روایت معاون وزیر ورزش از توافق فوتبالی ایران و AFC برای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا

گروه ورزشی الف،   3981103051 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ایران از جزییات توافق با کنفدراسیون فوتبال خبر داد و گفت در طی مذاکرات متوجه شدیم، می‌خواهند میزبانی انتخابی جام جهانی را هم بگیرند.

روایت معاون وزیر ورزش از توافق فوتبالی ایران و AFC برای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش ایسنا، مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش درباره جزییات توافق باشگاه‌های فوتبال با کنفدراسیون آسیا اظهار کرد: پیرو تصمیماتی که AFC درباره باشگاه های ایرانی گرفته بود، مقاومت صورت گرفت و همدلی و وحدتی را در ارکان کشور شاهد بودیم. این موجب شد که نامه دومی از سوی کنفدراسیون آسیا دریافت کنیم. پیشنهاد دادند که به این گونه وارد جام شویم که بازی های دور رفت و پلی آف را خارج از خانه برگزار کنیم و بعد یک گروهی به ایران بیایند و بررسی کنند و اگر شرایط مناسب بود، تصمیم جدیدی گرفته شود. در مقابل هر دو نامه باشگاه‌های ما موضع واحدی داشتند. زیرا معتقد بودیم با بهانه گیری ممکن است نهایتا میزبانی های ایران گرفته شود.

وی افزود: با یک کار قوی و مجموعه فعالیت های دیپلماسی و رایزنی‌های صورت گرفته و کمک‌ نهادهای مختلف کشور مثل دستگاه های امنیتی، مجلس شورای اسلامی و .. خوشبختانه مقدمات برگزاری یک جلسه رو در رو ایجاد شد. من همراه با مدیران عامل باشگاه های استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو  و دبیر محترم فدراسیون فوتبال در کوالالامپور با دبیرکل کنفدراسیون آسیا و مسئول آسیای میانه جلسه داشتیم. آن ها اشاره کردند که بر اساس شواهد در ایران امکان برگزاری مسابقه نیست مگر اینکه در ماه مارچ یک گروه نظارتی به ایران بیاید و شرایط جدیدی رقم بخورد. ما هم متقابلا از منافع ایران دفاع کردیم و مستنداتی را ارائه دادیم.

علی نژاد با اشاره به مواضع مسئولان کنفدراسیون آسیا یادآور شد: در نهایت پیشنهاد دادند که بپذیریم که بعد از مسابقات انتخابی جام جهانی اگر توانستیم امنیت را برقرار کنیم آن گاه میزبانی دور برگشت را هم داشته باشیم. آن جا متوجه شدیم که برنامه ریزی شده که میزبانی جام جهانی را از ما بگیرند. یادآور شدیم که تماشاگران پرتعداد ما خواهان برگزاری بازی در ایران هستند و عدم حضور تیم های ایرانی موجب کاهش سرمایه گذاری اسپانسرها می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بعد از رایزنی ها نیم ساعت تنفس در جلسه داشتیم و طرف مقابل هماهنگی هایی را با سایر مسئولان انجام داد تا این تصمیم تغییر کند. خداراشکر کنفدراسیون آسیا اعلام کرد تمام بازی های دوربرگشت در ایران انجام خواهد شد. ابتدا سه بازی در خارج از خانه خواهیم داشت و در برگشت سه مسابقه را در ایران میزبانی می کنیم. این هم بسیار برای ما خوب است زیرا معمولا حساسیت بازی های برگشت بیشتر است و از نظر روانی می‌تواند برای ما خوب باشد. به این بیان ما توانستیم با مقاوت در سطح ملی و رایزنی های گسترده این حق را به ملت ایران برگرداندیم. این نخستین بار است که کنفدراسیون از تصمیمات خودش عدول کند کمتر این اتفاق افتاده است. این که تصمیم لغو شد نشان دهنده مسیر درستی است که همه مردم، رسانه ها و مسئولان طی کردند. من این را به عنوان یک روش هدفمند می شناسم و به نظرم می‌توانستیم در گذشته هم نسبت به موضوع عربستان قاطعانه برخورد کنیم. ما حداقل ۸ میزبانی خواهیم داشت. بحث عدم میزبانی تیم ملی هم منتفی شد. کنفدراسیون آسیا هم متوجه شد که در ورزش ایران یک دیپلماسی موثر وجود دارد. من این پیروزی را به مردم ایران و طرفداران باشگاه های حاضر در مسابقات تبریک می گویم و از همه دستگاه‌هایی که در این زمینه کمک کردند، ممنونم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۴۵۴۲۱۵:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۳
کشور همیشه در بحران ؟؟؟
ناشناس۱۳۰۴۵۵۴۱۵:۴۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۳
ابتدا سه بازی در خارج از خانه خواهیم داشت و در برگشت سه مسابقه را در ایران میزبانی می کنیم. !!! مطمئنی برجمانچای فوتبالی نیست؟
ناشناس۱۳۰۴۵۹۸۱۶:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۳
جلسه نمایندگان ایران با دبیرکل AFC دقیقاً همان نامه دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا بود با این تفاوت که چند هزار دلار هزینه اعزام آنها به مالزی شد.
ناشناس۱۳۰۴۶۰۲۱۶:۳۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۳
عملیات فریب از سوی مسئولان ایرانی اجرا شد که یک هفته تمام به هواداران و رسانه‌ها چیز دیگری گفتند و در نهایت به همان حرف AFC تن دادند و عزت ملی را خدشه‌دار کردند
ناشناس۱۳۰۴۶۰۳۱۶:۴۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۳
خدا قوت پهلوان
ناشناس۱۳۰۴۶۴۵۱۷:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۳
پيروزی؟! عملا دو ميزبانی را از ما گرفتند. درحقيقت به مرگ گرفتند تا به تب راضی شويم!!!
ناشناس۱۳۰۴۶۵۹۱۷:۵۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۳
ولی ا اف سی يه چيز ديگه ميگه. صحبت از بررسی ميزبانی ايران بعدا بازبهای رفت ميکند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین