وال استریت ژورنال: کهنه سربازان با ترامپ درباره حملات موشکی ایران اختلاف نظر دارند

  3981103094 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه وال استریت ژورنال  می نویسد کهنه سربازان آمریکایی با  اظهارات دونالد ترامپ درباره شدت جراحات وارد شده به سربازان آمریکایی در حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اختلاف نظر دارند و آن را ناشی از بی اطلاعی  وی می دانند.

وال استریت ژورنال: کهنه سربازان با ترامپ درباره حملات موشکی ایران اختلاف نظر دارند

به گزارش الف به نقل از وال استریت  ژورنال، درحالی که دونالد ترامپ  میگوید در حملات موشکی ایران به پایگاه آمریکا درشمال عراق  تلفات چندان جدی به بار نیامده، کهنه سربازان می گویند این سخنان  ناشی از نادانی است. 

<<رئیس جمهور ترامپ میگوید جراحات  وارد شده به نظامیان آمریکایی در حملات موشکی ایران به پایگاهی در  شمال عراق، "چندان جدی" نیست، این امر واکنش غضبناک برخی کهنه سربازان را درپی داشته است. ترامپ روز چهارشنبه در کنفرانسی  خبری در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس گفت، "شنیده ام که آنها دچار سر درد و یک سری مشکلات دیگر شده اند. نه از نظر من  اینها در مقایسه با جراحاتی که من دیده ام، جدی نیستند. .من افرادی را دیده ام که دست و پا ندارند.

بلافاصله بعد از حملات موشکی 7 ژانویه در پایگاه عین الاسد، آقای ترامپ گفت هیچ نیروی آمریکایی در این  حملات زخمی نشده است، اقدامی که به تلافی ترور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایرانی در چند روز قبل صورت  گرفته بود. اما ارزیابی ها از میران تلفات در هفته های اخیر رو به افزایش بوده است. هفته گذشته مقامات نظامی گفتند که 11 نظامی  آمریکایی به خاطر عواقب ناشی از آن حملات – که اغلب آسیب های ملایم مغزی نامیده می شود- به خارج از عراق منتقل  شده اند. روز چهارشنبه سرلشکر "الکسس گرینکیوویچ" از نیروی هوایی و فرمانده نیروهای تحت امر  آمریکا در مبارزه با داعش، گفت تعداد سربازانی که دچار عواقب ناشی از صدمات مغزی شدند، "دهها نفر" بوده است.

گرینکیوویچ از  اظهارنظر درباره سخنان ترامپ خودداری کرد.  

صدمات شدید مغزی شایع ترین عارضه ای است که سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان و عراق – که در معرض بمب های مخفی کنار جاده ای قرار دارند- به آن مبتلا میشوند. به گزارش پنتاگون، از سال 2000 تاکنون بیش از 408 هزار نظامی آمریکایی به این بیماری مبتلا شده اند، که 80 درصد آن شامل ضربات مغزی است. به گفته پنتاگون بیشتر مجروحان در مدت چند روز یا چند هفته از ضربات مغزی  رها می شوند اما درباره کسانی که دچار ضربات چندگانه شده اند، روند درمان می تواند طولانی تر باشد.

گروه های کهنه سرباز می گویند چنین آسیب هایی بسیار شدیدتر بوده و عوارض آن می  تواند بر عملکرد کاری و همچنین ارتباطات شخصی افراد تاثیر بگذارد. "رندی ریس" مدیر اجرایی مرکز کهنه سربازان ناتوان آمریکایی در واشنگتن میگوید: "در خصوص تاثیر جدی این صدمات می توان گفت که ظاهرا فقط  فرمانده کل قوا از آن بی اطلاع است. "

وی افزود هیچ نوعی ملایم از این  بیماری وجود ندارد که عوارضی در پی نداشته  باشد.

ارتش آمریکا برای مواجهه با روند رو به گسترش جراحات مغزی پس از حوادث 11 سپتامبر،  آمادگی مناسبی نداشت. اما همزمان با تجربیات رزمی 18 ساله پزشکان، قوانین جدیدی وضع شد که  فعالیت های مبتلایان به این بیماری را محدود کرده است. >>

وال استریت  ژورنال به نقل از "پال ریکوف" بنیانگذار جنبش کهنه سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان نوشت سخنان آقای ترامپ "واقعا غیرسازنده است زیرا ما در یک دهه و نیم گذشته تلاش کرده ایم در خصوص جراحات نامرئی جنگ، به مردم  آموزش داده و آن را برجسته کنیم. او واقعا نشان داد از چیزی که می تواند مهم ترین بیماری نسل ما باشد، کاملا بی اطلاع است."

"شرمن گیلومز" مسئول ارشد جنبش AMVETS – یک سازمان مرتبط با امور  کهنه سربازان آمریکایی که با کنگره مرتبط است، گفت  گام نادرست رئیس جمهور در اختلاف نظر بین افرادی که در ارتش خدمت کرده اند، و آنهایی که  خدمت نکرده اند، مایه انتقاد است. گلیومز افزود آقای ترامپ هم "مانند اغلب آمریکایی ها از سربازان حمایت می کند، اما نمی تواند با مسایل آنها ارتباط برقرارکند.  ما بیشتر عادت کرده ایم که شاهد باشیم بازیکنان خط حمله به خاطر ضربه سر از بازی خارج شوند، تا اینکه فقط تاثیرات درازمدت جراحات ناشی از انفجار را در مغز افرادی تایید کنیم که در شرایط خطرناک خدمت میکنند."

"پیت کیه رلی" ژنرال بازنشسته که پیش از بازنشستگی در سال 2012 دومین افسر ارشد ارتش آمریکا بود، می گوید درمان جراحات مغزی بسیار دشوارتر از جراحاتی است که  در دست و پا ایجاد می شود. 

وی گفت: " واقعیت این است که ما درباره آسیب  های مغزی اطلاعات بسیار کمی داریم. مدت زمانی طولانی پس از آنکه تلاش کردیم، قطعی اندام را درمان کنیم، اکنون از ارائه خدمات برای درمان صدمات مغزی ناتوان هستیم."

کاخ سفید نیز به درخواست برای واکنش سریع در این زمینه، پاسخی نداد.


دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۴۷۴۸۲۰:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۳
ناشی از بی اطلاعی ترامپ نیست ناشی از دروغگویی ترامپ هستش وی مرزهای دروغگویی را جابجا کرده است!!!
ناشناس۱۳۰۴۸۰۵۲۱:۳۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۳
برایان هوک سردار قاآنی را تهدید به ترور کرده ایا قوه قضاییه و مراجع عظام نباید حکم قصاص و فتوای قصاص ترامپ را صادر نمایند
ناشناس۱۳۰۴۸۹۲۰۰:۰۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۴
خدا لعنتش کنه ترامپ حیوان را که این همه تحریم برای ملت ایران وضع کرده .....
ناشناس۱۳۰۴۹۰۸۰۰:۲۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۴
تروریست های انکار شده بهترین نام برای کشته های آمریکاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین