جزئیات جدید درباره شهادت سردار سلیمانی/حادثه‌ای تلخ و شایعات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ چرا آمریکا نتوانست موشک‌های ایران را ساقط کند؟

گروه سیاسی الف،   3981018167 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

جزئیات جدید درباره شهادت سردار سلیمانی/حادثه‌ای تلخ و شایعات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ چرا آمریکا نتوانست موشک‌های ایران را ساقط کند؟

جزئیات عملیات انتقام ترور سردار سلیمانی

نیمه شب گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی عملیاتی، پایگاه عین الاسد در عراق که مقر نیروهای آمریکایی است را مورد حمله موشکی قرار داد.

سپاه پاسداران اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا صبح امروز به مناسبت سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در 19 دی 1356 در جمع هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی(ره)  با اشاره به حملات موشکی بامداد امروز به پایگاههای نظامیان تروریست امریکا در عراق گفتند: بحث انتقام بحث دیگری است، دیشب یک سیلی به آنها زده شد اما در مقام مقابله، این اقدامات نظامی به این شکل کفایت نمی کند بلکه باید حضور فسادبرانگیز امریکا در منطقه تمام شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ‌گفت: اقدام ایران در ارتباط با پایگاهی بوده که علیه سردار سلیمانی و شهید ابومهدی و سایر شهدای فاجعه جنایتکارانه آمریکا صورت گرفته و با اطلاع دولت عراق بوده و قبلا همانطور که دولت عراق اعلام کرده به اطلاع نیروهای مسلح عراق و دولت عراق رسیده است. وی افزود: حتما برای تمامیت ارضی و استقلال عراق ارزش زیادی و احترام کامل قائلیم. معتقدیم این منطقه باید براساس احترام متقابل و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه توسط همگان باشد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت با تشکر از سپاه بابت انجام عملیات علیه نیروهای آمریکایی در عراق گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم و این اقدام ما حق مشروع ماست اگر آمریکا واکنش نشان دهد اقدام متقابل و شدیدتری خواهیم کرد.

سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: این مرحله از اقدام تلافی جویانه سپاه علیه تروریسم آمریکایی ضعیف‌ترین سناریویی جمهوری اسلامی ایران بود که در راستای مطالبه‌ی ملی برای انتقام خون پاک شهید سلییمانی و همراهانش به اجرا گذاشته شد.

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این اقدام نظامی برای اولین‌بار راهبردهای نظامی جهانی در حوزه‌های ماموریت سربازان آمریکایی را بعد از جنگ جهانی دوم دچار تغییر کرد تاکنون آمریکایی‌ها با چنین مقابله مستقیمی مواجه نبودند که کشوری اعلام کند از آنها انتقام می‌گیرد و بعد در سطح نظامی انتقام را عملیاتی کند. آمریکایی‌ها همواره مدعی بودند و راهبردشان جنگ پیشگیرانه بود که نه تنها اقدام پیشگیرانه‌ای نکردند که برای واکنش متقابل هم به شدت دچار تردید شدند.

تسنیم نوشت: از جمله نکات مهم در این حمله این بود که سامانه های دفاعی آمریکا نتوانستند موشک های مهاجم را مورد اصابت قرار دهند که از جمله دلایل آن سرعت بسیار بالای موشک های فاتح ۳۱۳ است که اصابت آن را سخت می کند. اما آنچه در این عملیات بسیار مهم است و برای اولین بار اعلام می شود این است که موشک های قیام در این عملیات از سامانه مختل کننده رادار برخوردار بوده و مجهز به کلاهک های بارانی بودند. این برای اولین بار است که این دو مولفه در موشک قیام اعلام شده و علیه اهداف خارجی بکار گرفته می‌شود.

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در پاسخ به این سوال که «برخی رسانه‌های خارجی مدعی هماهنگی ایران و آمریکا پیش از حمله موشکی و تخلیه پایگاه توسط نیروهای آمریکایی شده‌اند»، خاطرنشان کرد: صد درصد این موضوع یک دروغ محض است؛ اصولا چنین موضوعی با روح سیلی زدن به دشمن تضاد دارد. ما آمریکا را دشمن جنایتکار و خونی خود می‌دانیم و به هیچ عنوان چنین حرفی صحت ندارد و حرف بسیار مضحکی است که خود آمریکایی‌ها در حوزه جنگ روانی برای پیگیری اهدافشان طرح می‌کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به مصداق دیگری از جنگ روانی آمریکا در شرایط فعلی، گفت: در حوزه جنگ روانی امروز باز آمریکایی‌ها تبلیغ کردند که هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است که این هم حرف مضحکی است؛ اکثریت مسافران این هواپیما جوانان ارزشمند ایرانی بودند، ما هر کاری می‌کنیم برای دفاع و امنیت مردم و کشورمان است.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه شایعاتی که در خصوص این هواپیما مطرح می‌کنند کاملا دروغ محض است و هیچ کارشناس نظامی و سیاسی این موضوع را تایید نمی‌کند، افزود: قطعا این موضوع توسط خط نفاق به نفع آمریکایی‌ها دنبال می‌شود و توطئه‌ای دیگر در حوزه جنگ روانی است.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: حمله به پایگاه آمریکایی‌هایی در عراق، یک سیلی بود/ انتقام سخت بحث دیگری است

چرا عین الاسد ؟

سردار شکارچی: انتقام ما تنها به یک سیلی محدود نمی‌شود/ ادعای هماهنگی با آمریکا پیش از حمله مضحک است

ظریف: حمله موشکی ایران با اطلاع دولت عراق بوده است

محسن رضایی: با انگشت‌های روی ماشه اوضاع را رصد می‌کنیم

***

سقوط هواپیمای اوکراینی/ 147 مسافر ایرانی بودند

حوالی ساعت 6:30 دقیقه امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ اوکراین تنها شش دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) با 179 خدمه و مسافر در محدوده شاهد شهر سقوط کرد که در پی این سانحه تمامی سرنشینان و خدمه پروازی آن جان باختند. از میان 179نفری که بنابر اعلام رییس اورژانس کشور در پی سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران جان خود را از دست دادند، 147 نفر ایرانی بودند که نیمی از آنان در رده سنی جوان بودند.

ایسنا نوشت: امروز حادثه‌ای تلخ بار دیگر جامعه علمی ایران را عزادار کرد و چندین دانشجو و دانش‌آموخته کشورمان در سقوط صبح امروز هواپیمای بوئینگ اوکراینی جان خود را از دست دادند. 

علی عابدزاده،رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی را به کشور سازنده آن و آمریکایی‌ها نخواهیم داد. فعلاً معلوم نیست جعبه سیاه برای بازخوانی به کدام کشور می‌رود.

وی با بیان اینکه علت وقوع سانحه مشخص نیست، گفت: تا زمانی که جعبه سیاه این هواپیما تجزیه و تحلیل نشود علت وقوع سانحه کشف و اعلام نخواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: هواپیمای سقوط کرده هواپیمای 737 مکس نبوده چون این تایپ هواپیما اجازه پرواز در دنیا ندارد و ما اجازه پرواز این نوع هواپیما را از آسمان ایران نداده ایم.

بیشتر بخوانید:

اکثر مسافران هواپیمای اوکراینی، ایرانی بودند

سقوط هواپیما با 179 مسافر در نزدیکی فرودگاه امام خمینی

واکنش شرکت بوئینگ به سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

تصاویر دلخراش از سقوط هواپیما اوکراینی 

***

جزئیات «میدل ایست آی» از شهادت قاسم سلیمانی

سواداد السلحی در میدل ایست آی به نقل از انتخاب نوشت: قاسم سلیمانی پس از ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رفیق دیرینه خودش و از فرماندهان اصلی الحشد الشعبی یعنی ابومهدی المهندس قرار گرفت. به گفته رهبران شیعه عراقی، دو خودرو آماده بودند تا وی را به منزلی که معمولا محل اسکانش در عراق بوده، برسانند. غافل از اینکه این بار همه چیز فرق می‌کرد و یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بالای سر آن‌ها منتظر بود تا به سمت آنها شلیک کند... آنها از طریق گیت‌های رسمی فرودگاه عبور نمی‌کردند تا پاسپورت‌شان در فرودگاه‌ مهر شود. همچنین این فرماندهان هرگز از تلفن‌های هوشمند استفاده نمی‌کردند و معمولا هم با هم در یک خودرو نمی‌نشستند.

میدل ایست آی در ادامه مدعی می شود: یکی دیگر از منابع اطلاعاتی ما در حزب‌الله گفت که برنامه سفر سلیمانی از 36 ساعت قبل مشخص شده بود و مشخص است که فردی او را لو داده است. به نظر می‌رسد که وی از لحظه ورودش به دمشق از تهران در روز پنجشنبه تا بامداد جمعه که در بغداد ترور شد، تحت نظر بوده است...

طبق اطلاعات پرواز ، سفر از دمشق به بغداد یک ساعت و پنج دقیقه طول کشیده است. این هواپیما ساعت 12:32 بامداد به وقت بغداد به زمین نشست.

سلیمانی و دو همراهش منتظر ابومهدی ماندند که در نهایت هم المهندس به استقبال آن‌ها در فرودگاه آمد. هیوندای استارکس و تویوتا آوالون پیش از آن که هدف قرار بگیرند حرکتی نداشتند... هیوندای استارک که در فاصله 100-120 متری خودرو اصلی حرکت می‌کرد، ابتدا با یک موشک مورد حمله قرار گرفت.

موشک دوم به تویوتا برخورد نکرد، اما سومی ...

مقامات عراقی برای شناسایی و تایید هویت قربانیان که برخی از آن‌ها تکه پاره هم شده بودند، احتیاج به چند ساعت زمان داشتند. مقامات امنیتی به میدل ایست آی گفتند که شناسایی پیکر سلیمانی به لطف یک انگشتر بزرگ و متمایز که دست چپ داشت، بسیار ساده بود.

یکی از رهبران حشدالشعبی گفت: ما می‌دانستیم که آمریکایی‌ها مدتها بود که این دو مرد را تعقیب می‌کردند، اما موفقیتی در ترور آن‌ها نداشتند. روشن است که آنها تعدادی را استخدام کرده‌اند تا برایشان خبرچینی کرده و اطلاعات حرکتی‌شان را لو دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۷۶۹۰۱۲۰:۴۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
فقط ایران می تواند پهپاد امریکا را بزنه . فقط ایران می تواند نظامیان امریکایی رو اسیر بکنه . فقط ایران می تواند پایگاه نظامیان امریکایی رو بزنه . فقط ایران می تواند به امریکا شیطان بزرگ سیلی بزند. ماشاءالله ایران / ماشاءالله سپاه
ناشناس۱۲۷۶۹۰۸۲۰:۴۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
قوه قضاییه یک دادگاه غیابی برای ترامپ این خوک کثیف و نتانیاهو این سگ هار و حکمی متناسب برای کلیه جنایات انها صادر کند و جایزه بسیار بزرگی با مشارکت همه مردم برای انها تعیین کنند
ناشناس۱۲۷۶۹۱۰۲۰:۴۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
موشک های بالستیک ایرانی پایگاههای نظامی امریکایی رو در عراق شخم زدند و هیمنه پوشالی امریکا شکسته شد.
ناشناس۱۲۷۶۹۱۹۲۰:۵۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
یانکی های تروریست های عمودی آمدند و افقی برگشتند و این اقدام ایران فقط یک سیلی بود.
ناشناس۱۲۷۶۹۳۰۲۰:۵۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم امریکا مورد حمله نظامی واقع شد تا درس عبرتی برای تروریست های چشم آبی سوسیس خور باشد.
ناشناس۱۲۷۶۹۴۰۲۱:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
سردار سلیمانی دلاور حیات و مماتش برای ایران و منطقه برکت بود در زمان حیاتش بساط تروریسم و داعش را از منطقه جمع کرد و شهادتش هم باعث کوتاه شدن پای تروریستهای امریکایی از منطقه و ایجاد اتحاد و انسجام کشورهای منطقه شد.
ناشناس۱۲۷۶۹۷۵۲۱:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
علت سقوط هواپیما چی بوده ؟!
حران۱۲۷۶۹۷۸۲۱:۲۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
هر چی خوردیم از نفوذی‌های منافق خوردیم
ناشناس۱۲۷۶۹۸۷۲۱:۲۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
نخواست ساقط كنه چون بايد طبق سناريو عمل كنند من شهادت سردار سليماني را نتيجه سفر آقاي روحاني وتوافق پشت پرده ميدانم سردار را فقط به اين شكل ميشد تحويل آمريكا داد وبعد يك حمله نمايشي وبعد از اون زمزمه مذاكره وتوافق اميدوارم تحليل من اشتباه باشد
ناشناس۱۲۷۶۹۹۵۲۱:۳۳:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
1_من ساکن پرندم وسحر صدای سه انفجار مهیب را پشت سرهم شنیدم 2_ اگر نه عراقی ها ونه هیچکس دیگر اجازه نزدیک شدن به عین الاسد را ندارد پس از کجا می دانید 80 کشته و200 زخمی داشتند؟!!
ناشناس۱۲۷۷۰۴۴۲۲:۱۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
خداوند لعنت کند کسی را که بنده های خوب خدا را لو داد...حالا دچار چه عذاب وجدانی است..
amin۱۲۷۷۰۶۷۲۲:۳۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
باسلام اینجانب بعنوان یک شهروند در این مرز و بوم از سیستم نامی مملکتم میخواهم به ابهام اعلام شده 80کشته آمریکایی با دادن تصاویر و مدارک لازم از سر درگرمی بسیاری از هموطنان را خارج نماید. اگر کسی هم کشته نشد...محاسبات اشتباه بود اعلام نمایند
ناشناس۱۲۷۷۰۷۰۲۲:۳۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
اگر عراق خبر داشته چگونه امریکا خبر نداشت...چرا حتی یک نفر مجروح هم نشد اگر هماهنگی نکرده بودید ...
مصطفی۱۲۷۷۱۰۶۲۲:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
یعنی هنوز متوجه موضوع نشدیم؟ یا قرارست نشویم؟برادر عزیز همه ی دنیا فهمیدند به استناد چندین سند غیر قابل انکار که تنها یکی اش اطلاع نخست وزیر عراق از حمله موشکی تخلیه پایگاه از دو روز قبل ندادن هیچ کشته حتی یک زخمی ومنهدم نشدن حتی یک ماشین ...یک روز در جبهه حضور داشته باشید می فهمید موضوع چی بود وقرار بود چگونه مساله تمام شود.
ناشناس۱۲۷۷۲۵۴۰۶:۵۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
این بود انتقام سخت ؟!
ناشناس۱۲۷۷۲۵۶۰۶:۵۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
انتقام سخت پشیمان کننده تمام کننده !
ناشناس۱۲۷۷۲۶۰۰۷:۰۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
زمان و مکان انتقام سخت مناسب نبود
ناشناس۱۲۷۷۲۶۱۰۷:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
باید 1 بار دیگه انتقام سخت بگیریم !
ناشناس۱۲۷۷۲۶۸۰۷:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
در زمان شرایط جنگی ؛ میبایست پرواز هواپیماهای مسافربری لغو شود . امکان خطا در این شرایط بالاست
ناشناس۱۲۷۷۲۷۱۰۷:۱۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خیلی سخت بود !
ناشناس۱۲۷۷۲۷۳۰۷:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سنگ بزرگ نشونه نزدنه
ناشناس۱۲۷۷۲۸۰۰۷:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همه چیز خوب است !
ناشناس۱۲۷۷۲۸۲۰۷:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کیمیا علیزاده هم رفت . رفت تا برای کشور دیگری به غیر از ایران ، رقابت کند .
ناشناس۱۲۷۷۲۸۳۰۷:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
انتقام باید تکرار شود .
ناشناس۱۲۷۷۲۹۱۰۷:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
باید انتقام رو میسپردیم به گروه های نیابتی
ناشناس۱۲۷۷۳۸۵۰۸:۴۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بازی ؛ برد - باخت تمام شد
ناشناس۱۲۷۷۳۹۴۰۸:۵۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ای کاش خودش بود و خودش انتقام میگرفت . خودش دل و جگر داشت
ناشناس۱۲۷۷۳۹۷۰۸:۵۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
انتقام باید تکرار شود
ناشناس۱۲۷۷۳۹۸۰۹:۰۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
متاسفانه همه ورزشکارامون دارن میرن ! توره خدا معتاد ها رو بفرستید برن
ناشناس۱۲۷۷۴۰۰۰۹:۰۱:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
انتقام سخت و قاطع و پشیمان کننده و تمام کننده
ناشناس۱۲۷۷۴۳۴۰۹:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سه کشور خبیث اروپایی اقدام تروریستی دولت جنایتکار امریکا را محکوم نکردند اما حملات تلافی جویانه ایران را محکوم کردند !!!
ناشناس۱۲۷۷۵۳۵۱۰:۲۴:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
براي اينكه تكنولوزي موشكهاي بالتر از سيستمهاي ضد موشكي امريكاييهاست واينكه امريكاييها غافل گير شدند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین