پاسخ شهاب حسینی به هجمه‌ها: منتقد اتفاقات تلخ هستم/ در فیلم‌ با بودجه دولتی بازی می‌کنید اما از فجر انصراف می‌دهید؟

گروه فرهنگی الف،   3981028037 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهاب حسینی بایگز سینما و تلویزیون که چند روز قبل صریحا با تحریم جشنواره فیلم فجر مخالفت کرده بود، با انتشار متنی جدید از نظرش دفاع کرد و در پاسخ به منتقدان گفت: چطور میتوانیم دم از انصراف بزنیم در حالی که کارهایی در کارنامه خود داریم که بودجه آن مشخصاً از نهادهای قدرت تامین شده؟ این اگر ریاکاری نیست پس چیست؟

پاسخ شهاب حسینی به هجمه‌ها: منتقد اتفاقات تلخ هستم/ در فیلم‌ با بودجه دولتی بازی می‌کنید اما از فجر انصراف می‌دهید؟

به گزارش الف، شهاب حسینی بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران طی روزهای قبل در اظهارنظری درباره تحریم جشنواره فجر از سوی برخی هنرمندان گفته بود: اعلام انصراف از جشنواره فیلم فجر دامن‌زدن به افتراق جامعه‌شکن خودی و ناخودی است و این در حالی است که جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و دلداری یکدیگر نیازمندند. (متن کامل را اینجا بخوانید)

این اظهارنظر با واکنش‌ها و هجمه‌های بسیاری مواجه شد تا جایی که شهاب حسینی با یک متن تازه در صفحه اینستاگرام خود به واکنش‌های منفی اخیر پاسخ داد.

متن کامل یادداشت وی به شرح زیر است:

«سلام. باز هم سلام. این بار خاصه به همه کسانی که از دیروز بنده را آماج سیل انتقادات، قضاوت ها، فحاشی ها و نفرین ها قرار دادند و حتی به فرزندان بی گناه بنده هم رحم نکردند. در برابر شما ادب می کنم و با نگاهی چون لقمان به شما می نگرم و پرهیز می کنم از آنچه شما انجام دادید.

همین قدر که فهمم شد با این خشونتی که در وجود شماست، چنانچه در مسند قدرت بودید، عملکردی بهتر از آنچه امروز شاهد هستیم نداشتید.

بار چندمی است که بنده را به دلیل ابراز عقایدام به بدترین شکل مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهید و انگ وابستگی سیاسی به بنده می‌زنید.

در حالی که به یقین نخواهید توانست هیچ گوشه زندگیم که بر کسی به خصوص آنان که بنده را از نزدیک می‌شناسند، پوشیده نیست، کوچکترین ردی از وابستگی سیاسی به هیچ نهاد قدرتی پیدا کنید. به مدد خدای بنده نوازم بندناف ارتزاق اعتباری و اقتصادی زندگی‌ام جز به درگاه رحمتش وصل نیست که وسیله آن را در درون روح و قلبم به ودیعه نهاده.

به لطف یار نان بازو می خورم جز خود رزاق یگانه‌اش سر تعظیم و ستایش در برابر هیچ یک از بندگانش در هر منصب و مقامی که باشند، فرود نمی‌آورم که ستایش تنها ذات الهی را سزاست.

ارادتمند تمامی انبیا و اولیا خدا در تمام ادوار تاریخ بشریت هستم چرا که آنان را نوابغ عصر خویش و به مثابه شمع‌هایی می دانم که یزدان پاک، برای نجات بشر از تاریکی جهل روشن کرد و روشنی آنان را فروغ بخشید. آنان نیز با سوختن خود جهان اطراف خود را روشنی بخشیدند و بیش آنان همواره در تقابل با قدرت های زمانه خویش بودند.

قدرت‌هایی که به گواه تاریخ تعدادی از آنان حتی خود را به زینت شریعت دینی آراسته و در ظاهر به مناسک آن عمل می‌کردند. با مطالعه تاریخ به خصوص در احوالات ائمه اطهار علیهم السلام به روشنی با آن مواجه می‌شویم.

آیا واقعاً در عقوبت غفلت به سر می‌بریم که این چنین بر دل و دیدگانمان مهر کوبیده شده و ناتوان از تمیز و تفکیک ارکان زندگی خویشیم؟  بنده در نام فامیلم نام کسی را در شناسنامه دارم که خود یگانه مظهر ایستادگی در برابر قدرت نامشروع نامطلوب وقت بود.

عشق و ارادت قلبی به مردان بزرگ خدا خاصه پیامبر اکرم و امامان معصوم، از وقت تولد به واسطه پدرم در تار و پودم تنیده شده و حتی به قیمت جان حاضر به فروختن آن به بهای ناچیز وابستگی سیاسی و فکری به هیچ نهاد قدرتی چه در ایران و چه خارج از ایران نبوده و نیستم.

تا خدا بنده نواز است به خلقش چه نیاز؟ به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست. از این بابت عرض کردم که تا جامعه‌ام بداند تا آخر عمر و به هیچ بهایی دست از عقیده قلبی‌ام نخواهم کشید چرا که جز آن ریسمان امید دیگری ندارم.

بنابراین انتصاب هر کسی که از اعتقاداتش سخن می‌گوید به نهاد قدرت صرفاً به خاطر تشابه گفتار در قادی در ظاهر، قضاوتی است که طبعاً از کم آگاهی نشأت می‌گیرد.

زندگی این بنده کوچک چون دیگران، پرورده پروردگار است و چنانچه خضوع و خشوعی باشد، ذات لایزال او را سزاست.

بنده هم به عنوان یک ایرانی، دل در گرو و سرزمینم و مردم آن دارم.  منتقد بسیاری از موارد و مسائلی هستم که بر سر جامعه‌ام آمده.  منتقد عدم وجود صبوری لازم برای شنیدن اعتراضات به حق مردم هستم. خود نیز جزئی از همین مردمم.  منتقد نوع رویا رویارویی با مردم پرسشگر در سال 88 هستم. منتقد اتفاقات تلخ و نوع مواجهه با آن هستم. منتقد کشته شدن هم وطنانم در آبان ماه هستم.

منتقد آن دستپاچگی و عجله هستم که منجر به فاجعه سقوط هواپیمای مسافری شد و داغ عزیزانمان را بر دل هامان نهاد. منتقد اتفاقات بدی هستم که برای فرهنگمان افتاده.  در عین حال، حال عمومی را درک می کنم چون خود یک از عوامل هستم.  این را معتقدم الان وقت کنار کشیدن نیست.

تحریم فستیوال و عدم حضور راه چاره نیست.  چرا که جا برای دیگرانی باز می شود که انگیزه های دیگری دارند. الان باید بود و حرف زد. الان باید طیف هنرمندان یکصدا مطالبات و انتظارات خود را در یک قالب واحد مطرح نماید.
دست از ظاهر بینی برداریم. نگاه اجمالی به کارنامه‌ها خود مشتی است نمونه خروار.

چطور میتوانیم دم از انصراف بزنیم در حالی که کارهایی در کارنامه خود داریم که بودجه آن مشخصاً از نهادهای قدرت تامین شده؟ این اگر ریاکاری نیست پس چیست؟

کجای کارنامه بنده حقیر چنین کارهایی یافت می‌شود؟ تنها درباره دو اثر که ممکن است چنین ظنی به وجود آورده باشد همین قدر بگویم که فیلم‌ دلشکسته را تنها به دلیل اینکه سعی داشت برای جوانان علاقه‌مند به حضور در بسیج الگوی رفتاری درستی بر پایه ادب و احترام به افکار مخالف ترسیم کند، با دستمزدی بسیار ناچیز کار کردم و نقش پرافتخار شهید بابایی را به دلیل ارادتم به شهدای که با نثار جان شان مدافع راحت جان و مال مردم شان بودند.

شهدایی که اگر امروزه حضور داشتند، شاید اوضاع به گونه دیگری بود. کجای کارنامه حقیر تعاملات نزدیک با نهادهای قدرت یافت می‌شود که این چنین رأی بر وابستگی فکری و عقیدتی بنده می دهید؟

 بنده هر تصمیمی در زندگی گرفتم با استقلال رای و خود خواسته بوده چرا که منبع الهامات مرا در ظاهر زندگی جستجو نمی‌کنم.  به اندازه مثنوی هفتاد من می توان نوشت اما در حوصله مخاطب نمی‌گنجد.  دیر زمانی است که حوصله‌مان کفاف رویارویی با حقایق را نمی کند و این در حالی است که آفرینش بزرگ با من متانت و صبر به کار خود است. او خود را با ما هماهنگ نمی‌کند. این ماییم که چنانچه خود را به عشق با سمفونی بزرگ آفرینش یک دل و همساز نکنیم، چون نوازندگانی نابلد و فالش نواز، نت‌های زیبای زندگی را آنقدر بد اجرا می‌کنیم که دیر یا زود، ناگزیر از ترک این گردونه عظیم خواهیم شد.

هر که هستیم، هر کجا هستیم و بر هر مسندی که تکیه زدیم.»

دیدگاه کاربران

مجتبی۱۲۹۷۳۶۲۱۱:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هنرمند واقعی
ناشناس۱۲۹۷۸۲۶۱۵:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
من به َمنِش فکری شهاب حسینی علاقه زیادی دارم. ایشان یک فرهیختگی روحی خاص دارد که در بیشتر هنرمندان دیگر آن را نمی بینم.
ناشناس۱۲۹۷۳۶۶۱۱:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آدم با جنبه كه بجاي موج سواري روي غم و غصه ديگران روي توانمندي و اخلاق خودش براي پيشرفت حساب ميكنه روي زحمت خودش تلاش خودش حساب ميكنه اگر هركس خودشو درست كنه دنيا درست ميشه ولي اشكال اينِ كه همه خودشون رو نميبينن ميخوان بقيه رو درست كنن
ناشناس۱۲۹۷۳۶۷۱۱:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شهاب حسینی چرا به آمریکا مهاجرت کرده است و سالی 2-3 ماه به ایران می آید؟
ناشناس۱۲۹۸۰۹۶۱۸:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
به شما چه
ناشناس۱۲۹۸۵۱۵۰۶:۰۵:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به خودش مربوطه به کسی مربوط نیست
ناشناس۱۲۹۷۳۶۸۱۱:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بزرگترین ضربه قل قلی و خانم صبا آشپز با رفتنش به صدا و سیما زد ۳ روز عزای عمومی
ناشناس۱۲۹۸۱۴۹۱۹:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
نقی چشم قشنگ یادتون رفت بگید
ناشناس۱۲۹۷۳۸۱۱۱:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
ناشناس۱۲۹۷۸۵۵۱۵:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آزادگی چیز کمی نیست در کلام سیدالشهدا کلمه لااقل نیست ، فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید
علی۱۲۹۷۹۳۸۱۶:۴۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آزاد هستند، آزاد از آزادگی.
ناشناس۱۲۹۷۳۸۹۱۱:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
فکر میکنید برای کارگری که تو خرج زندگیش مونده برای مادری که جگر گوشش رو از دست داده و برای کسی که در بندِ این که چه فیلمی تو جشنواره شرکت کنه و سیمرغ بگیره مهمه جناب حسینی؟
صحیح۱۲۹۷۳۹۷۱۱:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
این یک حرفش قبول دارم که بعضی ها از دو طرف میخورن از یک طرف فیلم با بودجه نهاد خاص بازی میکنن از اونطرف طرف مردم میگیرن
ناشناس۱۲۹۷۳۹۸۱۱:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اونایی که نمیخان بفهمن، نمیفهمند! خودت را خسته نکن آقای شهاب حسینی.
000۱۲۹۷۴۱۳۱۱:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اون موقع که به نفع میر حسین موسوی موضع گرفت سایت یا لثارات فحاشی کرد حال در این موضوع برخی به اصطلاح هنرمند به هتاکی ایشان مشغول شدند هتاکی و فحاشی از هر سمت و سو که باشد زشت است از مواضع و آزاد اندیشی ایشان متشکریم
شهاب۱۲۹۷۴۱۵۱۱:۲۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خوب شد که چنین اتفاقی افتاد تا در این طیف نیز سرهه از ناسره تمیز داده شود، گر چه این آقا سید را خیلی ها شناخته بوده اند. اما خیلی ها از همان طیفی که به زبان، مردم مردمشان گوش فلک را کر کرده اما دستانشان بر خلاف زبانشان همواره به سویی است که ولع جیب گشادشان را فرو نشاند؛ در آن صورت نه مردم را می شناسند، نه ایران را و نه شرافت را و نه نجابت. درود بر حسینی عزیز.
ناشناس۱۲۹۷۴۱۹۱۱:۲۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
درود به شرفت . درود به غیرتت و درود به ایمانت
ناشناس۱۲۹۸۴۱۵۰۰:۱۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
که در امریکا زندگی میکنی و برای فیلم بازی کردن به ایران می آیی
ناشناس۱۲۹۷۴۳۵۱۱:۴۰:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یکی این های رو که به اسم آزادی به همه فحاشی می کنند کنترل کنه.
ناشناس۱۲۹۷۴۴۴۱۱:۴۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
احسنت بر هنرمندان با غیرت
ناشناس۱۲۹۷۵۴۰۱۲:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اینهایی که از تحریم حرف می زنند به قول رهبری نه جانشان را برای ایران فدا کردن و نه حتی حاضر هستند آرامش خود را برای ایران به خطر بیاندازن آن وقت دم از ایران و انسانیت می زنند
ناشناس۱۲۹۷۵۴۵۱۲:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اینم خودشو از چشم ملت انداخت
ناشناس۱۲۹۷۸۶۲۱۵:۴۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ملت یعنی کی ؟ بابا شما چرا همش جمع میبندید ؟ خداوکیلی هزاربرابر شما طرفدار این کشور و انقلاب هستند . کلا عادت دارید خودتون رو ملت حساب کنید . بابا شما بخشی از ملت هستید منتها اصلا انگار بلد نیستید به نظر جمع احترام بگزارید فقط ادعای دموکراسی دارید
ناشناس۱۲۹۷۸۸۸۱۵:۵۷:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چرا تو! خودت را ملت میدانی؟#
ناشناس۱۲۹۷۹۴۰۱۶:۴۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تو خودت و چارتا آدم متعصب مثل خودت را با ملت یکی نکن
ناشناس۱۲۹۸۰۱۷۱۷:۳۳:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
معلومه هنوز معنی ملت رو نمیدونی
ناشناس۱۲۹۷۵۵۵۱۲:۴۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بفرض چند نفری هم در انتقاد از رفتار شما راه غلط رفته اند آیا برخورد همکاران و سایر هنر مندان هم چنین است که شما میگوئید . فقط مشکل از این بود که راه خودرا از جمع جدا کرده اید حق شماست اما اتهام تفرقه انداختن به جمع اندکی بی سلیقگی است .
اسفند۱۲۹۷۵۷۳۱۲:۵۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
افرين
ناشناس۱۲۹۷۵۹۴۱۳:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
درد دلى ، منصفانه ، هوشمندانه ، عاقلانه بود بهتر است همه هنرمندان نيز منصفانه و عاقلانه و با محك وجدان اين متن را بخوانند .
ناشناس۱۲۹۷۵۹۷۱۳:۱۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شهاب حسینی از مردم هست مثل برخی از سلبریتی ها چند رو نیست.نان به نرخ روز خور نیست.وطن فروش نیست.
ناشناس۱۲۹۸۴۰۳۲۳:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ایشان آمریکا تشریف دارند و تابعیت آنجا را گرفته اند.
ناشناس۱۲۹۷۶۰۱۱۳:۱۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ای جان به شرفت عزیز
عباس۱۲۹۷۶۰۲۱۳:۱۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
جناب حسینی عزیز .حقا که مردی. همیشه مرد بمان وبه افکار وعقاید واصول اخلاقی ات پایدار باش ومطمئن باش که{هستی} خداوند نگهدار انسانهای آزاد مرد وپایدار بر اصول دین هست
ناشناس۱۲۹۷۶۱۷۱۳:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دوستت دارم و لاغیر
ناشناس۱۲۹۷۶۵۳۱۳:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شهاب دوست داشتنی
امیر۱۲۹۷۶۶۸۱۳:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
درود بر تو..
ناشناس۱۲۹۷۷۷۹۱۴:۵۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
البته این بودجه بیت المال هست نه بودجه دولت!
ناشناس۱۲۹۷۷۸۵۱۴:۵۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
احسنت به تو انسان ازاده متاسفانه شبکه های مجازی فقط یکسری ربات پرورش داده اند بدون فکر و اندیشه ظاهرا همه شون انسان هایی هستند که ادعای روشنفکری می کنند زهی خیال باطل تاریک فکرانی که قدرت نه گفتن و اندیشیدن ندارد فقط حرف های دیکته شده دیگران ر ا واگویه میکنند . من یک ربات هستم من یک ربات هستم .
ناشناس۱۲۹۷۷۹۸۱۵:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آمریکا نشینی با این افاضات نمیخونه برادر من
ناشناس۱۲۹۷۹۵۱۱۶:۵۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چه فرقی داره حرف حق رو هر جا که باشه بزنه درسته
ناشناس۱۲۹۷۹۵۸۱۶:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چقدر از زندگی این فرد میدونی و دلایلش برای رفتن و اینکه چه میکنه ؟ در ضمن ایشون نه پناهنده شده نه از کسی پول میگیره
ناشناس۱۲۹۸۰۱۹۱۷:۳۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
امریکا نشین باشی و اصلت رو فراموش نکنی آخر شرافته
ناشناس۱۲۹۷۸۲۵۱۵:۱۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
والا این متنی که ایشون نوشت، از ۱۰۰ تا اپوزوسیون بدتر بود
محمد۱۲۹۷۸۴۸۱۵:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کاملا درسته. موافقم ..و بزرگواری و بزرگ منشی آقای شهاب حسینی رو ستایش میکنم. امیدوارم خداوند به مخالفین و منقدین جمهوری اسلامی هم ذره ای انصاف بده
منتظر۱۲۹۷۹۶۳۱۶:۵۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سلام احسنت برخلاف بعضی به اصطلاح هنرمندان که نمیتوانند با هنرشان خودشان را مطرح کنند و فکر می کنند با خلاف مسیر انقلاب و شهدا رفتن مطرح می شوند ایشان حق را ( آنطور که به نظرش می رسد) مطرح می کند خدا اینگونه هنرمندان را زیاد و ما را از شر هنرمند نمایان حفظ کند و خطاب به وطن فروشان اعتقاد خود را اینگونه بیان میکنم : به قول شاعر مرگا به من که به طاووس عالمی یک موی گربه ی وطنم را عوض کنم
ناشناس۱۲۹۷۹۸۸۱۷:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هنرپیشه ، پیشه و کارش همین است ، چه آنکه شعار می‌دهد و چه اینکه شعر می‌خواند ، ما چرا باید به اعمال آنان که .. هرگاه به یکسو می‌روند توجه كنیم؟
ناشناس۱۲۹۸۰۳۲۱۷:۴۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بودجه دولتی؟ همه بودجه متعلق به کشور و خود مردمه
ناشناس۱۲۹۸۰۴۲۱۷:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
از چشمم افتادی مرد ‌، دیگه فیلماتو نگاه نمیکنم
حامد۱۲۹۸۰۹۱۱۸:۲۸:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
جای تقدیر دارد که شهاب حسینی در دام سلبریتی های وطن فروش، جوگیر،خائن و حقیر نیفتاد. البته یادمان نرود که فتنه 88 فقط و فقط حاصل دروغ گویی و پلیدی موسوی و کروبی و همکفران آنها، ناآرمی های آبان نیز محصول بی تدبیری دولت معروف به تدبیر وامید است که در هر دو ماجرا سلبریتی ها حامی جریان مقصر بودند.
ناشناس۱۲۹۸۱۱۴۱۹:۰۳:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
همه باید یاد بگیریم تصمیم هرکس برای خودش محترم است و کسی حق توهین به تصمیم کسی را ندارد
ناشناس۱۲۹۸۱۲۷۱۹:۱۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شما بیا تو ایران بعد نسخه بپیچ برادر
ناشناس۱۲۹۸۱۴۳۱۹:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شما رفتی آمریکا زندگی کنی اونوقت داری واسه مردم اینجا که خدا میدونه فقط از نظر اقتصادی چقدر در فشار هستند توصیه نامه مینویسی
سینا۱۲۹۸۳۳۷۲۲:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دوستت دارم ولی زیاد جواب نده .. چون این راهش نیست
ناشناس۱۲۹۸۳۶۱۲۲:۵۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مهم نیست که امریکا نشین باشی یا نه، الان فاز منتقد بودن از نظامه، هرکس ..انتقاد کنه سلبریتی ها حمایتش میکنند. درحالی که همین سلبریتی ها از دولتی که خودشون حمایت کردن رفع اتهام کردن. دمت گرم شهاب که توی این آشفته بازار بصیرت داری
ناشناس۱۲۹۸۴۲۴۰۰:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هیچ کسی نه دیگه میفهمه کی راست میگه کی دروغ ولی از بعضی انسانها همه چیز بر میاد سید کجایی فیلمت چی شد مست عشق کی میاد بیرون
ناشناس۱۲۹۸۴۳۵۰۰:۴۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با سخنان شما تا حد زیادی موافقم اما هر چه فکر می کنم نمی دانم چرا شما که اینقدر دغدغه وطن دارید کشور خود را رها کرده و در خارج از کشور سکنی گزیده اید. دیگر از تمام هنرپیشه ها و هنرمندان ناامید شده ام. جامعه هنری ایران مردمی نیست. چه اینوری ها چه آنوری ها.
ناشناس۱۲۹۸۴۷۰۰۲:۰۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کلا هیچ سلیبریتی طرفدار مردم نیست بلکه طرفدار شهرت و پول است
ناشناس۱۲۹۸۴۷۱۰۲:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آقای حسینی اول در ایران اقامت دائم کن بعد حرف بزن
محمود۱۲۹۸۴۷۷۰۲:۱۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
درود بهت!
ناشناس۱۲۹۸۵۲۴۰۶:۴۶:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شما الان در آمریکا زندگی میکنی یا ایران؟
ناشناس۱۲۹۸۵۲۹۰۷:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آقا شهاب یه سوال! شما که مثلا عاشق ایران هستید در آمریکا چه می کنید؟!
ناشناس۱۲۹۸۶۰۴۰۸:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هنرمند باید در عمل الگو باشه نه در حرف. اگر به غیر از چیزی جز کار و حرفه و به شکل موقت آمریکا هستید باید بگم که خیلی حرفهاتون اینجا خریداری نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین