واکنش کدخدایی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت‌ها/ نظر علی مطهری درباره تجمعات روزهای اخیر/ آمریکا می‌خواهد سقوط هواپیما را بهانه تحریم جدید قرار دهد؟

گروه سیاسی الف،   3981025111 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

واکنش کدخدایی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت‌ها/ نظر علی مطهری درباره تجمعات روزهای اخیر/ آمریکا می‌خواهد سقوط هواپیما را بهانه تحریم جدید قرار دهد؟

آمریکا می‌خواهد سقوط هواپیما را بهانه تحریم جدید قرار دهد؟

برخی از کارشناسان پس از سقوط هواپیمای اوکراینی، برخورد آمریکا در این ماجرا را با عملکرد آمریکا در پرونده لاکربی و تحریم گسترده لیبی مقایسه کردند. مجید شاکری، کارشناس اقتصادی در این زمینه به فرهیختگان گفت: «لاکربی یک پرونده بمب‌گذاری در هواپیمایی پان‌امریکن است که روی اسکاتلند رخ داده است. بعد از آن آمریکایی‌ها معتقد بودند افراد سرویس اطلاعاتی لیبی این کار را انجام دادند و لیبی‌ها ابتدا نپذیرفتند و روند طولانی‌ای طی شد. در این فرآیند آمریکایی‌ها نه‌تنها لیبی را تحریم، بلکه به آنجا حمله هوایی کردند و حتی در آن حمله دختر قذافی هم کشته شد و صدمات بسیاری به قذافی زدند.

این پرونده حادثه بوئینگ737 اوکراین هیچ‌وقت نمی‌تواند همانند لاکربی باشد، چون به وضوح می‌دانیم که این حادثه قطعا از جانب ایران عمدی نبوده است. این حادثه از جانب ایران نه‌تنها عمدی نبوده و به‌جای اینکه مسئولیت موضوع پذیرفته نشود، به‌صورت مسئولانه‌ای ظرف 72ساعت بیانیه داده شده و مسئول موضوع، خود را مقصر دانسته است.

تا آنجا که سردار حاجی‌زاده خود به‌شخصه صحبت کردند و تمام مسئولیت کار را پذیرفتند، بنابر این به هیچ وجه نمی‌شود این حادثه با اقدامی تروریستی همچون لاکربی همسان خوانده شود و برای ما عواقبی داشته باشد. واقعیت این است که حتی درباره پرونده لاکربی هم هنوز نمی‌دانیم آن ادعاهای صورت‌گرفته تا چه حد صحت دارد و آیا مامور سرویس امنیتی لیبی بودند که در داخل هواپیمای پان‌امریکن بمب را گذاشتند و اینکه حتی چطور منفجر شده؛ هنوز سوالات فنی وجود دارد.

مهم آن تکیه‌کلام‌هایی است که طرف آمریکایی در پرونده لاکربی بر آن سوار شد که روایت دقیق و فنی موضوع هم نبود، بلکه دو تاکید بود: یک اینکه عدم مسئولیت‌پذیری در این موضوع بوده و دوم اینکه نیاز به تحقیقات مستقل بین‌المللی در این زمینه وجود دارد! این تاکیدات کاملا خارج از این است که اساسا این پرونده چه بوده یا نبوده است.

از این رو امروز هم نباید ما نگاه کنیم که ابعاد پرونده روشن است و این پرونده مشکلی را برای ما نمی‌تواند به وجود ‌آورد. روی آن چیزهایی که ما محکمات پرونده می‌دانیم، مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما روی هر جای خالی که در روایت وجود دارد، می‌تواند مشکل ایجاد شود.

این مشکل می‌تواند از این جهت باشد که طرف خارجی مدعی شود ما هنوز مسئولیت‌پذیری کافی را ندیده‌ایم یا از این حیث باشد که بگوید ما خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی در این زمینه هستیم. آن زمان ما خیلی راحت نمی‌توانیم بگوییم آماده تحقیقات مستقل بین‌المللی هستیم.

نه به این دلیل که پرونده ابهامی دارد یا قصدی برای پنهان‌کاری داریم، از این جهت که موضوع به سیستم پدافندی ما بازمی‌گردد و بدیهی است که نمی‌توانیم اعتماد کنیم که تحقیقات از سیستم پدافندی ما اساسا برای این موضوع است یا برای موضوع دیگری.

پس فارغ از اینکه در واقعیت چه اتفاقی افتاده است، به عبارتی شما حتی اگر یک طیف را در نظر بگیرید که در یک سر آن آمریکا کاملا مقصر این حادثه باشد و یک طرف دیگر حتی به فرض اینکه ثابت شود این حادثه در اثر یک سانحه داخل هواپیما بوده است؛ فارغ از اینکه کدام‌یک از روایات درست است، آنها سعی می‌کنند روایت خود را روی این موضوع سوار کنند.»

بیشتر بخوانید:

نقشه تحریمی‌آمریکا برای پرواز ۷۵۲

***

عذرخواهی مجری جنجالی

زینب ابوطالبی مجری شبکه افق که سخنان او در یکی از برنامه‌ها در چند روز اخیر با انتقادات فراوانی مواجه شده بود با انتشار ویدئویی عذرخواهی کرد. ابوطالبی در این ویدئو تاکید می‌کند همه ایرانیان مردم یک سرزمین هستند و سرنوشت کشور را با هم رقم خواهیم زد.

ببینید: عذرخواهی خانمی که صحبت‌هایش جنجال به پا کرد

***

واکنش کدخدایی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت‌ها

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: همه آنهایی که در این انتخابات نقش دارید از شما خواهش می‌کنم، آن جایی که روشن است تا صلاحیت فردی رد شود، آنرا رد کنید اما آن جاهایی که نامشخص است یا احتمالات ضعیف است، مردم را ناراحت نکنید، به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ و یا۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند ، ببینیم از چند جناح ۱۷۰۰ نفرکاندیدا هستند؟ ۱۷ نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مثل اینکه در مغازه‌ای از یک جنس، ۲ هزار عدد وجود داشته باشد.

رییس جمهور اضافه کرد: مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد. کشور متعلق به همه است. اگر تمام ۸۳ میلیون متحد باشیم و یک نفر مخالف، باید تلاش کنیم آن یک نفر را هم جذب کنیم. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است در حالیکه شما یک جناح و جمعیت بزرگ را مخالف می‌کنید. باید حواسمان را جمع کنیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: در فضای تأمین امنیت اشتباه سقوط هواپیمای اوکراینی رخ داده است/نیروهای مسلحِ خود را تضعیف نکنیم

اما سخنان روحانی با واکنش توییتری کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان مواجه شد. کدخدایی در توییتی نوشت: «جنجال برای تأیید افراد فاقدصلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس جمهور در این پروژه ضدملی تأسف بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناحهای دیگر است.»

بیشتر بخوانید:

پاسخ دفتر رئیس‌جمهور به سخنگوی شورای نگهبان

شورای نگهبان: سخنان رئیس‌جمهور، نشانه بی‌اطلاعی از روند بررسی‌ها در هیات‌های نظارت بر انتخابات است

***

نظر علی مطهری درباره تجمعات روزهای اخیر

علی مطهری در گفتگو با مهر، در مورد تجمعات اخیر در پی حادثه هواپیمای اوکراینی، گفت: این تجمعات و شعار دادن ها تا حدی طبیعی است، بالاخره اتفاق مهمی افتاده، اشتباه بزرگی رخ داده و مردم ناراحت هستند. دانشجویان ناراحتند و می‌خواهند اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند و فریادی بزنند. 

نماینده مردم تهران ادامه داد: باید اعتراضات تا این حد را قبول کرد و با آنها برخورد مسالمت‌آمیز  داشت تا بتوانند حرف خود را بزنند و شعار بدهند حتی ممکن است در جایی توهین کنند، نباید زیاد سخت‌گیری کرد اما در صورتی که این تجمعات ادامه‌دار باشد و تجمع کنندگان دست به تخریب بزنند باید با آنها برخورد کرد. اگر تجمعات به گونه‌ای باشد که اهداف براندازانه را پیگیری کند قطعا هیچ حکومتی تحمل نخواهد کرد. 

وی در خصوص حضور سفیر انگلستان در این تجمعات گفت: روشن نیست ایشان با چه هدفی در این تجمعات حضور یافته است. اقدامش ناشیانه، غیرمعمول و غیرحرفه ای بوده است. هیچ سفیری چنین کاری را انجام نمی‌دهد. برای ما روشن نیست به چه دلیل در این تجمع حضور یافته است. 

***

توافق ترامپ جایگزین برجام می‌شود؟

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پیشنهاد بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در مورد سرنوشت برجام استقبال کرد. جانسون پیشنهاد داده است که چیزی به عنوان "توافق ترامپ" جایگزین برجام شود. منظور از "توافق ترامپ" ظاهراً طرحی است که رئیس جمهور آمریکا به طور یکجانبه در بارۀ نحوۀ حل و فصل اختلافات کشورش با جمهوری اسلامی ارائه خواهد کرد.

به نظرم چنین طرحی بی شباهت به "معاملۀ قرن" ترامپ برای حل منازعۀ اسرائیل و فلسطین نخواهد بود. معاملۀ قرن توسط تیمی از نزدیکان ترامپ و بدون مشارکت طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی تهیه شده و گویا قرار است پیش از انتخابات پارلمانی اسرائیل در اواسط اسفندماه از آن رونمایی شود.

علت اینکه کاخ سفید مقام‌های فلسطینی و اسرائیلی را در تدوین معاملۀ قرن دخالت نداده این است که همکاران ترامپ، مذاکره با آنها را بیهوده تلقی کرده‌اند!...

ظاهراً ترامپ در مورد ایران هم به همین نتیجه رسیده است. از نگاه او مذاکره با جمهوری اسلامی از نقطۀ صفر، اتلاف وقت است و کمکی به رفع اختلافات نمی‌کند. از این رو، او در صدد ارائۀ فرمولی است که اگر قرار به مذاکره باشد، مذاکرات بر سر آن فرمول صورت گیرد.

به نظرم جانسون پیش از ارائۀ علنی پیشنهاد خود با ترامپ هماهنگ کرده و چه بسا که به توصیۀ او این پیشنهاد را مطرح کرده باشد! با این حساب، این احتمال جدی است که در ماه‌های آینده رئیس جمهور آمریکا طرحی را برای حل تمام اختلافات با ایران تحت عنوان "توافق ترامپ" در سطح بین‌المللی مطرح کند و در پی جلب حمایت کشورهای مختلف از آن برآید.

طرح ترامپ اما چه می‌تواند باشد؟ به نظرم ممنوعیت غنی‌سازی اورانیوم در حد صنعتی و محدودیت رسمی ساخت موشک‌های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، اساس درخواست‌های ترامپ از ایران باشد. در مقابل او عادی‌سازی روابط با آمریکا، رفع کامل تحریم‌های اقتصادی و بسیج صدها میلیارد دلار سرمایۀ بین المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران را به عنوان امتیاز به جمهوری اسلامی ارائه خواهد کرد.

برای حل مشکلات منطقه‌ای نیز احتمالاً ترامپ خواستار عدم مقابلۀ ایران با اجرای معاملۀ قرن و پیوستن جمهوری اسلامی به یک معاهدۀ اقتصادی و امنیتی منطقه‌ای خواهد شد؛ موضوعی که سیاست خاورمیانه‌ای جمهوری اسلامی را بلاموضوع می‌کند و تأثیرات ژرفی بر سیاست داخلی ایران می‌گذارد.

طبعاً مهمترین پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود، نوع موضعگیری ایران در مقابل چنین طرحی است. روشن است که ایران طرح را رد خواهد کرد اما ترامپ بر این گمان است که سیاست فشار حداکثری و جنبه‌های وسوسه‌آمیز طرح نهایتاً شانسی برای موفقیت آن پدید خواهد آورد! مایک پنس معاون ترامپ گفته است که سیاست کشورش استقرار صلح از طریق زور است! ارائه چنین طرحی نیز مصداقی از سیاست مورد نظر پنس به شمار می‌رود.»

***

رایزنی جهانگیری و اصلاح‌طلبان برای بازگرداندن رد صلاحیت‌شده‌ها

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رد صلاحیت‌ها و سخنان اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه «می‌توان با مذاکره با شورای‌نگهبان موضوع احراز نشدن صلاحیت‌ها را حل‌کرد» در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبان بنای مذاکره دارند یا آقای جهانگیری، گفت:‌ اقدام آقای جهانگیری به صورت موازی با شورای عالی سیاست گذاری و بعضی از شخصیت‌های تاثیرگذار جریان اصلاح‌طلبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در گذشته با شورای نگهبان مذاکره انجام شده است، گفت: اصلاح‌طلبان و شورای عالی سیاستگذاری ضمن اعتراض شدیدی که به این نوع برخورد از طرف هیات‌های اجرایی و نظارت داشته است‌ اما سعی کردند که مسیر قانونی برای اعتراضات را باز بگذارند و به کاندیداها توصیه کردند که در فرصت و زمان قانونی اعتراض خودشان را اعلام کنند، این درحالی است که پیشتر هم همه را تشویق به ثبت نام در انتخابات کرده بودیم.

علی صوفی درباره اینکه آیا صحبت آقای جهانگیری نشان‌دهنده این است که قصد رایزنی برای اصلاح‌طلبان را دارد؟‌، گفت: آقای جهانگیری به روال سابقی که از انتخابات سال ۹۴  پیش گرفته بود، همچنان ادامه می‌دهد. در آن دوره هم که رد صلاحیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته بود و آقای جهانگیری سعی بسیاری در بازگرداندن رد صلاحیت‌شدگان انجام داد و تلاش کرد که تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: به هر حال سیاست دولت هم بر این است که زمینه مشارکت حداکثری را در جامعه به وجود بیاورد، بنابراین رایزنی‌ها می‌تواند از سمت دولت هم باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۴۱۵۳۲۰:۴۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مگه تحریمی باقی مانده که نکرده باشند ؟!
ناشناس۱۲۹۵۴۳۷۱۶:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
هنوز خیلی هاش مانده است
ناشناس۱۲۹۴۱۵۴۲۰:۴۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سالیان درازی است فریاد می زنیم تز و دکترین مدیران و مسولان کشور شده اگر ما ندزدیم دیگران میدزدند پس ما میدزدیم تا دیگران ندزدیم فساد در سطح زیادی از مدیران سیستمی و نهادینه شده نمونه عینی آن تعداد زیادی از نمایندگان که باید آبروی نظام و کشور باشند ولی جزو مفسدین اقتصادی و بطور مورد اخلاقی شده اند.
ناشناس۱۲۹۴۷۶۰۰۹:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
ما میدزدیم تا دیگران ندزدند
پیر پالان دوز لاکچری۱۲۹۴۷۹۵۰۹:۵۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بسیاری از مسولان و نمایندگان متخلف هم که دم لای تله نداده اند از افراد در سایه استفاده کرده اند که اینگونه موارد کم نیست و باید مشخص شوند
ناشناس۱۲۹۴۱۵۶۲۰:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چه خوب شد بستگان آقای بنفش رد صلاحیت شد
ناشناس۱۲۹۴۸۸۹۱۰:۳۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
دلم خنک شد از چپ و راست مسئله دارا رد شدن
ناشناس۱۲۹۴۱۵۷۲۰:۵۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
روحانی بعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید در مورد کلییر نشدن آسمان کشور در شرایط حساس و جنگی پاسخگوی افکار عمومی باشد.
ناشناس۱۲۹۵۳۶۹۱۵:۳۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اضطلاع رسانی کرده بودن?? بعدهم اینکه فرق هواپیما و موشک با چشم هم مشخصه . بهتره مسئولیت کار خودشون بعهده بگیرن .
ناشناس۱۲۹۴۱۶۰۲۰:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
انتقام خداوند از مفسدین دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره تشت های رسوایی مسولان و مدیران خیانتکار یکی یکی و گروهی داره از بام ها بر زمین می افتد
ناشناس۱۲۹۴۱۶۱۲۰:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
شورای نگهبان درست عمل کرده است رد صلاحیت 90 نفر نماینده کار درستی است.
ناشناس۱۲۹۴۷۶۲۰۹:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
کار درست وقتی است که رد صلاحيت گزينشی نباشد، سلمان، ...زدهی و ... حلوا حلوا نشند!
ناشناس۱۲۹۴۱۶۲۲۰:۵۳:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
290 نفر نماینده های فعلی مجلس باید رد صلاحیت شوند .
ناشناس۱۲۹۴۱۷۲۲۰:۵۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یعنی علی مطهری نمی داند که سفیر انگل ستان به قصد ایجاد بلوا و آشوب و تفرقه افکنی بین مردم و تهدید امنیت ملی در تجمعات حضور یافته بود ؟!
ناشناس۱۲۹۴۸۳۴۱۰:۰۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
واقعا فکر میکنی برای این کار نیاز به حضور فیزیکی شخص سفیر بود؟ فرافکنی تا چه حد؟
ناشناس۱۲۹۴۱۷۴۲۰:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مطهری یه زمانی صدای ملت بود . الان 5 -4 ساله شده وکیل الدولت شده
ناشناس۱۲۹۴۱۷۵۲۰:۵۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
رييس جمهور درست گفته رد صلاحيت ها بيشتر از جناح اصلاح طلب است بويژه افرادي رد صلاحيت شدند كه بيشتر در مجلس از موضع مردم دفاع كردند مانند اقايان مطهري،صادقي،حيدري وغيره ولي از برخی اصولگرايان كه مشكلات مالي زيادي داشته اند
ناشناس۱۲۹۴۸۳۹۱۰:۰۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
علی مطهری و محمود صادقی حتی یکبار از دولت درباره تورم افسارگسیخته و مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی مردم انتقاد نکردند و فراموش نکنیم علی مطهری چند ماه قبل از افزایش قیمت بنزین حمایت کرده بود.
ناشناس۱۲۹۴۹۲۳۱۰:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
در یک سایت تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده بر مبنای اصولگرا و اصلاح طلب اعلام شده بود . جالب است از اصولگرایان که شاید در مجلس فعلی 60 نفر هم نبودند حدود 40 نفر و از اصلاح طلبان که حدود 210 هستند هم حدود 40 نفر رد صلاحیت شده بودند .
ناشناس۱۲۹۵۰۱۹۱۱:۳۸:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
درست این است که مفسدین بیشتر از یک جناح هستند
ناشناس۱۲۹۴۱۷۷۲۰:۵۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اصلاح طلبان با تورم 400 درصدی و دلار 14000 تومانی و پراید 55 میلیونی مردم را نقره داغ کردند و بهتر است که از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۲۹۴۷۵۷۰۹:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
باید بازداشت بشوند
ناشناس۱۲۹۴۱۸۵۲۱:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سه کشور خبیث اروپایی بجای اینکه به تعهدات برجامی شون و لغو تحریم های ضد ایرانی عمل کنند مکانیسم ماشه را برقرار کردند و غیرقابل اعتماد بودن خود را اثبات نمودند.
ناشناس۱۲۹۴۱۹۰۲۱:۰۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
هیئت وزیران و دولت باید درباره لغو کردن پروازهای مسافری در روز چهارشنبه گذشته تصمیم گیری و اقدام می کردند که نکردند.
ناشناس۱۲۹۴۱۹۹۲۱:۰۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دولت تروریست و جنایتکار و آدمکش امریکا عامل اصلی حوادث اخیر بوجود آمده در کشور است .
ناشناس۱۲۹۴۲۱۸۲۱:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سفیر انگلیس باید بعنوان عنصر نامطلوب از ایران اخراج بشود.
ناشناس۱۲۹۴۲۲۵۲۱:۲۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
از حسن و اسحاق و تیم اشرافیشان بشدت ملولیم
ناشناس۱۲۹۴۹۲۸۱۰:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
مطرح کردن اصطلاح اشرافی گری طی سالیان گذشته برای خیلیا سودهای کلان داشت... از بغلش بابک زنجانی ها اومد بیرون... ولی دیگه تاریخ مصرفش تموم شده..
ناشناس۱۲۹۴۲۵۸۲۱:۴۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آقای مطهری ، شما خودتان اگر انتقادی ازتان بشود به طرف ناسزا میگویید
ناشناس۱۲۹۴۲۶۶۲۱:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
صحبت آقای کد خدایی در مورد مسئله ملی که اشاره کرده عجیب است
ناشناس۱۲۹۴۸۵۳۱۰:۱۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد.
ناشناس۱۲۹۴۲۷۰۲۱:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
روحانی خودش هم باید استیضاح بشه
رضا محبوب۱۲۹۴۲۷۸۲۱:۵۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تا دیر نشده است توافق ترامپ رو پیشاپیش قبول کنید که فشار حداکثری به فوق حداکثری تبدیل نشه.
ناشناس۱۲۹۴۸۴۵۱۰:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
فشار حداکثری دشمن و تشدید تحریم ها نتیجه برجام است به قول خود عراقچی پایبندی به برجام باعث تحریم بیشتر شد.
ناشناس۱۲۹۴۸۶۱۱۰:۲۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
هرگونه توافق و چانه زنی درباره توان موشکی باعث گسترده شدن سایه جنگ بر سر کشور می شود بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
ناشناس۱۲۹۵۰۲۴۱۱:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بهترین راه این است که تمام مراکز غنی زاده برای مدتی تعطیل شود. با این کار هم از تحریم خلاص میشویم و هم اقای ترامپ انگشت به دهان خواهد ماند.
ناشناس۱۲۹۴۲۸۰۲۱:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دلیل عصبانیت روحانی رد صلاحیت دامادش است البته ایشان اگر تایید صلاحیت هم می شد مطمئنا"رای نمی آورد.
امیر حسین سلطان/تهران۱۲۹۴۲۸۲۲۱:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تا کی اشتباه در پی اشتباه؟! رئیس جمهور محترم به عنوان دومین شخصیت رسمی کشور مسئولیت اجرای قانون اساسی دارند و نمی توانند نسبت به حذف جمعیت عظیمی از کشور در شکل گیری مجلس یازدهم با سکوت و یا بی تفاوتی بگذرند و اگر جناب ایشان هم اکنون دغدغه شان را از بابت رد صلاحیت ها اعلام نکنند بعدها دیگر شاید هرگز فرصت زمان های رفته دوباره بدست نیاید و آن وقت چه بسا افسوس و پشیمانی و حتی پذیرش خطاهای احتمالی و عذرخواهی دیگر ثمری نداشته باشند.
ناشناس۱۲۹۴۳۵۳۲۲:۵۳:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اونی که رد صلاحیت شده بیاد بگه برای چی رد صلاحیت شده
ناشناس۱۲۹۴۴۱۴۲۳:۴۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اقای مطهری مردم به تنگ آمده اند
ناشناس۱۲۹۴۴۶۴۰۰:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
انتخابات تمام شده
ناشناس۱۲۹۴۵۱۰۰۳:۰۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پس هر کارشناسی هر توهین و فحش و بی ادبی را آزاد است در برنامه سیاسی طرف می‌گوید ...
ناشناس۱۲۹۴۶۳۹۰۸:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
تا کی می خواهید مملکت را با این شیوه اداره کنید بابا فقط شما نیستید که در کشور زندگی می کنید نظر مردم را جویا بشید
ناشناس۱۲۹۴۶۹۵۰۸:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
هرچند شورای نگهبان تلاش کرده با رد صلاحیت بیشتر اصلاح طلبان وامید به حضور اصولگرایان در مجلس یازدهم اکثریت ببخشد. اما تشکیل مجلس یازدهم با نمایندگانی که با حداقل رای وارد مجلس خواهند شد
ناشناس۱۲۹۴۷۱۹۰۹:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بجای پاسخ منطقی به کوبيدن منتقد پرداخته و رئيس جمهور را جنجالگر معرفی کرده که انهم "تازگی ندارد"!!!
ناشناس۱۲۹۴۷۴۵۰۹:۲۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
کاش وزیر امور خارجه کمی در خصوص بازگشت سفیر انگلیس توییت میکرد(( در ایران کسی منتظر مک ایر نیست ودلش برای او تنگ نمی شود))
ناشناس۱۲۹۴۷۴۹۰۹:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
جناب کدخدايی! چرا به جای پاسخ منطقی فرافکنی ميکنيد؟ اين واکنش شتابزده و عصبی چه کمکی به انتخابات ميکند؟
نادر۱۲۹۴۷۶۷۰۹:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
(عذرخواهی مجری جنجالی) صحبتهای این مجری از سر صداقت بود امیدوارم این تغییر نگرش ناگهانی و عذرخواهی هم از سر صداقت باشد
ناشناس۱۲۹۴۸۵۶۱۰:۱۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اندر حكايت رد صلاحيت ها ---------- --- ميگم آقا منصور ! يادت هست كه عجايب جهان چند گانه بود ؟!! --- اگر اشتباه نكنم و اگر اضافه نشده باشه ، به گمانم هفت تا بود ، عجايب هفت گانه !! --- اما آقا منصور ، شد هشت تا !! .. شد عجايب هشتگانه !!! --- عجب ! ببينم نكنه يارانه ها اضافه شد ؟ ... ويا اين كه ... -- نه قربونتم ، نه ! علي مطهري رد صلاحيت شد !!! --- اين كه ديگه عجايب نيست تصدقتم ، اعجب العجايبه !!!
ناشناس۱۲۹۴۹۱۹۱۰:۴۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
رییس جمهور اضافه کرد: مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد. چطور در دور قبل با ارایه لیست و پیامدهای آن حتی شورای شهر را هم لیستی کردید ؟ اگر خوب نیست چرا شما اینگونه عمل کردید؟
ناشناس۱۲۹۴۹۲۲۱۰:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
متأسفانه توئیت آقای کدخدایی در جواب آقای روحانی بسیار سبک بود... فقط میتونم بگم متأسفم!
ناشناس۱۲۹۵۰۹۷۱۲:۳۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
مجلسی که امثال قالیباف در ان صلاحیتشان تایید شود اخر وعاقبتش معلوم است
ناشناس۱۲۹۶۱۴۴۰۸:۵۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
گل گفتی!
علی کریمی۱۲۹۵۳۱۰۱۴:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
رد صلاحیت آقای مطهری به علت عدم التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اوج بی تدبیری و ضربه به منافع ملی کشور بود.
وحیدی۱۲۹۵۸۹۳۲۲:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بگذارید شورای نگهبان کارشون بکنه به چهره های انقلابی و جوان فکر کنید و رای بدید
ناشناس۱۲۹۶۵۰۹۱۴:۵۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
قالیباف رییس مجلس اینده هستند ..معلوم است...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین