کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم ضدایرانی خود عقب‌نشینی کرد + جزئیات

گروه ورزشی الف،   3981030086 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود مبنی بر نحوه میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را اعلام کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم ضدایرانی خود عقب‌نشینی کرد + جزئیات

به گزارش فارس، با تصمیم هفته قبل کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبانی باشگاه های ایرانی در تمام مسابقات این فصل لیگ قهرمانان این قاره منتفی شده و به کشور ثالث سپرده شده بود. این تصمیم که انتقادات گسترده ای را در کشورمان به دنبال داشت، به هیئت اجرایی این کنفدراسیون ارسال شد تا جهت اجرا، به تصویب برسد. 

این مصوبه اگرچه به تائید هیئت اجرایی کنفدراسیون آسیا رسیده اما با تغییرات قابل توجهی همراه شده که با تعبیر "عقب نشینی" از آن یاد شده است. در واقع، هیئت اجرایی که همواره مصوبات کمیته مسابقات را بدون تغییر به تصویب می رساند، این بار تغییراتی اساسی در این مصوبه ایجاد کرده که قرار است نامه رسمی آن امروز به فدراسیون و باشگاه های کشورمان اعلام شود.

براساس اعلام یک منبع آگاه در کنفدراسیون آسیا، برخلاف روال همیشگی، مصوبه کمیته مسابقات با تغییراتی جدی مواجه شده و لغو تمامی میزبانی های داخلی منتفی شده است. مهمترین محورهای تصمیم هیئت رئیسه کنفدراسیون به این شرح است:

* میزبانی باشگاه های ایرانی در مرحله حذفی (پلی آف) به کشور ثالث واگذار شده است. شهر دوحه قطر در تاریخ 25 ژانویه میزبان دیدار تیم های شهر خودرو و استقلال خواهد بود.

* مجوز میزبانی در دور گروهی لیگ قهرمانان منوط به بررسی شرایط در آن تاریخ توسط دبیرخانه کنفدراسیون آسیا خواهد بود. بر این اساس، این موضوع به دبیرخانه واگذار شده و اظهار نظر در این باره با کمیته مسابقات نخواهد بود.

* در این راستا، میزبانی باشگاه های ایرانی برای مسابقات دور گروهی، به دیدارهای برگشت این مرحله منتقل می شود. این باشگاه ها در تمام بازی های رفت میهمان حریفان به شمار می روند.

با توجه به این مصوبه که امروز به طرف ایرانی به صورت رسمی اعلام شده، عملا میزبانی در دور حذفی به کشور ثالث منتقل خواهد شد (جزئیات آن در بالا آمده است) اما در مرحله گروهی، این موضوع توسط دبیرخانه بررسی خواهد شد. باید توجه داشت که دبیرخانه زیر نظر دبیرکل و رئیس کنفدراسیون فعالیت می کند. 

منبع آگاه این تصمیم را عقب نشینی آشکار کنفدراسیون فوتبال آسیا و هیئت رئیسه آن در قبال تصمیم کمیته مسابقات دانست که در قبال تهدید باشگاه های ایرانی به کناره گیری از این رقابت ها صورت گرفته است. 

** گفتنی است باشگاه های ایرانی در واکنش به تصمیم عجیب کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا اعلام کرده اند که حاضر به بازی در زمین بی طرف نیستند چرا که تمام شرایط برای میزبانی مناسب و حداکثری را دارا هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۰۶۳۱۱۳:۳۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اینا همش فیلمشونه تیم های ایرانی اصلا قبول نکنند. اعتبار فوتبال آسیا به ایران و هواداران ایرانیه
ناشناس۱۳۰۱۱۶۰۲۱:۰۶:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
لطفا درب فوتبال را با این همه هزینه مالی برای کشور گل بگیرید و بپردازید به ورزش عمومی در کشور ..
ناشناس۱۳۰۰۶۴۲۱۳:۳۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اینکه عقب نشینی نیست فعلا در مرحله حذفی فرمایش آقایان اجرا می شود. در مرحله گروهی باز آنان تصمیم گیر هستند کجاش عقب نشینیه
ناشناس۱۳۰۱۰۵۲۱۹:۱۷:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
صد بار نوشت عقب نشینی کردن آخر سر همان تحریمها را با لحنی ملایم تکرار کرد. باید کل مسابقات در داخل انجام شود.
ناشناس۱۳۰۰۶۴۶۱۳:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
این تصمیم هم که شرطی شده . اگر و اگر و اگر زیادی در آن است . تیم های ایرانی باید همین الان وضعیت خودشون را روشن کنند . اومد و در دوره برگشت باز afc دوباره میزبانی ایران را قبول نکرد . آنوقت چی ؟؟ چرا کشور عربستان که در حال جنگ با یمن هست می تواند میزبان باشد ؟؟
ناشناس۱۳۰۰۶۵۳۱۳:۴۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
معنای ان سخنان جز از دست دادن میزبانی ایران نیست
000۱۳۰۰۶۵۹۱۳:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
یعنی دقیقا چی شد
ناشناس۱۳۰۰۶۶۳۱۳:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
ما عقب نشيني نميبينيم
ناشناس۱۳۰۰۷۵۱۱۴:۲۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
چندان هم عقب نشینی نیست، فقط تصمیم به لغو کامل رو فعلاً ابلاغ نمی کنند. تنها راه اینه که باشگاههای ایرانی انصراف بدن و در عین حال شرایط برای میزبانی کشورهای عربی نا امن بشه.
ناشناس۱۳۰۰۷۵۶۱۴:۲۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اشتباهه اگه زیر بار این تصمیم هم بریم. اشتباه نکنیم با پذیرش این تصمیم موذیانه
ناشناس۱۳۰۰۷۶۹۱۴:۴۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
از بس مسئولین جلوی ای اف سی کوتاه آمدند هر غلطی دلشان میخواهد میکنند. باید با قاطعیت جلوی این کشورهای عقب افتاده عربی ایستاد . باید از حق فوتبال این کشور دفاع کرد. ورزش هم سیاسی کرده اند.
عابد۱۳۰۰۷۷۶۱۴:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اگر مثل برجام زدن زیرش چی؟؟؟ رفتیم ولی برگشت نیومدن؟؟؟ اون موقع که دیگه هیچی... این تله بود... از نوع انتحاری سعودی
ناشناس۱۳۰۰۷۸۳۱۵:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مقاومت و ایستادگی همیشه نتیجه میده
پارسا۱۳۰۰۸۰۰۱۵:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
این عقب نشینیه ؟ مثل اینه که طرفو بیگناه اول محکومش کنن به اعدام بعد بگن نه 20 سال حبس!!! بابا طرف بیگناه بوده. بس کنید یه ذره غرور داشته باشین
ابراهیم۱۳۰۰۸۰۴۱۵:۱۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
این که به نظر می رسه میخوان بچه گول بزنند! اولا میزبانی نقد رو در (paly off) از ایران دارند میگیرند ثانیا میزبانی های دور رفت ایرانیها رو در مرحله ی گروهی عملاً حذف کرده اند (چون موکول کرده اند به تصمیم بعدی کمیته یا دبیرخانه) و این در حالی است که تکلیفش رو هم قطعا معلوم نکرده اند ثالثاً حساسیتها رو کاهش میدهند به این که مثلاً عقب نشینی هم کرده ایم براتون پس برای بقیه موارد با ما همکاری کنید رابعا در مرحله ی برگشت گروهی چون دیدار رفت رو داشته ایم اون هم در شرایط بد (دقت شود که با میزبانی حریف نه در زمین بی طرف) اگه مجبورمون کنند در زمین بی طرف شرکت کنیم و ما قبول نکنیم دیگه چون وارد مسابقات هم شده ایم ادعا علیه ما جریمه و .منطقی تر و پذیرفتنی تر خواهد بود!! به نظر من صد در صد دارن ایران رو فریب میدهند و در دلشون به ما و فدراسیون ما میخندند اگر نگیم که فدراسیون هم خودش در این فرایند مقصر باشه! و تکلیف اینه یا کلی میزبانیها رو بر گردونند یا شرکت نمی کنیم و اگه هم قرار شد دور رفتی ها به خانه ی حریف منتقل بشه باید تضمین داده بشه که میزبانی برگشت قطعا در داخل ایران باید باشه! خلاصه باید به مسئولان گفت حواستون باشه تصمیمی نگیرید که دهها سال به مضحکه ی داخل و خارج بشید!
ناشناس۱۳۰۰۸۰۵۱۵:۱۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
با حلوا حلوا دارید دلتونو خوش می کنید ااااااا کجاش عقب نشینی شده؟
ناشناس۱۳۰۰۸۱۳۱۵:۲۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
به نظر می رسه ارن کلاه سرمون می گذارن
ناشناس۱۳۰۰۸۲۹۱۵:۴۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
دیگه همه دنیا یاد گرفتن تو مذاکرات با کلمات و سفسطه ایرانی ها رو گول بزننو وادار به سکوت کنند. کجاست مذاکره کننده ای دانا و آگاه به قوانین که اینقدر حقمون خورده نشه. این که همون شد فقط مرحله به مرحله
ناشناس۱۳۰۰۸۷۰۱۶:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
منظورتون از عقب نشینی دقیقا چیه؟
مهدي۱۳۰۰۸۸۵۱۶:۳۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
به مرگ گفتن به تب راضي شدين! عقب نشينيش كجاست الان؟ اين حس ما هميشه پيروزيم اقايان اپيدمي داره انگار و به شمام سرايت كرده
ناشناس۱۳۰۰۹۲۷۱۷:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
آنها دنبال لغو میزبانی ایران از عراق و بحرین در مقدماتی ب جهانی هستند .
صف۱۳۰۰۹۵۸۱۷:۵۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
این کجاش عقب نشینیه، این پیچوندن تیمهای ماست،ما نباید تحت هیچ شرایطی زیر بار این تصمیم ناعادلانه برویم. عربستان به خاطر حملات موشکی به آرامکو و نقاط دیگر از طرف انصارالله یمن یک کشور به تمام معنا ناامنه تیمهای آنها باید در کشور ثالث بازی کنند نه تیمهای ما،امنیتی که ایران دارد اروپا هم ندارد،هرگونه تن دادن به این تصمیم نابخردانه ظلمی است به نیروهای مسلح ما که شب و روز برای حفظ امنیت کشور جانفشانی میکنند.مسئولين ما تحت هیچ عنوان نباید زیربار بروند حتی برای یک بازی و حتی اگر لازم باشد از تمام مسابقات چشم پوشی کنیم.
ناشناس۱۳۰۰۹۷۳۱۸:۱۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
این حلوای نسیه برای فریب مسئولین غرب گراست وواژه عقب نشینی هم برای توجیه وشیره مالی است
ناشناس۱۳۰۰۹۸۰۱۸:۲۳:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
چه نیازی داره اصلا بازی کنیم . عزت تا جایی که اقتصاد مملکت نابود نشه معنا داره ولی تحقیر تو مسایل فرهنگی ورزشی حس وطن پرستی رو نابود میکنه . چند تا کشور عربی که جمع بزنی کل جمعیت ایران نمیشند با داشتن حق رای آسیا رو بازیچه امیال سیاسی خودشون کردن . گرچه تا حدی حق دارند سر مسئله سقوط هواپیما . قبول این شرط ای اف سی یعنی خودمون قبول کردیم همرده یکسری کشور نا امن منطقه ایم
عباس۱۳۰۱۰۴۵۱۹:۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
متن رو خوندم ناخودآگاه یاد برجام افتادم!!!با همین روشها برباد رفتیم.واقعا ما وفوتبال ما برای آسیا مهمه یا نه؟چطور باید این موضوع ثابت بشه؟
ناشناس۱۳۰۱۰۶۵۱۹:۲۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
به نظر میرسد که فوتبال ایران یکی از پایه های اساسی و جذاب فوتبال قاره کهن است ؛ بایستی از همان سالهای پیش در مقابل دست نشانده های مافیا ایستادگی میکردیم ؛ حالا هم دیر نیست ؛ فقط پایداری بر یک تصمیم ملی جواب آنهاست ؛ جناب تاج و کفاشیان خنده رو کجا هستند !؟؟
ناشناس۱۳۰۱۱۵۱۲۰:۵۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مشخصه که شما عقب نشینی کردید، مثل بقیه دروغ هاتون میگید کنفدراسیون آسیا عقب نشینی کرده
ناشناس۱۳۰۱۲۳۹۲۲:۲۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
عقب نشینی؟یک بازی در کشور خارجی فقط حتی یک بازی خیانت به مملکته یعنی قبول کردین و عربها بردن
ناشناس۱۳۰۱۲۷۵۲۳:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
..اول میریم دور رفت را در کشور دیگه بازی می کنیم بعد می گن تصمیم بر اینه که ایرانی ها دور برگشت را هم در کشور بی طرف بازی کنن اینجوری اعتبار کنفدراسیون عربی هم حفظ میشه و هیچ کشوری با حقارت اون را ترک نکرده
ناشناس۱۳۰۱۲۸۳۲۳:۲۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
.. کدام عقب نشینی ؟؟؟ تیم های ایران باید در کشور ثالث بازی کنن تمام شد و رفت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین