بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران

گروه جهان الف،   3981027095 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت.

بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران

به گزارش الف، شماری از واکنش ها به سخنان رهبر معظم انقلاب را در ادامه می خوانید؛

سی ان ان: 

رهبر ایران آیت الله خامنه ای از مقامات آمریکایی به عنوان "دلقک" یاد کرد و گفت فرانسه، آلمان و انگلیس نوکران حلقه به گوش آمریکا هستند که نمی توان به آنها اعتماد کرد. وی که برای نخستین بار در هشت سال گذشته خطبه های نماز جمعه تهران را ایراد می کرد، همچنین به خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی، تسلیت گفت. 
وی همچنین شهادت قاسم سلیمانی و اقدام تلافی جویانه تهران را علیه آمریکا به عنوان "اقدام الهی" یاد کرد و ... از اینکه ایران یک سیلی به صورت آمریکا زده است، ابراز خرسندی کرد.
 

نیویورک تایمز:

آیت الله خامنه ای خطاب به دهها هزار نماز گزار گفت حمایت خدا سبب شد ایران با یک حمله موشکی به "صورت آمریکا سیلی بزند." وی در این خطبه های نادر، آمریکا را "قدرت استکباری" خواند. 
بعد از چند هفته ناآرامی در خاورمیانه که ایران و آمریکا را در آستانه جنگ قرار داد و به بروز اعتراضات خیابانی در ایران منجر شد، آیت الله خامنه ای تلاش کرد ... منتقدین را تضعیف کند. 
 

نیویورک پست: 

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تهران، از دونالد ترامپ به عنوان "دلقکی" یاد کرد که فقط وانمود میکند طرفدار مردم ایران است. وی حملات موشکی اخیر ایران را به پایگاه های آمریکا در عراق باعث "تحقیر آمریکا" خواند. آیت الله خامنه ای  اقدام آمریکا را در ترور "بزدلانه" ژنرال قاسم سلیمانی محکوم کرد که به گفته وی موثرترین فرمانده جنگ با داعش بود.  

بیزنس اینسایدر:

آیت الله خامنه ای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را یک "دلقک" خواند و گفت او وانمود می کند که طرفدار ملت ایران است در حالی که تلاش میکند با "خنجری سمی" از پشت به ایرانی ها ضربه بزند. وی از این فرصت برای حمله به آمریکا در خصوص ترور بزدلانه قاسم سلیمانی استفاده کرد. آیت الله خامنه ای همچنین سقوط هواپیمای اوکریانی را "حادثه ای تلخ" خواند و گفت همان قدر که ما به خاطر سقوط هواپیما غمگین شدیم، دشمنانمان خوشحال شدند.

الجزیره:

آیت الله خامنه ای در نخستین خطبه های نماز جمعه از سال 2012 تاکنون از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاع کرد. 

سخنرانی آیت الله خامنه ای در شرایطی صورت گرفته است که پس از اقدام آمریکا در ترور ژنرال قاسم سلیمانی، مقامات ایرانی تحت فشار شدید داخلی و خارجی هستند.  

 

سی ان بی سی:

آیت الله خامنه ای از دونالد تراپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان "دلقک" یاد کرد که فقط وانمود می کند حامی شهروندان ایرانی است اما تلاش میکند به ایرانی ها با "خنجری زهرآگین" از پشت ضربه بزند. وی گفت آمریکا با ترور قاسم سلیمانی ماهیت تروریستی خود را نشان داد. رهبر ایران برای نخستین بار پس از هشت سال نماز جمعه تهران را اقامه کرد. این در حالی است که ایران تلاش میکند با ترور  یک فرمانده ارشد خود به دست آمریکا و همچنین اعتراضات درپی سقوط اشتباهی یک هواپیمای مسافربری، کنار بیاید. 
 

بی بی سی:

آیت الله خامنه ای از نیروهای مسلح ایران که پذیرفته است به صورت اشتباهی یک فروند هواپیما را سرنگون کرده است، حمایت کرد. وی گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "امنیت ایران را حفظ کرده است." وی خواستار "وحدت ملی" شد و گفت دشمنان ایرانی از سقوط هواپیما برای کم اهمیت جلوه دادن ترور قاسم سلیمانی به دست آمریکا استفاده کرده اند. 
 

نشریه هیل:

آیت الله خامنه ای در سخنانی در خطبه های نماز جمعه تهران آمریکایی ها را "دلقک هایی" خواند که تلاش میکنند به ایرانی ها با "خنجری سمی" ضربه بزنند. وی خطاب به جمعیتی زیاد از نمازگزاران گفت آمریکا "کوچک تر از آن است که مردم ایران را به زانو درآورد."

 

یو اس ای تودی:

آیت الله خامنه ای رهبر ایران، از دونالد ترامپ به عنوان "دلقک" یاد کرد و حمایت خود را از نیروهای مسلح ایران پس از سقوط اشتباهی یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی، اعلام کرد. وی گفت حادثه سقوط هواپیما، غمنامه ای "تلخ" بود اما نباید "جانفشانی" یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران را که در حمله پهبادهای آمریکایی در عراق کشته شد، تحت الشعاع قرار دهد. 

 

گاردین: 

رهبر ایران، دونالد  ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را یک "دلقک" خواند که صرفا وانمود می کند طرفدار مردم ایران است اما تلاش خواهد کرد با خنجری زهرآلود از پشت به ایرانی ها ضربه بزند. آیت الله خامنه ای گفت مراسم گسترده در مراسم تشییع جنازه ژنرال سلیمانی بیانگر حمایت مردم ایران از جمهوری اسلامی است. وی گفت ترور "بزدلانه" قاسم سلیمانی موثرترین فرمانده در جنگ با گروه داعش را کنار گذاشت. 

 

جروزالم پست: 

آیت الله خامنه گفته است به نیروی قدس سپاه پاسداران باید به عنوان یک سازمانی انسانی با اهداف انسانی نگریست. وی گفت سپاه پاسداران می تواند مبارزه خود را فراتر از مرزهای ایران ببرد.

وی این سخنان را در واکنش به ترور ژنرال سلیمانی به دست آمریکا و سقوط اشتباهی هواپیمای اوکراینی در خاک ایران بیان کرد. 

 

بلومبرگ:

آیت الله خامنه ای گفته است ایران در تقابل نظامی ماه جاری خود، به "وجهه یک ابرقدرت سیلی زده است." وی گفت آنها در سوریه، عراق، لبنان و افغانستان ضربه می خورند اما این ضربه بزرگ تر از همه ضربات به وجهه آنهاست. وی از دونالد ترامپ به عنوان یک دلقک یاد کرد. 

 

تایمز اسرائیل 

رهبر ایران می گوید عزاداری گسترده مردمی برای ژنرال سلیمانی نشان میدهد مردم از نظام حمایت می کنند. وی گفت حمله موشکی اخیر ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق "ضربه ای به وجهه آمریکا" بوده است. آیت الله خامنه ای همچنین از دونالد ترامپ به عنوان "دلقکی" یاد کرد که فقط وانمود می کند طرفدار مردم ایران است. 

 

رویترز:

آیت الله خامنه ای در مراسم نماز جمعه تهران گفت حملات گسترده ایران به منافع آمریکا در عراق نشان میدهد ایران از حمایتی معنوی برای زدن "سیلی به صورت" یک قدرت جهانی برخوردار است. وی در واکنش به ترور ژنرال سلیمانی گفت سپاه پاسداران می تواند میدان رزم خود را از مرزهای ایران فراتر ببرد. 

 

آسوشیتدپرس:

رهبر ایران از کشورهای غربی به شدت انتقاد کرد و گفت نوکران آمریکا وانمود می کنند که طرفدار ملت ایران هستند اما می خواهند از پشت به مردم ایران "خنجر زهرآلود"  بزنند. آیت الله خامنه ای که در نماز جمعه تهران سخن می گفت نطقی آتشین ایراد و تاکید کرد ایران بعد از ماه ها تحریم های شکننده و بحران های اخیر، از ترور ژنرال ارشد ایرانی تا سقوط اتفاقی یک هواپیمای مسافربری اوکراینی، تسلیم فشار آمریکا نخواهد شد. وی گفت حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی نشان دهنده حمایت مردم از جمهوری اسلامی است و اینکه ترور "بزدلانه" ژنرال قاسم سلیمانی موثرترین فرمانده جنگ با داعش را کنار گذاشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۶۷۹۸۲۰:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
ترامپ دلقک
ناشناس۱۲۹۶۸۱۰۲۰:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
حضور میلیونی مردم در نماز جمعه امروز تهران نشانه بصیرت و آگاهی و زمان شناسی ملت است .
ناشناس۱۲۹۶۸۲۴۲۱:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
رهبر معظم انقلاب: جنتلمن های پشت میز مذاکره ، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.
ناشناس۱۲۹۶۸۸۷۲۲:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
منفی ها ریشه در ریاض و آلبانی دارد
ناشناس۱۲۹۶۸۶۹۲۲:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
این افرادی که به نظرات بالا منفی می دهند، مخالف چی هستند؟ در دشمنی ترامپ و آمریکا شک دارند؟ حضور مردم را انکار می کنند؟ افکار آمریکا و ترامپ قابل فهم است ولی شما هم وطن عزیز را نمی فهمم
نوشین۱۲۹۷۲۲۹۰۹:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هیچ هم وطنی خود زنی نمی کند اینها یا منافقین خارج از کشور هستند یا خائنین داخلی
سجاد۱۲۹۶۹۰۴۲۳:۱۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
واقعا توی این سرما این حجم وحشتناک جمعیت فقط یه نشونه داره اونم اینکه این انقلاب به قول کارشناس امروز بی بی سی از پشتوانه مردمی بسیار خوبی برخرداره که حاضرا جانشون هم پای اعتقادشون بدهند به نظرم هر نفر از این افراد با ده نفر برابری میکنه منفی هم بدی فرق نداره چون شما زیاد نیستین تاریخ را با عمل میتوان ساخت نه با حرف
ناشناس۱۲۹۶۹۱۸۲۳:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند! رهبرانقلاب: دولت های حقیر انگلیس، فرانسه و آلمان در انتظار این هستند که ملت ایران را به زانو دربیاورند. آمریکا که بزرگتر شما بود، پیشرو شما بود، ارباب شما بود، قادر نبود ملت ایران را به زانو دربیاورد، شما کوچکتر از آن هستید که بخواهید ملت ایران را به زانو دربیاورید
نجیب۱۲۹۶۹۹۰۰۵:۳۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
حضرت آقا ما را چندین بار به صبر توصیه کردند. حتما مسائلی در آینده قرار است روشن شود که خبر نداریم.
مازندرانی۱۲۹۷۴۲۶۱۱:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
جانم فدای رهبر. ارتش آمریکا طبل توخالی بود حتی کشورهای حوزه خلیج فارس ماست هاشونو کیسه کردن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین