عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی

گزارش بازرگانی،   3981102050

معمولا در هنگام سنجش زیبایی افراد، چشم‌ها به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم چهره، بیشترین نقش را در این مورد دارند. چشم‌ها می‌تواند بیانگر حالات روحی و جسمی یک فرد باشد و حتی می‌توان اثراتی از سن فرد را نیز در چشم و بافت‌های اطراف آن مشاهده نمود. این‌بخش از بدن، گاهی نماد مشکلات جسمی بوده و هرگونه ناراحتی در هر قسمت از بدن، فورأ بر روی چشم‌ها و یا با سست‌‌شدن پلک‌ها، نمایان می‌شوند و همچنین معمولا عوارض پیری در این‌قسمت بیشتر و زودتر از سایر اجزای صورت، مشخص می‌گردد. از این‌رو توجه به بافت‌های اطراف چشم برای شادابی و زیبایی چهره بسیار با اهمیت است. وجود عمل‌های زیبایی که به‌صورت اختصاصی با هدف ترمیم پلک‌ها و زیبایی‌بخشی به چشم‌ها صورت می‌گیرد، خود نشان‌دهنده میزان اهمیت این‌بخش در چهره بوده که به این‌نوع از جراحی‌های زیبایی، عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی گفته می‌شود.

عملکرد بلفاروپلاستی به چه‌صورت است؟

عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی با هدف جمع‌شدن و کشیده‌شدن بافت‌های سست و آویزان بالای پلک و رفع پف زیر چشم است که به‌وسیله این جراحی، پوست اطراف چشم فرد، به‌طرز چشمگیری جوان‌تر و زیباتر خواهد شد. بلفاروپلاستی، معمولا به قصد زیبایی انجام می‌شود و در صورتی که شما نیز قصد انجام این‌نوع عمل زیبایی، را داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های زیبایی معتبر مانند کلینیک جراحی بینی دکتر هادی سرمست مراجعه کنید و یا جهت دریافت اطلاعات کامل‌تر به سایت ایشان سر بزنید. البته در مواردی‌که شدت افتادگی پلک به‌دلیل افزایش سن یا بخاطر عوامل ژنتیک و یا بروز سوانح و اتفاقات، بسیار زیاد باشد، به‌طوری‌که موانع و مشکلاتی را برای دید فرد، ایجاد نماید، از عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی برای برطرف‌نمودن آن، استفاده می‌شود.

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا افراد بالای 35 سال که به‌دلایل مختلف دچار چروک‌ها و لایه‌های شل‌شده پشت پلک و پف زیر چشم هستند و یا افرادی‌که به‌واسطه افزایش سن، بافت‌های اطراف چشم آنها، فرم طبیعی خود را از دست داده باشد، مناسب انجام چنین عملی برای زیباسازی چهره و پلک خود می‌باشند. البته موارد استثناء نیز وجود دارد که در سنین کمتر از 35 سال، مجبور به انجام عمل پلک چشم هستند، این افراد به‌دلایل خاص و یا ارثی‌بودن افتادگی پلک، ممکن است نیاز به‌عمل داشته باشند. البته انجام این عمل، مستلزم داشتن شرایط دیگری نیز هست که از آن جمله، سلامت جسمی و نداشتن سابقه بیماری‌های خاص است.

انتظار یک فرد از چهره خود پس از بلفاروپلاستی

اگر شما نیز یکی از متقاضیان انجام عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی هستید، باید سطح توقعتان از چهره مورد انتظار پس از انجام عمل، کاملا واقع‌بینانه و منطقی باشد. از این‌رو بهتر است حتمأ پیش از انجام عمل، تحقیقات کافی و لازم را در این‌زمینه انجام داده و همچنین از افرادی که تجربه چنین عملی را داشته‌اند نیز مشورت‌های لازم را دریافت کنید. مشاهده تصاویر گرافیکی قبل و بعد از عمل نیز می‌تواند به معقولانه‌بودن انتطار شما از چهره خود، کمک کند. همچنین معمولا شما باید پس از حدود 6 تا 10 ماه منتظر نتیجه نهایی عمل پلک چشم خود باشید. زودتر از این زمان، نظر قطعی در مورد عمل با خطا همراه است.

بلفاروپلاستی در په مواردی بی تاثیر است؟

به‌طور‌کلی تاثیر انجام عمل پلک چشم بر روی کشیده‌شدن لایه‌ها و کاهش افتادگی بافت بالا و زیر چشم است. به‌ همین‌دلیل افرادی‌که دارای سیاهی دور چشم هستند و یا افرادی‌که ابروهای آنها دچار افتادگی است، نمی‌توانند از این‌نوع جراحی زیبایی برای برطرف ساختن عیوب صورت خود استفاده کنند. همچنین برخی چروک‌های اطراف چشم و خطوط بین ابرو و یا پیشانی نیز، از مواردی نیستند که بتوان با استفاده از عمل پلک چشم، آنها را رفع نمود. بهبود هریک از موارد فوق، نیازمند روش‌های دیگری است که می‌بایست به طور جداگانه مورد بررسی و درمان قرار بگیرند.

نحوه انجام عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی

نکته‌ای که در رابطه با عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی باید بدانید، انجام آن بدون بستری یا به اصطلاح، سرپایی است. این‌نوع جراحی در کلینیک جراحی بینی دکتر هادی سرمست، عمومأ توسط بی‌حسی موضعی در نواحی مورد نظر صورت می‌گیرد. البته در برخی موارد نادر نیز، متناسب با حال و شرایط بیمار و یا با صلاحدید و دستور جراح، انجام عمل با بیهوشی بیمار انجام خواهد شد.

به‌طورکلی، عمل بلفاروپلاستی شامل موارد زیر است:

پلک بالایی

در بلفاروپلاستی پلک بالا، کلیه پوست‌ها و بافت‌های شل و چربی‌های اضافی را توسط ابزار برش جراح که می‌تواند لیزر، چاقوی جراحی و یا حتی امواج رادیویی باشد، بریده و از پلک جدا می‌کنند. سپس با استفاده از بخیه‌های ظریف و نازک، اطراف بافت جدا‌شده به‌هم دوخته می‌شود. انجام این‌کار علاوه بر بهبود‌یافتن شکل ظاهری پلک، هرگونه افتادگی که مانعی برای دید فرد محسوب می‌شود را نیز برطرف می‌سازد و باعث ایجاد چهره‌ای شاداب‌تر و جوان‌تر برای فرد خواهد شد.

پلک پایینی

عمل پلک پائین نیز همانند پلک بالا، به جداکردن بافت‌های پف‌دار و اضافی زیر چشم و سفت‌شدن عضلات این نواحی می‌انجامد. اما روش‌های جراحی مورد استفاده برای این‌بخش به چند شکل مختلف خواهدبود. به‌این‌صورت‌که؛ یکی از روش‌هایی که برای برش این‌قسمت استفاده می‌شود، درونی است و به‌این شکل، جای هیچ نوع زخمی بر روی پوست باقی نمی‌ماند و همچنین سرعت بهبودی فرد نیز بیشتر است. در برخی موارد دیگر، چربی‌های زیر پوست در این نواحی، تنها حرکت‌ داده و یا پخش می‌شوند و نیازی به جراحی و برش نیز در این‌صورت، احساس نمی‌شود. اما پروسه جراحی در افرادی‌که دچار سست‌شدگی پوست در زیر چشم هستند، مشابه پلک بالایی و با ایجاد برش و جداکردن بافت‌های اضافی، چربی‌ها و یا عضلات انجام می‌گیرد و سپس توسط بخیه‌های ریز، می‌دوزند. لازم‌به ذکر است، برشی‌که در پلک پائینی ایجاد می‌شود نیز همانند پلک بالا، توسط لیزر و امواج رادیویی ایجاد می‌شود.

دوران نقاهت عمل پلک چشم

پس از عمل پلک چشم، بیمار می‌تواند بلافاصله چشم‌های خود را باز کند و این احتمال وجود دارد که بیمار با کمی تورم و کبودی در روزهای بعد مواجه شود که بهتر است فرد در روزهای اول، استراحت بیشتری داشته باشد. بلفاروپلاستی معمولا بدون درد است و اگر مختصر دردی هم احساس شود، نهایتأ روز دوم رفع خواهد شد. توصیه می‌شود، کمپرس سرد را از لحظه پس از عمل تا روز بعد، فراموش نشود. شستن و آب‌زدن به چشم‌ها نیز از دو روز پس از عمل، بلامانع خواهد بود. بهتر است در موقع خوابیدن، زیر سر زیاد بلند نباشد و تا حدودی تخت باشد. برای دریافت مشاوره های لازم در رابطه با عمل پلک چشم می توانید با مراجعه به وبسایت کلینیک جراحی بینی دکتر هادی سرمست در جریان کامل همه نکات مربوط به این عمل قرار بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین