واکنش سناتور آمریکایی به سخنان ترامپ درباره تلفات «عین‌الاسد»

گروه جهان الف،   3981102181

نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا به سخنان رئیس‌جمهور این کشور درباره تلفات حمله موشکی ایران به «عین‌الاسد» واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، یک سناتور آمریکایی به سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که مدعی شد جراحت سربازان آسیب‌دیده در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» جدی نبوده، واکنش نشان داد. 

ترامپ امروز چهارشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره وضعیت کسانی که در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد آسیب دیده‌اند مدعی شد که جراحت آنها جدی نبوده و برخی از آنها سردرد داشته‌اند. ترمپ در بخشی از سخنانش گفت: «من این جراحت‌ها را در مقایسه با جراحت‌هایی که دیده‌ام، جدی قلمداد نمی‌کنم.»

مجری شبکه خبری «سی‌ان‌ان» ساعاتی بعد از اظهارات ترامپ نظر «ریک اسکات»، نماینده ایالت فلوریدا در مجلس سنا را در این خصوص جویا شد. 

مجری سی‌ان‌ان پرسید: «شما کهنه‌سربازان زیادی در ایالت خودتان در فلوریدا دارید. وقتی که آنها از ناحیه سر آسیب می‌بینند، جراحت جدی قلمداد نمی‌شود؟»

اسکات در پاسخ گفت: «خب، مطمئناً به نظر می‌رسد که چنین جراحت‌هایی جدی هستند.»

این سناتور آمریکایی سپس در پاسخ به سوالی درباره اینکه در خصوص جراحت سربازان عین‌الاسد چه فکر می‌کند گفت: «امیدوارم که اینطور (جدی) نباشد.»  

وی در ادامه گفت: «من قبلاً به مرکز نگهداری کهنه‌سربازان که از ناحیه سر آسیب دیده‌اند رفته‌ام. در مرکزی که در [شهر] تمپا است افراد زیادی با چنین آسیب‌هایی هستند. مواردی از ضربه به سر دیده‌ام که وحشتناک بوده‌اند؛ امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد.»

او در پاسخ به این سوال که درباره اظهارنظر ترامپ چه نظری دارد گفت: «درباره اینکه جراحت‌های آنها تا چه اندازه بد است اطلاعاتی ندارم. امیدوارم که جراحت‌هایشان بد نباشد.»

وزارت دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه (پنتاگون) اعتراف کرد که علاوه بر ۱۱ نظامی آمریکا که قبلاً اعلام شد در حمله موشکی ایران به «عین‌الاسد» زخمی شده‌‌اند، نظامیان دیگری هم هستند که برای طی روند درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، نزدیک به دو هفته پس از آنکه «دونالد ترامپ» و مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که هیچ‌کس [در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد] آسیب ندیده، پنتاگون اکنون گفته که شمار بیشتری از نظامیان آمریکایی برای انجام درمان‌های پزشکی و معاینات به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه کویتی القبس هم در شماره روز ۲۹ دی ماه (۱۹ ژانویه) فاش کرد، شانزده نظامی آمریکا که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب عراق، مجروح شده‌اند، چند روز پیش برای درمان به یکی از بیمارستان‌های نظامی منطقه «عریفجان» در جنوب کویت منتقل شده‌اند. مقامات آمریکایی به این خبر واکنشی نشان ندادند اما آن را تکذیب هم نکردند.

دونالد ترامپ و مقامات وزارت دفاع آمریکا، ابتدا منکر زخمی شدن نظامیان شده بودند اما بعد از انکارها و تکذیب‌های اولیه، روز جمعه  (۲۷ دی) بالاخره اعتراف کرد ند ۱۱ نظامی آمریکایی بر اثر حمله موشکی ایران زخمی شده و به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روز سه‌شنبه (۱ بهمن) هم مقام‌های ارتش آمریکا از ارائه آمار دقیق درباره شمار نظامیانی که مجروح شده‌اند یا تحت درمان هستند  خودداری کرده اما گفته‌اند «سربازان دیگری به مرکز منطقه‌ای لاندستول در آلمان منتقل شده‌اند».

به نوشته واشنگتن‌پست، مقام‌های آمریکایی این احتمال را که شمار این زخمی‌ها در روزهای آینده افزایش یابد را رد نکرده‌اند. 

سازمان تروریستی «سنت‌کام» (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سلامت و ایمنی همه نیروها مهم‌ترین دغدغه همه مقام‌های وزارتخانه است و ما  بابت مراقبت‌هایی که توسط کارد پزشکی‌مان از این نیروها به عمل آمده قدردانی می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که ارزیابی‌ها و درمان‌ها ادامه دارد، مشخص شده که شمار بیشتری از نیروهای نظامی دچار جراحت‌های احتمالی هستند».

  در ادامه بیانیه سنت‌کام تأکید شده است: «این نظامیان - برای رعایت جوانب احتیاط- برای انجام ارزیابی‌های بیشتر و دریافت درمان‌های ضروری به صورت سرپایی به لانداستول در آلمان منتقل شده‌اند».

واشنگتن‌پست نوشته سنت‌کام در این بیانیه اشاره‌ای به وضعیت ۱۱ نیروی نظامی که پنتاگون جمعه گفت دچار آسیب ملایم مغزی شده و به آلمان و کویت منتقل شده‌اند، نکرده است. مقام‌های آمریکایی سه‌شنبه شب گفته‌اند اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این نظامیان در اختیار ندارند. 

پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات نظامیان این کشور در روزهای گذشته به سوژه کاربران فضای مجازی در آمریکا و تحلیلگران و فعالان این کشور تبدیل شده است. 

«دونالد ترامپ»، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور بعد از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد بارها مدعی شده بودند این حمله هیچ تلفات یا زخمی نداشته است. 

با این وجود، پایگاه «دیفنس‌وان» جمعه گذشته زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکا و انتقال آنها به مراکز پزشکی آمریکا در کویت و آلمان را تأیید کرد. گزارش‌های متعددی پیش از این گفته‌اند ده‌ها نظامی آمریکا در این حملات کشته شده‌اند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین