واکنش رسانه‌های عربی به محرومیت ایران از میزبانی در لیگ آسیا

گروه ورزشی الف،   3981030016

در حالی که هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ آسیا اظهارنظر نکرده، رسانه‌های عربی محرومیت میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام و به بررسی آن پرداخته‌اند. برخی از این رسانه‌ها دلایل عجیبی را برای این محرومیت ذکر کردند.

به گزارش ایسنا، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد نظرخواهی که از اعضا این کمیته داشت، تصمیم گرفت تیم‌های ایرانی در دیدارهای خانگی در لیگ قهرمانان در کشوری ثالث به مصاف حریفان خود بروند.

این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در رسانه های عربی بازتاب زیادی داشت.

الریاضیه: کمیته اجرایی هم محرومیت ایران را تایید کرد

این روزنامه عربستانی با پوشش دادن خبر ممنوعیت میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ایران، از دلیل این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا سخن به میان آورد و نوشت: کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت میزبانی تیم های ایرانی را تایید کرد. این تصمیم AFC چند دلیل می‌تواند داشته باشد. نخست اینکه همه داوران بعد از اتفاقات اخیری که در ایران افتاده حاضر نیستند که برای قضاوت بازی‌های نماینده‌های ایران به این کشور سفر کنند. دلیل دیگر به خاطر سرنگونی هواپیمای اوکراینی است که باعث شد تا 176 نفر کشته شوند و به همین خاطر شرکت های هواپیمایی حاضر نیستند که به ایران سفر کنند.

ارم نیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا منع میزبانی ایران را تایید کرد

این سایت عربی هم خبر محرومیت فوتبال ایران را پوشش داشت و نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت میزبانی فوتبال ایران را تایید کرد. سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان ایران باعث شد تا تیم‌های داوری از حضور در ایران خودداری کنند.

دات خلیج: کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را در تنگنا قرار داد

این سایت عربی هم نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا با تایید محرومیت میزبان تیم‌های ایران، فوتبال این کشور را در تنگنا قرار داد و شرایط برای تیم‌های ایرانی سخت شده است. به نظر می‌رسد که دلیل چنین تصمیمی حوادث اخیری است که در ایران رخ داده است و باید دید که باشگاه‌های ایرانی که از ادامه حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف داده‌اند چه تصمیمی خواهند گرفت.

العاجل: کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم نهایی را صادر کرد

این سایت عربستانی هم با تایید محرومیت میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا دامنه این محرومیت را وسیع تر کرد و تاکید کرد که فوتبال ایران از هر گونه میزبانی در چارچوب فوتبال آسیا محروم شده و این شامل بازی های ملی هم خواهد بود.

العاجل نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی محرومیت میزبانی ایران را از بازی های بین المللی تایید کرد. شرکت های هواپیمای بعد از اتفاقات اخیر حاضر نیستند که در آسمان ایران به پرواز درآیند. این محرومیت تا اطلاع ثانوی خواهد بود و دلیل آن وضعیت امنیتی است که در ایران وجود دارد و به همین خاطر تیم‌ها حاضر نیستند که راهی ایران شوند.

مصر الان: آسیا محرومیت ایران را به صورت رسمی تایید کرد

این سایت مصری هم نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از رای مقدماتی که درباره لغو میزبانی تیم های ایرانی صادر کرد تشکیل جلسه داد. براساس رای نهایی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نماینده های ایران در لیگ قهرمانان از امتیاز میزبانی محروم شدند. نماینده های ایران اگر می‌خواهند که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند باید زمین بی طرف را انتخاب کنند.

بعضی سایت های عربی مثل ارم نیور، کورة آنلاین و شبکة ابوظبی هم تاکید کردند که این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها شامل لیگ قهرمانان آسیا نمی‌شود، بلکه هرگونه بازی در چارچوب فوتبال آسیا در زمین ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع است و به این ترتیب این تصمیم شامل بازی های ملی شده و دامنه آن گسترده‌تر است.

این بازتاب‌ها و تفاسیر متفاوت در حالی در رسانه‌های عربی مطرح شده که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و فدراسیون فوتبال ایران بارها به طور رسمی اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند به بهانه واهی عدم امنیت در ایران در کشور ثالث به مصاف حریفان آسیایی خود بروند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین