آیت‌الله علم‌الهدی: اثر خون سپهبد سلیمانی این بود ‌که باب تعامل با آمریکا برای همیشه بسته شد

گروه سیاسی الف،   3981014048 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بین ملت ایران و عراق آمیختگی به وجود آمد که در آینده اگر صدها مزدور مانند صدام را بر آن‌ها مسلط کنند این‌ها از هم جدا نخواهند شد، هیچ سیاستمداری نمی‌تواند حرف از دست دادن ما به دست آمریکا بزند، اثر این خون این بود ‌که باب تعامل با آمریکا برای همیشه بسته شد.

آیت‌الله علم‌الهدی: اثر خون سپهبد سلیمانی این بود ‌که باب تعامل با آمریکا برای همیشه بسته شد

به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در تجمع علما، اساتید، روحانیون و طلاب انقلابی حوزه علمیه خراسان در تجدید بیعت با امام خامنه‌ای و پاسداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) که صبح امروز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی اظهار کرد: عواطف انقلابی و احساسات برجسته دینی شما شاید اولین و ارزشمندترین سرمایه برای تداوم حرکت انقلابی در گام دوم و بعد از ۴۰ساله اول است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این محفل تحت عنوان تداوم انتقام و مقاومت تشکیل شده است، تجمع عظیم علما، دانشمندان و فضلای برجسته حوزه علمیه خراسان در این پهنه بزرگ حوزه به منظور مقاومت و انتقام، در این منطق یک نماد و الگوی روحانی و دینی برای تمام افراد جامعه انقلابی است.

وی افزود: مکانیزم انتقام در برابر این مظلومیت و جنایت دشمن در حقیقت باید دستگاه‌ها و مجامع امنیتی نظامی تحت فرمان فرماندهی کل قوا تشکیل شود، ما در مقام تعیین مکانیزم اجرایی انتقام نیستیم، و به تعبیر سلمان فارسی که وقتی در خانه حضرت زهرا(س) با آن جسارت به حریم مقدس پیغمبر رو به رو شد، در مقابل آن هیجان‌زدگی که دیگران داشتند سلمان می‌گفت مولای من بیش‌تر از ما می‌داند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به آیه ۱۹۱ سوره بقره عنوان کرد: خدا می‌گوید همه باید در خط انتقام با جریان شرک و استکباری باشید چرا که آن‌ها بنای جنگ با شما دارند، حالت جنگ اقتضا می‌کند که اراده حرکت و مقابله با دشمن در برابر این جنایت جسارت آمیز به امت و جامعه اسلامی، همه مسلمان‌ها در یک موضع اصلی عملیاتی و سیاسی مقابله با آمریکای جهان‌خوار قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: موضع مقاتله داشتن طبق آیه قرآن به عنوان تکلیف شرعی متوجه همه مسلمانان است، امروز از نظر همه مسلمانان به عنوان یک واقعیت قطعی این نکته ثابت شده است که آمریکا به عنوان سرسخت‌ترین دشمن در بین دشمنان اسلام و پیامبر در روی کره زمین است.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی به عنوان یک وظیفه قطعی و ثابت است، افزود: ‌برای برادران جوان‌تر که لحظات آغاز این انقلاب و بنیانگذاری این نظام را درک نکرده‌اند عرض می‌کنم، از پاییز۱۳۴۱ که نهضت امام(ره) شروع شد مبارزه به عنوان یک عنصر در ماهیت انقلاب بود و در تداوم انقلاب تا لحظه پیروزی به عنوان نقطه عطف مبارزه همچنان ادامه داشت، مسئله پیروزی انقلاب نقطه عطفی بود، یعنی انقلاب در جریان مبارزاتی به جریان قدرت دست پیدا کرد و جریان قدرت در استخدام انقلاب برای ادامه مبارزه قرار گرفت، پیروزی انقلاب به عنوان پایان مبارزه نبود.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: انقلاب تمام نشد ما به نیمه راه رسیدیم، طبق بیانیه گام دوم نقطه پایان انقلاب نقطه برقراری و استقرار حکومت اسلامی و ظهور است، چون عنصر مبارزه در ماهیت انقلاب از روز اول حرکت امام(ره) وجود داشته است، در حقیقت در ماهیت انقلاب و تداوم انقلاب تا رسیدن به نقطه پیروزی به عنوان یک اصل، موجود است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مهم است که نسل امروز ما در ادامه انقلاب به این نقطه توجه داشته باشد و با این جریان می‌توانیم انقلاب را به نقطه پایانی برسانیم، اگر روزی بنا شد عزیزان ما از مبارزه خسته شوند آن روز روز نامُرادی و سقوط انقلاب است، مبارزه باید ادامه‌ داشته باشد ولی در هر زمانی مبارزه شرایط خاصی دارد.

وی افزود: در ابتدای انقلاب در مبارزه مقابل ما ساواکی نظام ستم شاهی بود، اما امروز تقابل مبارزه ما با رسانه‌های جهانی است، با استکبار جهان‌خوار است که صیانت خودش را در دزدی و خون‌آشامی ملت‌های مستضعف کره زمین می‌بیند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: شهادت مظلومانه امثال سردار سلیمانی جریان تجربه شده‌ای در جریان انقلاب است، این نه اولین حادثه و نه آخرین حادثه است، در 40 سال اول انقلاب از این گونه حادثه‌ها زیاد داشته‌ایم، در آن زمانی که انقلاب ما حتی در کشور ما پاگیر نشده بود و بخش عمده‌ای در اختیار دشمن بود، رئیس‌جمهور و نخست وزیر مملکت با هم شهید شدند، ۷۲تن از یاران امام یک جا جان دادند، این مسئله امروز ما نیست.

نماینده‌ ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: امروز اگر عنصر ارزشمندی را از دست می‌دهیم روزی است که انقلاب ما نه تنها پاگیر شده بلکه مبارزه ما از مرزها خارج شده است، ما درحاشیه دریای مدیترانه با استکبار می‌جنیگم، امروز به عنوان قدرت منطقه شناخته می‌شویم، بنابراین از دست دادن شهید سپهبد سلیمانی با اینکه یک درد تلخ است اما اینگونه نیست که انقلاب ما اندکی خسارت ببیند.

وی افزود: مبارزه عنصر اصلی انقلاب و هدف ما استکبار و شرک جهانی است تا روزی که این سفره جمع شود، آن روز پرچم را به دست امام زمان(عج) بسپاریم و حکومت در سراسر کره خاکی شکل پیدا کند، انتقام تنها این نیست که سگ کشی راه بیندازیم و چند تا آمریکایی بی‌ارزش را نابود کنیم، انتقام خون به ناحق ریخته شهید سلیمانی و یارانش را خواهیم گرفت.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآورشد: شهید سلیمانی شخصیت بین‌المللی جهان اسلام بود، رئیس‌جمهور سوریه در زمان انتخابات می‌گفت اگر از نظر قانون، سلیمانی می‌توانست کاندید شود مردم به او رای می‌دادند، شهید سلیمانی افتخار ایرانی و ایرانیان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: موضع انتقام ما مهم است و باید این موضع را حفظ کنیم، این به معنای انتقام از خون شهدا است، این عملیات ارزش نظامی نداشت عملیات ذلیلانه‌ای بود که انجام داده‌اند، قدرت روبه‌رو شدن نداشتند به همین خاطر با پهباد حمله کردند.

وی افزود: لغت مقاومت با تعبیر مقاومت در قرآن نیامده در احادیث نیز ذکر نشده است، اما یک اصطلاح قرآنی که می‌شود گفت تعبیر قرآنی از مقاومت است کلمه استقامت بوده، ربنا الله گفتن تحقق واقعی آن در استقامت است، مقاومت قطعی زمانی محقق می‌شود که قالوا ربنا الله بگوییم، در معنای «رب» عناصر مختلفی از جمله مالکیت، خالقیت، تربیت و از همه بالاتر عنصر مدیریت وجود دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: وقتی به نقطه مقاومت رسیدند فرشتگان بر آن‌ها نازل می‌شوند و آرامش قلبی از آسمان بر آن‌ها فرود می‌آید هیچ ترس و غمی ندارند، روی کره زمین امروز شعار ما این است که مولای ما خدا است و آمریکا خدایی ندارد، او یک قدرت پوشالی است، بیش از ۳۰سال است مثل سگ اطراف ما را گرفته و قدرت نزدیک شدن را ندارد و با این ضعفش با ما نمی‌تواند با ما روبه‌رو شود، در عرصه مزدورانش نیز با ما مقابله نمی‌کند و در یک فضای امن با ضعف روباه صفتانه همه قوانین را زیر پا می‌گذارد و با ما روبه‌رو می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ما با شهادت شهید سلیمانی دغدغه نداریم، متعصبیم اما دلواپس نیستیم، آن چیزی که آمریکا با شهید کردن سلیمانی به دنیا نشان داد نمایش عظمت ما بود، نشان داد توان برابری با ما را ندارد، باید با یک عملیات قوانین را زیر پا بگذارد و با ما روبه‌رو شود، این همان آذرخشی است که آمریکا و هستی آمریکا را می‌سوزاند و خاکستر می‌کند.

وی افزود: شهادت دعا کردنی نیست، شهادت ارادی است، تصمیم است، خدا قسمت کسی نمی‌کند باید به خط شهادت وارد شوید، باید همه چیز را در راه خدا فدا کنید، امتیاز شهید سلیمانی این بود که از همان لحظه اول در خط شهادت بود، جنگ که تمام شد عده‌ای به دنبال زندگی و مادیات رفتند اما جنگ برای شهید سلیمانی تمام نشد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطر نشان کرد: جبهه اسلام در تمام دنیای پهناور امت اسلامی است، سپهبد سلیمانی با همان شهامت و مجاهدت جنگ را ادامه داد، تا آن روز فرماندهی او برای اسلام لازم بود، وقتی خونش برای اسلام لازم شد خون داد، شهادت این است که اراده کنیم و وارد آن شویم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اگر کسی با این کیفیت شهید شد بالاترین درجه است، زمانی که شهید بهشتی و یارانشان به شهادت رسیدند، من ایشان را خواب دیدم پرسیدم همه شما یک جا هستید؟ شهید بهشتی گفت بعضی از ما جلوتر هستند و برخی هنوز به ما نرسیده‌اند، گفتند برخی شهید ارادی بودند، آن‌هایی که شهید ارادی نبودند عقب ماندند و دیگران جلو زدند.

وی افزود: در جریان مقابله با دشمن برای هیچ چیز ارزش قائل نشوید و از هیچ چیز نترسید، به قول امیرالمومنین(ع) سرت را به خدا عاریه بده، این خط شهادت است، تا روزی که ظرفیت وجودی تو برای اسلام لازم است خدا تو را حفظ می‌کند، اما روزی که خون تو لازم شد خون تو اسلام را زنده می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بین ملت ایران و عراق آمیختگی به وجود آمد که در آینده اگر صدها مزدور مانند صدام را بر آن‌ها مسلط کنند این‌ها از هم جدا نخواهند شد، هیچ سیاستمداری نمی‌تواند حرف از دست دادن ما به دست آمریکا بزند، اثر این خون این بود ‌که باب تعامل با آمریکا برای همیشه بسته شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: جنگ لشکر عمر سعد با امام حسین(ع) با نابرابری شروع شد، بنابراین این جنگ نباید چند دقیقه طول می‌کشید، تقریبا هزار به یک بودند، اما جنگ روز عاشورا تا عصر طول کشید، حداقل رقم کشته‌های دشمن را ۵ هزار کشته ذکر کرده‌اند، به این خاطر بود که اول صبح پرچم را به دست عباس(ع) دادند، هر وقت دشمن می‌خواست حمله سراسری کند عباس(ع) را که می‌دید عقب‌نشینی می‌کرد، سردار سلیمانی نیز همین گونه بود، وقتی او را می‌دیدند می‌ترسیدند.

وی تاکید کرد: سید الشهدا(ع) لحظه‌ای که بالای سر حضرت عباس(ع) رسید، خم شد، از این پیامی که مقام معظم رهبری به عنوان پیام شهادت صادر کردند چنین بویی به مشام نمی‌رسید اما سردار سلیمانی یک نفر و یک الگو بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۹۸۸۰۱۲:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
انشالله همینطوره
ناشناس۱۲۶۹۹۳۰۱۲:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
راه تعامل با آمریکا از روی کرامت و احترام بسته شد ... شاید مجبور شویم با قاتلین سردار سلیمانی به صلح ناخواسته برسیم
ناشناس۱۲۷۰۰۲۹۱۳:۵۹:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
احسنت به اون شیر حلالی که خوردی سید عزیز آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند پایگاههایش را در منطقه باید به آتش کشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین