جزییاتی از نحوه پاسخ تحقیرآمیز ایران به نامه‌ بی ادبانه پامپئو

گروه جهان الف،   3981016157 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پاسخ به نامه توهین آمیز روز جمعه مایک پامپئو به ایران، پاسخی شایسته رفتار خلاف عرف دیپلماتیک او به امضای دفتر محمدجواد ظریف برایش ارسال شده است.

جزییاتی از نحوه پاسخ تحقیرآمیز ایران به نامه‌ بی ادبانه پامپئو

 یک منبع مطلع در گفتگو با فارس، به جزییاتی از پاسخ قاطعانه، محکم و در شأن آمریکایی‌ها در پی نامه توهین آمیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: ایران در جواب این نامه که نه به امضای محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، بلکه به امضای دفترش برای آمریکایی‌ها ارسال شده، به این رفتار خلاف عرف دیپلماتیک وی پاسخی در شأن وی داده است. 

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه نیز این خبر را تأیید کرد.

در این نامه هم‌چنین به سابقه تاریخی خصومت‌ها، دخالت‌ها و جنایت‌های دولت آمریکا از کودتای 28 مرداد 32 تا سقوط هواپیمای مسافربری ایران و حمایت از صدام و حمله ارتش بعث به خاک ایران و گروه‌های تروریستی چون منافقین خلق اشاره شده است.

به گزارش فارس، روز جمعه ۱۳ دی ماه پس از اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در بغداد، کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت خارجه ایران احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد. پس از آن وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که آمریکا از طریق این کشور پیامی را به ایران منتقل کرده و تهران نیز موضع خود درباره ترور سردار قاسم سلیمانی را نیز به نماینده سوئیس در ایران اعلام کرده است.

همچنین وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که نماینده این کشور در تهران از موضع ایران درباره ترور سردار سلیمانی نیز مطلع شده است.

در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه عصر جمعه از احضار کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه برای دومین بار خبر داد و گفت که در این احضار پاسخ مقتضی به پیام آمریکایی‌ها به وی ابلاغ شد. 

لازم به ذکر است سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره جزییات پیام آمریکا که روز جمعه سوئیسی‌ها به ایران تحویل دادند، عنوان کرد: چون جزییات نامه توسط آمریکایی‌ها منتشر نشد از بیان جزییات معذورم. نامه‌ای از سوی پامپئو وزیر خارجه آمریکا بود که خیلی خارج از روال و تشریفات دیپلماتیک و بی ادبانه بود و ما هم بعدازظهر در سومین جلسه اضطراری که داشتیم آن نامه را بررسی و پاسخ آن را تهیه کردیم و با همان لحنی که شایسته مقامات آمریکایی‌ بود، پاسخ آنها را در سطح پایین‌تر از تصور آنها دادیم که فکر نکنند خبری است. 

لازم به ذکر است در پی ترور سردار شهید سلیمانی تاکنون ۲ بار کاردار و یک بار هم سفیر سوئیس به وزارت خارجه ایران احضار شده‌اند. در احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه که توسط سید عباس عراقچی صورت گرفت، ایران ضمن اعتراض شدید به رجزخوانی‌های اخیر دونالد ترامپ در حمله به ۵۲ مکان در ایران، تصریح کرد: ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و قاطعانه آماده پاسخ‌گویی به هر تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی خود است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۷۳۱۳۷۱۸:۵۴:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
یه این جماعت نبایستی جواب هم میدادید
ناشناس۱۲۷۳۱۶۵۱۹:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
نامه رو نبایست تحویل میگرفتید. چرا ضعیفید
ناشناس۱۲۷۳۱۶۹۱۹:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
اقای جواد.مبادا ببینم جلوی شغالهای اروپایی خم شوی و تواضع کنی. بخندی و دست به سینه شوی. میام تهران جلوی همه تان می ایستم.
ناشناس۱۲۷۳۲۱۳۲۰:۰۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
یک وقت کمرتون از این همه خشونت رگ به رگ نشه
هر کسی را بهر کاری ساختند.۱۲۷۳۴۵۵۰۰:۰۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کمی مطالعه داشتی متوجه میشی که دنیای سیاست دنیایی چند رویی است. مشکل ملت از اینجا شروع شد که سیاست مدار کارکشته میشود خاین و منعطف و باقالی فروش سر کوچه و سلیبریتی میشود تحلیل گر مسایل سیاسی. یکی از افراط و داد و بیداد سقوط میکنه و یکی دیگه از تفریط و سر سپردگی.
ناشناس۱۲۷۳۲۴۱۲۰:۳۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
تعداد چندین میلیونی مردم فهیم ایران در وداع با سرداربزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی حتی از جمعیت چند میلیونی اسرايیل بیشتر بود. (توجه شود از کل جمعیت اسراییل بیشتر بود) وبه گفته امام خمینی اگر امروز همین مردم هرکدام یک سطل آب بر روی اسراییل میرختند، اسراییل را آب میبرد.
ناشناس۱۲۷۳۲۷۴۲۱:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
همین درسته.
ناشناس۱۲۷۳۳۱۰۲۱:۳۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
تو نامه چی بوده چرا نامه نشر نمیدید؟
ناشناس۱۲۷۳۳۲۳۲۱:۴۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
باید در فضایی آرام و به صورت تیمی و حضور نخبگان نظامی و دفاعی و حتی علمی در مورد نحوه انتقامگیری خلاقانه،شدید،سری و مخفیانه،پراثرترین تصمیم گیری نمود طوری که پس از اجرا قابل رهگیری و اثبات نباشد تا این مساله عمق وجود ترامپ را بسوزاند.
رضامیرزایی۱۲۷۳۳۳۲۲۱:۵۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
ترور شهید سپهد سردار سلیمانی با هیچ جریانی(کودتای28 مرداد ودیگرجنایات) قابل مقایسه نیست.اسلام برای رهایی ونجات آمده بوده و سردار سلیمانی هم زمانی داعش که (نماینده فرعونیان وطاغوتیان)دختران مردم را درمیدان می فروخت وپدران ومادرانشان رافجیعانه می کشت نیز قیام کرد.دست بردارید از باکلاس حرف زدن ها. عمل کنید.
ناشناس۱۲۷۳۳۴۴۲۲:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
الان چه جزییاتی رو شد؟
ناشناس۱۲۷۳۳۵۵۲۲:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
دیگر وقت انتقام و جنگ است. وقت بازگرداندن حقارت ها و ظلم و زورها و جنایت امریکا تو این چند دهه نسبت به ایران است.انتقام سردار دلها سردار سپهبد شهید سلیمانی انتقام هواپیمای مسافرتی که چند صد نفر ایرانی را شهید کرد.الان وقت جنگ آخر است ملت هم پشت نظام ایستاده! سونامی جمعیت امروز ایران تهران که یک انقلاب دیگر بود که رستاخیز بود شهادت داد به یقین که ملت ایران پشت سر رهبر معظم و فرزانه خود حضرت آیت الله خامنه ای ایستاده اند و آماده جهاد هستند!درست است در فراق حاج قاسم سردار شهید ایرانی اشک خون میریزیم ولی شهید شدنشان بیشتر از دوران حیاتشان آمریکا و زورگورها را ترساند و به وحشت انداخت و شهادت سردار دلها باعث همبستگی بیشتر مردم ایران و مردم مسلمان منطقه شد و خواهد شد!به نظر من حضور امروز مردم در صحنه یک انقلاب جدید بود یا بهتر بگویم دوران مرحله دوم انقلاب اسلامی شروع شد!
ناشناس۱۲۷۳۴۴۳۲۳:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
الان دقیقا چه جزییاتی از نامه را افشا کردید؟!؟ خداییش خودتون یکبار متن خودتون را بخونید ببینید تیتر بهش میاد یا نه!!!
معلم۱۲۷۳۴۴۸۰۰:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
وقتی خودی ها اینقدر به دولت توهین میکنند از خارجی ها چه انتظاری است.شما حتی به توصیه رهبری گوش نمیدهید.ترامپ را تطهیر کردید و دولت را مقصر جلوه دادید.یادتان رفته است.
ناشناس۱۲۷۳۴۷۴۰۰:۱۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مردم ایران امروز با حضور چند میلیونی شان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را حداقل برای ۱۰۰ سال آینده بیمه کردند.
ناشناس۱۲۷۳۶۲۰۰۷:۴۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
باید نامه را باز نکرده پس میفرستاد!
ناشناس۱۲۷۳۶۲۴۰۷:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ای کاش وزارت امور خارجه با توجه به این همه جبهه گیری انگلیس در محافل در دشمنی با ایران سفیر این کشور را هم احظار و اخطار میداد .
ناشناس۱۲۷۴۶۲۳۱۵:۴۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
انتقام انتقام سخت سخت مرگ‌بار ترامپ قمارباز
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین