استراتژی و تاکتیک در حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا

بیژن مقدم /گروه سیاسی الف،   3981018175 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
استراتژی و تاکتیک در حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا

1- رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی در اولین واکنش در پیام خود وعده انتقام سخت را دادند. اما در مورد ابعاد آن چیزی نفرمودند. بدیهی بود با به خروش آمدن احساسات انقلابی مردم از یک سو و شنیع بودن رفتار آمریکا در ترور یک فرمانده نظامی در کشور ثالث مردم نیز خواستار انتقام خون قهرمان ملی خود باشند. خواستی به حق، و معقول.

ایران دو راه بیشتر نداشت:

الف - واکنش شعاری و پرهیز از هرگونه اقدام عملی که نشانگر نوعی ترس و انفعال بود 

ب- اقدام عملی نظامی به نحوی که رسماً مسئولیت آن را  نیز بپذیرد.

ایران با  اتکا به خداوند و انرژی برگرفته از خون حاج قاسم راه دوم را برگزید  و باعث غرور ملی و افتخار برای تک تک ملت شد. 

نکته مهم در این میان نسبت «استراتژی» و «تاکتیک» است. استراتژی ایران همواره پرهیز از آغاز جنگی گسترده بوده و هست . بخش دیگر این استراتژی پاسخ محکم به هر تجاوزی است .

اما تاکتیک آن پاسخ محدود و مناسب  به دشمن برای جلوگیری از تجاوز و گستاخی بیشتر است. در این چنین مواقعی همواره تاکتیک در خدمت استراتژی قرار می گیرد.

رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت 98 در مقابل تهدیدات آمریکا و ترساندن ملت از جنگ فرمودند: بنا نیست جنگی انجام بگیرد... نه ما بدنبال جنگیم، آنها هم به صرفه شان نیست که دنبال جنگ باشند(23-2-98).و قریب به این مضامین را بارها تکرار کردند.

آنچه در این میان واقعیت دارد «نبرد اراده هاست» :که در عرصه های سیاسی-فرهنگی-امنیتی، اقتصادی و جنگ نرم در جریان است.

استراتژی جمهوری اسلامی بهره گیری از قدرت ناشی از جنگ نامتقارن با دشمنی است که ممکن است در حوزه هایی دارای توانمندی هایی بیشتری باشد اما ما نیز بدلیل وجود انگیزه ها و اراده های سرشار از ایمان از ظرفیت هایی برخورداریم که حتماً می تواند در جنگی نامتقارن اراده حق ما را پیش ببرد.

اراده امروز جمهوری اسلامی در گامی بلندتر و افقی دست یافتنی اخراج نیروهای متجاوز و تروریست آمریکا از منطقه خاورمیانه است.

بی تردید این اراده با هم افزایی جبهه مقاومت، از عراق تا یمن، سوریه، لبنان و افغانستان محقق خواهد شد.

2- تلاش می کنند تا به انحاء مختلف پاسخ موشکی ایران را کوچک جلوه دهند . این خط در همان ساعات اول توسط ترامپ داده شد وقتی پس از اطلاع از حمله موشکی به پایگاه الاسد نوشت: همه چیز خوب است!

آن یکی می نویسد کسی کشته نشده است. و آن دیگری: آمریکایی ها مطلع بوده اند. اگر هر کدام از این  گذاره ها درست باشد باز از ارزش این سیلی به هنگام، نمی کاهد.حمله به بزرگترین پایگاه نظامی شیطان بزرگ  یعنی شکستن هیمنه قدرت اول جهان و نشان اقتدار فرزندان ایران .

خوب است بدانیم پس از جنگ جهانی دوم این اولین بار است که یک اقدام نظامی رسمی علیه آمریکا توسط یک دولت صورت می گیرد و مسئولیت آن پذیرفته می شود.

این عملیات از نظر ایران پایان اقدام  نظامی و آغاز راه برای خروج نیروهای متجاوز و خودخوانده در منطقه است.

ترامپ می تواند آن را کوچک بشمارد و به همین دلیل تصمیم بگیرد پاسخی به آن ندهد. اما اگر راهی جز این برگزیند باید در انتظار پاسخ مجدد و ضربه های دیگر لحظه شماری کند.

به گفته رهبر انقلاب قاسم سلیمانی شجاعت را با تدبیر و انقلابی گری در هم آمیخت و چیزی جز این از ادامه دهندگان راهش انتظار نمی رود.

نفرت از آمریکا و شخص ترامپ در حال افزایش است. او می خواست در آستانه استیضاح و بعد رقابت های انتخابات آمریکا، خودی نشان دهد اما سیلی پاسداران انقلاب سرخوشی و مستی شبانه او را از سر پراند.

خون قاسم سلیمانی جنبشی در سراسر جهان برپا کرد که آمریکایی ها هرگز فکرش را نمی کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۷۷۲۴۸۰۶:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خون بهای اصلی خروج کامل نظامیان آمریکا از غرب آسیا و آزادی قدس هستش.
رویا۱۲۷۷۷۴۲۱۲:۴۴:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کاربران سعودی که منفی میدهند هم میدانند که این اتفاق می افتد
ناشناس۱۲۷۷۸۸۶۱۳:۴۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سعودی آمریکایی اسرائیلی داعش غربی برزیلی نیجریایی آرژانتینی طالبانی و بی بصیرت و اگر کسی جا انداختم به بزرگی خودت ببخش
تبریزی۱۲۷۷۹۴۰۱۴:۴۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همین الان چک کردم دیدم تبریز داخل مرزهای ایرانه.
ناشناس۱۲۷۸۴۹۷۲۲:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
یک بار دیگه کامنتی که بهش پاسخ دادی را بخوان امثال شما که داخل ایران هستید هم از قلم ننداخته
ناشناس۱۲۷۸۵۲۲۲۳:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
تبریک میگم که این را بعد مدتها فکر نتیجه گیری کردی قول میدم همینجوری پیشرفت کنی میتونی بری مدرسه
کمالی۱۲۷۷۷۴۶۱۲:۴۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ایران تنها کشوریست که بعد 70سال به آمریکا حمله کرد و آمریکا جرات پاسخ نداشت. این خود یک پیروزی بزرگ است
ناشناس۱۲۷۷۸۸۵۱۳:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بدون هیچ تلفاتی ؟؟؟
ناشناس۱۲۷۷۹۶۸۱۵:۰۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
تلفاتش مهم نیست اصل این بود که همینه دشمن شکسته شد.
نجیب۱۲۷۸۷۴۶۰۵:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
باشه تو درست می گی.
ناشناس۱۲۷۹۵۴۴۱۸:۱۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
نیوزویک همون ابتدای حمله نوشت حداقل 270 کشته دادن . اما تمام اخبارش و حساب خبرنگارش یهو پاک شد !!!
ناشناس۱۲۷۸۲۸۵۲۰:۲۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کدام پیروزی!؟ بزرگترین سردار کشور و شخص دوم مملکت را با بدترین شکل ترور می کنند، و ما چند تا موشک تو چند تا سوله می زنیم!!! اگر ما مثلاً بی ارزشی مثل بولتن یا پمپئو را نفله کرده بودیم همین ترامپ بی مقدار چه می‌کرد
ناشناس۱۲۷۷۷۶۱۱۲:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همانطور که رهبری فرمودند این فقط یک سیلی بود انتقام سخت بحث دیگری است.
ناشناس۱۲۷۷۹۳۵۱۴:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
این کسایی که منفی دادن از چی میترسن؟ یه کم صلابت داشته باشید و بزدل نباشید...
ناشناس۱۲۷۸۰۷۲۱۶:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
آفرین.همه بایدبداننداینجاایران است ومهدشیران مابارهبری حکیمانه سیدعلی تاپای جان ایستاده ایم آمریکاوترامپ سگ کی باشن برای ماکوری بخونن بایدبرن کار
حسین۱۲۷۷۲۸۱۰۷:۳۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
با وجود اینکه تمام صحبت های کار شناسی تان را قبول دارم به فرموده رهبرعزیزم این فقط یک سیلی بود نه انتقام سخت مورد نظر معظم له. اگر این پایگاه را می خواستند بزنند باید همون روز اول این کار را می کردند که کسی این حرفها را نزنه نه بعد از ۶,۵ روز به نظرم ما آنچنان که حرف زدیم عمل نکردیم ولله مع صابرین
تبریزی۱۲۷۷۷۰۶۱۲:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اون وقت کی پاسخگوی تخریب زیرساخت های ایران و کشته شدن هزارن نفر از مردم بیگناه بود؟ کسایی که احساساتی شده بودن؟ مقامات سیاسی و نظامی برنامه می ریزن بعد عمل می کنن مثل مردم عادی بر اساس احساسات عمل نمی کنن که کشور رو به باد بدن.تو این مورد خاص حتما نیاز به تدبیر بود چون خطر جنگ خیلی نزدیک بود.
ناشناس۱۲۷۸۲۱۹۱۹:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نگران نباش
ناشناس۱۲۷۸۲۷۲۲۰:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
شما که میگید امریکا جراتش راندارد چطور الان بفکر زیرساخت هستید وقتی میدانستید امریکا پاسخ میده چرا به ملت قول انتقام سخت رادادید؟
ناشناس۱۲۷۷۲۹۷۰۷:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حتی مقام رهبری هم در صحبتهایشان در مورد سیلی و نه انتقام به صورت تلویحی اشاره نمودند که این ان چیزی نبود که انتظار می رفت ولی مصلحت بالاتر فعلا اینگونه ایجاب می کرد.
ناشناس۱۲۷۷۲۹۹۰۷:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
با این مختصاتی که انتقام انجام شد باید اذعان کرد که دست ایران برای استفاده از ظرفیتهای موجود منطقه ای برای پیشبرد اهداف خود برای شکست تحریم محدود تر از گذشته شد. چرا که حالا دنیا هر اقدام دو طرف را مونیتور می کند و هر اقدامی خلاف رویه و تحریک امیزی از سوی دو طرف با محکومیت جهانی همراه خواهد شد
ناشناس۱۲۷۷۳۴۲۰۸:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
داغ شهادت و ترور ناجوانمردانه حاج قاسم هرگز فراموش‌شدنی نیست اما حاج قاسم تمام تلاشش را برای ایران انجام داد پس ایران از همه کس مهمتر است. هرچه هم خودشان و طرفداران داخلی‌شان هم بگویند اصل قضیه هیچ فرقی نمی کند. آمریکا ضربه نظامی رسمی خورده است. بنده سیاست جمهوری اسلامی در این مسیر را عاقلانه می دانم.
عمران۱۲۷۷۴۰۴۰۹:۰۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
آقا باور کنید چنین نیست که وضعیت آمریکا خراب باشه یا بیچاره و بدبخت باشه. خیلی زیرک و سیاس هستند. باید مراقب بود. نمیگم تسلیم یا خفت و ذلت، ولی باور بفرمایید یکسری کارها اصلا توجیه نداره، انتظار ملت رو بیخودی میبره بالا و نتیجه نمیگیره. آدم یا حرفی رو نمیزنه یا تا ته وای میسته.
تبریزی۱۲۷۷۹۲۶۱۴:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بعضی وقت ها آدم یه حرفی می زنه ولی می دونه که اگه تا ته تهش وایسته خودش نابود می شه. هر دو طرف خیلی رجزخوانی کردن ولی حقیقت اینه که نه ایران تاب یک جنگ تمام عیار با آمریکا رو داره و نه آمریکا تمایلی به ورود به چنین جنگ پرهزینه ای رو.
ناشناس۱۲۷۷۴۱۱۰۹:۰۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
فقط ایران می تواند پهپاد امریکایی را بزنه. فقط ایران می تواند نظامیان امریکایی را اسیر بکنه. فقط ایران می تواند پایگاه های نظامی امریکا را بزنه. فقط ایران می تواند به امریکا سیلی بزند. ماشاءالله ایران / ماشاءالله سپاه
ناشناس۱۲۷۸۱۲۱۱۷:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ایران پهبادش را زد جشن گرفتیم تمام سخنرانی ما شد پهباد امریکا مثل ما هیجانی عمل نکرد صبر کرد صبرکرد ضد خیمه مقاومت را اورد پایین یعنی سردار سلیمانی وابومهدی حالا بگید پایگاه امریکارازدیم خون دربرابر دوتا موشک به بیابان وساختمان تاسیسات امریکا
ناشناس۱۲۷۷۴۱۲۰۹:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
پایگاه های نظامی شیطان بزرگ زیر و رو شد و شخم زده شد و هیمنه پوشالی امریکا درهم شکسته شد.
ناشناس۱۲۷۷۴۱۵۰۹:۱۱:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اقدام ایران از این جهت مهم بود که بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار بود که پایگاههای نظامی شیطان بزرگ مورد حمله نظامی قرار گرفت.
دکتر پیراسته۱۲۷۷۴۱۶۰۹:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
امیدوارم که بزودی زود با هدایت مسیر توسط رهبر توانا و هوشمند مان شاهد برچیده شدن پایگاهها ی آمریکا از خاورمیانه باشیم و این میتونه شروع راه خوب باشد.
ناشناس۱۲۷۷۴۱۸۰۹:۱۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حملات نظامی به پایگاه های عین الاسد و اربیل مقتدرانه بود زیرا تیتر یک تمام شبکه های خبری خارجی در 24 ساعت گذشته شد.
ناشناس۱۲۷۷۴۲۴۰۹:۱۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سه کشور خبیث اروپایی اقدام تروریستی دولت جنایتکار امریکا را محکوم نکردند اما حملات تلافی جویانه ایران را محکوم کردند !
ناشناس۱۲۷۷۴۲۵۰۹:۱۷:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اگر امریکایی ها تلفات جانی و مالی نداشتند تصمیم به خروج از عراق و سوریه و کویت نمی گرفتند.
ناشناس۱۲۷۷۴۵۰۰۹:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همه اش درست... حالا استراتژی شما چیه که از این تاکتیک ها بهره می گیرید....
علی 671۱۲۷۷۴۸۱۰۹:۵۶:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
با این عمل هیمنه ی آمریکا شکسته شد و آینده مشخص خواهد شد که چرا آمریکا چندان گرم با مسئله بر خورد نکرد و ترامپ قمار باز خیلی خونسرد از کنار مسئله به چند دقیقه سخنرانی تکراری گذشت .معلوم بود که برای سخنرانی به او خیلی سفارش شده بود ولی ترس پشت این خونسردی موج می زد .فکر می کنم شاکر بود که صدمه ی زیادی نخورده بود .خدا می داند و بس
ناشناس۱۲۷۷۴۹۳۱۰:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
این نوع برخورد ایران ریاست جمهوری دوباره ترامپ را تضمین کرد حالا که مشخص شده هیچکدام از دو طرف خواهان درگیری نیستند بهترین کار مذاکره علنی دو طرف هست
ناشناس۱۲۷۷۵۰۳۱۰:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
درود بر غیرت دلاور مردان سپاه در حدیثی از پیامبر آمده است : خداوند هیچ کس را بر انسان مسلط نمیکند مگر کسی را که انسان از او می ترسد و اگر آدمی جز از خدا نترسد ،خداوند جز خودش کسی را بر او مسلط نمیکند (کنزالعمال )
ناشناس۱۲۷۸۹۷۱۱۰:۵۰:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
این جملات هراربارازهرگنجی باارزش تر هستن
مهرداد رادمهر۱۲۷۷۵۲۱۱۰:۱۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ایمان و اخلاص، تلاش بسیار برای مردم و امنیت کشور بدون ذره ای چشم داشت، هوش فراوان، تدبیر و شجاعت و در صراط مستقیم حرکت کردن باعث شده بود؛ ایشان به یک سالک، عارف و مجاهد فی سبیل الله تبدیل شوند. راه ما راه شهید سلیمانی و الگوی ما در شجاعت، تدبیر و قاطعیت باید شهید سلمیانی باشد .... مهرداد رادمهر ---- فرزند کوچک ایران زمین
ناشناس۱۲۷۷۵۲۶۱۰:۲۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
جنگ روانی مضحکی به راه انداختن که بگن خسارت چندانی به پایگاه وارد نشده اما باید پرسید شما چرانتوانستید حتی یکی از موشکهای مارا بزنید ؟یابهتره بگیم نتونستید
تبریزی۱۲۷۷۶۷۴۱۲:۰۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چیزی که از تحلیل ها فهمیدم این بود که تو عراق سامانه دفاع موشکی پاتریوت مستقر نبوده دلیلش همین بوده اما به هر حال یا با اطلاع قبلی یا به خاطر تشخیص موشک ها قبل از برخورد (به هر حال فاصله خیلی زیاد بوده) نیروهای آمریکایی فرصت کافی برای پناه گرفتن داشتن.
ناشناس۱۲۷۷۶۸۴۱۲:۱۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
قرار نبود موشکها ره گیری شود قرار بود این موشکها به پایگاه بخورد تا جمهوری اسلامی در داخل به مردم اعلام کنه پایگاههای امریکایی را زدیم و پایانی بده به رجز خوانی های انتقا سخت و غیره و امریکا هم در داخل کشور خودش و کشورهای دیگر بگوید ما اهل جنگ نیستیم و مقابله نمی کنیم این وسط فقط سردار بر دار شد به نظرم معامله قرن این بود بدون سر و صدا وبا توافق کامل طرفین مذاکره نمیکنیم (در ظاهر البته) و جنگ نمیشود همین بود
ناشناس۱۲۷۷۶۹۶۱۲:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
برای اینکه اجازه بدن از عصبانیت ما کم بشه. ترامپ یه تاجر بزرگه بالاترین دستاورد در مقابل کمترین بها
ناشناس۱۲۷۷۷۶۰۱۲:۵۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
عزیزم قرارنبود هم جلوی موشک مارا بگیرند هماهنگی قبلی صورت گرفت
ناشناس۱۲۷۸۵۰۲۲۲:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حمله موشکی ایران کاربزرگ ومقتدرانه ای بود لطفا بااین تحلیلهای عجیب وخاله زنکی ،سعی نکنید واقعیتی که حتی غربی ها رو هم حیرت زده کرده کمرنگ کنید پاینده باد میهن
ناشناس۱۲۷۷۶۲۷۱۱:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ضمن تشکر از شما بابت اطلاع رسانی خوب تان شاید نظر بنده ربطی به مطلب شما نداشته باشه ولی خواستم نگرانیم رو یه جوری بشما عزیزان اصحاب رسانه برسانم. دلسوزانه خواهش می کنم نگاه پدرانه نسبت به همه داشته باشید با توجه به وحدت بوجود آمده همه سلایق و عقاید که دور حاج قاسم عزیز جمع شده اند و از طرفی احساس غرور می کنند که به دشمن سیلی محکمی زده شده حیفه که با مقالات و سخنرانی ها و تک روی های سیاسی دوباره همه رو از نظام دور کنیم باید واقع بین باشیم خون حاج قاسم با برکت بود و هست مثل خون طفلان مسلم ابن عقیل که آغازی بر قیام مختار و قیام های دیگر شد جنبشی نه تنها در جهان اسلام بلکه در تمام دنیا براه انداخته. مانباید غره شویم ، پس بیاییم دافعه نداشته باشیم الان اکثر سلایق زیر پرچم نظام جمع شدند و پشت سر رهبری عزیز هستند. واین را هم بدانیم مردم همه مسائل گذشته را درک کرده اند و به مسائل روز آگاه هستند نباید هی مسائل گذشته کالبد شکافی شوند و افراد را بخاطر سلایق شان سرزنش کرد الان وقتشه که این وحدت بوجود آمده رو حفظ کنیم الان آدم یاد دهه اول انقلاب می افتی که همه سلایق در کنار هم یک هدف دارند و اونهم سربلندی ایران عزیزاسلامی است. با آرزوی توفیق برای شما عزیران یا علی
کلمیس۱۲۷۷۷۵۴۱۲:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
حضور مردم درمراسم وداع وتشیع سردار شهید اکثرا بخاطر خودش اومدند حتی انهاییکه ازنظام دور بودند ولذا این حضوررا به نفع وفردخاصی مصادرنکنید من خودم صرفا برای مظلومیت وپاکی سردار اومدم
ناشناس۱۲۷۷۶۷۹۱۲:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
چرا مردم ایران سیاست ندارند و با احساسات حرف میزنند؟ مگر کشوری بیشتر از ژاپن هست که از امریکا زخم خورده باشد؟ ولی حالا جزو متحدان امریکاست اما انتقام کشته های خود را در جنگ اتمی با اقتصاد خود از امریکا میگیرد. متاسفانه ما از گاو فقط شاخ آن را چسبیده ایم و کوتاه هم نمی آییم.
حسین۱۲۷۷۹۴۱۱۴:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
تقریبا این کشورمستعمره آمریکاست بدون اجازه کاری می تونه بکنه
ناشناس۱۲۷۷۶۸۷۱۲:۱۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
معامله قرن معادله ای که مجهولش فقط سردار بود که باحذفش معادله را حل کردند
ناشناس۱۲۷۷۷۱۲۱۲:۲۹:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ما زدیم اونها هم مرام داشته باشند بگند زدند چرا همش میگن هماهنگ شده بود که نمایش خراب بشه:(
هموطن۱۲۷۷۷۱۷۱۲:۳۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ایکاش به تلافی خون سردار سلیمانی و 59 هموطن که زیر دست و پا جان خودشون رو از دست دادن ، جوری حمله میشد که حداقل یک آمریکایی کشته میشد نه اینکه هیچ تلفاتی نداشته باشد.ظاهرا همه چیز هماهنگ شده بود تا قضیه جمع و جور شود.این حمله کجا و تهدیدها و رجز خوانیهای مسئولین ما کجا
سینا۱۲۷۷۷۳۶۱۲:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
طبق گفته کارشناسان نظامی، ایران با موشکهای نقطه زن به آشیانه های هواپیماها و مراکز نگهداری تجهیزات در پایگاه عین الاسد حمله کرده و ساختمانهای محل پرسنل را هدف قرار نداده است. باید مسئولان نظامی کشور اینها را رسماً اعلام کنند تا جلوی تبلیغات ناجوانمردانه آمریکایی ها گرفته بشه
ناشناس۱۲۷۷۸۴۵۱۳:۲۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اقاسینا شیلتر یاهمان اشیانه هواپیما ضد بمب وضد موشک هست شاید براتر اصابت بمب وموشک روی اشایانه تخریب جزیی صورت گیرد ولی منجبر به تخریب کامل نمیشود همانطوری که درزمان 8سال دفاع مقدس کارکنا نهاجا درمنطقه جنوب کشور برای اینکه درامان باشند کاراداری را درون شیلترها به امورات میپرداختند
علي۱۲۷۸۰۸۱۱۶:۳۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اگر ترامپ ميگه هيچ كس در پايگاه آمريكا كشته نشده چرا نميذاره خبرنگاران برن ببينن؟!
ناشناس۱۲۷۸۶۲۲۰۰:۳۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آخه کدوم نیروی نظامی ای اجازه میده خبرنگارا برن تو پایگاهش عکس و فیلم بگیرن ؟! خود ما این اجازه رو به خبرنگارای خارجی میدیم ؟
ناشناس۱۲۷۸۱۲۴۱۷:۲۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
عجب انتقامی؟ دوتامسئله هست یااینکه ایران ازتهدید امریکا ترسیدوعواقب انتقام را فکر کرد یااینکه معامله صورت گرفت بهرحال هرکدام باشد خون سردار عزیزمان حیف حیف حیف شد
معلم۱۲۷۸۱۳۵۱۷:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
نظام در سیاست خارجی نیاز به یک تنفس دارد تا بتواند به اوضاع اقتصادی مردم سر و سامان دهد. رکود اقتصادی عامل مهم بیکاری است.ایا وقت ان نرسیده است؟
ناهيد۱۲۷۸۲۰۰۱۹:۰۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
استراژي خوبي بود بدون تلفات ؟!
ناشناس۱۲۷۸۲۰۱۱۹:۰۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
واقعا دلم برای مظلوم ماندن حاج قاسم سوخت. کسیکه گفتار نرم و رفتار دشمن ترس داشت. و سایر مسیولین که رجزخوانیشون چند روز گوش همه را کر کرد و حالا تلفات دشمن را ببینید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین