران و استانداردهای رینگفلد انگلستان و TUV اتریش و استانداردهای معتبر اروپا ازجمله CE است و این محصولات توسط شرکت تولیدی به‌صورت کتبی ۱۰ سال ضمانت و توسط بیمه نیز ۵ سال ضمانت می‌گردد.

نکاتی در انتخاب یک ایزوگام مرغوب:

  • عایق باید از دولایه تیشو و پلی ‌استر تشکیل‌ شده باشد که مشخصات آن بر روی برچسب آن ذکرشده است.

  • عایقی را انتخاب کنید که حتماً دارای نشان استاندارد باشد.

  • عایق باید کاملاً سالم باشد به‌ویژه به قسمت پاشنه عایق توجه کنید که شکسته نباشد.

  • برای عایق‌کاری سرویس‌های بهداشتی از ایزوگام دو لایه پودری استفاده کنید. حتماً باید عایق درجه‌یک باشد.

  • دارا بودن ضمانت‌نامه کتبی شرکت و بیمه‌نامه از طرف شرکت

  • متناسب بودن نوع ایزوگام با اقلیم آب و هوایی

توجه به موارد استفاده مورد نظر مانند، استفاده برای بام، کف و دیوار، سرویس‌های بهداشتی، سدها، پی ساختمان، استخر

از مراکز معتبر خرید کنید که پس از نصب بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید.

چرا خرید اینترنتی ایزوگام؟

با توجه به پیشرفت دنیای امروز و راه ‌های ارتباطی جدید و آسان و اهمیت داشتن وقت و زمان، برای تسهیل در خرید انواع ایزوگام در سراسر ایران جهت رفاه حال هموطنان عزیز و صرفه‌جویی در زمان، خرید اینترنتی انواع ایزوگام را از بهترین برندهای موجود در بازار و دارای کیفیت و مرغوبیت کالا و استانداردهای معتبر ایران و اروپا و ضمانت بیمه ایران و ضمانت‌نامه ۱۰ ساله شرکت، فراهم آورده تا شما هموطنان عزیز بدون طی کردن مسافت و صرف زمان، ایزوگام دلخواه خود را در محل پروژه یا منزل در سراسر ایران تحویل بگیرید.

واقعیت این است که استفاده از عایق‌ های رطوبتی نامطلوب در ساختمان ‌ها مشکلات فراوانی را همچون تخریب بخش‌ هایی از ساختمان و متحمل شدن هزینه‌ های بسیار برای ساکنان آن به همراه دارد متأسفانه به دلیل نبود آگاهی ‌های لازم از سوی شهروندان نسبت به ویژگی‌ های عایق رطوبتی مطلوب و مرغوب و نیز تبلیغات ناسالم برخی شرکت ‌ها، مشکلات ناشی از این امر بیش ‌از پیش بر شهروندان تحمیل می‌شود.

ایزوگام‌ های غیراستاندارد:

آیا شما هم در اینترنت در خصوص ایزوگام‌های تقلبی و غیراستاندارد جستجو کرده‌اید؟ یا خبرهای در خصوص ایزوگام‌های تقلبی را شنیده یا خوانده‌اید؟

اگر خبر ندارید می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت خبرهای ایزوگام تقلبی و غیراستاندارد را مشاهده کنید.

با توجه به وجود ایزوگام‌های غیراستاندارد و تقلبی در بازار، خرید یک ایزوگام مرغوب و درجه ‌یک برای مشتریان کاری سخت و دشوار گردیده است اما نگران نباشید شرکت ایزوگام هیرمان با تجربه‌ای بسیار ارزشمند و با اتکا به مشاوران مجرب و با تجربه بهترین ایزوگام‌ را به مشتریان پیشنهاد داده و مشتریان را در خرید یک ایزوگام مرغوب و استاندارد راهنمایی می‌کند شرکت ایزوگام هیرمان تا پایان خرید یک ایزوگام مرغوب و درجه ‌یک همراه شماست.

خرید یک ایزوگام استاندارد و اصل:

آیا شما هم هنگام خرید یک ایزوگام خوب و درجه ‌یک دغدغه دارید؟ آیا شما هم در این آشفته ‌بازار ایزوگام سردرگم شده‌اید؟ آیا شما هم با این ‌همه نام شرکت‌های شبیه به هم در صنعت ایزوگام برای خرید دچار سردرگمی شده‌اید؟ نگران نباشید شرکت ایزوگام هیرمان برای انتخاب آگاهانه و بهتر در کنار شماست.

با توجه به اینکه وقتی برای خرید ایزوگام تصمیم می‌گیرید با تعداد بسیار زیادی از آگهی‌ها و نام‌های مشابه ایزوگام که بیشتر آن‌ها نام شرق یا گستر را یدک می‌کشند مواجه می‌شوید که متأسفانه تعداد بسیاری از آن‌ها غیراستاندارد و تقلبی می ‌باشند و اگر آگاهی خوبی نسبت به ایزوگام و برندهای مرغوب و درجه ‌یک نداشته باشید در دام آن‌ها گرفتار شده و اقدام به خرید ایزوگام غیراستاندارد و تقلبی می‌کنید.

نکاتی که باید در حمل ‌و نقل ایزوگام رعایت شود:

نکات زیر می‌بایست در حمل ‌و نقل ایزوگام و عایق همچنین تخلیه و بارگیری آن در انبار و محل کار مورد توجه قرار گیرد:

۱-همیشه رول عایق را عمودی نگه‌دارید.

۲-هیچ‌گاه رول عایق را هنگام تخلیه پرتاب نکنید.

۳-رول را همیشه به‌دقت جابجا کنید تا موجب پارگی لبه و متن عایق نشود.

۴-رول‌های عایق می‌بایست در محیطی خشک و مسقف با دمای حداقل ۵ درجه سانتی ‌گراد و حداکثر ۲۵ درجه سانتی ‌گراد نگهداری شوند.

۵-حداکثر زمان ذخیره ‌سازی رول‌های عایق رطوبتی از تاریخ تولید تا ۱۲ ماه است و در خصوص بعضی از انواع عایق در فصل توصیه ‌شده می ‌بایست عایق مصرف شود.

۶-رول‌ های عایق رطوبتی می ‌بایست از یکی از دو طرف سر یا ته عایق در انبار نگهداری شوند.

نکاتی که باید در انبارداری و نگهداری ایزوگام رعایت شود:

نحوه انبارداری عایق ‌های رطوبتی بسیار حائز اهمیت است و بایستی نکات زیر مورد توجه قرار گیرد.

۱-محل انتخاب ‌شده برای انبارداری باید دارای سطح کاملاً صاف باشد.

۲-برای انبارداری از جاهای کاملاً خنک «۵ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد» استفاده گردد و حتی‌ الامکان سایه باشد.

۳- رول‌ های عایق رطوبتی به‌ صورت ایستاده و در کنار هم چیده شوند.

۴-از قرار دادن عایق ‌ها بر روی ‌هم جداً خودداری گردد.

نکاتی که باید در هنگام نصب ایزوگام رعایت شود:

برای اینکه حداکثر کارایی از عایق رطوبتی ایزوگام حاصل گردد لازم است هنگام نصب نکات زیر را دقیقاً رعایت نمایید:

۱-سطح مورد نظر می ‌بایست صاف، تمیز و خشک باشد.

۲-سطح کار می‌بایست با یک پرایمر قیری زود خشک شوند و به ‌منظور افزایش چسبندگی عایق اندود گردند.

۳-سطح کار می‌بایست کلاً به نحوی شیب بندی شود که آب در هیچ جای عایق تجمع ننموده و به سمت محل‌های تخلیه هدایت شود. «شیب ۵% به ‌طور معمول توصیه‌ شده»

۴-نصب عایق می‌بایست در دمای بالای ۵ درجه سانتی‌ گراد صورت پذیرد.

۵-از نصب عایق در محیط نامناسب «رطوبت بالا، باران، برف و...» خودداری شود.



مواد به‌ کار رفته در ایزوگام پودری و فویل دار:

ایزوگام پودری تشکیل‌شده از یک ‌لایه پلی‌استر سوزنی و لایه تیشو نخ دار اشباع‌ شده با قیر و اصلاح‌ کننده‌های A.P.P که از طرف خارج با پودر معدنی و از طرف داخل با نایلکس پوشانده شده است که مناسب برای ایزوله کردن بام، کف آشپزخانه، حمام، پی ساختمان، دیواره استخر، مخازن و ... می‌باشند.

ایزوگام فویل دار تشکیل ‌شده از یک ‌لایه پلی‌استر سوزنی و یک‌ لایه تیشو نخ دار اشباع‌ شده با قیر و اصلاح ‌کننده‌های A.P.P که از سمت خارج با روکش آلومینیوم و از سمت داخل با نایلکس پوشانده شده است و لایه آلومینیوم موجب انعکاس بیشتر از ۸۵% گرما و محافظت لایه اصلی ایزوگام از U.V (اشعه ماوراءبنفش) است این لایه بسیار مطلوب جهت استفاده در بام است.

طریقه نصب ایزوگام و کارایی آن:

برای داشتن یک ایزوگام مناسب، کیفیت لایه ایزوگام فقط ۳۰ درصد تأثیر دارد و ۷۰ درصد دیگر آن کیفیت نصب لایه است بنابراین مردم باید دقت کنند که ایزوگام خریداری ‌شده حتماً توسط کارگران متخصص نصب شود وگرنه بهترین لایه‌ها هم بیش از یک سال کار آیی نخواهند داشت.

دلیجان در امر تولید عایق‌های رطوبتی دارای یک برند (مارک) است و به دلیل داشتن همه زیرساخت‌ها و ویژگی‌های لازم، نشان جغرافیایی این محصول را کسب کرده است اما بسیاری از شرکت‌ها هم با سوءاستفاده از برند ایزوگام دلیجان از مردم کلاهبرداری می‌کنند که این میطلبد مردم در خرید ایزوگام از یک شرکت معتبر نهایت دقت را داشته باشند.

موارد مهم در انتخاب ایزوگام مرغوب:

۱: ایزوگامی را انتخاب نمایید که حداقل نشان استاندارد ملی ایران را داشته باشد.

۲: ایزوگام باید از دولایه تیشو و پلی‌استر تشکیل ‌شده باشد که مشخصات آن بر روی برچسب آن ذکر شده است.

۳: ایزوگام متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود «گرمسیری یا سردسیری» انتخاب نمایید که روی عایق ذکر شده است.

۴: ایزوگام باید کاملاً سالم باشد مخصوصاً به قسمت پاشنه رول ایزوگام توجه کنید که شکسته نشده باشد.

۵: توجه داشته باشید اکیپ نصب ایزوگام نهایت دقت و ظرافت را انجام دهند، همیشه از نمایندگی‌های معتبر و خوشنام خرید کنید و به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار از آن‌ها ضمانت اجرایی و بیمه‌ نامه معتبر را بخواهید.

۶: برخی تولیدکننده ‌ها وزن ایزوگام را پایین میاورند، پس به وزن ایزوگام هم توجه کنید که کمتر از 37 کیلوگرم نباشد.

۷: برای عایق‌ کاری سرویس‌های بهداشتی ایزوگام دو لایه پودری را انتخاب نمایید و حتماً باید عایق درجه‌ یک باشد.

۸: ایزوگام زمستانه با تابستانه از نظر فرمول تولید متفاوت است به تاریخ تولید ایزوگام توجه کنید که بیش از ۶ ماه در انبار نمایندگی دپو نشده باشد.

۹: ایزوگام‌های تک لایه برای دیوار مناسب است، برای پشت‌بام از آن استفاده نکنید.



صادرات ایزوگام:

شرکت ایزوگام هیرمان با توجه به نیاز کشورهای همسایه از نظیر عراق، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و ... و همچنین کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی و آفریقایی به ایزوگام مرغوب و درجه ‌یک، اقدام به تولید بهترین محصولات ایزوگام صادراتی و درجه‌ یک نموده است که این محصولات دارای استانداردهای جهانی ازجمله LAF,ISO,TUV,CE هستند و همچنین این محصولات دارای ضمانت ‌نامه کتبی و بیمه نیز می ‌باشند و محصولات ویژه‌ای نیز برای این کشورها به ‌صورت سفارشی تولید می‌گردد پس شما هم اگر می‌خواهید ایزوگامی درجه ‌یک و با بهترین کیفیت و قیمت صادر نمایید کافی ست با شرکت ایزوگام هیرمان تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با واحد فروش شرکت ایزوگام هیرمان تماس بگیرید و یا به وبسایت Hirmaanco.com مراجعه کنید.



منبع : ویرلن

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین