لزوم برگزاری تشییع و یادبود ملی برای شهدای سقوط هواپیما/پنهانکاری درباره سقوط هواپیما به روایت عباس عبدی/ نادران: نمایندگانی که به‌دلیل فساد مالی ردصلاحیت شده‌اند به دادگاه معرفی شوند

گروه سیاسی الف،   3981023106 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

لزوم برگزاری تشییع و یادبود ملی برای شهدای سقوط هواپیما/پنهانکاری درباره سقوط هواپیما به روایت عباس عبدی/ نادران: نمایندگانی که به‌دلیل فساد مالی ردصلاحیت شده‌اند به دادگاه معرفی شوند

عبدی: تکلیف پنهانکاری درباره سقوط هواپیما باید مشخص شود

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی درباره پنهانکاری علت سقوط هواپیمای اوکراینی در اعتماد نوشت: «آبروي هر نظامي در گرو عزت و سربلندي و احترامي است كه مردمش دارند و نه برعكس. با وجود اين مساله مهم‌تر و كليدي‌تر در اين رويداد براي مردم ما و تا حدي مردم جهان، پنهانكاري آگاهانه رخ داده و حتي بيان صريح و خلاف واقع مقامات رسمي بر تكذيب برخورد موشك بود. حتي مي‌توانستند اعلام كنند كه تا رسيدگي كارشناسي صورت نگيرد، ما هيچ اظهارنظر سلبي و ايجابي نمي‌كنيم.

هرچند اين اظهارنظر هم كافي نبود، بلكه از مواضع فعلي كمتر ضرر داشت، زيرا از نظر عرف بيروني كليت حكومت يكپارچه است و چون مي‌دانستند كه با شليك زده‌اند بايد همان را اعلام مي‌كردند و سپس بلافاصله مي‌گفتند كه در پي تعيين چرايي ماجرا هستند.

اين وجه اين رويداد ناگوار است كه اهميت بيشتري دارد. اينكه آنان مي‌دانستند با شليك موشك هواپيما سقوط كرده است و در عين حال به مردم و حتي به بخش‌هاي ديگر حكومت از جمله وزارت راه و سازمان هواپيمايي دولت و غيره اعلام كرده‌اند كه موشك شليك نشده و حتي اين فرضيه را مضحك معرفي كرده‌اند؟

حتي پس از اعلام ماجرا هم خلاف‌گويي را ادامه دادند. مشكلي كه اكنون وجود دارد، زير سوال رفتن اعتبار تمامي ادعاهاي موجود است. تمام كساني كه به نحوي در اين پنهانكاري به‌طور مستقيم يا غيرمستقيم نقش داشته‌اند، پيش از هر كاري بايد تكليف خود را با اين اتفاق و عمل روشن كنند. پيش از آن هر موضعي كه بگيرند، حمل بر دروغ خواهد شود.

اين رفتار زشت در گذشته نيز وجود داشته است و متاسفانه به مذاق برخي‌ها خوش مي‌آمد، لذا به آن عادت كردند در نتيجه در اين مورد خاص كه مرتكب شدند هزينه همه بدهكاري‌هاي سابق را بايد بپردازند. من شخصا شاهد بوده‌ام هنگامي كه دروغگويي برخي دست‌اندركاران را شرح مي‌دادم يا ديگران گفته‌اند، طرف‌هاي شنونده به جاي آنكه ناراحت شوند و اخم كرده يا گريه كنند، خنديده‌اند! برخورد تند و از روي ناراحتي مردم با پنهانكاري در اين ماجرا به نوعي تسويه‌ حساب با تمامي دروغ‌هاي گفته شده قبلي نيز هست.»

***

چگونه یک نفر هم در تشییع شهید سلیمانی و هم در تجمعات روزهای اخیر شرکت می‌کند؟

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در کانال تلگرام خود نوشت: «از نقطه نظر سیاسی آیا بین حضور در مراسم تشییع قاسم سلیمانی و شرکت در اعتراضاتی که شعارهای اصطلاحاً ساختار شکن در آنها داده می‌شود، واقعاً تعارضی وجود ندارد؟ از نگاه یک تحلیل‌گر سیاسی، طبعاً این دو رفتار با هم تعارض دارند اما چرا پزشک جوان بین آنها تضاد و تناقضی نمی‌دید؟

در واقع عدم درک همین ماجراست که نه فقط اهل سیاست بلکه افراد عادی جامعه را هم سردرگم و گیج کرده است...

اگر به دوستان چپگرا برنمی‌خورد، اجازه دهند مثالی هم در زمینۀ مربوط به آنها بزنم. در خبرها آمده بود که در برخی تجمعات اعتراضی روزهای اخیر شعار "نان، کار، آزادی؛ ادارۀ شورایی" از سوی بخشی از جمعیت سر داده شده است.

روشن است که این شعار صاحب مشخصی دارد و به گروه‌های چپ مربوط می‌شود. قاعدتاً تا اینجای کار مشکل خاصی وجود ندارد، اما از طرفی می‌دانیم که دونالد ترامپ و مایک پمپئو از موضعِ حمایت شدید از اعتراض‌های اجتماعی در ایران دائماً به توئیت کردن مشغول‌اند. این هم البته از منظر سیاست ایالات متحده، امری عادی و طبیعی است. در این میان اما نسبتِ بینِ شعار ادارۀ شورایی و سیاست آمریکاست که تناقض به بار می‌آورد! آیا کسانی که شعار ادارۀ شورایی سر می‌دهند به این تناقض می‌اندیشند؟ یا آن را طبیعی می‌دانند؟ و یا اصولاً در این باره تناقضی نمی‌بینند؟

طرح این نوع پرسش‌ها از سر خصومت یا بدسگالی نیست که برخی چپ‌ها را ناراحت و عصبانی می‌کند. بحث بر سر شرایط به شدت متناقض عینی و ذهنی است که به دلایل تاریخی جامعۀ ما را گرفتار خود کرده است. این شرایط نیازمند تفکیک جدی مسائل از یکدیگر و بازنمایی تناقض‌ها و دستیابی به رهیافت سیاسی منسجم است و گرنه داستان همان می‌شود که همیشه شده است!»

***

نادران: نمایندگانی که به‌دلیل فساد مالی ردصلاحیت شده‌اند به دادگاه معرفی شوند

الیاس نادران نماینده سابق مجلس درخصوص ردصلاحیت‌ برخی نمایندگان به دلایل مالی نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «چنانچه مستحضر هستید، بنابر اظهارات سخنگوی محترم شورای نگهبان در رسانه ملی 90 نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی که معادل یک سوم از نمایندگان ثبت‌نام‌کننده است، عمدتا به دلایل مالی ردصلاحیت شده‌اند...

نمایندگان قبلی مجلس حتما قبلا از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند؛ چگونه در دوره نمایندگی مرتکب مفسده مالی شده‌اند؟ فراتر از تصمیمات و وظایف شورای نگهبان پاسخگویی به افکار عمومی است. جلوگیری از ورود خائنان بیت‌المال به مجلس شورای اسلامی، وظیفه شورای نگهبان قانون اساسی است که امیدوار و متوقع‌ هستیم به طور قاطع و بدون هیچ گذشتی به این تکلیف قانونی و ملی خود عمل کنند، و اگر خطایی صورت گرفته رسما و علنا عذرخواهی کنند. اما منع ورود این افراد به مجلس شورای اسلامی، نباید پایان ماجرا باشد.

بر این اساس از شما خواهش می‌کنم دستور فرمایید، دادستانی کل تحقیق درباره خطاهای مالی نمایندگان ردصلاحیت شده را شروع کرده و علیه خطاکاران اعلام جرم کند. می‌دانیم که «سلب صلاحیت بدلیل تخلف مالی» از «جرم مالی قابل تعقیب» متفاوت است؛ اما در مورد افرادی که در حاکمیت بوده و مرجع تصمیم‌گیری هستند موضوع ماهیتاً فرق می‌کند.

همچنین لازم است امتیازات و هدایای پرداختی به نمایندگان از طرف دستگاه‌های اجرایی نیز تا آخرین سکه و دلار، از نمایندگان دریافت‌کننده بازپس گرفته و به بیت‌المال عودت شود. جرم هدیه دهنده از جرم نمایندگان خاطی کمتر نیست و آنها هم باید مورد تعقیب موثر قضایی قرارگیرند تا انشاالله این عادت ننگین از خانه ملت پاک شود و مجلس به راس امور بازگردد.»

***

برای شهدای سقوط هواپیما تشییع و یادبود ملی برگزار کنید

تابناک نوشت: «فرض کنید عموم ملت ایران، حادثه هواپیما را مانند ترور حاج قاسم، یک تراژدی ملی بدانند و تمایل داشته باشند برای عزاداری برای هموطنان از دست رفته به خیابان‌ها بیایند؛ تصور کنید مردم بخواهند یک تشیع جنازه ملی برای هموطنان از دست رفته، برگزار کنند؛ آیا شرایط فراهم (هم از سوی حکومت و هم تجمع کنندگان) است؟ در دو روز گذشته، شعار‌های تجمع‌هایی که انجام گرفته به شدت سیاسی است و کمتر بوی مطالبه گری برای احقاق حقوق، هموطنان از دست رفته را دارد؛ اگر مطالبه مردم برکناری یا استعفای مقامات دخیل در این فاجعه است، شعار استعفای مقامات یا برکناری مسئولان باید اولویت باشند؛ اما به سرعت شعار‌هایی علیه کلیت نظام سیاسی، طرح می‌شود. فرض کنید عموم مردم می‌خواهند در این عزاداری ملی شرکت کنند و با این شعار‌های سیاسی هم مخالف باشند، باید چه کار کنند؟..
 
داغ هموطنان از دست رفته ما هم داغی همگانی و ملی است؛ حق برگزاری مراسمی شایسته توسط مردم هم حقی ملی است؛ عموم مردم احتمالا با شعار و درخواست برای استعفا، برکناری و یا محاکمه مقصران مشکلی ندارند؛ اما این دو روز، فضای خیابانی نه برای عزاداری مهیا است و نه برای مطالبه حق و حقوق! مردم تا می‌خواهند با آمدن به خیابان، اعتراض خود را به یک وضعیت اقتصادی، سیاسی یا یک معظل و ناکارآمدی نشان بدهند؛ بلافاصله عده‌ای از هر دو طرف(هم معترضان هم نیروهای امنیتی) یا با اعمال خشونت و یا با مطرح کردن شعار‌های تند و گا‌ها بی ارتباط سیاسی، واکنش طرف مقابل را برانگیخته و جایی که بنا است مردم اعتراض خود را به گوش مقامات برسانند، به میدان جنگ تبدیل می‌شود؛ در نهایت یک اعتراض مردمی که می‌تواند با ملایمت و در تعداد مشارکت کننده حتی بسیار بالا برگزار شود با خون و خشونت تمام می‌شود؛ این الگو همچنان هم ادامه ندارد و گویی پایانی بر آن نباید متصور بود...

عزای درگذشت هموطنان ما ملی است و تشییع آنان نیز باید ملی باشد؛ تقصیر و قصور برخی مسئولان و مطالبات آنان هم حق است،اما  صدای ما وقتی ملی است که اجازه بدهند هم مطالبه گری از مسئولان داخلی انجام گیرد و هم فضای ضد ترامپ در این تشییع ملی شکل بگیرد. به گونه‌ای نباشد که ترامپ این خیال در ذهنش گذر کند که در ایجاد چنین وضعیتی، نه تنها مقصر نیست که ناجی هم هست!»

ربیعی: تلاش می‌کنیم تشییعی در شأن جانباختگان حادثه انجام شود

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: دولت در اولین جلسه خود تصمیم گرفت تحقیقات کاملی درباره علت وقوع اشتباه یگان پدافندی و ابعاد آن حادثه از جمله روشن شدن اینکه ناشی از یک خطای انسانی یا یک نقص ساختاری، تشخیص قصور و تقصیر در مسئولیت های مربوطه و همدردی و همراهی و رسیدگی به خانواده های جانباختگان به‌عمل بیاید. یکی از مباحث مهم و مورد بحث بررسی ساختارهای اطلاع رسانی و یافتن نواقص است که انتظار می رود بعد از این ماجرا به نحوی سیستم هایمان را ارتقاء دهیم که احتمال خطای انسانی در آنها به صفر برسد و ساختارهای اطلاع رسانی دقیق و بهنگام در مواقع مهم و حیاتی اصلاح شود و ما از این چرخه معیوب خارج شویم و تلاش می‌کنیم که تشییع مناسب و در شأن آنان و ملت ایران برای جانباختگان این حادثه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت: صداقت ستاد کل نیروهای مسلح در حادثه سقوط هواپیما قابل تقدیر است/ اقدام سفیر انگلیس غیرقابل قبول است

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۰۰۹۷۲۰:۴۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از ریاست محترم قوه قضاییه می خواهیم برای پایلوت قانون از کجا اورده ای را برای نمایندگانی که فساد اقتصادی مانع تایید صلاحیت انها شده است اجرایی نمایند و حقوق هایی را که مجلس به انها داده از آنها پس گرفته و مجازات انها نیز بسیار بیشتر از افراد عادی باشد
ناشناس۱۲۹۰۸۵۳۱۰:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
در روز افتتاح مجلس جدید احکام شلاق نمایندگانی که محکوم میشوند را در صحن مجلس اجرا کنید تا یندگان جدید فکر هر گدنه خطا و سودجویی را کنار بگذارند
ناشناس۱۲۹۰۸۶۷۱۱:۰۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
کسانی که کاندید شده و تایید شده اند تا فرصت هست اگر سودایی غیر از خدمت دارند انصراف بدهند که عاقبت متخلفین در اینده بسیار بسیار سخت خواهد بود
ناشناس۱۲۹۰۱۰۴۲۰:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
نمایندگان مفسد رد صلاحیت شده باید به دادگاه و مردم معرفی بشوند.
ناشناس۱۲۹۰۷۵۴۰۹:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
با توجه به اینکه هنوز چندین ماه تا پایان این مجلس مانده است با وجود این همه نماینده فاسد اینها چگونه می خواهند بودجه و سایر قوانین را تصویب کنند
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۲۹۰۷۶۵۱۰:۰۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست اشد مجازات برای نمایندگانی که فساد انها اثبات میشود را داریم لطفا تمام حقوق و مزایای این دست از نمایندگان را که به انها پرداخت شده پس بگیرید و آن قانونی که نمایندگان حقوق مادالعمر میگیرند را در مورد انها حذف کنید
ناشناس۱۲۹۰۷۷۵۱۰:۰۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مجازات نمایندگان فاسد باید به مراتب بیشتر از افراد عادی باشد انها به اعتماد عمومی و اعتقاد مردم به کشور و حتی به مذهب ضربه وارد کرده اند
ناشناس۱۲۹۰۱۰۷۲۰:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هیئت وزیران باید پروازهای مسافری را لغو می کردند دولت باید در رابطه با سانحه هوایی اخیر پاسخگو باشد.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۲۹۰۷۷۹۱۰:۱۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
لطفا احکام مجازات شلاق نمایندگان فاسدی که حکم آنها تایید میشود را جلوی مجلس اجرا کنید تا نمایندگان دور بعد شاهد باشند و به بیراهه نروند
ناشناس۱۲۹۰۱۰۸۲۰:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دولت تروریست و جنایتکار و آدمکش امریکا مقصر اصلی حوادث بوجود آمده در کشور است.
ناشناس۱۲۹۰۱۱۵۲۱:۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
پنهان کاری در دولت روحانی موج می زند آمار طلاق و واردات بنزین و قراردادهای نفتی موسوم به IPC و قراردادهای پژو و رنو و غیره بخشی از این پنهان کاری هاست.
ناشناس۱۲۹۰۱۱۶۲۱:۰۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این دوره تلخ آفرین هم می گذرد و آینده این کشور متعلق به همه مردم خواهد شد
ناشناس۱۲۹۰۱۱۸۲۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سازمان هواپیمایی کشوری باید پروازهای مسافربری در شرایط جنگی و حساس را کنسل می کرد که نکرد.
ناشناس۱۲۹۰۹۹۷۱۱:۵۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
روحانی بعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید در مورد کنسل نشدن پروازهای مسافری پاسخگوی افکار عمومی باشد.
حسین۱۲۹۰۱۲۳۲۱:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
احتمالا عبدی بهتر از همه میدونه دیکته ننوشته غلط نداره برا همین همیشه کنار میشینه البته وجود همینم شاید نداره فقط مثل بوق و شیپوره هر چی از اونورش به دمن همون رو صوت میزنه پس میده
ناشناس۱۲۹۰۱۳۱۲۱:۱۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خنده دار است که عباس عبدی ، و جعفر زاده ایمن ابادی و ...که مخالف انتشار لیست. نجومی بگیران بودند ، از شفافیت و عدم پنهان کاری دم می زنند!!! کاسبی سیاسی با هواپیمای اوکراینی ممنوع!!
بیگی29۱۲۹۰۱۳۴۲۱:۱۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بعضی وقت ها تصمیمات شما خیلی دیر گرفته میشود. راه برون رفت حکومت از مشکلات کنونی حد اقل این است که وعده هایی که قبل از انقاب در مصاحبه ها و سخن رانی ها به مردم داده شد ومردم با اعتماد به آنها به انقلاب روی آوردند و بعد هم به آن رای دادند،مرور شود و آنچه،هر آنچه بر خلاف آن انجام شده و خلف وعده شده به ریل خود بر گردد و مسببین این انحراف هم جهت عدم تکرار در آینده جدا" پاسخگو شوند
ناشناس۱۲۹۰۱۶۲۲۱:۳۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ضمن ادای احترام به شهدای سقوط هواپیما من شخصا با برگزاری تشییع و یادبود ملی برای این عزیزان به علت سوءاستفاده استکبار جهانی و بوجود آمدن مشکلات امنیتی مخالفم
امیر حسین سلطان/تهران۱۲۹۰۱۹۱۲۱:۵۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
لزوم بازنگری و اصلاحات اساسی و تجدید نظر کلی در رویکرد و عملکرد رسانه ملی صدا و سیما؛ نرود میخ آهنین در سنگ
ناشناس۱۲۹۰۱۹۹۲۱:۵۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
به قول حضرت حافظ ای مجلسیان باده حرام است حرام است
کریم2۱۲۹۰۴۳۴۰۳:۰۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اصلاح طلب ها ی بهانه گیر ،
ناشناس۱۲۹۰۴۴۷۰۴:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
آقای زیدآبادی ،مطمئنی که آنهائیکه در اعتراضات چند روز اخیر شرکت کرده اند ، در تشییع جنازه سردار سلیمانی هم شرکت کرده بودند ؟ آقای نادران اگر اینطور شود که کشور گلستان می شود ، فساد مجلس مثل موریانه اعتقاد مردم را خورده است . شورای نگهبان باید محکم بایستد .
ناشناس۱۲۹۰۴۷۶۰۶:۳۵:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
باید مراسم بزرگی برایشان گرفته شود
رضا۱۲۹۰۴۸۹۰۶:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بعد از سالها این عبدی یه چیزی نوشت که بشه خوند.
بهنام۱۲۹۰۵۲۶۰۷:۳۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اونایی که رد صلاحیت به دلیل مسائل مالی شدن باید دادگاهی و محاکمه شوند
ناشناس۱۲۹۰۵۶۵۰۸:۱۲:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
یک سوم مجلس دزد هستند@!!!!!!!!!!!!!!! ! پس چرا انتظار داریم کشور پیشرفت کند عاقبت این کشور احتمالا عبرت تاریخ است درضمن هیچ برخوردی نمیشود که هیچ این دزدان مجلس بعدا پست هم میگیرند
ناشناس۱۲۹۰۶۷۶۰۹:۱۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
آقای نادران: یه بام و دو هوا؟ وقتی مسئول املاک نجومی تایید میشه!! آیا مردم حق ندارند و معترض باشند؟
ناشناس۱۲۹۰۸۹۲۱۱:۱۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
املاک نجومی دروغی برای سرپوش گذاشتن بر روی حقوق های نجومی بود به گفته دادستان در 104 تعاونی مسکن شهرداری هیچ تخلفی صورت نگرفته بود.
ناشناس۱۲۹۰۶۸۲۰۹:۲۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
واقعا باعث تاسف و تعجب است. اگر اشتباه برداشت نکرده باشم 90 نفر رد صلاحیت شده از نمایندگان فعلی به خاطر فساد مالی رد صلاحیت شده اند. یعنی قوانینی که الان تصویب می شود این تعداد در آن نقش دارند عجججججججب
علی۱۲۹۰۷۰۳۰۹:۳۱:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
"تکلیف پنهانکاری درباره سقوط هواپیما باید مشخص شود" جمله مجهول؛ کی باید مشخص کند؟
ناشناس۱۲۹۰۷۱۹۰۹:۳۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اقدامات نمایندگان رد صلاحیت شده از امروز غیر قانونی و غیر شرعی می باشد.
علی۱۲۹۰۷۶۶۱۰:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
لطفا حتما عزای ملی برگزار کنید به نظر من همه کسانی که برای حاج قاسم عزیز حماسه آفریدن یکبار دیگه هم باید بیان توی میدون تا طرفهای مقابل حساب دستشون بیاد مطمئن باشید این هم‌میشه یک عامل اتحاد و نشاط ملی
ناشناس۱۲۹۱۰۵۵۱۲:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
در عزاداری که نشاط داره ؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین