فراخوان گروه‌های عراقی برای حضور در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی

گروه جهان الف،   3981103073

گروه‌های عراقی خواستار مشارکت در تظاهرات میلیونی فردا (جمعه) همزمان با سالگرد انقلاب بیستم در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور شدند،‌ در این راستا عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان و عضو ائتلاف سائرون وابسته به مقتدی صدر از طرح امنیتی مشترک برای تامین امنیت تظاهرات میلیونی فردا که قرار است صبح جمعه آغاز شود، خبر داد.

فراخوان گروه‌های عراقی برای حضور در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، جنبش النجباء از عراقی‌ها خواست در تظاهرات میلیونی فردا در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی و درخواست برای خروج آنها از کشورشان شرکت کنند.

جنبش النجباء در بیانیه‌ای اعلام کرد، ملت عراق در برابر تصمیمی تاریخی قرار دارند که کل جهان منتظرش است، دشمن زودتر از دوست منتظر فرداست تظاهرات فردا چهره درخشان عراق را مشخص می‌کند.

در این بیانیه افزوده شده است، سرنوشت عراق و منطقه به این تظاهرات مردمی و صدای ملت بستگی دارد.

گردان‌های حزب‌الله عراق نیز از عراقی‌ها خواست مشارکت پرشکوهی در "انقلاب بیستم دوم" طی فردا با مطالبه خروج آمریکا از کشورشان داشته باشند.

این گروه خاطرنشان کرد، انقلاب عراقی‌ تنها پرچم عراق را در دست اهل سنت، شیعه، ترکمان، کرد و دیگر طوایف بالا خواهد برد.

گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین یادآور شد، آمریکا به حاکمیت عراق و استقلال آن از طریق اصرار برای ماندن نظامیانش در کشور به رغم مصوبه پارلمان و دولت درباره اخراج آنها اهانت کرده است.

قیس خزعلی،‌ دبیرکل عصائب اهل الحق عراق هم تاکید کرد: به قدرت عراقی‌ها برای مجبور کردن اشغالگران جهت خروج از کشور ایمان دارم و انتظار دارم ظهر جمعه ظهر انقلاب بیستم دوم باشد.

عمار حکیم، رهبر جریان اپوزیسیون حکمت نیز بر اهمیت تلاش‌های رئیس‌جمهوری عراق برای ایجاد مذاکرات سازنده بین‌المللی تاکید کرد.

او در توییتر نوشت: این تلاش‌ها ممکن است به رقم خوردن مطالبات مردمی عراق در تحقق حاکمیت کشور منجر شود.

همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در توییتر نوشت: تظاهرات میلیونی فردا علیه حضور آمریکا در نظر عراقی‌های مخلص نسبت به وطنشان "یوم الله" است.

حمودی گفت، این روز یکی از روزهای خدا برای عراقی‌هایی است که به حاکمیت و عزت کشورشان توجه دارند و به شجاعت حسینی و غیرت عراقی معروفند.

این چهره شیعه عراق گفت، قاتلان قهرمانان پیکارهای پیروزی و نیروهای خارجی و تجاوزاتشان جایی در عراق ندارد.

او افزود: "هرگز، هرگز، آمریکا بله به حاکمیت عراق".

در این راستا بدر الزیادی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان و عضو ائتلاف سائرون وابسته به مقتدی صدر از طرح امنیتی مشترک برای تامین امنیت تظاهرات میلیونی فردا که قرار است صبح جمعه آغاز شود، خبر داد.

وی به سومریه نیوز گفت، تظاهرات صبح فردا با حضور عراقی‌ها در سراسر استان‌ها و به دعوت مقتدی صدر یک اتفاق تاریخی و مهم است و تلاش های بسیاری برای موفقیت این تظاهرات و هر چه بهتر برگزار شدن آن وجود دارد.

الزیادی خاطرنشان کرد، طرح‌ امنیتی مشترکی در نظر گرفته شده و نشستی با فرماندهی عملیا ت بغداد برای بررسی تمامی تدابیر امنیتی برای تظاهرات برگزار شده است.

به گفته این عضو پارلمان، اعضای کمیته امنیت و دفاع با فرماندهی عملیات بغداد تمام جوانب طرح امنیتی تظاهرات و تامین جان تظاهرکنندگان را بررسی کردند. دستوراتی صریح به سیستم‌های امنیتی مخفی داده شده تا به حمایت از جان تظاهرکنندگان بپزدازند و هماهنگی‌ها در این زمینه در عالی‌ترین سطح است.

گفته می‌شود، خود مقتدی صدر نیز از تهران به نجف بازگشته تا در تظاهرات فردا حضور یابد.

گروه‌های حامی تظاهرات میدان الحسنین در محله الکراده در نزدیکی یکی از ورودی‌های منطقه به شدت محافظت شده الخضراء را برای برگزاری تظاهرات فردا تعیین کرده‌اند.

این تظاهرات فردا در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار خواهد شد، قرار است از امشب مسیرها بسته شده و نیروها در تقاطع‌ها مستقر و خیابان‌های نزدیک به محل تظاهرات برای عبور تظاهرکنندگان آماده شوند. همچنین قرار است این تظاهرات در بغداد دور از میدان التحریر و السنک باشد.

از سوی دیگر، همزمان با آماده شدن عراقی‌ها برای تظاهرات میلیونی فردا فرماندهی عملیات بغداد وابسته به ارتش عراق نسبت به تجمع تظاهرکنندگان در اماکنی غیر از اماکنی که به تظاهرات‌ها اختصاص داده شده، هشدار داد.

فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای امروز (پنج‌شنبه) گفت، تظاهرکنندگان نسبت به نفوذ ناقضین قانون در بین خود هوشیار باشند. 

این هشدار همزمان با اعلام زخمی شدن یک نیروی امنیتی در اثر انفجار بمبی دست ساز داده شده که توسط معترضان در بغداد پرتاب شد. 

عصر چهارشنبه نیز یک منبع امنیتی گفت، نیروهای امنیتی مجبور شدندعلیه معترضانی که قصد آتش زدن دفتر سازمان بدر در شهر بصره در جنوب را داشتند، از گاز اشک آور استفاده کنند.

یک منبع نیز امروز تاکید کرد، به ضرب گلوله افراد ناشناس یک تظاهرکننده در شهر بصره کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین