ماشین مشدی ممدلی توسط جمال الدین اکرمی کتاب می‌شود

بخش فرهنگی الف،   3981017136

کتاب‌های "به سوی سرزمین آینده" و "بز سر به هوای امیل" نوشته آسترید لیندگرن و "ملکه سیاه‌پوش" اثر مایکل مورپورگو با ترجمه جمال‌الدین اکرمی منتشر می‌شوند.

ماشین مشدی ممدلی توسط جمال الدین اکرمی کتاب می‌شود

کتاب‌های "به سوی سرزمین آینده" و "بز سر به هوای امیل" نوشته آسترید لیندگرن و "ملکه سیاه‌پوش" اثر مایکل مورپورگو با ترجمه جمال‌الدین اکرمی منتشر می‌شوند.
  

به گزارش الف کتاب، جمال‌الدین اکرمی نویسنده، شاعر و تصویرگر، با این توضیح که مجموعه 10 جلدی با عنوان "جام جهانی در جنگل" را در انتشارات کتاب‌نیستان در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این قصه‌ها برای کودکان نوشته شده و با درون‌مایه طنز، ورزش‌های گوناگون هم‌چون فوتبال، والیبال، اسکی و پرش‌ارتفاع را معرفی می‌کند. کتاب با محوریت شیر شاه جلو می‌رود که المپیک ورزش جهانی راه انداخته و حیوانات باهم رقابت دارند ولی شیرشاه می‌خواهد در تمام رشته‌ها برنده باشد. تصویرگری کتاب نیز توسط 10 هنرمند صورت گرفته است.

او همچنین از نگارش مجموعه 10 جلدی با عنوان کلی "ماجرای مشدی ممدلی" خبر داد و افزود: این مجموعه شامل 30 قصه است و هر جلد سه قصه دارد. قصه‌ها از دوره قاجار آغاز می‌شوند و به دوره پهلوی می‌رسند.

اکرمی‌ با بیان این که قصه‌ها به لحاظ تاریخی مستند هستند ولی با زبانی طنز نوشته شدند، ادامه داد: مشدی ممدلی با ماشین خود در تمام قصه‌ها حضور دارد. در این مجموعه که مناسب مطالعه نوجوانان است به ورود اولین‌ها به ایران پرداختم؛ هم‌چون نخستین هواپیما، بالن، تلویزیون و دوچرخه. تصویرگری این مجموعه توسط فرهاد جمشیدی انجام شده است.

به گفته او، هر کتاب این مجموعه عنوان جداگانه‌ای دارد و "عروسی شاهانه جشن بزرگانه"، "اتول خان و پهلوان پنبه"، "در جستجوی نان"، "شناسنامه‌ای برای الاغ"، "جادوی شکلات و پسر بچه فراری"، "پسرک غربتی" و "دزدان موزه" عناوین برخی از این قصه‌هاست که از سوی انتشارات کتاب‌نیستان نشر می‌یابند.

اکرمی‌ با این توضیح که مجموعه 10 جلدی "قصه‌های مامان‌بزرگ" را در انتشارت ویژه نشر در دست چاپ دارد، اظهارداشت: این مجموعه شامل بازنویسی قصه‌های کهن است. پنج قهرمان پسر و پنج قهرمان دختر دارد. به عنوان نمونه "قصه ماه پیشونی" و "نارنج و ترنج" قهرمان دختر دارد و "افسانه نخودی" و "کوراوغلو" قهرمان پسر دارد.

او که از مجموعه "شهرآموز" چند اثر تالیفی و ترجمه‌ را برای چاپ به انتشارات نوخواسته سپرده، تصریح کرد: کتاب‌های این مجموعه درباره آیین و آداب شهرنشینی در تهران است که برای کودکان نوشته شده و به مباحثی چون مراقبت کردن و عذرخواهی کردن می‌پردازد.

اکرمی‌ که قصه‌های "قانون جنگل" را نیز با زبانی طنز برای کودکان نوشته است، توضیح داد: انتشارات پیدایش، ناشر این کتاب‌هاست و پیش‌تر 5 جلد این مجموعه نشر یافته و سه جلد در دست چاپ است. قصه‌ها در جنگل رخ می‌دهد. شیر می‌خواهد قانون خودش را اجرا کرده و همه را به اطاعت از قوانین خودش مجبور کند.

او که کتاب "ژاکتی برای ایلیا" را برای چاپ به انتشارات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سپرده، افزود: این اثر درباره پسری است که می‌خواهد با پیدا کرن راهی جلوی مرگ مادربزرگ خود را بگیرد.

اکرمی‌ همچنین مجموعه 10 جلدی "ماجرای غول غولک" را درباره مهارت‌های زندگی که توسط بچه غولی روایت می‌شود در انتشارات محراب‌ قلم در دست چاپ دارد.  

کتاب‌های "به سوی سرزمین آینده" و "بز سر به هوای امیل" نوشته آسترید لیندگرن و "ملکه سیاه‌پوش" اثر مایکل مورپورگو نیز با ترجمه او توسط انتشارات محراب قلم منتشر می‌شوند.

همچنین از نوشته‌های این نویسنده رمان "غریبه و دریا" در مصر و داستان‌های "پسری که از پنجره خم شده بود" و "ایلیای کوچک" در سوئد منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین