سخنگوی جریان صدر بر برگزاری تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی تاکید کرد

گروه جهان الف،   3981103041

سخنگوی جریان صدر ضمن مشخص کردن مکان برگزاری تظاهرات میلیونی در بغداد، ضمن تکذیب اعمال فشارهای ایران، از مخالفت «مقتدی الصدر» با پیشنهادهای دیدار با مقامات آمریکایی خبر داد.

سخنگوی جریان صدر بر برگزاری تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی تاکید کرد

به گزارش فارس، «صلاح العبیدی» سخنگوی رسمی جریان صدر عراق درباره مکان‌ تظاهرات میلیونی فردا (جمعه – ۴ بهمن) علیه حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور، که به دعوت «سید مقتدی الصدر» رهبر این جریان برگزار خواهد شد، توضیح داد.

تعیین مکان برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی

وی  در مصاحبه با شبکه «العراقیه»، گفت که تظاهرات برای حفظ «حاکمیت عراق»، در تقاطع دانشگاه بغداد، نزدیک منطقه «الجادریه» و دور از میدان «التحریر» در پایتخت برگزار خواهد شد زیرا ما نمی‌خواهیم، موجب پایان یافتن اعتصاب و تحصن مسالمت‌آمیز در این میدان شویم که هدف از آن، اصلاح امور کشور است.

پیشتر، ساعت آغاز این تظاهرات میلیونی در بغداد، ۹ صبح به وقت محلی اعلام شده بود.

تظاهرات میلیونی قدرت ملت عراق مقابل آمریکا را ثابت می‌کند

سخنگوی جریان صدر افزود: الصدر خواستار برگزاری تظاهرات [در حمایت از] حاکمیت عراق شده و ما مانع شرکت عراقی‌ها در آن نمی‌شویم. ضمن اینکه برگزاری این تظاهرات، قدرت حضور ملت عراق مقابل دولت آمریکا را نمایان و ثبات خواهد کرد.

تکذیب اعمال فشار ایران بر مقتدی

العبیدی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر اینکه مقتدی الصدر، فراخوان برای برگزاری این تظاهرات را تحت فشارهای ایران انجام داده، گفت: به هیچ وجه این فراخوان تحت فشارهای ایران نیست و حتی الصدر، با آنچه که ایران در پوشش حمایت کامل از این تظاهرات می‌خواست، مخالفت کرده است.

وی افزود: مقتدی الصدر در ایران بود که از همان روز نخست تظاهرات‌ها در عراق در ماه اکتبر، حمایت کرد. وی همچنان در ایران بود که کشتارها و سرکوب‌ها در خلال این اعتراضات را رد کرد. با اینکه همه می‌دانستند که طرف ایرانی و برخی طرف‌های عراقی این اعتراضات اکتبر را نمی‌خواستند. الصدر از طریق تظاهرات روز جمعه آینده می‌خواهد به همه طرف‌ها ثابت کند که چگونه این تظاهرات می‌تواند میلیونی باشد و قدرت در صحنه بودن مردم عراق را ثابت کند. ایده برگزاری تظاهرات روز جمعه، حتی قبل از حمله آمریکا به فرودگاه بغداد وجود داشت.

سخنگوی الصدر تصریح کرد که در تظاهرات روز جمعه، خروج نیروهای خارجی و دور کردن فاسدان از کشور مطالبه می‌شود و الصدر به دنبال پیگیری دستورهای قانونی و فشارهای مردمی برای پشتیبانی از تصمیم  پارلمان در خصوص عقب‌نشینی نیروهای خارجی از کشور است.

پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.

العبیدی توضیح داد: ما کلیه اعتراضات در میدان‌های تظاهرات‌‌ها را به دقت رصد و پیگیری می‌کنیم و هتاکی‌های زیادی را از برخی طرف‌ها در این میدان‌ها شاهد بودیم. حضور برخی خرابکاران و نفوذی‌ها، جریان صدر را از تایید تظاهراتی که برای دور کردن و اخراج فاسدان انجام می‌شود، منصرف نمی‌کند.

تک‌تیراندازان کُرد، تظاهرات‌کنندگان عراقی را هدف قرار دادند

وی درباره جریان عملیات تک‌تیراندازی علیه تظاهرات‌کنندگان، نقش برخی طرف‌های کُرد نزدیک به سفارت آمریکا را تایید کرد و گفت: برخی طرف‌های کُرد حاضر در عملیات تک‌تیراندازی علیه تظاهرات‌کنندگان در روزهای نخست این اعتراضات که از اول اکتبر گذشته آغاز شده، نقش داشتند.

این مقام مسئول عراقی افزود: شخص مسئول هدف قراردادن تظاهرات‌کنندگان، به سفارت آمریکا نزدیک است و می‌خواهد بر روی این اقدامش سرپوش بگذارد و جنایتش افشاء نشود. تک‌تیراندازان کرد در نزدیکی بیمارستان جراحی و اعصاب در روزهای نخست معترضان را هدف قرار می‌دادند.

دست رد مقتدی الصدر به سینه آمریکایی‌ها

العبیدی در ادامه گفت که الصدر، پیشنهادهای زیادی برای دیدار با مقامات آمریکایی تحت نظارت سازمان ملل داشته، که همگی را رد کرده است.

مخالفت با تعدی به سفارت‌خانه‌ها

درباره هدف قرار گرفتن سفارت آمریکا در منطقه سبز نیز سخنگوی جریان صدر گفت: تعدی به سفارت آمریکا صحیح نیست زیرا سفارت‌خانه‌ها در چارچوب اصول دیپلماتیک فعالیت دارند و باید از آنها حفاظت شود.

ائتلاف سائرون نامزدی برای نخست‌وزیری پیشنهاد نمی‌کند

وی در خصوص تشکیل دولت آتی گفت: ائتلاف سائرون هیچ نامزد نخست وزیری را به «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق تحمیل نمی‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین