گلایه آیت الله جنتی از رییس جمهور/ دلیل انتقاد محسن هاشمی از فتاح/ ترکان: دولت آدم های درجه یک را به کار نگرفته است

گروه سیاسی الف،   3981102138 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

گلایه آیت الله جنتی از رییس جمهور/ دلیل انتقاد محسن هاشمی از فتاح/ ترکان: دولت آدم های درجه یک را به کار نگرفته است

چگونه بدون سابقه دیپلماتیک یا سیاست خارجی سفیر می شوند؟

آفتاب یزد نوشت: در آمریکا وزرا با انتخاب رئیس جمهور و بدون نیاز به تایید کنگره انتخاب می‌شوند اما سفرا برای انتخاب شدن علاوه بر اینکه باید با هماهنگی وزارت خارجه و رئیس جمهور انتخاب شوند باید به تایید مجلس سنا نیز برسند و گاه دیده می‌شود یک سفیر ماه‌ها پشت مانع سنا قرار می‌گیرد تا سناتورها به جمع بندی نهایی درباره کیفیت او برای سفارتخانه انتخاب شده برسند...

در روزمه او{ پرویز اسماعیلی} نه خبر از مطالعات مربوط به کرواسی هست و نه حتی تجربه‌ای نسبت به سیاست در بالکان یعنی جنوب و شرق اروپا که کرواسی در آن واقع شده است. حال با چه مبنایی وزارت خارجه پرویز اسماعیلی را برای سفارت ایران در کرواسی مناسب دیده جای سوال است! 

اما او تنها انتخاب عجیب دولت روحانی برای سفارتخانه‌ها نیست، وزارت خارجه محمد جواد ظریف پیش از این و اخیرا کاظم جلالی نماینده مجلس که نزدیک به علی لاریجانی است را به عنوان سفیر ایران در روسیه انتخاب کرد... وزارت خارجه که مرجع انتخاب چهره‌های با صلاحیت و کارآزموده تخصصی در حوزه روابط بین الملل است، سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها را به حیاط خلوتی برای خواص تبدیل کرده است؟!

***

آخرین اخبار انتخابات

تسنیم به نقل از روزنامه سازندگی نوشت: سیدافضل موسوی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و مدیر مسئول روزنامه سازندگی در مطلبی که در شماره امروز این روزنامه منتشر شده، ضمن رد ادعای رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان از سوی شورای نگهبان گفته است: موضوع رد صلاحیت‌ها برای اصلاح طلبان تازگی ندارد...

وی با طرح این مسئله که در صورتی که اصلاح‌طلبان در حوزه‌ای کاندیدا نداشتند باید همانند دوره قبلی از روش ائتلاف برای پیشبرد اهداف اطلاح‌طلبانه خود استفاده کنند، گفت: طبیعی است که در این شرایط لیست ائتلافی گزینه قابل توجه است. البته از نگاه بنده به اندازه پر شدن لیست، کاندیداهای اصلاح طلب تایید صلاحیت شدند بر خلاف برخی ادعاها و فضاسازی‌های معتقدم با فقدان و فقر کاندیدای اصلاح طلب روبرو نیستیم. از این حیث حتی با شرایط فعلی نیز می‌توانیم لیست اصلاح طلبان را برای انتخابات مجلس یازدهم ببندیم اما ممکن است بخش عمده‌ای از این لیست چهره‌های کمتر شناخته شده باشند که این مسئله را نیز نمی‌توان به عنوان نقطه ضعف لیست تلقی کرد.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی به روزنامه ایران می گوید: تقریباً بیش از 70 نفر از اعضای حزب اعتماد ملی در سراسر کشور ثبت نام کرده بودند که همه آنها بر اساس بندهای 1، 2 و 3 ماده 28 که مربوط به عدم التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه است رد صلاحیت شدند. به این ترتیب ما با این وضعیت امکان ارائه فهرست در هیچ یک از استان‌ها را نخواهیم داشت. در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم همین بحث در جریان است زیرا ما اصلاح طلبان تقریباً در هیچ یک از استان‌ها امکان ارائه فهرست را نداریم... 

با اغماض می‌توانیم بگوییم که 21 چهره اصلاح‌طلب در سراسر کشور تأیید شده‌اند. با این تعداد ما عملاً نه تنها امکان ارائه هیچ فهرستی نداریم بلکه عملاً امکان رقابت برایمان وجود ندارد. 

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جماران گفت: شورای نگهبان هنوز نتیجه بررسی نهایی خود را نسبت به شکایاتی که صورت گرفته، به پایان نرسانده است. باید صبر کرد تا این شورا نتیجه را اعلام کند و بعد از آن قضاوت کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در دور اول بررسی صلاحیت ها نیز با اینکه هیأت های اجرایی صلاحیت تعدادی از کاندیداهای مجلس را رد کرده بودند، بازهم سروصداها علیه شورای نگهبان صورت گرفت. به نظرم این جوسازی ها بدین خاطر است که چنین نهاد معتبری که به مثابه رکنی از قانون اساسی است، مورد خدشه قرار دهد. از این رو، حمله کنندگان به شورای نگهبان باید مورد موأخذه قرار گیرند و در روش خود بازنگری کنند.

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در دوره‌های و هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: شورای نگهبان باید به وظیفه‌اش عمل کند و البته باید پاسخگو هم باشد و شفاف عمل کند و اگر کسانی هم خواستند، نتایج را به آنها اعلام کند تا باعث سوءاستفاده دیگران نشود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ترکیب لیست ۳۰نفره شورای ائتلاف در تهران

***

انتقاد آیت الله جنتی از رئیس جمهور

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با گلایه از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور نسبت به بررسی صلاحیت‌ها و سوء استفاده وزیر خارجه آمریکا از آن متذکر شد: در شرایط فعلی، کشور نیاز به آرامش و امید آفرینی دارد و آقای رئیس‌جمهور نباید اظهاراتی داشته باشد که خدای نکرده افکار عمومی را نگران کند یا موجب یاس مردم و مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد. شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود و برایش این جناح یا آن جناح فرقی ندارد و فقط به مر قانون عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور هم در جلسه هیات دولت با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن اظهار داشت: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آرا است والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشورها حتی برخی از کشورهای اروپایی با حضور 15 و 20 درصدی مردم برگزار کرد اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.

روحانی با طرح این سوال که حضور پرشور مردم را چگونه می‌توان ایجاد کرد، اظهار داشت:  بدون تردید تنها عامل ایجاد چنین شرایطی وجود فضای رقابتی است و مردم بایستی به سلامت، امنیت و رقابتی بودن انتخابات اطمینان داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

روحانی: باید رضایت عامه مردم مدنظر باشد؛ رضایت یک جناح ما را به جایی نمی‌رساند

آیت‌الله جنتی: رئیس‌جمهور اظهاراتی نداشته باشد که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد/ شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود

***

چالش اصولگرایان برای تهیه لیست واحد انتخاباتی

نامه نیوز نوشت: حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خبر نشست هماهنگی «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» با «159 نامزد اصولگرای» حاضر در لیست مقدماتی را تأیید کرد.

البته خبرها حکایت از آن می کند که همه مدعوین به جلسه نیامدند؛ به طور مشخص 25 فعال سیاسی همسو با جبهه پایداری تصمیم گرفتند تا دعوت شورای ائتلاف را در وضعیت کنونی قبول نکنند.

اخبار دریافتی از آن قرار است که 30 نفر از حاضران در جلسه از امضای میثاق‌نامه خودداری کردند. با این اوصاف از 159 نامزد اصولگرا در تهران، 104 نفر مکانیزم شورای ائتلاف را پذیرفتند و سایرین ترجیح دادند، از مسیر دیگری شانس خود را برای ورود به مجلس آینده بیازمایند.

***

سلیقه وزرا بیش‌تر به واعظی نزدیک است تا روحانی!

جام‌جم آنلاین گفت‌وگویی با اکبر ترکان مشاور سابق روحانی انجام داده که بخش های مهم آن به این شرح است:

-امروز یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه در وزارت بهداشت وزیر است در مورد وزارت دارایی نیز به همین شکل است. بعضی وزرا سلیقه هایی که دارند بیشتر به واعظی نزدیک است. بنابراین دولت بیشتر در گرایشات واعظی و نوبخت دیده می شود. لذا کارآمدی این دوره نیز معادل کارآمدی واعظی و نوبخت است.

- آدم های درجه یک را به کار نگرفته ایم. خروجی آدم های متوسط همین است.

- اثر آقای جهانگیری در تصمیمات بعد از تاثیر آقای واعظی و نوبخت است. آقای روحانی در دور اول ریاست جمهوری خود سه فرد بسیار مهم بعنوان معاون اول داشت: 1. حسین فریدون 2. محمد نهاوندیان 3. اسحاق جهانگیری بودند که این دو نفر بسیار موثر بودند و حال دو نفر نیستند و نوبخت و واعظی به جای آن دو آمدند.

- اگر چه اصلاح طلبان سعی می کنند خود را از نتایج عملکردی دولت جدا نشان بدهند ولی سرنوشت آنها با سرنوشت دولت روحانی گره خورده است. بنابراین شانس آنها در این انتخابات پایین است. محبوبیت آنها به دلیل عملکرد دولت که متغییری نوشته شده بر کارنامه آنها بود افت کرده است. آنها و ما همه مدافع آقای روحانی بودیم وقتی کارکرد دولت روحانی مطلوب نیست این عملکرد به پای همه ما نوشته می شود. 

تعداد اصلاح طلبان در مجلس آینده کمتر خواهد بود. و رییس مجلس هم از اصولگرایان خواهد بود. اصولگرایان چهره های صاحب نامی دارند که در انتخابات شرکت کرده اند و یکی از آنها رییس مجلس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ترکان: سلیقه وزرا بیشتر به واعظی نزدیک است تا روحانی/ اثر جهانگیری در تصمیمات بعد از تاثیر واعظی و نوبخت است

***

مهلت بررسی CFT در مجمع به پایان رسید؟

ایسنا نوشت: با توجه به اینکه بر اساس آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مهلت قانونی یک ساله این نهاد جهت بررسی مصوبه ارجاعی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT، تمام شد؛ به نظر می‌رسد پرونده بررسی این لایحه همانند موضوع مشابه‌اش یعنی بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع بسته شده است.

احمد توکلی یکی از اعضای مجمع با اعلام این خبر که امروز  مهلت یک ساله مجمع برای بررسی نهایی CFT بر اساس آیین نامه داخلی مجمع پایان یافته است، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تمدید این مهلت بر اساس ضرورت موضوع وجود دارد  گفت: مجمع تشخیص هر موضوعی را بر اساس ضرورت بررسی می کند،‌اما به نظر می رسد این موضوع ضرورتی ندارد.

اما محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعتمادآنلاین گفت: حتی اگر مهلت یک ساله لایحه CFT هم گذشته باشد، برای خارج شدن آن از دستور نیاز به تصمیم‌گیری در صحن شورای مجمع تشخیص دارد.

بیشتر بخوانید:

پرونده لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته شد

***

اگر نظارت برای مجلس لازم است چرا برای شورای نگهبان لازم نباشد

علی مطهری، نماینده مردم تهران در یادداشتی نوشت: آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان خواستار نظارت این شورا بر نمایندگان مجلس در طول دوره نمایندگی شده‌اند. مقصود ایشان این است که در طول این چهارسال هر زمان شورای نگهبان اراده کرد نماینده‌ای را رد صلاحیت و از مجلس اخراج کند، شبیه کاری که این شورا در حق خانم مینو خالقی و مردم اصفهان کرد که پس از رأی مردم او را رد صلاحیت کرد و وی از ورود به مجلس بازماند. نتیجه این درخواست آقای کدخدایی این است که مجلس از آنچه که امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌تر و محافظه‌کارتر شود و قادر به اظهار نظر آزاد نباشد، خصوصاً که شورای نگهبان تاکنون نشان داده است که نظارت او بیشتر شامل اظهارنظرها می‌شود.

یک سؤال این است که چه ضرورتی برای این کار هست؟ اگر نماینده‌ای مرتکب یک جرم مالی یا اخلاقی شود یا در بیان خود مرتکب توهین یا افترا شود مانند بقیه مردم محاکمه و مجازات می‌شود. اظهارنظر هم که باید آزاد باشد. پس چه جایی برای این نظارت است؟ سؤال دیگر این است که اگر چنین نظارتی برای مجلس لازم است چرا برای شورای نگهبان لازم نباشد که در طول دوره عضویت اعضای آن در این شورا، نهادی بر آن نظارت کند تا احیاناً در میانه راه رد صلاحیت و حذف شوند.»

***

اختلاف دولت و صداو سیما به روایت واعظی

محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات یکی از اصولگرایان مبنی بر اینکه محدودیت برخی از حساب‌های کاربری به درخواست دولت ایران بوده است، گفت: این که کذب محض است، این آقا با توجه به کارهایی که در دولت قبل خودشان و دوستانشان می‌کردند در توهم است و فکر می‌کند این دولت هم این کار را می‌کند.

واعظی درباره ادعای صداوسیما مبنی بر فشار دولت بر سازمان صدا و سیما گفت: ما میگوییم همانطور که برای سایر قوا و نهادهای دیگر بسته‌‌های خبری می‌بندند با دولت هم همانگونه برخورد کنند؛ نمی‌شود که یک وزیر ما دو روز به هرمزگان و جاهای سیل‌زده رفته و سر زده است را با یک نفر که یک غذایی به فردی داده است به نسبت سه دقیقه به ده ثانیه نشان دهند؛ این تنها صحبت ما نیست مردم هم دوست دارند تمام خدمتگزارانشان را صدا و سیما بدون تبعیض نشان دهد. این به معنای اختلاف بین ما و صدا و سیما نیست ما انتقاداتی داریم که معتقدیم باید از طرف صدا و سیما به آن رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

واعظی: مشکلی با صداوسیما نداریم

***

مجید انصاری شخصا در پارلمان موفق‌تر از عارف عمل می‌کند

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره تفاوت های مجید انصاری با محمدرضا عارف برای لیدری جریان اصلاحات در انتخابات و تشکیل فراکسیون اقلیت قوی در پارلمان به نامه نیوز گفت: یکی از مشکلات آقای عارف در مجلس دهم این بود که بسیاری از نمایندگان راه یافته به مجلس از طریق لیست امید، باور جدی و عمیق به جریان اصلاح طلبی نداشتند به همین دلیل با وجودی که همان اوایل مطرح می شد فراکسیون امید نیمی از کرسی های مجلس را در اختیار دارد، عملا آن طور که باید و انتظار می رفت نتوانست فعالیت کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار کرد: احساس می کنم در دوره آینده تشکیل فراکسیون قوی اصلاحات در مجلس خیلی دشوارتر خواهد بود چون به لحاظ کمی کاملا مشخص است که نمایندگان با گرایش اصلاح طلبی در مجلس آینده انگشت شمارند.

وی ادامه داد: آقای مجید انصاری از نظر پارلمانی سوابق بیشتر نسبت به آقای عارف دارد. به عبارت دیگر نقطه قوت آقای عارف بیشتر در حوزه مدیریت اجرایی بود و نقطه قوت آقای انصاری این است که یک چهره پارلمانی محسوب می شود بنابراین به شخصه به نظر می آید که موفق تر در مجلس عمل کند اما لازمه این موفقیت آن است که یک فراکسیونی با کمیت و کیفیت مناسب بتواند او را کمک کند.

***

انتقاد محسن هاشمی از پرویز فتاح

فارس نوشت: کاخ مرمر یکی از املاک بنیاد مستضعفان است؛ با آمدن پرویز فتاح از کمیته امداد به  بنیاد سلسله اقداماتی برای بازپس گیری بعضی املاک که در اختیار مسئولان است انجام شد و این کاخ هم از جمله همین املاکی است که در اختیار مرحوم هاشمی رفسنجانی بود...

پس از اظهارات فتاح در برنامه تلویزیونی روز گذشته محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران و پسر ارشد آیت الله  واکنش نشان داد و گفت: نامه ای به صورت خصوصی به ایشان نوشتم و از ایشان گله کردم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر این سخنان تصحیح نشود من هم صحبتی خواهم کرد و از آیت الله هاشمی دفاع خواهم کرد و برخی مطالب را می گویم.

بیشتر بخوانید:

حضور 25 ساله آیت‌الله در کاخ مرمر!

***

جزئیات ترور سروان پاسدار عبدالحسین مجدمی

فارس نوشت: خوزستانی‌ها صبح امروز خود را در حالی آغاز کردند که خبر تلخ تروری دیگر، ناباوارانه در برابر چشمانشان قد علم کرده بود، اینبار قرعه شهادت به نام { عبدالحسین مجدمی}فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دارخوین شادگان افتاده بود...

شواهد حاکی از آن است که اسلحه‌ها از نوع کلاشنیکف و شکاری بودند و تحقیقات پیشرفته در دست اقدام است.

تا به این لحظه هیچ گروهکی مسؤولیت این ترور را به عهده نگرفته است. هرچند که توجه‌ها به سمت گروهک تروریستی الاحوازیه معطوف شده است؛ گروهکی که علاوه بر نشانه رفتن شخصیت‌های نظامی، مانورهای تاریکی در نقاط مختلف اهواز از خود به یادگار گذاشته است که از آن جمله می‌توان به بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان مسکن و شهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان به ترتیب در دهم شهریور ۱۳۸۴ و ۷ آبان ۱۳۸۴، همچنین انفجار دو بمب در روز بیست و سوم مهر ماه سال ۱۳۸۳ در خیابان نادری و کشته شدن 6 شهروند اهوازی و حمله به یک کلانتری در اهواز در اردیبهشت ۱۳۹۶ و کشته شدن دو نفر از کارکنان کلانتری اشاره کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۳۸۲۳۲۰:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲
سه نون اقتصادی کشور نوبخت نیلی نهاوندیان به خاطر وارد کردن این همه خسارات به کشور باید ممنوع الخروج دستگیر و محاکمه شوند
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۳۰۳۸۵۵۲۱:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲
از سازمان دیده بان شفافیت و عدالت می خواهیم مجدانه پیگیر اجرایی شدن قانون از کجا اورده ای و فعال شدن سایت اموال و دارایی مسولان و سامانه شفاف سازی حقوق و دستمزد ها هستیم با اجرای این موارد بشدت جلوی فساد ها گرفته و تخلفات کلان گذشته آشکار میگردد
ناشناس۱۳۰۳۸۷۱۲۱:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲
اندر حكايت سكونت چندين و چند ساله در كاخ مرمر !! --------- " يك موي شما كوخ نشينان بر همه كاخ نشينان ترجيح دارد " امام خميني ------ بدون شرح !!!
ناشناس۱۳۰۳۸۸۷۲۲:۲۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲
تـــرک دنیــــا بـــه مــــردم آمـــوزنـــد خــــویشتـــن سیـــــم و غلّــــه انــــدوزنـــد عالمی را که گفت بــاشد و بــس هـــــــر چـــه گـــویــــد، نگیـــرد انـــدر کـــس عالــم، آن کس بــود کــه بــد نکنــد نـــــه بگــــوید بـــــه خلــــق و خـــود نکنـــند زنده باد اقای فتاح
ناشناس۱۳۰۳۹۳۰۲۲:۴۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲
انتقاد رئیس جمهور به عنوان مسوول اجرای قوانین به جا بوده است . شورای نگهبان باید نقد پذیر باشد.
ناشناس۱۳۰۳۹۵۴۲۳:۱۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۳۰۳۹۶۶۲۳:۲۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲
باز پس گیری کاخ مرمر از خانواده هاشمی بعد از 25سال یکی از اقدامات مهم بنیاد مستضعفان با مدیریت آقای فتاح بود که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
ناشناس۱۳۰۳۹۶۷۲۳:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲
کاخ نشینی برخی مسئولان سابق نظام به هیچ وجهی قابل توجیه و دفاع نیست.
ناشناس۱۳۰۴۰۰۳۰۰:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۳
رد صلاحیت نمایندگانی که شائبه فساد در آنها وجود داشت اقدام درستی بود مردم از شورای نگهبان قاطعانه حمایت می نمایند.
ناشناس۱۳۰۴۰۵۸۰۳:۰۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۳
جناب آيت الله قدري هم به عبادت بپردازيد بعيد است از سياست باغ بهشتي نصيبتان شود
ناشناس۱۳۰۴۰۹۴۰۷:۰۹:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۳
ترکان خان الان بعد ۷سال فهمیدی؟ خودت الان آدم درجه چندی؟؟؟
خادمی۱۳۰۴۰۹۵۰۷:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۳
اسم محمود بد در‌ رفت اما در واقع این روحانی است که سرزمین سوخته تحویل رییس جمهور بعد میدهد
تبریزی۱۳۰۴۱۳۲۰۸:۳۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۳
خدا رو شکر پدیده طبیعی به نام مرگ وجود داره وگرنه چنگال بعضی ها هیچ وقت از ثروت های این مملکت کوتاه نمی شد. منتظریم این پدیده طبیعی کار خودش رو در مورد باقی اونها هم انجام بده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین