داستان محبوبيت دو فرمانده و وعده انتقام سخت از جنايتكاران

حسن کریمی‌فرد،   3981014002 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهات حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بامداد روز جمعه نه فقط برای مردم ایران و منطقه بلكه كل مردم آزاده جهان، واقعه و ضایعه ای غم انگیز و دردناك بود. تقدیر بر این قرار گرفته بود كه خون دو فرمانده رشید جهان اسلام بر سرزمین عراق ریخته شود تا با تحقق آرزوی دیرینه این دو سردار، محور مقاومت و قلوب مردم منطقه بیش از پیش بهم نزدیك شود و درهم گره بخورد.

اگر چه ابومهدی المهندس به وضوح و افتخار و از سر تواضع بیان می كرد سرباز قاسم سلیمانی است اما در سال های اخیر همگان دیدند كه خودش یكی از فرماندهان بی نظیر مبارزه با تروریسم تكفیری در عراق و سوریه بود. ابومهدی قبل تر نیز مبارزه ای بی امان با رژیم بعث و زمان اشغال عراق با آمریكایی ها داشت و بدلیل همین مجاهدت های طولانی صاحب جایگاهی رفیع و عظیم در بین مردم ایران و عراق و مورد غضب دشمنان بود.

از قهرمانان دیگر عرصه مبارزه با تروریسم باید سید حسن نصرالله، هادی عامری و ... اشاره كرد كه تحت زعامت رهبر انقلاب از حیثیت، ناموس و شرف مردم مظلوم منطقه در سوریه، عراق و لبنان دفاع كردند و نقشه تجزیه و نابودی كشورهای منطقه را خنثی كردند. نقشه ای كه در اتاق فكر نومحافظه كاران برای تسلط بر منطقه و تامین امنیت رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته شده بود.

اما فرماندهان و مدافعان محور مقاومت بواسطه رشادت، فداكاری و از جان گذشتگی خود چنین طرح هایی را بی اثر كردند و به بایگانی فرستادند و خود در میان ملت های منطقه محبوبیت فراوانی پیدا كرده بودند به گونه ای كه آمریكایی ها در حال حاضر از واكنش آتش به اختیار نیروهای مقاومت به شدت بیمناك شده اند. 

در ایران نیز محبوبیت قاسم سلیمانی وصف ناشدنی بود. واكنش اقشار و طبقات مختلف به شهادت وی و راهپیمایی و سوگواری بیانگر همین امر است. قاسم سلیمانی در نظرسنجی هایی كه از سوی مراكز معتبر صورت می گرفت همیشه با اختلاف به عنوان یكی از چهره های محبوب ایران شناخته می شد. اما او برخلاف توصیه ها در طول این سال ها، شخصیتی فراجناحی داشت كه موجب شده بود همیشه مورد تكریم و احترام گروه ها و احزاب سیاسی مختلف باشد.

با این توصیفات باید گفت بدون شك هر فرد ایرانی كه اندك ذره ای اعتقاد به این سرزمین داشته باشد از اتفاقی كه دیروز رخ داد متاثر و متالم شده است. 

تلاقی محبوبیت فرماندهان شهید محور مقاومت در داخل و خارج از كشورهای خود علی الخصوص قاسم سلیمانی، وظیفه مسئولان را در قبال این واقعه تلخ بسیار سنگین تر می كند. البته پاكی و جوشش خون شهید خود بزرگترین منتقم در گذر زمان است اما نظام جمهوری اسلامی بدلیل حفظ و ارتقای اقتدار خود نیز نیازمند پاسخی شایسته به این اقدام است.

حالا همگان انتظار دارند پاسخ ایران ضمن برهم زدن معادلات پوشالی ترامپ، زمینه اقتدار بیش از پیش ایران و جریان مقاومت را در كل منطقه فراهم سازد. به همين دليل رهبر انقلاب نیز در پیام خود وعده داده بودند «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او {قاسم سلیمانی} و دیگر شهدای حادثه‌... آلودند».