پایان سانسور رسانه‌های غربی درباره عین‌الاسد

گروه جهان الف،   3981028061

سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه گفته است در اثر این حمله ۱۱ سرباز زخمی شدند، چند سرباز به‌دلیل بروز علائم ضربه مغزی ناشی از انفجار، تحت مداوا قرار گرفتند و برخی از پرسنل به مراکز درمانی در آلمان و کویت منتقل شده‌اند.

پایان سانسور رسانه‌های غربی درباره عین‌الاسد

فرهیختگان نوشت: رسانه های غربی پس از مدتی سکوت درباره عین الاسد، به ایعاد مختلف این موضوع پرداختند که در ادامه می خوانید.

سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه: در اثر این حمله 11 سرباز زخمی شدند، چند سرباز به‌دلیل بروز علائم ضربه مغزی ناشی از انفجار، تحت مداوا قرار گرفتند و برخی از پرسنل به مراکز درمانی در آلمان و کویت منتقل شده‌اند.

روزنامه بیلد آلمان: هیچ‌یک از موشک‌های بالستیک ایرانی رهگیری نشدند. موشک‌ها دو سوله شامل محل اقامت خلبان‌های پهپادها و نیروهای ویژه را تخریب کردند. شدت حملات را می‌توان براساس تعداد زیادی از سربازان را که برای ضربه به مغز (ناشی از شدت امواج) تحت مداوا قرار گرفتند، فهمید.

کوستین هرویگ از خلبانان آمریکایی در عین‌الاسد (فرانس‌پرس): کاستین هرویگ، خلبان یکی از پهپادهای آمریکایی: ما سرنوشت را پذیرفتیم. ما فکر می‌کردیم کارمان اساسا تمام است. کنترلی بر اوضاع نبود. موشک‌ها مناطقی را که دقیقا در کنار اتاق عملیات خلبان‌ها بود، درهم می‌کوبیدند.

دارا مسیکات، کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک و امنیت ملی در اندیشکده رَند: این حمله به‌هیچ‌عنوان سمبلیک نبود و توانمندی نظامی پایگاه را هدف قرار داد. موشک‌ها به ساختمان‌های انبار و تجهیزات در بخش زیرساخت‌های این پایگاه (پرازدحام) برخورد کرده است.

گزارش شبکه الاتجاه: ترامپ، کشته‌های عین‌الاسد را بین تلفات آمریکا در آلمان و افغانستان جا می‌زند تا شدت بحران و فشاری که خود را در آن گرفتار کرده است، بیشتر نشود.

وسلی کیلپاتریک، نظامی آمریکایی (فرانس‌پرس): در جریان حمله با سوختن خطوط فیبری کنترل پهپادها کاملا از دست رفت. سربازها دیگر نمی‌توانستند محل پهپادها را شناسایی کنند.

نیویورک‌تایمز: مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا از میزان دقت، شدت و قدرت حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال عراق، شگفت‌زده شدند.

روسیا الیوم: موشک‌ها به مرکز اصلی فرماندهی، مرکز ارتباطات، سامانه کنترل پهپادها، آشیانه هواپیما‌ها و ساختار‌های زیربنایی پایگاه هوایی عین‌الاسد خسارت جدی وارد کرده است.

یک افسر دانمارکی در گفت‌و‌گو با تلوزیون دانمارک: موشک‌های ایران بسیار دقیق بودند، دستگاه‌های کنترل رادارهای غول‌پیکر با همه تجهیزات‌شان به‌علاوه مقر اطلاعات نظامی آمریکا به‌صورت کامل منهدم شدند. انبارهای اسلحه، باند پروازی جنگنده‌ها و سکوهای دیده‌بانی هوایی و پایگاه‌های شلیک موشک زمین‌به‌هوا به‌طور کامل تخریب شدند و دستگاه‌های حسگر هوایی و حرارتی هم از بین رفتند. چندین ساعت در مخفیگاه نشسته بودیم. همه شوکه شدند. اگر پناهگاه‌ها نشانه می‌رفتند فاجعه تمام‌عیار قرن رخ می‌داد.

جفری لوئیس، مدیر اجرایی در مرکز بلفر دانشگاه هاروارد: ایرانی‌ها هدفی را از دست ندادند. ساختمان‌ها بسیار دقیق مورد اصابت قرار گرفتند.

سرهنگ تیم گارلاند، فرمانده ارشد پایگاه عین‌الاسد (فرانس‌پرس): هیچ‌یک از فرماندهان انتظار چنین انفجارهای قوی‌ای را نداشتند و زمانی که موج اول حملات انجام شد، قوی‌ترین و بلندترین صدایی بود که در طول زندگی شنیده بودم. اشیای غیرطبیعی در هوا می‌دیدیم، شکل حرکت آن و بالا رفتن دمای منطقه غیرطبیعی بود. دو سرباز در برج‌های مراقت بودند که شدت فشار آنها را از جای خود به بیرون پرت کرده بود. یکی از آسایشگاه‌های سربازان در پایگاه به‌طور کامل ویران شد.

آندرس برزینس، فرمانده نیروهای لتونیایی مستقر در عراق: بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین حمله به مواضع آمریکا بود. موشک‌های بالستیک استفاده‌شده 600 تا 900 کیلو مواد منفجره داشتند و اگر به اقامتگاه نیروها اصابت می‌کردند، ضربه عمده‌ای می‌زدند. تمام موشک‌ها به تاسیسات نظامی اصابت کردند و خسارت به باند و تاسیسات دیگر وارد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس: نظامیان آمریکایی همچنان در حال پاکسازی پایگاه عین‌الاسد از بقای برجامانده از حمله موشکی هفته گذشته ایران بودند، چاله‌های بزرگی در این پایگاه ایجاد شده و سیستم‌های حمل‌ونقل نظامی سنگین حین حملات موشکی ایران آسیب دیده‌اند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان: زنده ماندن در جایی که چنین فاجعه‌ بزرگی رخ داده، بعید به‌نظر می‌رسد. حمله در شب اتفاق افتاده و بعید است افراد خارج از پایگاه بوده باشند.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: 11 موشک ایرانی در پایگاه عین‌الاسد تاسیسات، تجهیزات و هواپیماها را منهدم کردند.

واشنگتن‌پست: حمله موشکی ایران به عین‌الاسد ده‌ها مجروح برجای گذاشته است.

وبسایت شبکه تلویزیونی «فوجی» ژاپن به نقل از یک منبع دولتی آمریکا: در حمله موشکی ایران حداقل 20 نفر کشته و مجروح شده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین