ترامپ: تا قبل از سه‌شنبه از «معامله قرن» رونمایی می‌کنم

گروه جهان الف،   3981104003

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که قبل از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن و پیش از دیدارش با او، که سه‌شنبه هفته آینده انجام می‌شود، از طرح ادعایی صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.

 ترامپ: تا قبل از سه‌شنبه از «معامله قرن» رونمایی می‌کنم

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که درصدد است از طرح ادعایی خود برای صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، قبل از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن که روز سه‌شنبه انجام خواهد شد، رونمایی کند.

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگارانی که او را در سفر فلوریدا همراهی می‌کردند، گفت: «ما احتمالا آن را کمی زودتر منتشر خواهیم کرد. آن یک طرح عالی است.»

او در عین حال اذعان کرد که احتمالا فلسطینیان با این طرح مخالفت کنند.

پیشتر ساعاتی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی و متعاقباً رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از طرف شخص دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو را به واشنگتن دعوت کرده است؛ دعوتی که گفته شده در راستای رونمایی از طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» صورت گرفته است.

در ادامه مایک پنس در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأیید خبر دعوت از نتانیاهو، اعلام کرد که طبق پیشنهاد نخست‌وزیر اسرائیل، «بنی گانتس» رئیس «ائتلاف آبی و سفید» (حزب مخالف نتانیاهو) نیز به آمریکا دعوت شده است.

دونالد ترامپ، عصر دیروز نیز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «ایالات متحده مشتاقانه منتظر است تا در هفته آینده ورود نخست‌وزیر نتانیاهو و بین گانتس، رئیس ائتلاف آبی و سفید به کاخ سفید را خوشامد بگوید. گزارش‌های منتشر شده درباره جزئیات و زمان‌بندی طرح صلح خاورمیانه که تاکنون بسیار محرمانه مانده، صرفاً گمانه‌زنی [رسانه‌ها] است.»

طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن که برخی رسانه‌ها هدف از دعوت نتانیاهو و بنی گانتس به آمریکا را رونمایی از آن اعلام کرده‌اند، طرحی است که از سوی آمریکا و با چراغ سبز برخی کشورهای عرب منطقه به‌ویژه عربستان سعودی، برای به اصطلاح پایان دادن به منازعه اسرائیل با فلسطین و ‌به‌عنوان مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی کلید خورده است.

در مذاکرات بعدی این طرح آمریکایی- صهیونیستی، بحث انتقال آوارگان فلسطینی به «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی مطرح و «حق بازگشت» حدود 6 میلیون آواره فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

در همین راستا، روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز ‌شب گذشته در مقاله‌ای به گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌ها پیرامون جزئیات طرح «معامله قرن» پرداخت و به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این طرح «حاکمیت کامل» این رژیم بر سراسر شهر قدس و الحاق همه شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد.

این گزارش، معامله قرن را «سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی» دانسته است که تاکنون از سوی آمریکا به اسرائیل ارایه شده و حقوق چندانی را برای فلسطینیان در نظر نگرفته است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی تصریح کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از جزئیات معامله قرن خبر ندارد و این طرح در رام‌الله «از پیش مرده» در نظر گرفته می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین