فعال‌ توییتری عربستان اطلاعاتی جنجالی از بن‌سلمان منتشر کرد

گروه جهان الف،   3981025156

فعال توییتری معروف عربستانی موسوم به "مجتهد" در سلسله توییت‌هایی اطلاعاتی جنجالی از ولیعهد سعودی درباره دیدگاه او درباه دین، مسائل اخلاقی، مردم و پول و قدرت منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مجتهد نوشت، اطلاعاتی که منتشر کرده نتیجه‌گیری‌ها یا تحلیل‌های غیرمستقیم نیستند بلکه حقایقی مبتنی بر اخبار درز یافته و مشاهدات و اطلاعات مستقیم از دفتر خصوصی بن سلمان و دفتر کنونی و سابق پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز هستند.

او در سلسله توییت‌هایی نوشته است: بن سلمان هیچ اطلاع فرهنگی و هیچ شناخت قابل توجهی در این زمینه ندارد و اگر درباره فرهنگ عمومی در زمینه‌های تاریخ، جغرافی، سیاست اقتصاد، دین و حقوق و قانون از او آزمون گرفته شود بیش از ۱۰۰، ۱۵ امتیاز می‌گیرد اما او برخی اصطلاحات و اطلاعاتی محدود دارد که برای ادعای داشتن اطلاعات در این زمینه به کمکش می‌آیند، برخی تصور می‌کردند او لااقل درکی از اقتصاد دارد اما به رغم سطحی بودن فرهنگ و شناخت کمش دیدگاه مفصلی درباره اقتصاد دارد به دلیل اینکه همواره زیر  سایه پدرش و شخصیت‌های نزدیک به پدرش بوده کسانی که نقشی مستقیم و غیرمستقیم در شکل‌گیری شخصیت و ذهینت او داشته‌اند مشخصا این افراد عثمان العمیر، عبدالرحمان الراشد و ترکی الحمد هستند پدرش به کینه گوش به فرمان بودن به رغم خوشرویی‌شان در ظاهر واقف بود و به او گوشزد می‌کرد که خطرناک‌ترین چیز برای حکومت آل سعود گوش به فرمان بودن است.

وی می‌افزاید: تفاوت‌هایی بین فهد، سلطان و نایف به رغم ظلم و فسادی که درباره آنها معروف است، وجود دارد آنها اندک اعتقاد معنوی داشتند و به این باور داشتند که نیاز به حاکمیت دین وجود دارد اما سلمان به رغم دورویی و ظاهرسازی خود در برابر بزرگان روحیه خشکی داشت. سلمان در مجالس خصوصی در برابر پسرش می‌گفت: این خوشرویی نسبت به فرمانبرداری خیلی زود رنگ می‌بازد و هرگز به دین به عنوان جایگاهی در کشور توجه نمی‌شود و نمایندگی اجرای دین تمام خواهد شد و تمام ممنوعیت‌های اجتماعی لغو می‌شوند. سلمان از ملک عبدالله بیش از سلطان و نایف خوشش می‌آمد به رغم اینکه آنها برداران او بودند زیرا او (ملک عبدالله) از آنها نسبت به دین جسورتر بود. سلمان با بزرگان قبایل و علما با دورویی براساس شرایطی اقتضا می‌کرد، عمل می‌کرد زیرا شرایط اقتضا می‌کرد اما کسانی که به آنها اطمینان و نزدیکی بیشتری داشت و اجازه می‌داد بر فرزندانش تاثیر بگذارند عثمان العمیر و عبدالرحمان الراشد و ترکی الحمد و غیره بودند که به دشمنی با دین و کنار گذاشتن هویت اسلامی عربی خود شهره بودند.

بن سلمان در چنین جوی یعنی مخالفت با دین و اخلاقیات و ارزش‌ها و بی‌توجهی به هویت عربی و اسلامی رشد کرد او در نزد یک مشت بی‌دین شاگردی کرد علاوه بر اینکه فضای کفرآمیز و سستی در تربیت که پدرش فراهم کرده بود و از او درباره کارهایش بازخواستی نمی‌کرد همه عواملی شدند که شخصیت مسخ گونه او را شکل دادند.

این فعال توییتری می‌آورد: به گفته برخی افراد متدینی که توانستند خود را به او نزدیک کنند در حالیکه او از متدین بودن آنها بی‌اطلاع بود مشاهده کردند که او حتی از ذکر نام خدا ناراحت می‌شد او زمانی که تمایلات دینی اطرافیانش را بفهمد آنها را از اتافش بیرون می‌اندازد مگر برخی استثناءات اندکی که توجیهات خاصی برایشان دارد.

مجتهد همچنین می‌گوید: به دلیل تربیتی که در مکتب العمیر و الراشد و الحمد دیده بود و در مجالس خصوصی خود می‌گوید، نه فقط  فعالیت جنبش الصحوه  بلکه اسلام خطر است او علنی می‌گوید و از آن افراد بی‌دین آموخته که متون قرآن و سنت همه خطرناک هستند چرا که حتی اگر اسلام سیاسی نابود شود کورسویی زیر خاکستر باقی خواهد ماند که روزی مردم علیه قدرت بلند شوند.

مجتهد اشاره می‌کند، نزدیکان بن سلمان به نقل از او می‌گویند، "جریان مدخلی" که او در حال حاضر آن را به خدمت گرفته هرگز از سخت‌گیری او در آسایش نخواهند بود و این بعد از بی‌نیاز شدن او از آنهاست زیرا مبلغان جریان بزرگ داشتن حدیث صحیح و احترام به علمای سلف را برعهده دارند، او کسانی که حدیث را بزرگ می‌شمارند و علمای سلف را احترام بگذارند برای آینده مفید نمی‌داند، اهانت به اصول دین و به سخره گرفتن اهل دین و ارتباط دین به تروریسم که در مقالات و توییت‌های افراد معروف ظاهر می‌شوند همگی به دستور شخصی او هستند آنها از مصونیت کامل برخوردارند.

وی می‌گوید: بازداشت برخی از علما و مبلغان و حبس خانگی آنها و اعمال فشار بر برخی از علما به دلیل اعلام فتاوی و موافقی که خیانت توصیف می‌کند، با هدف پیش بردن جنگ علیه دین و محرومیت جامعه از آن است.

مجتهد همچنین در سلسله توییت‌هایش به روابط بن سلمان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی اشاره می‌کند و می‌گوید: برخلاف آنچه اکثرا تصور می‌کنند شخصیت بن سلمان که مخالف دین است توسط بن زاید شکل نگرفته بلکه آن دو شیطانی هستند که با هم به لحاظ عقلی،‌ عاطفی و احساسی یکسان هستند و کاملا با هم همبستگی دارند. نزدیکان بن‌سلمان می‌گویند آنها خیلی به هم نزدیک هستند از این رو بن زاید برخلاف آنچه برخی مدعی هستند نیاز ندارد باج‌خواهی از بن سلمان کند نزدیکان بن سلمان می‌گویند او کسی بوده از بن زاید درخواست کرده مهارتش در دین ستیزی و تخریب جامعه و عادی سازی روابط با اشغالگران و حمایت از سرکشان را به او تعلیم دهد او صاحب ایده کمیته‌های مشترک در تمام وزارتخانه‌هاست و او کسی است که وحدت برنامه‌های امنیتی و اطلاع‌رسانی را مطرح می‌کند.

این فعال توییتری می‌افزاید: به رغم عشق و علاقه بین آن دو و نیاز بن سلمان به بن زاید در زمینه مهارت سیاسی در جنگ با اسلام العمیر، الراشد و الحمد بهترین نمونه‌های اسلام‌ ستیزی در نزد او هستند و البته الراشد در راس آنهاست. اما در سطح اجرایی هیچ کس به گرد پای سعود القحطانی مشاور سابقش نمی‌رسد که سابقه جالب توجه در زمینه مبارزه با اسلام‌گراها دارد.

مجتهد اشاره می‌کند، در روزهای آینده صحبت‌هایش درخصوص دیدگاه ولیعهد سعودی درباره اخلاقیات، ارزش‌ها، زندگی اجتماعی و جزئیات دیگر از شخصیت او را در زمینه‌های فعالیت‌هایش درباره نابودی جامعه و عادی سازی فساد ادامه می‌دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین