از عملیات انتقام سخت چه چیزهایی میفهمیم؟ شبی که دکمه طلایی آمریکایی ها عمل نکرد!

حسین رجایی، گروه سیاسی الف،   3981019044 ۱۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
شبی که دکمه طلایی آمریکایی ها عمل نکرد!

"آمریکایی ها با فشار دادن یک دکمه می توانند تمام سیستم های دفاعی ما را از کار بیندازند." این اعتقادی است که نه تنها بخشی از مردم در جهان سوم بلکه بعضاً بسیاری از مسئولان آن ها نیز به آن باور دارند! اکنون اما به نظر می رسد در اولین حمله نظامی مستقیم به ایلات متحده پس از جنگ جهانی دوم، یعنی در شب عملیات انتقام سخت، دکمه موصوف عمل نکرده است!!

در نیم قرن اخیر، مردم جهان با دو آمریکا روبرو بوده اند. یک آمریکای خدامانند! که درون اذهان بشری ساخته و پرداخته شده و هیچ چیزی از ید قدرتش خارج نیست و یک آمریکای واقعی که نتوانست مانع رویداد انقلاب اسلامی شود. نتوانست به کمک صدام حسین در 8 سال دفاع مقدس، ایران را تکه تکه کند ولی به جای آن توانست در مجموعه جنگ های "مبارزه با تروریسم" در عراق و افغانستان، نفوذ انقلاب اسلامی را به سرتاسر منطقه غرب آسیا گسترش دهد! نتوانست از شکست جگرگوشه اش اسراییل در جنگ 33 روزه لبنان جلوگیری کند و البته در همه جنگ های پس از آن با غزه. نتوانست با خلق داعش و النصره و با یک بسیج جهانی و صرف صدها میلیارد دلار پول کشورهای غربی و عربی، سوریه و عراق را به جولانگاه دشمنان ایران تبدیل کند ولی به جای آن توانست به سازماندهی و تشکیل جبهه منسجم مقاومت از افغانستان و پاکستان تا لبنان و یمن کمک کند. نتوانست به زدن پهپاد فوق پیشرفته اش در خلیج فارس واکنش نشان دهد. نتوانست از متحدش عربستان در حمله موفق یمنی ها به پالایشگاه های نفت این کشور حفاظت کند. نتوانست ...

اما صرف آخرین فعل "نتوانستن" توسط آمریکایی ها با همه شکست های پیش گفته متفاوت است چون برای اولین بار، ایالات متحده به خود جرأت داد مستقیماً پنجه در پنجه ایران اسلامی افکند و در نتیجه تنها عملیات پیروز آمریکایی ها در برابر جمهوری اسلامی را رقم بزند. تنها کاری که آن ها و اسراییلی ها در همه جای دنیا انجامش را خیلی خوب بلدند: ترور. آن هم نه مثل یک مرد و از روبرو. بزدلانه و به شیوه خنجر زدن از پشت.

به این ترتیب آن لحظه تاریخی فرارسید. پس از چهل سال تبلیغات پرطمطراق و پردامنه ارتش تبلیغاتی و رسانه ای ایالات متحده مبنی بر اینکه آمریکا اگر اراده کند شخصاً وارد شود به طرفه العینی طومار انقلاب اسلامی را در هم می پیچد و کسی را یارای مقاومت در برابر نیروهای نظامی ایالات متحده نیست و ...، در اولین جنگ رو در رو، ابرقدرت در فاصله کمتر از چند ساعت شکست خورد.

این شوروی نبود که به افسانه شکست ناپذیری ایالات متحده پایان می داد و نه روسیه و نه چین و نه کره شمالی و بقیه. هیچکدام، این ایران اسلامی بود که برای اولین بار در تاریخ، آمریکا را در جنگی رو در رو شکست میداد. آن هم نه در شبیخونی غافلگیرکننده مثل پرل هاربر، در حمله ای از پیش اعلام شده. 

در شب انتقام، موشک های ایرانی که سالها تبلیغ میکردند کپی روسی و چینی و کره ای است، سپر موشکی آمریکایی را که میگفتند "جنبیدن پشه، عیان در نظرش است" را در هم شکست و پایگاه فوق پیشرفته آمریکایی را منهدم نمود. البته که خواب زدگان حتی اینبار هم باور نخواهند کرد. قادر متعال آن ها نه الله که امریکاست، پس چگونه ممکن است آمریکایشان چنین شکست مفتضحانه ای بخورد!؟ نه ممکن نیست! پس حتما دسیسه ای در کار بوده است. پس حتما معامله ای پنهانی (لابد برای بردن آبرو و حیثیت آمریکا!) در جریان بوده است. پس حتما ...، و از این دست مهملاتی که ساختار باورهایشان را نابود نکند و یکپارچگی مفروضات همیشه غلط شان را مخدوش نسازد. البته حتما زین پس سعودی ها باور خواهند کرد که موشک های یمنی که بر خاکشان فرود می آید مال ایران نیست. 

همه می دانیم که ترامپ شهره به دروغ گویی است. پس از ترور سردار سلیمانی گفت: "ایرانی ها در هیچ جنگی پیروز نشده اما در هیچ مذاکره ای هم شکست نخورده اند." باز هم دروغ گفت، عکس واقعیت را. مرحله اول عملیات انتقام سخت، برای چندمین بار یاوه بودن چنین ادعایی را ثابت کرد. از کدامین مذاکره ما نتیجه گرفته ایم!؟ از مذاکره الجزایر یا دو بار مذاکرات هسته ای!؟ اصلا چگونه ممکن است نتیجه بگیریم وقتی کسانی را به مذاکره میفرستیم که باور دارند آمریکا با فشردن دکمه ای همه رشته های ما را پنبه خواهد کرد!؟

اگر در تمامی نبردها پیروز بوده ایم به آن جهت است که مبارزانمان پای مکتب انقلاب بزرگ شده اند و اگر از مذاکرات نتیجه ای نگرفته ایم به این دلیل است که مذاکره کنندگان مان در محضر آموزه های غرب نیز زانو زده اند. همین ماه گذشته در مطلبی 

(بالاخره می خواهیم آرژانتین و مکزیک باشیم یا سوئد و سنگاپور!؟) اشاره کرده بودم که نماینده واقعی انقلاب اسلامی، مشتی مسئولان فاسد یا ناکارآمد (بعضاً تحصیلکرده انگلیس و آمریکا!) نیستند که شکست های اقتصادی مان از آن هاست. آنچه انقلاب اسلامی تحویل می دهد چمران ها و سلیمانی هاست ولی دستگاه پروپاگاندای دشمن همانگونه که جای جلاد و شهید را عوض می کند می خواهد کسان دیگری را محصول انقلاب اسلامی نشان بدهد. البته در نهایت این مردم هستند که باید به نتیجه برسند چه نوع تفکر و منشی را حاکم بر سرنوشت خود قرار دهند. 

در پایان به نظر می رسد آنکه نیروی افسانه ای دارد نه ارتش نظامی آمریکا که ارتش تبلیغاتی آن است که تصویر یک قادر متعال را از ایالات متحده در ذهن ها میسازد. سالها کوشیدند ایران اسلامی را هم مثل بقیه دشمنان ریز و درشت آمریکا نشان دهند مثل کره شمالی، مثل ونزوئلا، مثل هر کشور منزوی و ضعیفی که از بارگاه ابرقدرت بیرون رانده شده و بیهوده رجز می خواند. لیکن نمیدانستند مردان خدا متفاوتند از کمونیست ها و چپ ها و همه دشمنان ماتریالست کدخدا. نمیدانستند که این فقط نیروی الهی ایمان است که میتواند استخوان های چنین ابرقدرت به ظاهر پر جلال و جبروتی را در هم شکند. نمیدانستند جالوتی آن چنان را داوودی این چنین حریف است. نمیدانستند معنای جمله نورانی "شهید زنده است"، یعنی شهید پس از پایان حیات جسمانی اش هم میتواند دنیایی را متحول کند. نمیدانستند تراشیدن رقیب های قلابی برای مردان خدا از لابلای مذاهب انحرافی، از بین مشتی تکفیری و وهابی، نمیتواند نور آن ها را پنهان نماید. 

اکنون ما اینجا در مهم ترین نقطه تاریخ ایستاده ایم. نقطه ای که مرز حق و باطل در آن روشن شده است. نقطه ای که در آن عده ای به روال همیشه تاریخ، آسان ترین راه را انتخاب کرده و مجیز قدرت های مادی زمانه خود را میگویند و عده ای چون چمران ها و سلیمانی ها در حیات و ممات خویش، هیمنه قدرت ها را در هم شکسته و مسیر تاریخ را عوض می کنند. 

اکنون این شهید سلیمانی است که باورهای غلط مردمان تحت ستم جهان را در هم میریزد، به آن ها اعتماد به نفسی دوباره می دهد و انقلابی بزرگ علیه قدرت های مادی غرب را هدایت می کند. از این لحظه، دنیا دیگر آنگونه که پیش از این بود نیست. تصویر ایرانی عقب مانده، منزوی و پر ظلم و ستم که محصول صهیونیسم رسانه ای بوده را فریاد تشییع کنندگان شهید سلیمانی و غرش موشک های ایرانی در هم شکسته است. اکنون دیگر نمیتوان به آسانی تصویر خیالی از یک ایران قدرتمند! در دروه طاغوت پهلوی را به خورد ایرانیان داد. اکنون مردم به روشنی تفاوت ارتشی که یکروزه ایران را به روس و انگلیس تسلیم کرد و نیروهای مسلحی که یکروزه ابرقدرت را به زانو در می آورند درک می کنند. اکنون دیگر نمیتوان دلهای طالب حق و عدالت در بین مسلمانان منطقه را به جای انقلاب اسلامی به سوی تروریست های تکفیری، به سوی داعش و القاعده، این دشمنان بیخطر و عروسک های خیمه شب بازی آمریکایی حواله داد.  

در این برهه، آمریکا بزرگترین خطای تمام تاریخش را انجام داد. ابرقدرتی که میتوانست حالا حالاها نان اعتبار کذایی اش را بخورد. ناگهان به میدان عمل پاگذاشت و پرده از حقیقت توانمندی اش برافتاد. اکنون دیگر صحبت از تحریم و منزوی ساختن ایران، لطیفه است. تحریم کردن ما به اندازه تحریم کردن روسیه و چین بی معنی است. چگونه میتوان کشوری را تحریم کرد که اگر اراده کند کنترل جریان انرژی و حتی تمامی تبادلات اقتصادی منطقه ای را در دست میگیرد!؟ چگونه میتوان یک ابرقدرت منطقه ای را تحریم نمود!؟ وقتی بزرگشان اینگونه مفتضح شد، کوتوله هایی مثل اسراییل و سعودی چگونه میتوانند زین پس عرض اندام کنند!؟ اکنون این ایران است که به برکت خون شهید سلیمانی ها، مسیر تاریخ را اصلاح می کند. انشا..

 

دیدگاه کاربران

مجتبی۱۲۷۷۷۴۵۱۲:۴۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
لطفا به این سوالات دقت کنید ۱.مگر موشکهای زده شده از بتون عبور میکنند؟ ۲. وقتی اونها میدونستند و زیر پناهگاههای بتونی مجهز بودند...! ۳. نخست وزیر عراقی ها هم گفتند تلفات نداشته ۴. با وجود خبرگزاریهای ازاد و ضد ترامپ در خودد امریکا مگر میشود مرگ ۸۰ نفر را مخفی کرد؟ سربازان خانواده نداشتند؟ ۵. با توجه به وسعت بسیار بزرگ پایگاه، ما چطور اینقدر دقیق به در چند ساعت اول به عدد ۸۰ رسیدیم؟ نه عراقی ها که اونجا بودن چیزی دیدن نه خودشون. لحن خوشحال ترامپ هم واضحه بخاطر چیست، کی را از ما گرفت و چه از دست داد؟
ناشناس۱۲۷۷۸۰۲۱۳:۰۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خیلی ساده لوحی! آمریکا هرگز نمیگه حتی ۱ نفر کشته دادن! و این را نشان داده. مثال : حمله عراق به پایگاه آمریکایی که ۳۶ کشته داشته و بعد از ۲۰ سال معلوم شد آمریکا پنهان میکرده. چقدر شما جماعت ساده لوح هستید!
ناشناس۱۲۷۷۹۰۷۱۴:۰۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
امروز نخست وزیر عراق ( رفیق ما ) هم تائید کرد که کسی کشته نشده
ناشناس۱۲۷۷۹۴۴۱۴:۴۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نیوزویک اعلام کرد که 270 نظامی امریکایی کشته شدند اما ساعتی بعد این خبر را حذف کرد زیرا سانسور خبری در دستور کار است.
ناشناس۱۲۷۷۹۶۵۱۵:۰۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
الف جان خبری نیوزویک و کشته شدن 270 امریکایی رو سریع منتشرکن .
ناشناس۱۲۷۸۶۷۵۰۱:۵۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
در وب بگردی پیدا میکنی. هنوز هم سوال خوانندگان و بخش کامنت افراد زیادی پرسیدند که چرا 270 نفر مصدوم و کشته را حذف کردی ؟ ولی نیوزویک جواب نداد.
ناشناس۱۲۷۸۱۶۱۱۸:۱۹:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کجا تایید کرد؟ اصلا به فرض تایید کرده باشه مگه داخل پایگاه بوده؟ امریکاییها به هیچ کس اجازه نمی دهند وارد پایگاهشان شود.
ناشناس۱۲۷۹۵۹۲۱۹:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
پس هواپیماهایی که می آمدند و می بردند ، چی رو می بردند به اسرایئل برای معالجه، حتما دیوار ساختمون ریخته شده را با هواپیما می بردند اسرائیل ماله بکشند؟!!!! ساده ای یا خودتو به ساده گی زدی!
ناشناس۱۲۷۸۳۲۳۲۰:۵۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اشتباه متوجه شدی نخست وزیر عراق گفت از نیروهای عراقی کسی کشته نشده است.
سیدمهدی۱۲۷۸۸۱۱۰۸:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اون بیچارهها که از خود اختیاری ندارن. وگرنه اونها هم میدونن عامل همه بدبختیهاشون آمریکاست.با اینحال تصوب کردن که آمریکا بره ولی میگه نمیرم.از چنین کشور 72 ملت چه انتضاری دارید
ناشناس۱۲۷۷۹۲۱۱۴:۲۶:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چند تا موشک هم بدون اینکه کشوری اطلاع داشته باشه به اسراییل بزنیم تا اوسا بشن
ناشناس۱۲۷۸۲۲۰۱۹:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
پشیمان کننده و تمام کننده ؟
ناشناس۱۲۷۷۹۴۲۱۴:۴۳:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ما ساده لو نیستم‌ اتفاقا خواستار انتقام سختم نه سیاست کاری پشت پرده اگر بهشون اطلاع دادن و کسی ازشون کشته نشده این پیام ضعف بوده و باید منتظر ترورهای بیشتر بود
حسین رجایی (نویسنده)۱۲۷۷۹۵۸۱۴:۵۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کره شمالی یک موشک به آسمان شلیک میکنه، فوری ده تا تحریم به مجموعه تحریم هاش اضافه میکنند. ایران بالای ده تا موشک زده به پایگاه آمریکایی (حالا اصلا شما بفرمایید پایگاه خالی!)، همه سران دنیا دارند به خویشتنداری دعوتش میکنند. خود ترامپ داره از صلح حرف میزنه!! فکر نکنم فهم تفاوت این دو مسئله چندان دشوار باشه!
امیر حسین۱۲۷۸۹۲۴۱۰:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
با توجه به رقابت وحشتناکی که بین حزب دموکرات و حرب جمهوریخواه در آمریکا هست و وجود انواع رسانه ها از طیف های مختلف سیاسی، اگر حمله ایران واقعا اینقدر تلفات داشته به نظر شما ترامپ و بیچاره نمیکردن؟ بخاطر یه تماس تلفنی با رییس جمهور اکراین داره استیضاح میشه اونوقت اگر با یه حماقت این همه تلفات روی دست آمریکا گذاشته باشه و کاری به کارش نداشته باشن!!!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس۱۲۷۷۸۰۵۱۳:۱۰:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سانسور کامل خبری رسانه های امریکایی و غربی حکایت از کشته ها و زخمی های فراوان دارد حتی اگر کشته هم نداده باشند که دادند همین که ما هیمنه پوشالی امریکا را شکستیم برنده ایم زیرا در دنیا هیچ کشوری جرئت حمله به مواضع امریکا را ندارد.
ناشناس۱۲۷۸۱۶۶۱۸:۲۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سانسور خبری آمریکا و غرب؟یا نمی دانی سانسور چیست یا نمی دانی آمریکا و غرب چی هست
ناشناس۱۲۷۸۲۶۰۱۹:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
از رفتار اینستاگرام و توییتر تو این چند روز فهمیدم که تو غرب و امریکا اوج ازادیه
ناشناس۱۲۷۸۳۲۲۲۰:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سانسور خبری در رسانه های غربی و عبری یک امر متداول و معمول است اسرائیل همیشه تمام تلفات حملات موشکی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی را سانسور می کند.
ناشناس۱۲۷۸۷۷۶۰۷:۴۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
شما از آمریکا برا خودت بت ساختی
ناشناس۱۲۷۸۱۷۶۱۸:۳۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چه کسی باور می کند ۱۳ موشک به یک پایگاه بخورد و حتی یک کشته که هیچ ، یک زخمی هم ندهد . ترامپ در آخرین سخنرانی فقط این را گفت که همه چیز خوب است و نگفت تلفات و زخمی نداشتیم(اینها بیانات دیپلماتیک است که باید همه جنبه های اثرگذاری آن را رعایت کنند) مثلاً اگرپیش بینی آنها مبنی بر تلفات سنگین تر بوده این شرایط می تواند برای آنها بهتر باشد. ضمناً طبیعی است که به تلفات خودشان در مرحله اول اعتراف نکنند .باید صبر کرد.
ناشناس۱۲۷۸۳۲۶۲۰:۵۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد که امریکایی ها با 9 سورتی پرواز هواپیمای 330 مجروحان را به اردن و بغداد منتقل کردند.
تبریزی۱۲۷۷۸۰۶۱۳:۱۱:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حالا که فهمیدیم آمریکا چقدر ضعیفه باید به آمریکا حمله و تسخیرش کنیم بعد با تصرف سازمان ناسا و منطقه 51، کره ماه و مریخ و فضای بین ستاره ای رو هم تسخیر کنیم و دقیقا مثل داخل ایران، آزادی و رفاه و عدل و داد رو در سراسر گیتی و بین موجودات فضایی هم گسترده کنیم.
ناشناس۱۲۷۷۹۳۲۱۴:۳۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چقدر بی نمکی
ناشناس۱۲۷۷۹۳۸۱۴:۳۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حالا آمریکا موشک خورده شما چرا اینقدر عصبانی هستی!؟ ضمنا الان که برعکسه حرف شماست, هرجا آمریکا رفته از جمله عراق و لیبی و سوریه و لبنان و یمن و سومالی و مصر و .... رفاه و امنیت گسترش پیدا کرده. از کره ما هم خبر نداریم شاید اونجا هم همینطور باشه! من دیشب یه انفجار ریز روی ماه دیدم مطمئن نیستم چی بود!
ناشناس۱۲۷۷۹۹۸۱۵:۳۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
متنو کامل خونده بودی میفهمیدی که افرادی مثل شما امریکا رو بزرگ کردند وگرنه امریکا میتونست به خاطر وجهه جهانیش هم که شده جواب ایران رو بده
ناشناس۱۲۷۸۰۳۵۱۶:۱۴:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
شما از آلبانی کامنت میزاری؟
ناشناس۱۲۷۸۸۷۵۰۹:۴۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خدایا : از اینکه آلبانی را برای حق مطلق پندارها آفریدی متشکریم !
ناشناس۱۲۷۷۸۰۹۱۳:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اگر واقعا ترامپ راست میگوید که آسیب کمی وارد شده چرا در شب عملیات ایران کنفرانس خبری وعده داده خودش را لغو کرد و 18 ساعت بعد صحبت کرد؟! ماه همیشه پشت ابر نمی ماند؟
Amin۱۲۷۷۹۵۱۱۴:۴۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همانم جای سوال دارد چرا چون چیزی نشد چون قراربود بزنیم و چیزی نشود
ناشناس۱۲۷۷۸۱۳۱۳:۱۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ترامپ ببر کاغذی است. لاف میزد 52 نقطه رو میزنم!
ناشناس۱۲۷۷۸۲۱۱۳:۱۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کشته ها رو ول کن صرفِ زدنِ پایگاه موضوعیت داشت
عماد۱۲۷۷۸۲۹۱۳:۱۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
دوست عزیز باور نمیکنم با دیدن چهره ترامپ و نوع حرف زدنش به این نتیجه رسیدی که ترامپ خوشحال بود و بعد به ما از سر خوشحالی پیشنهاد صلح داد. درباهر تلفات باید بگم نیروهای آمریکایی نکذاشتند که هیچ خبرنگاری به پنج کیلومتری مقر نزدیک بشه و اطلاعاتی مخابره کنه آمزیکا تا سه سال تلفاتش از طالبان رو مخفی میکرد که رقمش چیزی حدود 3 هزار نفر بود. خوبه آدم حتی وقتی میخواد دشمنی هم بکنه شرافت داشته باشه.
ناشناس۱۲۷۷۸۳۲۱۳:۲۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
۱ بله می شود مخفی کرد ۲ نخست وزیر عراق گفته ما دسترسی به این مکان نظامی نداریم ۳ نیروهای وابسته به ایران در یمن هم با همین روش پدافند امریکایی را مختل کردن و ارامکو را زدن ۴ در زمان حمله ایران به اسراییل از طریق سوریه اسراییل مخفی کاری کرد و تلفات را اعلام نکرد ۵حتی توییتر خبرنگار افشاگر را هم بست) شما که دنبال ازادی اطلاعاتی) ۶ قبلا هم امریکا مخفی کاری کرده بود در کشته هاش در جنگ خلیج فارس ۷ وقتی پایگاهی بیش از چند هزار نفر نیرو دارد و تجهیزات قابل اشتعال قطعا تلفات زیادی وجود خواهد داشت و در اینده رسوا خواهد شد
ناشناس۱۲۷۸۰۴۳۱۶:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
۱_۷یا ۸نفر را می شود مخفی کرد اما ۸۰نفرا را نه ۲_ با توجه به این که از قبل دولت و ارتش عراق توسط ایران از حمله خبردار شده بودن احتمال زیاد داره خبر از اونجا درز کرده و آمریکایی ها مطلع شده پایگاه رو خالی کردن ۳_اسراییل جغرافیایی کوچک دارد با جمعیت چندین میلیونی و فضایی بسته بدون حضور آزاد رسانه ها اما آمریکا کشوری است با انواع رسانه ها و جمعیتی چندصد میلیونی در کشور های بزرگ چه آزاد و چه غیر آزاد چنین اخباری قابل کتمان نیست
ناشناس۱۲۷۷۸۳۸۱۳:۲۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
رسانه های عراقی اعلام کردند که تعداد زیادی از مجروحان امریکایی به بیمارستان های بغداد و بیمارستان های تل آویو منتقل شدند.
ناشناس۱۲۷۷۸۵۴۱۳:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سه نکته در رد حرف های شما: 1-آمریکایی ها اجازه ورود هیچ کس به پایگاه رو ندادن. 2-یک خبرنگار هاآرتص از ورود 220 زخمی به بیمارستان های اسراییلی خبر داد و بلافاصله توییترش بسته شد. 3- اعلام کشته شدن آمریکایی ها توسط آنها یعنی ادامه ماجرا و ضربه خوردن حیفا و تلاویو و این چیزی است که آنها از آن میترسیدند.
حسین رجایی (نویسنده)۱۲۷۷۸۵۸۱۳:۳۲:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
با سلام و احترام چطور وقتی همه عقلای آمریکا فهمیده اند ترامپ چه بلایی بر سرشان آورده، شما همچنان بر این باور غلط اصرار می ورزید که این شخص نبوغی فرای فهم همه نخبگان آمریکایی دارد! به نظرم ما دو چیز را نباید با هم اشتباه کنیم: از دست دادن یک قهرمان ملی برای ما ضایعه بزرگی است اما شکستن افسانه شکست ناپذیری آمریکا (آن هم فقط به عنوان یک آغاز) یک نقطه عطف در تاریخ جهان است. انشا.. مسئله خسارات و تلفات آمریکایی ها را هم گذر زمان به خوبی مشخص خواهد کرد اما متوجه باشیم رسانه دوباره ما را درون چه دامی دارد می اندازد. کسانی که به جای نگاه های تاکتیکی، دیدگاه های استراتژیک دارند حتما واقف هستند که مسئله خسارات و تلفات دشمن، یک اولویت دست چندمی است وقتی اعتبار و حیثیت یک ابرقدرت لگدمال شده است. نفس حمله نظامی علیه منافع آمریکا آنقدر بزرگ است که بحث تلفات و خسارات در آن گم میشود.
ناشناس۱۲۷۷۸۶۷۱۳:۴۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بر اساس ارزیابی ها ؛ ارزش ریالی موشکها به مراتب بالاتر و بیشتر از خسارت های ایجاد شده بوده است و این یعنی ضرر ما
ناشناس۱۲۷۷۹۴۵۱۴:۴۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خب اگر هزینه موشکها رو به ریال حساب کنی و خسارت آمریکا رو به دلار حرف شما درسته. مثلا اگر هزینه هر موشک 100 میلیون تومن باشه جمعا 1.5 میلیارد تومن شلیک شده و اگر فقط 10 هواپیما به قیمت 100 میلیون دلار آسیب دیده باشه میشه 1 میلیارد دلار.
ناشناس۱۲۷۸۲۲۵۱۹:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
فقط 1 بالگرد چنده ؟
مهدی۱۲۷۸۶۳۳۰۰:۵۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
فکر حقوق کارمنده اینجا به تومان باشه اونجا به دلار
ناشناس۱۲۷۷۹۶۴۱۴:۵۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
با حملات ایران خطر وقوع جنگ مرتفع شد و این به معنای برد برای ماست.
ناشناس۱۲۷۸۳۹۲۲۱:۳۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چون حمله موشکی بسیار ضعیف بود ترامپ بگونه ای صحبت کرد که خویشتنداری میکند. که اگر ایران برای جبران دوباره اقدام کند بهانه کافی برای حمله گسترده داشته باشه و به جهان خواهد گغت من کوتاه آمدم و دیدید که ایران مایل است جنگ شود
ناشناس۱۲۷۹۱۱۲۱۲:۰۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آنچه باعث مرتفع شدن خطر جنگ شد ، عدم تلفات انسانی بود
ناشناس۱۲۷۸۱۳۶۱۷:۳۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
یک جو شرف و غیرت چند؟
ناشناس۱۲۷۷۸۹۱۱۳:۵۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
در این قضیه خیلی ها بیدار شدن ولی هنوز هستند کسانی که خودشان را به خواب زده اند
ناشناس۱۲۷۷۸۹۲۱۳:۵۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خیلی دوست داری توجیح کنی امریکا جونتون که ابر قدرتیش شکسته نشده ؟
ناشناس۱۲۷۷۸۹۵۱۳:۵۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ترامپ مثل اون آدمی است که زمین خورده بود و برای اینکه آبرویش نرود تا خونه شون سینه خیز رفت.
ناشناس۱۲۷۷۹۰۵۱۴:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
تماس تلفنی مکرون میانجی ترامپ و روحانی قابل تامل است
ناشناس۱۲۷۷۹۷۸۱۵:۱۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حسن تحت هر شرایطی مذاکره را دوست دارد
محسن۱۲۷۷۹۱۴۱۴:۲۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
صد درصد از منافقینی
ناشناس۱۲۷۷۹۲۳۱۴:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
جالبه حرف سپاه دروغه حرف یه قمار باز دروغگو که میگه حتی خون از دماغ یه نفرم نیامده مقبوله...اندکی مغز کوچکت رو به کار بگیر روشنفکر
ناشناس۱۲۷۷۹۹۹۱۵:۳۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بخدا اصلا مهم نیست کسی کشته شده یا نه. اگر بفرض 1000 نفر هم کشته شوند مگر همطراز حاج قاسم می شوند. مهم ترین دستاورد این است که از جنگ دوم جهانی دولتی جراعت نداشته به پایگاه های آمریکا حمله کنه و مسیولیت آن را بپذیره. حتی شوروی. مهم اینکه با این کار هیمنه آمریکا شکسته شد.
ناشناس۱۲۷۸۱۵۶۱۸:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
وقتی شما از قبلش به همه خبر میدی که میخوام حمله کنم دیگه چه نیازی به دکمه طلایی هست؟ این رو که دیگه آمریکا نگفته خود آقای ظریف میگه ما قبل از حمله به مقامات عراقی ( بخوانید آمریکایی) خبر دادیم.
ناشناس۱۲۷۸۹۴۹۱۰:۳۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
امریکاییها که میدانستند ما قراراست حمله موشکی کنیم چرا برای حفظ ابرو هم که شده حتی یکی از موشکهای ما رارهگیری ومنهدم نکردند؟ این حمله موشکی دقیق حیثیت دشمن رابرده وانها برای خریدن ابروی ازدست رفته شروع کردن به دروغ پردازی .ایرانیان با غیرت وبامعرفت ووطن دوست این حمله رامایه غروروسرافرازی میهن میدانند
ناشناس۱۲۷۸۲۴۷۱۹:۳۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چکار به اینا داری هموطن.اینا میگن زدن ما هم بگیم زدن که شر جنگ تموم شه
ناشناس۱۲۷۷۷۵۸۱۲:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
لطفا توضیح دهید چطور کسی کشته نشده
ناشناس۱۲۷۷۸۲۰۱۳:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مگر می شود در یک پایگاه 4000 نیروی نظامی حاضر باشد و کشته و مجروح نداشته باشند اخبار کذب رسانه های غربی و عبری را باور نکنید.
ناشناس۱۲۷۸۵۶۹۲۳:۴۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
لطفا دروغ تکرار نکن تعداد کل آمریکایی بعنوان مربی در این پایگاه ۳۰۰ نفر سال ۲۰۱۶ آمریکا خالی کرد و تحویل ارتش عراق داد
ناشناس۱۲۷۷۸۶۹۱۳:۴۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به علت اطلاع از زمان انتقام و خالی بودن مکان مربوطه
ناشناس۱۲۷۷۹۵۲۱۴:۴۹:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اخه پروفسور خب این پایگاه خالی بوده . پایگاه های دیگه چی. ضمنا این نکته انگار یادت رفته که ۵۰۰۰ نفر آدم بخان جا ب جا بشن طی العرض که نمیکنن.با هلیبورن و خودرو جا ب جا میشن.چطور جا بجا شدن کسی ندیده؟هرچی هم ما بگیم شما تو گوشت نمیره.گور بابای کشته.زدیم پایگاه ابرقدرت دنیارو ترکوندیم.اینو اصلا نمیفهمی انگار
سیروس۱۲۷۷۷۶۵۱۲:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
آقای ظریف هم متوجه شد آن حرفش اشتباه بود
ناشناس۱۲۷۷۸۷۰۱۳:۴۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
این کلا حرفاش اشتباس
کارشناس مسایل استراتیژیک۱۲۷۷۷۶۶۱۲:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به نظر میرسد امریکایی ها با خرابکاری در هواپیمای مسافر بری توسط عوامل خودشان و یا با یک سلاح سری باعث سقوط هواپیمای مسافر بری شدند تا با اینکار کشته سازی صورت گیرد و روز قبل از ان هم در کرمان عده زیادی زیر دست و پا کشته شدند با این خیال و توجیه که مردم خسته شوند و نخواهند که جنگی صورت بگیرد از انطرف هم امریکا هیچ تمایلی به جنگ ندارد زیرا ترامپ برای انتخابات صلح می خواهد و گفتگو
5 و 2۱۲۷۷۷۶۹۱۲:۵۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
الان کامنتورهای اجاره ای فارسی زبان از ریاض وووو میان حمله میکنن به این مطلب
ناشناس۱۲۷۷۷۷۱۱۲:۵۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم پایگاههای نظامی امریکا مورد حمله قرار گرفت و شیطان بزرگ تحقیر شد.
ناشناس۱۲۷۸۰۰۸۱۵:۴۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مهم اینه که هیمنه آمریکا شکست. هیچ دولتی جسارت پرتاب کردن حتی یک سنگ به پایگاههای آمریکا را ندارد. حتی روسیه و چین
ناشناس۱۲۷۸۸۶۰۰۹:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
مهم اینه که هیمنه پوشالی شما با کشتن سلیمانی آشکار شد
سعید۱۲۷۸۹۲۸۱۰:۲۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
برادر عزیز عالی ترین مقام نظامی چین یا روسیه رو به طرز ناجوانمردانه ای ترور کنن که جنگ جهانی میشه! چرا فکر نمیکنید و فقط تند تند تایپ میکنید. بهترین سردار کشور رو شهید کردن اون موقع جنابعالی میگید همین که زدیم یه پایگاه خالی رو برید خوشحال باشید؟؟؟
ناشناس۱۲۷۸۱۰۹۱۷:۰۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
برای اولین بار یک ژنرال عالیرتبه یه کشور رو میکشند و بدن تقاص پس دادن غایله ختم میشه.
ناشناس۱۲۷۸۲۳۱۱۹:۲۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
دقیقا
ناشناس۱۲۷۷۷۷۲۱۲:۵۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خدایا شکرت که آنقدر قوی هستیم که آمریکا جرات پاسخ را نداشت و الا قطعا جنگ میشد دفاع خوبه اما جنگ خوب نیست
ناشناس۱۲۷۸۰۶۳۱۶:۳۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بله درسته ولی امریکا خودش میدونست حتی ایران تلافی کنه چیز زیازی از دست نمیده اونها میخواستن سردار حذف کنن که کردن. دادن تلفات و ازبین رفتن یکسری تجهیزات ارزششو داشت و براشون مهم نیست. در کل سیاستمدارها کلا چیزی جز منافع خودشون مهم نبوده حاضرن هر چقدر لازمه از حریف و خودی از بین ببرند تا به هدفشون برسن
ناشناس۱۲۷۸۲۵۰۱۹:۴۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اینطور نیست. در تاریخ ۴۰ سال اخیر سابقه نداشته کشوری مستقیما به پایگاه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه حمله کرده باشد.
محمد قاسمی۱۲۷۷۷۷۶۱۲:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ما چطور در تهران تشخیص دادیم در ان پایگاه ۸۰ نفر کشته شده اند
ناشناس۱۲۷۷۸۱۷۱۳:۱۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نظامیان عراقی که در بخش دیگری از آن پایگاه مستقر هستند این اخبار رو منتشر کردند که قطعا"صحیح است.
عابد۱۲۷۷۸۵۶۱۳:۳۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
در فیلمهای منتشر شده، افراد آماده فیلم گرفتن بودند... از هوا موشک میومد ... تعقیب می کردن... اینها اوضاع را رصد می کردند... حمله به آمریکای ابرقدرت دروغین به تنهایی نشان قدرت ماست چه با کشته و چه بی کشته
ناشناس۱۲۷۷۹۰۲۱۴:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اونم دو ساعت پس از حمله از قول یک منبع مطلع !!!
ناشناس۱۲۷۸۰۱۹۱۵:۵۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ترامپ بعد از 19 ساعت گفت که کسی از ما کشته نشده!
ناشناس۱۲۷۸۲۲۷۱۹:۲۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نیم ساعت بعد حمله توییت زد گفت همه چیز خوبه و مرتبه. شما خواب تشریف داشتین
تبریزی۱۲۷۷۹۱۰۱۴:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بطور کلی از اینجا سه راه برای فهمیدن تعداد کشته ها وجود داره: 1. چشم سوم 2. ارتباط با عالم غیب 3. تله پاتی. باید یکی از این سه راه بوده باشه.
ناشناس۱۲۷۸۴۶۰۲۲:۲۶:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
شما با اين سه روش فهميدی که کسی از آمريکايی ها کشته نشده؟!
تبریزی۱۲۷۹۰۶۶۱۱:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
نه از اینکه کشورمون هنوز روی نقشه جغرافیا وجود داره فهمیدم.
مرتضی۱۲۷۷۹۸۶۱۵:۲۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همانطوری که در آسمان فهمیدم ۳۵نیروی نظامی در هواپیمای جاسوسی دوم آمریکا کنار پهباد گلوبال بود، ولی پهبادگلوبال ساقط کردیم ،حافظه ات چند گیگا بایت هست ،ارتقا بده
ناشناس۱۲۷۸۰۰۳۱۵:۴۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
شما در تهران چطور تشخيص دادی کسی کشته نشده است؟! بعلاوه چرا پاتريوتها که اونهمه تبليغات در مورد کارآيی اونها مبکردند، نتونستند حتی يک موشک را ساقط کنند؟!
ناشناس۱۲۷۸۰۲۲۱۵:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همانطور که شما در تهران تشخيص دادی که کسی کشته نشده!
ناشناس۱۲۷۸۴۷۹۲۲:۳۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همانطور که متر به متر پایگاه و دفتر و محل اسکان و همه مکان‌های پایگاه را دقیق می‌دانستیم و می‌دانستیم که بیش از ۲۰۰۰نیرو در ان پایگاه حضور دارند
ناشناس۱۲۷۸۵۶۸۲۳:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خیلی ساده اس تعداد پروازها و وسیله ای که از فرودگاه بلند شده و ظرفیتشون کاملا قابل محاسبه و تشخیص هست
ناشناس۱۲۷۷۷۷۹۱۲:۵۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
فقط ایران می تواند که پهپاد امریکا رو بزنه . فقط ایران می تواند که نظامیان امریکایی رو اسیر بکنه. فقط ایران می تواند که پایگاه های نظامی امریکا رو بزنه. فقط ایران می تواند که به امریکا سیلی بزنه. فقط ایران می تواند که یانکی ها رو تحقیر بکنه. ماشاءالله ایران / ماشاءالله سپاه
پوریا۱۲۷۷۸۱۰۱۳:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
فقط تو ایران تورم افسار گسختست فقط تو ایران شب میخوابی فردا پا میشی همه چی گرون شده فقط تو ایران زه پراید جز آپشن حساب میشه و غیره
ناشناس۱۲۷۷۹۵۳۱۴:۵۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اقتدار دفاعی و موشکی ما نتیجه مدیریت جهادی است و تورم و گرانی و بیکاری و مونتاژ پراید نتیجه مدیریت پیر مردهای نجومی بگیر کم تحرک است.
ناشناس۱۲۷۸۰۰۶۱۵:۴۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
این جواب کامنت بالایی نبود خودتم خوب میدونی
ناشناس۱۲۷۸۲۱۲۱۹:۱۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مگه غیر از اینه...موشک و قدرت نظامی دست یه عده جوون انقلابی نتیجش رو هم داری میبینی...احتکار صنعت خودرو و مدیریت اقتصادیهم دست یکسری ادمه ....نتیجه اینم میبینی
ناشناس۱۲۷۸۱۴۳۱۷:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
باریکلا
نجیب۱۲۷۸۷۴۵۰۵:۵۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
فقط دنبال لذات پست دنیایی باش. تا وقتی اینچنین باشی در ذلت و حقارت خواهی بود.
تبریزی۱۲۷۷۸۱۴۱۳:۱۲:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
و فقط ایران می تونه فکر کنه این چیزها برای مردم نون و آب می شه.
ناشناس۱۲۷۷۹۵۴۱۴:۵۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
امنیت در الویت است اگر جنگ بشود میلیون ها نفر کشته خواهند شد.
ناشناس۱۲۷۸۴۸۲۲۲:۳۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اف بر شما که موقعیت شناس نیستی و شاید از اون ور آبها کامنت می گذاری.
ناشناس۱۲۷۸۴۸۹۲۲:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
هیچ عاقلی در دنیا نیست که امنیت و فرهنگ را از اولین اولویتهای جامعه نداند
ناشناس۱۲۷۷۷۸۳۱۲:۵۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بار دیگر ثابت شد که امریکا طبل تو خالی بیش نیست و هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ناشناس۱۲۷۷۸۶۵۱۳:۳۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نه که ما خیلی طبل پری هستیم چرا انتقام سخت گرفته نشد مصلحت اندیشی شد؟ اصلاتلفاتی نداشت هیچ تخریب جریی چون اشیانه هواپیما صد بمب وموشک هست حیف حیف حیف خون سردار ما ریخته شد
ناشناس۱۲۷۷۹۶۳۱۴:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همین که امریکایی ها عقب نشینی کردند و از تهدید دست برداشتن و ترامپ گفت که ما بدنبال صلح هستیم یعنی پاسخ ایران بازدارنده بوده است.
ناشناس۱۲۷۸۰۳۲۱۶:۱۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
این تاکتیک است که اقدامات بعدی ایران را به جنگ تعبیر کنند
ناشناس۱۲۷۹۴۶۸۱۶:۴۷:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
تخریب جزئی؟ یک انفجار به قطر ۵۰ متر سه تا آشیانه رو نابود کرده
ناشناس۱۲۷۷۷۸۴۱۳:۰۰:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
توی اون شب اصولا پایگاه تخلیه شده بوده و خالی از سکنه بوده . چرا باید برای یک مکان خالی از ضد موشک چند میلیون دلاری استفاده کرد و بهره جست ؟! اصولا در جنگ هم باید نیم نگاهی به مسائل اقتصادی داشت .
ناشناس۱۲۷۷۸۲۷۱۳:۱۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اگر هم خالی بوده که نبوده باید برای جلوگیری از تخریب تاسیسات و ساختمان ها از ضد موشک استفاده می کردند تصاویر فوق نشان می دهد که ساختمان های این مراکز نظامی بطور کامل تخریب شده است.
ناشناس۱۲۷۷۸۳۰۱۳:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
یا مفهوم پایگاهو نمیدونی یا مفهوم تخلیرو.تخلیه قریب به پنج هزار نظامی ،اونم تو کشور بیگانه،اونم بین چند جبهه دشمن ،اونم زیر نظر چتر اطلاعاتی ،من از تو میپرسم امکان پذیره؟؟؟؟فقط بهت اینو بگم که تخلیه یه پادگان نظامی تو شرایط صلح با پانصد نظامی کم کم یک ماه طول میکشه.وقتی از پادگان نظامی صحبت میکنی باید از تجهیزات نظامی و مدارک اطلاعاتیم صحبت کنی و نه صرفا پرسنل یه پادگان.
میر۱۲۷۷۸۵۵۱۳:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بنظرتون منظقیه ی پایگاه نظامی رو تخلیه کرد؟ پس چرا پایگاه زدن؟
ناشناس۱۲۷۷۸۷۲۱۳:۴۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
عزیزم از پایگاههای دیگر و خارج از عراق افرادی را چند روز قبل اورده اند در این پایگاه خدایا از این عده ای که دوستدار تحقیر ایران هستندو متوسل به هر چیزی می شوند و ان هم کار مهمی مانند زدن پایگاه امریکا که حتی کشوری مثل روسیه هم ترس دارد ولی ما می زنیم مصون بدار
ناشناس۱۲۷۷۸۷۷۱۳:۴۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چون چندین میلیارد دلار تجهیزات در انجا وجود دارد واقعا چرا بدون علم شبهه ایجاد میکنید چرا انقدر دوست دارید حقیر و توسری خور باشید و توانمدی خودتان را هیچ بشمارید و توانمندی طرف مقابل را چند برابر کنید اگر خود ترامپ رو هم میکشتند میگفتید اون رو دموکرات ها کشتن نه شما
ناشناس۱۲۷۸۱۳۴۱۷:۳۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
برادر من اگه پول هم میگیری شرافتتو ارزون نفروش. یک پایگاه چند هزار نفری رو با اون همه امکانات نمیشه سریع و بی خبر تخلیه کرد. پایگاهی که حتی آب و غذاش از آمریکا میاد و تجهیزات هر سربازش بسیار زیاد است اگه بخواد تعطیل شه یک صف چند ده کیلومتری در جاده های منتهی به آن درست میشه که همه دنیا خبر میشن. اگه میخوای ماجرا کمرنگ بشه یه فکر دیگه بکن.
ناشناس۱۲۷۸۹۰۶۱۰:۱۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
الان آلبانی هوا سرده؟ نچایی؟
مهران۱۲۷۷۷۸۵۱۳:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
این عملیات حتی بدون نظر گرفتن خسارات جانی و مالی ارتش آمریکا هم اینقدر بزرگ و عظیم هست که در تاریخ خواهد ماند که یک کشور جهان سومی که چهل سال تحت سخترین تحریم ها هست با حمله موشکی به مهمترین پایگاه آمریکا در منطقه میلیاردها دلار هزینه تبلیغاتی و هالیوودی آمریکا برای نشان دادن قدرت آمریکا را شکست و این ابهت پوشالی را فرو ریخت تا جاییکه بعضی مردم خودمان میگن که کاری نکردیم و باید بیشتر هم بزنیم یعنی براشون آمریکا اینقدر خار و ضعیف شده که این حمله براشون فقط یک ضربه و سیلی کوچک هست
ناشناس۱۲۷۷۷۸۶۱۳:۰۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حملات ایران هیمنه پوشالی امریکا شیطان بزرگ را درهم شکست و آنها را تحقیر کرد.
ناشناس۱۲۷۷۷۹۰۱۳:۰۳:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
یانکی ها بعد از جنگ دوم جهانی هرگز اینقدر خوار و ذلیل نشده بودند که از یک قدرت منطقه ای در حد ایران سیلی بخورند و این برد مطلق برای ما بود.
محمود۱۲۷۷۷۹۳۱۳:۰۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
شاید آمریکایی ها بتونن ابعاد خسارتی که دیدنو برای مردم کشورشون و حتی برای ما ایرانیا پنهان کنن.ولی به هیچ وجه نمیتونن ابعاد خسارت و شکستشونو از دید سازمان های اطلاعاتی کشورهای مختلف پنهان کنن.حالا یا کشورهای مطیعی مثل عربستان و امارات و بقیه.یا کشورهای دوستی مثل انگلیس و فرانسه.یا کشورهای رقیبی مثل چین و روسیه و یا کشورها و سازمان های دشمنی مثل حزب الله و انصارالله.حمله به عین السد باعث شک و تردید کشورهای مطیع آمریکا.ترس کشورهای دوست آمریکا.احترام کشورهای رقیب آمریکا به ایران و انگیزه و تعالی دوستان ایران میشه.
ناشناس۱۲۷۸۱۸۸۱۸:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
عالیه
ناشناس۱۲۷۷۷۹۹۱۳:۰۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ایران در سالهای بعد از انقلاب در تمام مذاکرات بازنده بوده و در تمام جنگ ها برنده بوده است و این واقعیتی انکار ناپذیر است.
ناشناس۱۲۷۷۸۰۰۱۳:۰۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
عجله نکن یکسال صبر کن تاببینی هم ترامپ رای میاره وهم باتمام قوا به ایران حمله میکنه .فقط دعا کن ترامپ ترور بشه .
رحمتی۱۲۷۷۸۰۴۱۳:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حمله موشکی به پایگاه امریکایی صرفا برای اقنا داخلی بود و عملا به پایگاه خالی حمله شد.
ناشناس۱۲۷۷۹۶۰۱۴:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اگر پایگاه خالی بود !!! چرا ترامپ 24 ساعت سکوت کرد ؟!
محمد۱۲۷۸۰۰۷۱۵:۴۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
12 ساعت سکوت کرد چون بهش خبر دادن کسی کشته نشده. رفت خوابید. صبح ما شب امریکا هست.
ناشناس۱۲۷۸۳۱۹۲۰:۴۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ترامپ اینقدر دچار استرس شده بود که در یک سخنرانی 8 دقیقه ای 58 بار نفس عمیق کشید و دچار لکنت زبان شده بود که مورد تمسخر کاربران توییتر در امریکا واقع شد.
ناشناس۱۲۷۸۰۴۱۱۶:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
رفت خوابید صبح هم اومد سخنرانی کرد
کند ذهن۱۲۷۸۳۴۵۲۱:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سلام. شما و من که خوابیدنشو ندیدیم . شاید تا صبح بیدار بوده و فکر میکرده چی بگه .
امید۱۲۷۷۸۰۷۱۳:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم بنده حقیر بارها گفته ام و می گویم آمریکا فقط با تبلیغات است که در ذهن کسانی که خدا را نمی بینند بزرگ است ولی در عمل از لانه عنکبوت هم سست تر است . ایمان و توکل به اراده الهی است که انسان را قوی می سازد نه سلاح . کل عالم خلقت در مقابل ایمان به خداوند عز و جل حتی نم هم در مقابل دریا نیست .
ناشناس۱۲۷۷۸۴۳۱۳:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حملات موشکی ایران به پایگاههای تروریست های امریکایی به تیتر یک رسانه های غربی و امریکایی تبدیل شده است و همین بیانگر شدت این حملات است.
ناشناس۱۲۷۷۸۶۳۱۳:۳۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نیروهای نظامی ما باید همیشه در اوج آمادگی کامل باشند و برای موشک باران آنی یک پایگاه نظامی یا ناو جنگی یا تاسیسات مربوط به ارتش آمریکا از حداقل 100 موشک قوی با شلیک همزمان استفاده کنند. ما باید پایگاه های نظامی و ناوهای جنگی آمریکا را در منطقه با رصد دقیق و لحظه ای در صورت کوچک ترین تحرک بیجا و اضافی در کسری از ثانیه به طور کامل نابود کنیم. به نیروهای آمریکایی در صورت حماقت، اجازه دم و بازدم دوباره تنفس ندهیم... راه ما راه شهید سلیمانی و الگوی ما در شجاعت، تدبیر و قاطعیت باید شهید سلمیانی باشد .... مهرداد رادمهر ---- فرزند کوچک ایران زمین
ناشناس۱۲۷۷۸۶۴۱۳:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی عزیز ثابت کرد که دشمن اصلی ما امریکاست ؛ مرگ بر امریکا.
ناشناس۱۲۷۷۸۷۵۱۳:۴۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ضمن تبریک، آرزو میکنم این دستاوردها و پیشرفتهای نظامی در عرصه صنعتی نیز یک خودروی داخلی قابل قبول غیر وابسته و یک هواپیمای مسافربری تولید داخل مناسب نیز به بار بیاره تا هم جوانها با بسته شدن واردات بیکار نمونن و هم مجبور نشیم این چیزها و مشابهشون را از کشورهای غربی و شرقی التماس کنیم.
ناشناس۱۲۷۷۸۸۲۱۳:۴۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ای کاش فقط هواپیمای مسافری سقوط نکرده بود .اگه فقط این حادثه اتفاق نیفتاده بود با تمام غمی که از شهادت سردار دارم الان شاد بودم .
مهرداد۱۲۷۷۸۸۳۱۳:۴۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
باید نگاه کنیم چی دادیم چی گرفتیم. طلا دادیم مس هم نگرفتیم
ناشناس۱۲۷۸۰۱۶۱۵:۵۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
عزت ملی خرج داره سردار رفت ولی پشت سرش امریکا بعد از جنگ جهانی برای اولین بار به صورت واقعی تحقیر شد و این باعث عوض شدن بسیاری از معادلات شد و قطعا سر آغاز اتفاقات جدید در منطقه و کاملا به ضرر امریکا خواهد بود
ناشناس۱۲۷۸۱۵۸۱۸:۱۴:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مهرداد خان! اينقدر اين جمله را در مورد برجام تکرار کرديد که در ذهنتان ملکه شده. شايد هم معنی دادن را نميدانی! بايد توجه کنی که دادن يک فعل ارادی است.
ناشناس۱۲۷۷۹۹۱۱۵:۳۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
وقتی ماقبل ازعملیات موشکی, به عراق اطلاع میدهیم, خب واضح است که امریکاییهاهم مطلع میشوند! وحداقل به پناهگاه میروند!
ناشناس۱۲۷۸۰۱۳۱۵:۴۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بابا,حمله موشکی ازراه دوروبااطلاع قبلی به عراق که خیلی مهم نیست! القاعده که درقلب خودامریکا, به نقاط حیاتی حمله کرد و انهمه خسارت وتلفات انسانی بباراورد, ازاخرگفتند: کارخودشان بوده!
ناشناس۱۲۷۸۰۲۱۱۵:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کامنتها را که میخوانی متوجه میشی که ما ایرانی ها اهل احساسیم نه عقلانیت.هر دو طیف کامنت گذار اینگونه رفتار میکنند.یاد دهه شصت افتادم که همین تصمیمات احساسی حتی بین مدیران کشور نگذاشت در مورد جنگ تصمیم درستی گرفته شود.
ناشناس۱۲۷۸۰۲۴۱۶:۰۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
دیدگاهای برخی از ملت جالبه: اصلا ایران نزده زده ولی 4 تا 5 تا موشک زده ولی موشکها خوردن اطراف پایگاه زده ولی کسی تو پایگاه نبوده زده ولی کسی کشته نداده از فردا : زده ولی دو سه نفر خراش برداشتن زده فقط دو سه نفر زخمی شدن زده یک نفر بیشتذ کشته نشده زده فقط ده نفر کشنه داده زده حداکثر 50 نفر کشته شده .......................
ناشناس۱۲۷۸۹۶۴۱۰:۴۵:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
این افراد عزت نفس ایرانی ندارند متاسفانه ،خودباخته هستند
علي۱۲۷۸۰۲۸۱۶:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
آقا جواد وزارتخارجه خودمون هم همين اعتقاد رو داشت؛ او كه در سالهاي اخير عادت داشت صبح هاي سه شنبه با سردار سليماني صبحانه بخورد، پس از امضاء برجام در مراسمي در دانشگاه تهران افاضه فرمود كه: آمريكايي ها امكاناتي دارند كه ميتوانند همه امكانات دفاعي ما رو در آن واحد نابود كنند!!! ولي از حق نگذريم ترور حاج قاسم را بايد يكي از آثار شوم و خسارت بار مذاكرات منتهي به برجام و ديپلماسي واداده دولتي ارزيابي كرد. اگر ما دولتي فهيم و مقتدر مي داشتيم مذاكرات هسته اي ميتوانست در پي آمد برجام امنيت مان را هم تضمين كند، نه اينكه هم آمريكا از آن خارج شود، هم فشار تحريمي حداكثري وارد كند، و هم فرماندهان نظامي مان را ترور كند ...
ناشناس۱۲۷۸۰۴۰۱۶:۱۶:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چرا موشکها جاهایی خورده که نه تجهیزاتی بوده نه کسی کشته شده ایا واقعا نمایشی بیش نبود؟
ناشناس۱۲۷۸۵۲۱۲۳:۰۵:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اونجا بودی و دیدی هیچ تجهیزاتی نبوده یا حرف این و ان را تکرار می کنی ؟
علي۱۲۷۸۰۷۵۱۶:۳۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اگر ترامپ ميگه هيچ كس در پايگاه آمريكا كشته نشده چرا نميذاره خبرنگاران برن ببينن؟!
ناشناس۱۲۷۸۱۰۵۱۷:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
امریکا خطرناکه حسن... جلو نرو!
ناشناس۱۲۷۸۱۲۰۱۷:۲۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خیلی حرفهای قشنگ می زنید. اما در عمل چرا مردم به این گفتمان تمایل نشان نمی دهند؟؟ چرا به جای سیعد جلیلی به روحانی رای دادند؟ آیا مردم کم بصیرتی هستند یا از گزافه گویی و شعارزدگی بدون عمل امثال شما دوست عزیز خسته اند. الان دوره تکنولوژی و فناوری است. همه کشورها از نظامی گری خسته اند. اروپا سالهاست که با جنگ خداحافظی کرده و به فکر آسایش و رفاه مردمش است. مردم در سعودی و امارات با بهترین کیفیت زندگی می کنند و ما فقط شعار نوش جان می کنیم.جای شعار و فریاد
ناشناس۱۲۷۸۷۴۲۰۵:۲۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خوب خانمو خانوما شما که احساس می کنی زندگی با کیفیت نداری تشریفتو ببر سعودی تحت دیکتاتوری حضرت ملک سلمان. ولی یادت باشه نه حق رانندگی داری نه حق شرکت در انتخابات نه حق رو مهر نماز خوندن نه حق زیارت کردن نه حق گریه کردن سر قبر عزیزانت. طالبان رو هم به عنوان مرجع تقلیدت انتخاب کن و به شوهرت بگو یه ریشی بگذاره تا زیر نافش بعدشم با یه عملیات انتحاری تو بیابونای یمن خودتو منفجر کن تا کیفیت زندگیو با عمق وجودت احساس کنی! علی برکت الله
امیری۱۲۷۸۱۴۹۱۸:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خون از دماغ یک امریکایی نیامد این بود انتقام خون سردار دلها؟ هزینه موشک هایی که استفاده شد چقدر بود؟ هزینه تلفات واقعی امریکا چقدر بود؟ ما منتظر یک انتقام واقعی در حد و اندازه ی سردار کشورمان هستیم.
ناشناس۱۲۷۸۱۵۱۱۸:۰۵:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چیزی که در این میان به عمد توسط یک عده نادیده گرفته میشود این است که کو پس جواب امریکا کو ؟ ساده انگاری است اگر فکر کنیم کشوری که به بهانه های واهی به کشورهای دیگر لشگر کشی میکند اینبار از مورد حمله قرار گرفتن پایگاهش و شکسته شدن هیمنه قدرت توخالیش که از بعد از جنگ دوم جهانی بی سابقه است در میگذرد انهم بعد از انهمه تهدید واقعیت این است که برای انها که از جنگ با ایران در منطقه هراس دارند قبول اینکه کسی کشته و زخمی شده است مستلزم اقدام است به هر حال زمان این واقعیت را اشکارتر خواهد کرد چون کشته ها را نمی شود پنهان کرد
ناشناس۱۲۷۸۱۶۸۱۸:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بهترین زمان برای حمله زمینی و پس گرفتن زمین عراق از اشغالگران آمریکایی
مهرداد۱۲۷۸۳۳۱۲۰:۵۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چه کسی این وظیفه را به عهده ایران گذاشته. ایا مردم عراق درخواست کردن . مگر مردم بیچاره ایران وکیل وصی همه مردم دنیا هستند؟
ناشناس۱۲۷۸۱۷۵۱۸:۳۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
آمریکایی ها با فشار دادن یک دکمه می توانند تمام سیستم های دفاعی ما را از کار بیندازند. << دکتر ظریف>>
ناشناس۱۲۷۸۱۸۶۱۸:۴۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
قدرت اتمی از این بدتر هم هست
ناشناس۱۲۷۸۲۱۴۱۹:۱۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اثر موشکها روی زمین نشان از عدم نفوذ در بتون مسلح داره یعنی اگه در پناهگاه ضد موشک پناه گرفته باشن خیلی هم بعید نیست تلفاتی نداده باشن
ناشناس۱۲۷۸۲۳۷۱۹:۲۷:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ترامپ به زودی شکار خواهد شد
ناشناس۱۲۷۸۲۴۰۱۹:۲۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
عراقیها که مطلع بودن ، حتی فنلاند هم از زمان حمله خبر داشته، آمریکاییها هم قطعا خبر داشتن و آماده بودن
علي۱۲۷۹۴۶۷۱۶:۴۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
عزيزان اين كه مسولان مي گويند عراقي ها خبر داشتند براي تسلاي عراقي ها است كه تحت فشار افكار عمومي خود قرا نگيرند كه ايران حاكميت انها را نقض كرده. اگر هم اطلاعي بوده سربسته در اين حد كه ممكن است پايگاههاي امريكا در عراق را بزنيم نه اين كه كدام پايگاه و چه زمان
ناشناس۱۲۷۹۴۵۵۱۶:۳۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
شما هم شعار میدین و شلوغش می کنین، توان نظامی ایران بسیار خوبه و آمریکا وقتی محاسبه می‌کنه میبینه حمله به ایران براش گرون تموم میشه. اما این نتیجه گیری ها و شعار دادن ها هم درست نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین