میزان خسارت سیلاب سیستان و بلوچستان مشخص شد

گروه اجتماعی الف،   3981105079

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های سیل آسا در جنوب این استان تا کنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

میزان خسارت سیلاب سیستان و بلوچستان مشخص شد

به گزارش ایرنا، عباسعلی ارجمندی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است.

 وی ادامه داد: ۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی در جنوب این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است و همچنین شاهد افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها هستیم.

وی اظهار داشت: ۱۴شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

ارجمندی ادامه داد: وسعت سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع است که ۶۲ هزار کیلومتر مربع آن در حوزه بحرانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این سیلاب تلفات جانی به همراه نداشت؛ تصریح کرد: ارتباط ستاد بحران با دهیاری‌ها در همان لحظات اولیه به خوبی انجام شد و اطلاع رسانی و اعلام وضعیت هشدار توسط بلندگوهای مساجد از جمله عوامل مهم در نداشتن تلفات جانی بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ۲۰۰ سورتی پرواز در این مناطق توسط چرخ بال‌های هلال احمر و نظامی انجام شده و ۲۶۷ مادر باردار نیز توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی گفت: ۱۶ میلیارد تومان هلال احمر، ۱۳۰ کامیون امدادی به ارزش ۴.۵ میلیارد تومان توسط شرکت شستا، ۱۵ هزار جفت کفش توسط کفش سازی بِلا، ۸۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب داران و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)۹۰ تن اقلام امدادی به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کرده است.

ارجمندی اظهار داشت: ۲۱ گروه پزشکی جهادی به غیر از گروه‌های پزشکی ارتش و سپاه با آورده یک میلیارد تومان دارو کار امدادرسانی در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان را انجام دادند.

وی بیان کرد: ۳۵ هزار و ۶۲۷ خانوار سیلزده جنوب استان تا کنون از طریق ستاد بحران، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و گروه‌های خودجوش زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۱۵۶ هزار و ۷۵۱ نفر در این مدت بسته غذایی و امدادی دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص تخریب منازل سیلزده گفت: ۲۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی دستور ساخت و بازسازی آنها صادر شده که ۱۴ هزار واحد در حوزه روستایی و ۲ هزار واحد در حوزه شهری است و همچنین هشت هزار واحد باید بازسازی شود.

ارجمندی یکی از مشکلات مهم در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان را نبود کامل ماشین آلات راهسازی دانست که نیاز است شرکت‌های دولتی، خصوصی، خیران و مردم در این بخش کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین