لطفا در زمین ترامپ بازی نکنید

حسن کریمی‌فرد،   3981024055 ۱۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
لطفا در زمین ترامپ بازی نکنید

در روزها و هفته های اخیر بدلیل اتفاقات و وقایع تلخی که رخ داده، عموم جامعه ناراحت و غمگین هستند. در این شرایط معقول و منطقی آن است اصحاب سیاست و رسانه بر اتحاد و همگرایی مردم تاکید کنند و حداقل مدتی از رقابت های سیاسی و جناحی که منجر به شکاف و چند قطبی شدن جامعه می شود امتناع کنند. 

 بخصوص این که آمریکا و برخی کشورهای غربی نیز کمر به نابودی نه نظام سیاسی بلکه ملت و جامعه ایران بسته اند. دونالد ترامپ روزانه چندین توییت فارسی و انگلیسی درباره ایران منتشر و سفیر انگلیس در تجمعاتی که برگزار می شود شرکت می کند. 

بخشی از راه حل برای عبور از این وضعیت پرهیز از اتخاذ مواضع اختلافی و آسیب زا به اتحاد جامعه است. این همان گفتمان و راهی بود که حاج قاسم سلیمانی به آن معتقد بود و اتفاقاً یکی از دلایل محبوبیت و تشییع باشکوه وی نیز بدلیل تاکید بر درنظر گرفتن و به حساب آوردن تمام مردم ایران فارغ از خط و خطوط های فرضی و ساختگی بود. تشدید شکاف های اجتماعی در این شرایط بازی در زمین دشمنان هویت ایران و ایرانی است.

بنا به همین دلایل است که رهبر انقلاب اسلامی در مقاطع و زمان های مختلف بر جذب حداکثری تاکید داشته اند. به عنوان نمونه، رهبری در تاریخ 1389/5/27 در دیدار با کارگزاران نظام بیان می کنند: « ... کسانی که خودشان را قوی میدانند، آن کسانی را که ضعیف میدانند، ملاحظه کنند، مراعات کنند، دفع نکنند. آن کسانی که جزو مجموعه هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، جدا افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ اینها را نصیحت کنند، دلالت کنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند. اینها مسائل اساسی است».

اما متاسفانه برخلاف مشی و روش نظام جمهوری اسلامی، این روزها، برنامه هایی در شبکه افق پخش می شود که اصرار عجیبی بر تداوم فضای التهاب، تشدید اختلافات و شکاف های اجتماعی در جامعه دارد. صحبت ها و مواضعی که حکم به رفتن تعدادی از مردم از ایران می دهند که ما به ازای تاریخی دارد و هر فردی را به یاد دوران رژیم پهلوی می اندازد یا در برنامه ای دیگر صراحتاً به یک فرد مشخص بدلیل مواضع نادرستی که داشته توهین و بی احترامی می شود یا اینکه شهادت تعدادی از هموطنان در سقوط هواپیمای مسافربری با حمله قاطع و بازدارنده ایران به پایگاه عین الاسد مقایسه می شود و دومی بر اولی ترجیح داده می شود!

حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر هم زننده معادلات آمریکا در منطقه بود و دقیقاً به همین دلیل است که آمریکا تلاش می کند شرایط را به آبان ماه برگرداند. سقوط هواپیمای مسافری نیز غمی بر دل همه ایرانیان گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد. بنابراین هیچ وقت نباید با هم قیاس شوند چرا که این گونه موضع گیری ها منجر به جنگ درونی و ناراحتی بخشی از جامعه می شود.

در طول روزهای اخیر این مواضع اشتباه بارها و بارها در شبکه های اجتماعی بازنشر شده و از آن به مثابه اتفاقی برای تخطئه کلیت رسانه ملی بهره گرفته شده است. فراموش نشود این گونه مواضع در کنار اظهارنظرهایی که سه روز رسانه ملی غیرآگاهانه درباره دلیل سقوط هواپیما داشته قرار می گیرد و سرجمع این ها به عدم اعتماد بیشتر مخاطبان دامن می زند و امکان جولان رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بیش از پیش فراهم می شود.

از سوی دیگر این نوع موضع گیری ها بیشترین کمک را به دو یا چند قطبی شدن جامعه می کند و فرصت تاخت و تاز بیشتری را برای دشمنان جهت ترویج فضای خشونت و ادامه تجمعات مهیا می سازد. فارغ از این که بافت متکثر سیاسی و اجتماعی ایران هرگز پذیرای تک صدایی و تک گفتمانی نیست اما این انتظار وجود دارد همگان علی الخصوص آنهایی که قرابت فکری و گفتمانی بیشتری با اندیشه و نظام جمهوری اسلامی دارند به طریق معقول و منطقی از آن دفاع کنند و تلاش کنند اگر عده ای نیز مواضع اشتباه داشته اند با روشنگری آنها را قانع کنند.

دیدگاه کاربران

م۱۲۹۱۰۹۶۱۲:۵۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اینا کارشناسای ما هستنا یعنی کار رو میشناسن و صاحب نظرن. وای بر ما وای به حال این مملکت
ناشناس۱۲۹۱۲۸۷۱۳:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
کلا شبکه ی افق محل جولان دادن مجری و یا به اصطلاح کارشناسایی شده که متاسفانه نظام را زیر سوال می برد و اتحاد ملت را نشانه می رند .درصورتی که بزرگان و رهبر معظم و شهید سلیمانی و دلسوزان نظام همه را هموطن و ایرانی می دانند و بر اتحاد ووحدت تاکید داشتند تا کشورهای بیماری چون امریکا و انگلیس و فرانسه اجازه دخالت به خودشون ندهند. لطفا مدیریت صداو سیما در انتخاب کارشناس و مجری در شبکه های سه و افق حساسیت دلسوزانه به خرج دهد.
مهدی۱۲۹۱۳۳۴۱۴:۰۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بنام خدا- متاسفانه صدا و سیما اصرار زیادی داره تا کارشناسانی که تحلیل ها و پیش بینی هایشان در عمل محقق نشده و هیچگونه نشانه ای از درستی تحلیل های قبلی شان نیست را در عرصه اظهار نظر حفظ کند. بعض ازاظهار نظرها واقعا در حد کمتر از اظهار نظر مردم کوچه و بازار و بعضی بازخوانی مطالبی است که در کانالهای اجتماعی نشر پیدا می کنند... نباید زیاد به آنها خرده گرفت.. مدیریت شبکه در همین حد است!!!
ناشناس۱۲۹۱۹۷۳۱۸:۳۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تاریخ مشخصه میکنه جاسوس های اصلی کی بودن . نقله که وقتی سال ۵۷ انقلاب شد و جاسوس های ساواک مشخص شدند اون کسانی که بیشترین اختلاف ها رو بین مردم مینداختند از خیانت کار ترین و جاسوس های اصلی ساواک بودن
ناشناس۱۲۹۲۱۲۵۱۹:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ناراحتی مزمن عده زیادی از مردم ناشی از دوقطبی شدید موجود در جامعه است و حاکمیت تنها قدرتی است که میتواند این دوقطبی را افزایش یا کاهش دهد (نقش صدا وسیما در دامن زدن به آن بیشتر از همه است). و اگر با همین روال بخواهند ادامه دهند آینده خوبی در انتظار جامعه نیست.
ناشناس۱۲۹۲۱۳۸۲۰:۰۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این خانم هم می تونه بره سوریه و یمن و فلسطین اونطور که دوس داره خدمت کنه. چرا مونده اینجا؟
هادی۱۲۹۱۰۹۹۱۲:۵۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
سلام نه قبول ندارم تحلیل نویسنده رو چرا که این اتفاقات و وقایع باعث میشه که سره از ناسره مشخص بشه، در چنین مواقعی هستش که برخی ها چهره واقعیشونو نشون میدن
امید۱۲۹۱۷۸۳۱۷:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا نمی فهمید این یعنی دو قطبی کردن بیشتر جامعه و این یعنی خطر اندر خطر
رضا۱۲۹۱۱۰۸۱۲:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از کوزه همان برون تراود که دراوست
ناشناس۱۲۹۱۱۱۲۱۲:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اصلا کی شبکه افق و صدا و سیما را نگاه می کند! ما همه مردم این کشوریم و همه با هم برابریم اما متاسفانه یکسری افراد کوته بین و با ذهن های بیمار به خود اجازه می دهند که هر تهمتی به دیگران بزنند که این درست نیست. الان باید حال مردم را خوب کرد، تمام سرمایه مملکت این مردم هستند
مصطفی۱۲۹۱۴۸۶۱۵:۰۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
برید ایران اینترنشنال و بی بی سی رو نگاه کنید چون اونا دلسوزان واقعی مردمند و خیر و صلاح شما رو میخواهند. مخصوصا اسپانسرهاشون!!
ناشناس۱۲۹۱۵۶۸۱۵:۲۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تا زمانی که مسولان ما اینطور دلسوز ما باشند ما هم بی بی سی نگاه خواهیم کرد.
ناشناس۱۲۹۱۶۸۸۱۶:۱۹:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
صحبت های نوری زاد رو گوش بده که میگه 41 ساله من برا شما مردم تلاش کردم برا براندازی، بعد شما مردم اینجور میرید استقبال قاسم سلیمانی که یک سپاهی و از ارکان حکومته. میخوام بگم با بی بی سی نگاه کردن واقعیت که عوض نمیشه. اینقدر بی بی سی نگاه کنید تا...
ناشناس۱۲۹۱۸۳۱۱۷:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شبکه افق نگاه می کنیم چشم.
ناشناس۱۲۹۲۱۸۶۲۰:۳۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شما نگاه می خواهی بکنی مربوط به خودته اما لطفا تبلیغ نکن
ناشناس۱۲۹۲۷۶۱۰۸:۳۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مسئولان نه ولی بی بی سی حتما دلسوز ماست بی بی سی که متعلق به کشور انگلیس هست و انگلیسی که تو این دویست سال پدر ما رو در اورده
ناشناس۱۲۹۱۵۷۱۱۵:۲۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اگر دیدن بی بی سی و ایران اینترنشنال بده، که به نظر منم بده، تقصیر کار اونایین که با هزینه کرد مالیات مردم برای این مثلا کارشناسان، مردم رو به اون سمت سوق میدن
امید۱۲۹۱۶۲۱۱۵:۴۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
رفتار این مجریان هم کم از بی بی سی فارسی ندارد مهم اختلاف افکنی است که هردو انجام می دهند
ناشناس۱۲۹۱۹۰۱۱۸:۰۸:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اینا بدترن چون همینا هستن که بهانه دست شبکه های ببگانه میدن وآبروی اسلام رو می برن وباعث تفرقه میشن بابد با این جماعت برخورد جدی بشه .
رضا۱۲۹۳۱۳۰۱۱:۳۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تلویزیون کلا نگاه نمی کنیم چه رسد به اینکه اینوری باشد یا اونوری
ناشناس۱۲۹۱۱۱۳۱۲:۵۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
وقتی فقط یه دیدگاه فرصت اظهار نظر داره همین میشه
ناشناس۱۲۹۱۱۱۹۱۲:۵۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بسیاری از مجری‌ها و کارشناس‌های تلویزیون اگر مجانی کار کردند، آن وقت می‌توانند ادعایی داشته باشند. قاب تلویزیون ویترین خودنمایی آن‌ها شده که هم شهرتی به‌دست آورند و هم تراوشات ذهنی نسنجیده خودشان را به عنوان کارشناس در فضای جامعه نشر دهند.
ناشناس۱۲۹۱۱۲۳۱۲:۵۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مقصر مدیریت صدا و سیما هستش.
ناشناس۱۲۹۱۷۲۳۱۶:۳۶:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
آخه این روزا با ماهواره و فضای مجازی کی صدا و سیما رو میبینه !!!!!؟
ناشناس۱۲۹۱۸۶۳۱۷:۴۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
عرصه و اعیان صدا و سیما از طریق مناقصه واگذار و درآمد حاصله خرج سیل زدگان منطقه محروم سیستان و بلوچستان گردد.
ناشناس۱۲۹۲۲۵۱۲۱:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
حالا باید دید واکنش دادستان چیست؟
مهدی۱۲۹۱۱۳۰۱۲:۵۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اوناییکه رسانه نه چندان ملی رو نگاه میکنن از اینگونه نظرات خوششون میاد. این هم میدونن چی بگن تا اون چند درصد ناچیز باقیمونده رو نگه دارن.
انصاف۱۲۹۱۱۳۱۱۳:۰۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اگه اعضای خانواده آقای طالبی هم تو این پرواز بودن انقدر راحت این اظهار نظر رو می کردن؟ این خانم هم که خودشو محق میدونه که به جای 80 میلیون نفر تصمیم بگیره. بودجه ای که از بیت المال تامین میشه و کسی نیست که منصفانه ارزیابی شون کنه.
ناشناس۱۲۹۱۳۹۱۱۴:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بودجه بیت المال صدا و سیما باید قطع بشه، حرام من که رضایت ندارم و خیلی های دیگه
ناشناس۱۲۹۱۵۲۵۱۵:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
من هم راضی نیستم. باز شبکه هایی مثل شبکه سه و نسیم خوبه ولی برای شبکه افق حرام اندر حرامه.
ناشناس۱۲۹۲۱۱۹۱۹:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اتفاقا من راضی دارم و باید بجای یک کانال افق ده کانال اطلاع رسانی باشه که همیشه در گوش مردم بخونه که آمریکا و انگلیس خبث و فرزندان نامشروعشان اسرائیل و عربستان هیچگاه دوست ما نبودند.
amin۱۲۹۱۱۳۷۱۳:۰۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
عده ای مملکت را با ارث پدری اشتباه گرفتند. سخنان شیوای رهبری را یا گوش نمیدهد یا قابل درک نیست برایشان
ناشناس۱۲۹۱۱۴۲۱۳:۰۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این آدمها دقیقا افکار واقعی خود را به زبان آورده اند - شما بجای نقد این افکار ، توصیه می کنید که فعلا این مسائل مطرح نشود- آیا رسانه ملی ذره ای تریبون به مخالفین این تفکر می دهد؟
ناشناس۱۲۹۱۱۴۴۱۳:۰۳:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مملکت شده ملک شخصی یک عده
ناشناس۱۲۹۱۱۴۵۱۳:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
متاسفانه بعضی ها با وجود تخصص ذره ای بصیرت ندارند.
ناشناس۱۲۹۱۲۲۳۱۳:۳۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این خانمه تخصص هم داره؟
ناشناس۱۲۹۱۳۰۷۱۳:۵۷:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از صحبت هاش معلوم نیست ؟؟ ایجاد تفرقه و دو قطبی کردن جامعه
پرویز۱۲۹۱۴۸۹۱۵:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اگر این خانم تخصص ندارد دلیل این همه بی ادبی هست؟ این سطح از بی ادبی مشمئز کننده؟
ناشناس۱۲۹۱۷۸۵۱۷:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از نظر ایشون مردمی که با ایشون هم عقیده نیستند اصلا ارزش احترام ندارند فقط باید از مملکت برن بیرون تا جا برای ایشون و همفکراشون باز بشه
ناشناس۱۲۹۱۱۵۶۱۳:۰۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شبکه افق چند نفر بیننده دارد؟ صدا و سیما چند نفر بیننده دارد؟ چه کارشان دارید. بگذارید هر حرفی دوست دارند بزنند!
ناشناس۱۲۹۱۹۴۱۱۸:۲۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اگر صدا سیما یک بیننده بیشتر نداشته باشد باز حق ندارد گزک دست دشمن بدهد وسخنان وعقایدی را نشر دهد که فقط از یک ذهن دگم و انحصار طلب تراوش می کند .
ناشناس۱۲۹۳۱۱۲۱۱:۲۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یعنی چی که در این روزها نباید این کار بشه؟؟!! یعنی در روزهای دیگه می شه هر دروغ و اتهامی زد و تفرقه ایجاد کرد؟؟ اصلاً کی اینها رو کارشناس کرده
ناشناس۱۲۹۱۱۶۹۱۳:۱۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این عناصر نامطلوب را هر چه سریعتر اخراج نمایید.
ناشناس۱۲۹۱۱۸۰۱۳:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
زمین ترامپ؟؟ بابا اینا زمینشون ی چیز دیگس . کجا دیدی ی مجری اینقدر قدرت داشته باشه که به مردم امر و نهی کنه که کجا زندگی کنن ؟؟؟ این فرد کی بوده ؟ به کجا وصل بوده ؟؟ کی تاییدش کرده ؟؟؟ و سوالی که هیچوقت پاسخ نداده شده و اینکه چه کسی برخورد می کند و چگونه ؟؟؟؟
ناشناس۱۲۹۱۱۹۴۱۳:۱۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
هیچ دلخوشی از سیاست پیشه گان وطنی ندارم ، اما طی ۶ سال اخیر اعضای دولت تدبیر و امید ( بدترین گفتار و رفتار ) را به منتقدینشان روا داشته اند پس ..... !
ناشناس۱۲۹۱۲۰۸۱۳:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
وقتی آزادی رسانه ها و آزادی بیان نباشد فقط یک طیف فکری مثل این خانم حق اظهار نظر دارند، بقیه مردم اصلا وجود ندارند
محمدرضا۱۲۹۱۲۱۱۱۳:۲۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ایران مال ایرانی است با هر طرز فکر و دین و مسلک و قومیتی و هیچ قدرتی حق گفتن این اراجیف را ندارد
ناشناس۱۲۹۱۲۱۷۱۳:۲۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اینا مثل ابوموسی اشعری هستن . بی بصیرت.
مهندس جنت شهری۱۲۹۱۲۲۲۱۳:۳۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
کی میخواد جلو این تندروی ها را بگیره؟؟؟
ناشناس۱۲۹۱۲۳۸۱۳:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا تعارف میکنید؟! بخش عمده ای از جریان راست معتقده همه چیز این مملکت مال اوناست و بقیه یا باید برن یا باید به عقیده اونا دربیان!
ناشناس۱۲۹۱۲۴۶۱۳:۴۱:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این برنامه را به دقت دیدم. به نظرم منطقی و مستدل بود
ناشناس۱۲۹۱۳۱۷۱۴:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
منطقی؟؟؟؟؟ منم دیدم برادر، فقط گل به خودی بود و بس.
ناشناس۱۲۹۱۳۵۷۱۴:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بله اتفاقا اینها برای امثال شما صحبت میکنند
ناشناس۱۲۹۱۳۶۱۱۴:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
پس ایرانیهایی که مثل این خانم فکر نمی کنند برند؟ کجا بریم؟ با این پاسپورتمان و ارزش پول ملی ما کجا می تونیم بریم؟
ناشناس۱۲۹۱۲۵۳۱۳:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ایشان باید بتونه نظرش رو بگه ولی طرف مقابل هم باید در صدا و سیما بتونه اظهار نظر بکنه آزادی بیان یک طرفه عین دیکتاتوریه
ناشناس۱۲۹۱۴۰۰۱۴:۲۷:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اون آقا توهین کرده نظرش رو نگفته
مهران۱۲۹۱۲۵۵۱۳:۴۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
در مورد حرف اون خانم مجری که شکی نیست خیلی اشتباه کردن و نباید همچین حرفی بزنن اما در مورد حرف اقای طالب زاده برید کل مطلب رو ببینید حرف درستی هست درسته اتفاق وحشتناکی و ناگواری افتاده اما بحث سر این مطلب بود که اصل اقدام ایران علیه امریکا که اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم صورت گرفته زیر این اتفاق گم نشه و فراموش نشه
ناشناس۱۲۹۳۱۵۷۱۱:۴۰:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
صدام دو بار با امریکا جنگید و به پایگاه هاش هم موشک زد . مدام تکرار نکنید بعد از جنگ جهانی دوم !
ناشناس۱۲۹۱۲۷۰۱۳:۴۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
گویی مردم که قرار بود ولی نعمت باشند شده اند نامحرم و غیرخودی!!!!
امیر۱۲۹۱۳۰۶۱۳:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مشکل ما این افراد نیستند.مشکل ما اشخاصی هستند که به این افراد اجازه ابراز نظر ومطرح شدن می دهند ونتیجه مساوی است با تفرقه ,بی اعتمادی, سرخوردگی وکینه بیشتر.
ناشناس۱۲۹۱۳۰۸۱۳:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
واقعا نظر این افراد همینه. بگن یا نگن چه فرقی برای ما داره؟ مهم اینه که از نظر اینها بعضی از مردم شهروند این کشور نیستن و باید برن
ناشناس۱۲۹۱۳۱۵۱۴:۰۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
متاسفم. همین
مردم ایران۱۲۹۱۳۱۶۱۴:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مشکل اصلی در زمینه اینچنین ادمهایی این است که رییس صدا وسیما ی مثلا ایران از اینها بعنوان کارشناس و صاحبنظر دعوت میکنه .در حالیکه هیچی بارشون نیست.
ناشناس۱۲۹۱۳۲۲۱۴:۰۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شبکه افق دقیقا وابسته به کجاست؟ آ
عاشق ایران۱۲۹۱۳۴۷۱۴:۰۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
خدایا خودت به مردم ما خرد و آگاهی بده
ناشناس۱۲۹۱۳۵۵۱۴:۱۲:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از نظر من اشکالی نداره که اینا برای خودشون یه شبکه داشته باشن و به زبون خودشون هرچی دلشون میخواد بگن. (البته به جز توهین کوشکی که به نظرم حتما باید در دادگاه بهش رسیدگی بشه) اما یک شبکه هم به بقیه مردم بدید. بذارید بقیه هم حرف بزنن، تریبون داشته باشن. بذارید ایرانی ها با هر دیدگاهی دور هم زندگی کنن. تردیدی نیست که تاوان این شکاف عمیق رو همگی در آینده نزدیک پرداخت میکنیم.
ناشناس۱۲۹۱۳۶۸۱۴:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چه کسانی باعث شدند این نوع تفکر رشد کند که برای مردم تصمیم بگیرند.
ناشناس۱۲۹۱۳۹۹۱۴:۲۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
من خودم آدمی مذهبی و مسجدی هستم ولی این خانم دیگه خیلی شورش کرده
ناشناس۱۲۹۱۴۳۳۱۴:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
هم نویسنده و هم تمام کسانی که کامنتهای تایید حرفهای نویسنده را زدند قطعا قطعا هیچ کدام از این برنامه های شبکه افق را ندیدند کجای حرفای اوم بنده خداها ایجاد چند قطبی و توهین به مخالفین بود چرا دروغ مینویسی اتفاقا این کار شماست که با موج سواری روی افکار مخالف درصدد هستی شکاف و اختلاف بین مخآطبین ایجاد کنی اگر راست میگی یه قسمت از این برنامها را که تایید کنه حرفهای شما را بذار تو سایت دروغ گویی بسه
ناشناس۱۲۹۱۴۳۷۱۴:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
انگار مملکت ارث باباش.
ناشناس۱۲۹۱۴۶۷۱۴:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
صحبتهای خانم ابوطالبی رو به مسئولین بود نه مردم .لطفا جو درست نکنید سایت الف
ناشناس۱۲۹۱۵۲۷۱۵:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
خوب گوش کن روی صحبتش با 80 میلیونی ایرانی بود
ناشناس۱۲۹۲۰۷۲۱۹:۲۶:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون با مسئولین بود حرفش پس اشکالی نداشت؟ یه تاریخ بخونید ببینید کیا از این حرف ها میزدند
مازندرانی۱۲۹۱۵۵۹۱۵:۲۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
باید در صدا وسیما خانه تکانی شود.
ناشناس۱۲۹۱۶۰۴۱۵:۳۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
من اصلا نمیدونستم شبکه ایی به نام افق وجود داره.توی این وضعیت سختی که مردم دارن به نظرم اون شبکه هایی که بیننده نداره باید تعطیل بشه تا پول مالیات مردم این جوری دور ریخته نشه
ناشناس۱۲۹۱۶۲۹۱۵:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
حتی اگر این قبیل افراد دوست هم محسوب شوند باید بپذیریم دوستان دانایی نیستند .
مرتضي۱۲۹۱۶۹۶۱۶:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
واقعا تاسف باره كه ادعا ميكنند مسلمان انقلابي و مومن هستند اما اينگونه به يك زن متاهل و دخترش در رسانه ملي اهانت ميكنند و اينكه تعيين تكليف ميكنند كي بره كي باشه !!!!
سینا۱۲۹۱۷۰۴۱۶:۲۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
عده بسیاری از هموطنان از سخنان مجری محترم رسانه ملی در رابطه با اینکه هر کسی نمیتونه این شرایطو قبول کنه از ایران بره ؛ رنجیده خاطر شدند حضرت آیت الله روح‌الله خمینی، ۶خرداد۱۳۶۰: ملت اسلام می‌خواهد. ملت ایران رای داده به جمهوری اسلامی گفته ما اسلام می‌خواهیم. شما اگر با اسلام بد هستید، خب تشریف ببرید اروپا و آمریکا هرجا دلتان می‌خواهد آنجا زندگی کنید ویدیوش هم در اینترنت هست چک کنید. دیگر از امام بالاتر نیستید.
ناشناس۱۲۹۱۸۷۰۱۷:۵۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
در حال حاضر کسی از مردم با اسلام بد نیست . برای همین باید دید ولی فقیه در حال حاضر چه می گویند که ایشان هم می گویند جذب حداکثری
احمد۱۲۹۲۱۱۶۱۹:۵۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مردم ایران اعم از اعتقاد و سلیقه صاحبان واقعی این کشور هستند. از مردم بالاتر کسی نیست!
معلم۱۲۹۲۳۳۸۲۲:۲۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ما هم اسلام می خواهیم نه اسلامی که بعضی ها برداشت می کنند.اسلامی که فتوا در ان بر اساس شرایط زمان و مکان فرق میکند.
ناشناس۱۲۹۳۲۹۴۱۲:۳۸:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مگه ایرانیها همه مسلمان هستن یا اگر کسی حرفی خلاف نظر و باور ما بزنه مخالفه اسلام هست
ناشناس۱۲۹۱۷۸۷۱۷:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بار کج به منزل نمیرسد
ناشناس۱۲۹۱۹۱۰۱۸:۱۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بنده حاضرم هرجا این خانم بگه برم باهاش
ناشناس۱۲۹۱۹۲۷۱۸:۱۶:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اصلا چه کسی به این خانم گفته این مملکت جای تو است؟
ناشناس۱۲۹۱۹۴۹۱۸:۲۵:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
نمیدونم چرا هربار میاد وحدتی در کشور شکل بگیره یک چیزی یا کسی گند میزنه توش.
ناشناس۱۲۹۱۹۹۲۱۸:۴۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مطلب جالبي بود اما با يك پيش فرض غلط! از كجا مشخص اين عقيده ي شما صحيح هست و عقيده ي ديگران غلط؟؟؟
ناشناس۱۲۹۲۰۱۳۱۸:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مارا و که خارج راه نمیدن شما لطف کنید آقازاده ها که با شما هم زبان هستند از خارج بیان کنارتان
ایرانی۱۲۹۲۰۴۶۱۹:۱۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ما وطنمان را دوست داریم و معتقدیم خود باید این وطن را بسازیم. این دشمنان داخلی بدتر از مهاجمین بیگانه
ناشناس۱۲۹۲۰۶۵۱۹:۲۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این کارشناسان عزیز نه فقط در زمین ترامپ بازی کردند بلکه گل طلائی هم زدند ، مخصوصا آن خانم.
oid۱۲۹۲۰۸۹۱۹:۳۵:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
فرض کنید فردی بخواهد «جمع کند و برود». آیا ارز و ویزا به سادگی فراهم است؟
ناشناس۱۲۹۲۱۳۲۲۰:۰۲:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این مجری زنو دیدم یاد کارای آزاده نامداری افتادم
محمد جواد۱۲۹۲۱۴۲۲۰:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بعید نیست خود صدا و سیما دچار نفوذ شده باشه و عملا برنامه های تفرفه افکن سعودی دنبال می کنه.
ناشناس۱۲۹۲۱۸۹۲۰:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بی بی سی هم نمیتونه اینجوری تیشه به ریشه یک دستی و اتحاد مردم ایران بزنه.
سجاد۱۲۹۲۲۷۳۲۱:۲۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
عاشق مردمم هستم سپاه و ارتش و نظامیها رو دوست دارم من ایرانی هستم و تمام ایرانیها رو دوست دارم با این حرفها کاملا مخالفم نباید دودستگی ایجاد کرد و بهانه دست نا اهل داد
ناشناس۱۲۹۲۳۲۱۲۲:۱۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شبکه افق از کی راه‌اندازی شده؟ چی هست اصلا؟!
علی۱۲۹۲۴۵۳۰۰:۱۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
به نظر من رسانه ملی نباید به اینا تریبون بده، تریبون باید در اختیار فرهیختگان باشه نه تندرو ها
من میفهممت۱۲۹۲۴۸۰۰۰:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تنها برنده این ماجراها امریکاست و رفقاش چی فک میکردیم چی شد جو جامعه رو نا امیدی اشبا کرده لطفن خواهشن همه به هم اجازه اشتباه کردن بدن چون همه انسانیم
ناشناس۱۲۹۲۷۳۰۰۸:۲۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
واقعیتش آرزو داریم از این مملکت بریم ولی شرایط را هم فراهم نمی کنند نه پول با ارزش داریم نه ویزا بهمون میدهند نه اعتباری برامون مونده و نه .....
ناشناس۱۲۹۲۸۷۵۰۹:۳۸:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
واقعا آقای کوشکی استاد دانشگاهه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین