سناتور آمریکایی: ترامپ هنوز درباره تلفات عین‌الاسد مردم آمریکا را فریب می‌دهد

گروه جهان الف،   3981103040

یک سناتور آمریکایی در خصوص فریبکاری دولت ترامپ درباره تلفات پایگاه «عین الاسد» گفت که کسی را برای یک سردرد به آلمان نمی‌فرستند و وقتی اوضاع وخیم باشد به برلین منتقل می‌شوند و رئیس‌جمهور آمریکا در حال فریب افکارعمومی است.

سناتور آمریکایی: ترامپ هنوز درباره تلفات عین‌الاسد مردم آمریکا را فریب می‌دهد

به گزارش فارس، «کریس مورفی» سناتور آمریکایی ایالت «کنتیکت» آمریکا که چندی پیش ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را معادل ترور وزیر دفاع آمریکا دانسته بود، از «دونالد ترامپ» از رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل فریب مردم آمریکا درباره تلفات نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «عین‌الاسد» انتقاد کرد.

شبکه «سی بی اس نیوز» در این خصوص گزارش کرد، این سناتور دموکرات تصریح کرد که ترامپ با گذشت چندین هفته از حمله تلافی‌جویانه ایران در انتقام از خون سپهبد سلیمانی، همچنان با انکار زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله به پایگاه «عین‌الاسد»، در حال فریب افکار عمومی مردم آمریکا است.

ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره وضعیت کسانی که در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد آسیب دیده‌اند مدعی شد که جراحت آنها جدی نبوده و برخی از آنها سردرد داشته‌اند. ترمپ در بخشی از سخنانش گفت: «من این جراحت‌ها را در مقایسه با جراحت‌هایی که دیده‌ام، جدی قلمداد نمی‌کنم».

 فرماندهی مرکزی آمریکا با صدور بیانیه‌ای درباره تلفات انسانی پایگاه عین‌الاسد گفته بود که بیش از ۱۲ آمریکایی با علائم ضربه مغزی برای معاینات بیشتر به آلمان و کویت منتقل شده‌اند.

با این حال وزارت دفاع آمریکا، تعداد دقیق زخمی‌ها را در پایگاه عین الاسد اعلام نکرده است اما «الکسیس گرینکویچ» یکی از فرماندهان نظامی آمریکا گفته است که حدود ده یا پانزده نفر هستند.

مورفی که یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا است در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس در این خصوص گفت: «شما برای سردرد به آلمان اعزام نمی‌شوید. وقتی اوضاع شما بشدت وخیم باشد به آلمان فرستاده می‌شوید».

شبکه سی بی اس گزارش کرد، ایران در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی، پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد و هیچ‌کس در این حملات کشته نشد اما روز بعد از حمله، رئیس‌جمهور آمریکا به طور مداوم تأکید کرد که هیچ آمریکایی در این حمله موشکی زخمی نشده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید مدعی شد: «مردم آمریکا باید بسیار قدردان و خوشحال باشند. هیچ‌ آمریکایی در حمله شب گذشته رژیم ایران آسیبی ندید. ما هیچ تلفاتی نداشتیم. همه سربازان ما سالم هستند و تنها خسارات اندکی به پایگاههای نظامی ما وارد آمده است».

وزارت دفاع آمریکا پس از آن گفت که نظامیان آمریکایی برای آسیب‌های مغزی پس از سانحه که پدیدار شدن علائم و نشانه‌های آن چند روز به طول می‌انجامد، تحت نظر قرار گرفته‌اند.

با این حال، مورفی معتقد است که رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی، افکار عمومی آمریکایی‌ها را گمراه کرده و فریب داده‌اند و در این خصوص به شبکه سی بی اس نیوز توضیح داد: «افراد باهوش، متعهد و میهن‌پرستی در وزارت دفاع آمریکا وجود دارند که چندین هفته است که مجوز گفتن چنین دروغی به همگی ما را داشته‌اند».

این سناتور آمریکایی همچنین از دولت ترامپ به دلیل عدم کسب مجوز از کنگره قبل از حمله به نزدیکی فرودگاه بغداد و ترور سپهبد سلیمانی انتقاد کرد و گفت: «رؤسای جمهور از جمله رئیس‌جمهور اوباما در خصوص توجیه قانونی برای اقدام نظامی بسیار بی‌قاعده عمل کرده‌اند و من احساس می‌کنم در دو هفته گذشته، این قضیه کاملاً آشکار شده است».

وزارت دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه اعتراف کرد که علاوه بر ۱۱ نظامی آمریکا که قبلاً اعلام شد در حمله موشکی ایران به «عین‌الاسد» زخمی شده‌‌اند، نظامیان دیگری هم هستند که برای طی روند درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، نزدیک به دو هفته پس از آنکه «دونالد ترامپ» و مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که هیچ‌کس [در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد] آسیب ندیده، پنتاگون اکنون گفته که شمار بیشتری از نظامیان آمریکایی برای انجام درمان‌های پزشکی و معاینات به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه کویتی القبس هم در شماره روز ۲۹ دی ماه (۱۹ ژانویه) فاش کرد، شانزده نظامی آمریکا که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب عراق، مجروح شده‌اند، چند روز پیش برای درمان به یکی از بیمارستان‌های نظامی منطقه «عریفجان» در جنوب کویت منتقل شده‌اند. مقامات آمریکایی به این خبر واکنشی نشان ندادند اما آن را تکذیب هم نکردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین