همه فازهای آزادراه تهران - شمال تا ۶ سال دیگر تکمیل می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3981103018

معاون بنیاد مستضعفان از جزئیات ساخت و بهره‌برداری قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ساخت و تکمیل آزادراه تهران - شمال از نظر فنی و اجرایی مشکلی ندارد و مهمترین مسئله آن نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

همه فازهای آزادراه تهران - شمال تا ۶ سال دیگر تکمیل می‌شود

خواجه دلویی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به اظهارات مسئولان مختلف دولتی مبنی بر اینکه آن‌ها نمی‌خواهند برای دیگر قطعات آزادراه با روش کنونی هزینه کنند، آیا ساخت این آزادراه به پایان می‌رسد؟ اظهار کرد: قطعا اینگونه است و اساسا بنیاد مستضعفان طبق قرارداد مشترکی که با دولت دارد، ساخت و تکمیل این آزادراه را متعهد شده است. هم اکنون نیز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال رها نشده و فقط برای آن اولویت‌بندی شده است.

وی افزود: از نظر فنی مراحل مطالعاتی و طراحی قطعه سوم این آزادراه انجام شده است و واریانت‌های مختلف را برای آن در نظر گرفتیم که از بین هشت واریانت گزینه نهایی را انتخاب کردیم؛ بنابراین از نظر فنی هیچ مشکلی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال نداریم.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان ادامه داد: از نظر اجرایی نیز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از قطعه یک آن بسیار ساده‌تر است، چراکه به عنوان مثال در قطعه سوم این آزادراه تونل بلند بیش از یک کیلومتر یا پل بلند وجود ندارد.

برای تحویل قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال بدقولی نداریم

خواجه دلویی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از نظر مالی مشکلی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر مسئله مالی آن مطرح شده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با احتساب قیمت‌ها و هزینه‌های امروز حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قائدتا اگر عقب بیفتد تعدیل قیمت‌ها مشمول این پروژه هم خواهد شد و قیمت تمام شده آن نیز تغییر خواهد کرد. در همین راستا دولت در وهله نخست باید برای تامین سهم خودش از این اعتبار برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم این آزادراه را تکمیل کنیم.

وی همچنین درباره زمان آغاز و پایان قطعه سوم آزادراه تهران - شمال و تکمیل این مسیر اینگونه توضیح داد: دولت در وهله نخست متعهد شده که سهم خودش از حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای ساخت نیمی از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال را تا آخر بهمن ماه سال آینده تامین کند و هم اکنون اولویتش این است. پس از آن باید برای باند دوم این پروژه که آن نیز حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان می‌خواهد تامین اعتبار کند و پس از اجرای این مراحل به سراغ تامین اعتبار قطعه سوم خواهیم رفت.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با افتتاح نیمی از قطعه دوم در سال ۱۴۰۰ از همان زمان آغاز شود، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته محاسبات اجرایی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حدود چهار سال و نیم طول می‌کشد اما اگر منابع مالی آن تامین شود، دیگر برای قطعه دو و سه این آزادراه بد قولی صورت نخواهد گرفت و با توجه به آماده و فعال بودن پیمانکاران و کارگاه‌های این پروژه، همه سعی‌مان بر این است که آزادراه تهران - شمال را به موقع و بدون بدقولی به مردم تحویل دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین