گروه بین‌الملل الف گزارش می‌دهد: پشت‌پرده آشوب‌های عراق چیست؟ تلاش گسترده آمریکایی‌ها برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات سرنوشت‌ساز چهارم بهمن ماه + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3981101087 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از اعلام مقتدی صدر و سایر گروه های عراقی برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در بغداد، عناصر تحت فرمان جبهه ائتلاف غربی - عبری - عربی برای ملتهب کردن مناطق مرکزی و جنوبی عراق وارد عمل شدند.

پشت‌پرده آشوب‌های عراق چیست؟ تلاش گسترده آمریکایی‌ها برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات سرنوشت‌ساز چهارم بهمن ماه + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، تظاهرات میلیونی در پایتخت با هدف فشار بیشتر برای اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک عراق روز جمعه، چهارم بهمن ماه برگزار می شود و با استقبال گروه های مختلف از جمله نیروهای جبهه مقاومت و مسیحیان ( کتائب بابلیون مسیحی) روبه رو شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل الف اعلام کرد: آمریکایی ها به خوبی دریافته اند که با برگزاری این تظاهرات با مشکل جدی روبه رو خواهند شد و به همین دلیل پیاده نظام آشوبگر را تحت عنوان معترضان به خیابان ها آورده اند.

این منبع میدانی تصریح کرد: آشوبگران از سوی آمریکایی ها ماموریت پیدا کرده اند با ایجاد درگیری و بستن مراکز دولتی، دانشگاه ها، مدارس، تظاهرات ضد آمریکایی روز جمعه را تحت تاثیر قرار دهند و اخلال ایجاد کنند.

وی افزود: جریان های آشوب طلب وابسته به محور غربی - عبری - عربی که با نام « جوکرها» نیز شناخته می شوند و مدعی آزادی هستند، تهدید کردند که تظاهرات روز جمعه نباید در میدان التحریر برگزار شود چرا که حمام خون به راه می افتد و با همین موضع گیری ماهیت واقعی خود را بیشتر برای افکار عمومی عراق علنی کردند.

این منبع میدانی با بیان این که جریان خشونت طلب پیشتر خود را پشت عنوان معترضان مسالمت جو پنهان کرده بود، گفت: با نصب تصاویر شهیدان « سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی مهندس و عماد مغنیه» در میدان « واثق» در شمال محله الکراده ( مرکز شهر بغداد) مشخص شد تظاهرات در میدان التحریر برگزار نمی شود تا سناریوی آشوبگران برای ایجاد درگیری ناکام بماند.

با خنثی شدن پروژه درگیری در میدان التحریر، جریان آشوب طلب آتش زدن تصاویر شهید سلیمانی و ابو مهدی مهندس را در مناطق مختلف عراق در دستور کار قرار داده است تا طرفداران و نیروهای حشدالشعبی را عصبانی و درگیری ایجاد کنند که با هوشیاری و مراقبت های صورت گرفته این طرح هم با شکست مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، عناصر خشونت طلب با آتش زدن تصاویر شهدای جبهه مقاومت تلاش کردند نیروهای حشد الشعبی را وارد درگیری کنند و به افکار عمومی القا کنند که این سازمان در حال کشتار معترضان است که به نتیجه نرسیدند.

به گفته منابع میدانی، آتش زدن دفاتر نیروهای جبهه مقاومت عراق نیز بخشی دیگر از سناریوی عناصر آشوبگر برای تحریک حشدالشعبی و ایجاد درگیری گسترده تا قبل از برگزاری تظاهرات روز جمعه است که این طرح هم ناکام مانده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها تمام توان خود را برای بر هم زدن آرامش در مناطق مرکزی و جنوبی عراق به کار گرفته اند و در حال حاضر هم درگیری های خیابانی میان نیروهای امنیتی و آشوبگران در برخی از شهرها جریان دارد.

پس از خنثی کردن و به شکست رساندن سناریوی های پیش بینی شده برای ایجاد درگیری، جریان های آشوب طلب برخی از مسیرهای اصلی را در شهرهای جنوبی و مرکزی عراق مسدود و شهروندان عراقی را با مشکل جدی روبه رو کرده اند.

جریان های آشوبگر با بستن راه های اصلی درون و برون شهری به ویژه جاده های منتهی به شهر بغداد در تلاش هستند از ورود شهروندان عراق به پایتخت و شرکت آنان در تظاهرات میلیونی روز جمعه جلوگیری کنند.

به گفته منابع میدانی، تعدادی از جاده های اصلی در شهرهای « بغداد، ناصریه، بصره، نجف، کربلا و....» مسدود شدند اما نیروهای امنیتی برخی از این جاده ها را بازگشایی کردند و تلاش برای باز کردن تمامی مسیرها در مرکز و جنوب عراق ادامه دارد.  

به گزارش گروه بین الملل الف، جریان های آشوبگر ایجاد درگیری، هرج و مرج و بستن جاده ها را در مناطق مختلف به بهانه این که تظاهرات مسالمت آمیز دیگر جواب نمی دهد، توجیه می کنند اما هدف اصلی آنان اختلال در تظاهرات بزرگ و سرنوشت ساز روز جمعه است که می تواند مقدمه ای تاثیر گذار برای خروج نظامیان تروریست آمریکا از خاک این کشور باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۲۰۰۵۱۳:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱
خروج امریکا از عراق ؟ .. نهایتش اینست که امریکا پایگاهایش را به مناطق غیر شیعه نشین نظیر کردستان عراق منتقل کند ..
ناشناس۱۳۰۲۰۸۵۱۴:۰۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱
این افراد مشابه ایرانی هم دارند کسانی که در فضای مجازی یا ترس از آمریکا را تبلیغ می کنند یا تشویق به زندگی بهتر در مقابل بردگی آمریکا می کنند یا جسارت بخشی برای حضور میدانی و درگیری خیابانی متاسفانه سایت های خبری ما سیاست زده و بی فکر در حال همراهی با این حرکات مذبوحانه نمایندگان آمریکا در ایران و عراق هستند
ناشناس۱۳۰۲۲۵۷۱۶:۳۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱
من فکر نمیکنم دغدغه اصلی مردم عراق حضور امریکایی ها باشد. آنها دو دغدغه اصلی دارند. یکی مشکلات اجتماعی اقتصادی مانند بیکاری فقر .. و دیگری خطر کشیده شدن جنگ ایران و امریکا به داخل عراق. عراقیها بارها و بارها از این مسئله ابراز نگرانی کرده اند که خب واقعا هم حق دارند. ولی فکر نمیکنم صرف حضور امریکاییها عراق ها را ( به جز عده ای) ناراحت کند.
ناشناس۱۳۰۲۴۰۳۱۸:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱
.. بیست سال هست که صدام رو انداختن بیرون کشوری با میلیاردها دلار فروش نفت و.. چه تغییری در وضع اقتصادی ملتش ایجاد شده؟ نباید از حقشون دفاع کنن؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین