فتاح: کار آزادراه تهران شمال تمام شده است/ کاخ مرمر به موزه تبدیل می‌شود/ مالیات پرداخت می‌کنیم

گروه اقتصادی الف،   3981029042 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تقریباً کار آزادراه تهران شمال تمام شده و فقط نورپردازی و خط کشی‌ها مانده است و به طور احتمال در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، زیرا بنیاد آماده افتتاح آزادراه تهران - شمال است.

فتاح: کار آزادراه تهران شمال تمام شده است/ کاخ مرمر به موزه تبدیل می‌شود/ مالیات پرداخت می‌کنیم

به گزارش صداوسیما، پرویز فتاح در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما افزود: وسعت سیل سیستان و بلوچستان به حدی بود که از غرب به استان هرمزگان و از شمال به استان کرمان تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: در روز نخست امداد رسانی حدود 300 هزار بطری آب معدنی به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد، مضاف بر این تعداد اعلام کردیم که تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز این استان با بنیاد مستضعفان خواهد بود.

فتاح به ارسال پنج هزار بسته حمایتی اعم از غذا و وسایل لازم برای خانوار‌های خسارت دیده اشاره کرد و افزود: در روز نخست امدادرسانی حدود پنج هزار تخته چادر و پتو از طریق هلال احمر برای سیل زدگان ارسال شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: وظیفه تأمین تمام سیمان مورد نیاز به منظور بازسازی و ساخت مسکن و سرپناه سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان با بنیاد مستضعفان خواهد بود.

مالیات پرداخت می‌کنیم

فتاح، همچنین بنیاد مستضعفان را سازمانی هم سن و سال انقلاب معرفی کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اموال درباریان که متعلق به مردم بود را در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دادند تا این اموال، حفظ و با مدیریتی صحیح اداره و بازسازی شود، زیرا بخش اعظم کارخانجات و تولیدی‌ها متعلق به درباریان بود که البته پس از قرار گرفتن در اختیار بنیاد در طی دوران به مردم و بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: قصد داریم در پایان امسال از محل درآمد‌های بنیاد مستضعفان رکورد 35 هزار میلیارد تومانی به ثبت برسانیم. این رقم معادل همه درآمد و فروش تمامی زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان محسوب می‌شود و با حسابی سر انگشتی و در نظر گرفتن بودجه کل کشور (حدود دو هزار، هزار میلیارد تومان) درآمد بنیاد حدود یک و هفت دهم درصد (1/7 %) می‌باشد. این در حالیست که درآمد بنیاد نسبت به GDP (درآمد ناخالص داخلی) حدود یک درصد می‌باشد.

فتاح گفت: طبق درآمد نسبی حدود 35 هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان، سود این مجموعه 20 % معادل هفت هزار میلیارد تومان است و بنیاد متشکل از 169 شرکت فعال، مالیات پرداخت می‌کند، زیرا تمام شرکت‌ها و مجموعه‌های ذیربط به ثبت رسمی رسیده اند.

وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان از سال 97 تاکنون حدود 697 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است و برای سال آینده هم بنیاد باید حدود هزار و 600 میلیارد تومان مالیات پرداخت کند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: حدود 50 درصد مالیات‌های بنیاد صرف بازسازی و نوسازی و سرمایه گذاری‌های جدید می‌شود.

کار بنیاد اشتغالزایی و محرومیت زدایی است 

فتاح تصریح کرد: بنیاد مستضعفان با تکیه بر توانایی و فعالیت‌های بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی گام بر می‌دارد، وظیفه این بنیاد؛ عملکرد کمیته امدادی نیست و باید ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی کند.

وی افزود: با توافقات و قرارداد‌های مابین بنیاد و سازمان بهزیستی، طرح 14 هزار واحد مسکونی آغاز شد و سال آینده به اتمام می‌رسد و پس از اتمام این طرح؛ همه خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر مشکل مسکنشان برطرف می‌شود.

فتاح به اختصاص رایگان سیمان به سیل زدگان و حادثه دیدگان استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها در ظاهر فقط سیمان است، اما برای ما هزینه در بر داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ارائه 85 هزار سند زمین از اسناد علوی به روستائیان را از دیگر اقدامات عام المنفعه بنیاد عنوان کرد و افزود: در مناسبت دهه فجر امسال حدود هفت هزار فقره سند دیگر هم به روستائیان واگذار خواهد شد.

فتاح در خصوص دریافت ارز 4200 تومانی گفت: به لطف خدا بنیاد ارز 4200 تومانی دریافت نکرده است، اما حدود سه سال قبل برای احداث فولاد، ارز 4200 تومانی گرفته ایم و معادل ریالی آن را هم بر می‌گردانیم، ولی آن موقع همه می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: در زمانی که ارز در بازار آزاد گران شد، به هیچ وجه بنیاد از ارز 4200 تومانی استفاده و نفعی نبرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: در راستای چابک سازی؛ حدود 31 شرکت از زیرمجموعه‌های بنیاد را وارد بورس کردیم. 10 شرکت دیگر هم در حال ورود به بورس است و این به معنای شفاف سازی عملکرد شرکت‌های بنیاد است و شرکت‌های بورس و فرابورس به این خاطر از عملکرد بنیاد رضایت کافی دارند.

فتاح از بی اثر بودن تحریم‌ها بر عملکرد بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: در جریان تحریم‌ها هیچ وقفه‌ای در فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد وارد نشده است و طبق فرموده مقام معظم رهبری، اگر قوی باشیم و وابستگی به خارجی‌ها را کم کنیم و با تکیه بر کالا و همت و توان ایرانی گام برداریم شاهد پیشرفت ملی خواهیم بود.

اگر نگاه و تدبیر امروز را پیشتر می‌داشتیم سراغ آزادراه تهران - شمال نمی‌رفتیم

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: شاید اگر نگاه و تدبیر امروز را پیشتر می‌داشتیم سراغ آزادراه تهران - شمال نمی‌رفتیم، ولی احترام می‌گذاریم به تدبیر گذشتگان. با این حال در دولت فعلی تلاش‌های خوبی برای این طرح انجام شده است.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت تقریباً کار این آزادراه تمام شده و فقط نورپردازی و خط کشی‌ها مانده است و به طور احتمال در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، زیرا بنیاد آماده افتتاح آزادراه تهران - شمال است.

فتاح گفت: آزادراه تهران - شمال یک ساعت در وقت مردم صرفه جویی می‌کند و سبب کاهش 10 لیتری مصرف سوخت می‌گردد.

وی افزود: درآمد حاصله از عوارض این آزادراه هم صرف محرومان خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره پرداخت حقوق و دستمزد‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان نیز گفت: حقوق و مزایای تمام کارکنان شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد تا آذر امسال پرداخت شد و معوقه‌ای نداریم. اگر در این باره قصوری شکل گیرد از طریق محاکم قضایی بررسی خواهیم کرد.

فتاح با اشاره به موضوع بازسازی ساختمان پلاسکو افزود: حدود 300 نفر از کسبه بخش ساختمان پشتی پلاسکو که در قسمت عقب قرار دارد و تخریب نشده قبول زحمت کرده اند که املاکشان را بازسازی کنند.

وی درباره ساختمان 15 طبقه پلاسکو که تخریب کامل شده است گفت: از حیث حقوقی، بنیاد موظف به ساخت این بنا نبود، زیرا سرقفلی این مغازه‌ها فروخته و چندین دست منتقل شده بود و خود بنیاد هم می‌توانست به عنوان یک مال باخته ادعای خسارت کند، اما با این حال بنیاد مستضعفان قبول کرد که 15 طبقه این ساختمان را دوباره بسازد.

فتاح تصریح کرد: در حال حاضر اسکلت این بنا تا طبقه 9 رسیده است و ادامه کار اسکلت تا فروردین ماه به پایان می‌رسد و براساس ضوابط و قولی که به کسبه داده شد، نیمه دوم سال آینده پلاسکو دوباره قابل بهره برداری خواهد بود.

وی درباره بدهکاری دولت به بنیاد نیز گفت: خوب نیست از بدهی دولت به بنیاد چیزی بگویم، زیرا ما کار کرده ایم و دولت هم نتوانسته طلب ما را پرداخت کند، اما رابطه خوبی میان دولت و بنیاد برقرار است و می‌توانیم موضوع را با تهاتر رفع کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درباره باز پس گیری کاخ مرمر گفت: حدود 25 سال قبل پس از ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، ایشان در کاخ مرمر مستقر می‌شوند که البته همان موقع هم این کار درست نبود، زیرا مسئولان نظام نباید کاخ نشین باشند، به این علت پس از فوت ایشان با جر و بحث این کاخ تخلیه می‌شود و متأسفانه ما نمی‌دانستیم در این باره نزد چه کسی شکایت کنیم و به ملت چه بگوییم.

فتاح ادامه داد: در حال حاضر در تلاشیم که این مکان را به کاخ موزه‌ای وزین تبدیل کنیم. احتمالاً دهه فجر امسال بازگشایی این موزه به مردم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان حدود 45 هزار نیروی کار مستقیم و 200 هزار نیروی غیرمستقیم دارد افزود: در خصوص نیرو‌های وابسته مستقیم با بنیاد، تعدیل نیرو نداریم. ضمناً قانون بازنشستگی کشوری در بنیاد مستضعفان هم اجرا می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۸۷۹۳۱۰:۳۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
..فقط قطعه ۱ رو تموم کردید.
علی۱۲۹۸۸۲۶۱۱:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
فکر نکنم.
ناشناس۱۲۹۹۲۰۰۱۴:۳۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چه قبل چه بعد از انقلاب تغییری در زندگی مردم سیستان و بلوچستان ندیده آیم که اگر بود با یک باران اینطور نمیشد. دادن پنج هزار بسته غذا چه هنریه، هنر آن بود که امکانات زیر بنایی را میسااختید که باران این رحمت الهی تبدیل به فاجعه نشه در مورد ساختمان پلاسکو قبل هم نوشتم که بنای مجدد آن در محل قبل با توجه به ترافیک و آلودگی هوا اشتباه محضه و میشود در جاهای دیگر یا با پرداخت خسارت پوشش داد.
ناشناس۱۲۹۹۲۵۳۱۵:۱۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کاخ موزه باید در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد نه بنیاد
ناشناس۱۲۹۹۲۶۰۱۵:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جناب فتاح این خبر درست نیست . زیرا بخشی از اتوبان افتتاح می شود و نه اتوبان تهران - شمال ..
ناشناس۱۲۹۹۲۹۷۱۵:۴۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با درآمد ٣٥ هزار ميليارد تومان در سال از ٩٧ تا حالا فقط ٧٠٠ ميليارد تومان ماليات داده؟
محمد۱۲۹۹۵۳۸۱۸:۴۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اینو میگن گزارش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین