سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس در عراق به شهادت رسید/ حمله آمریکا به کاروان الحشد الشعبی در بغداد+جزئیات و واکنش ها

گروه سیاسی الف،   3981013001 ۶۸۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

به گزارش الف، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

۵:۵۰  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

***سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

تصویر منتسب به دست و انگشتر شهید سردار سلیمانی

اولین تصاویر از محل وقوع حمله آمریکا

انفجار نزدیک فرودگاه بغداد/ اعضای الحشد الشعبی ترور شدند

 

*** برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی

 کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تسلیت شهادت غرور آفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد برگزار می شود.

*** اطلاعیه‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی، اطلاعات و برنامه‌های مربوط به آئین‌های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

***منابع عراقی:  داماد قاسم سلیمانی هم در حملات صورت گرفته به کاروان فرمانده سپاه قدس، به شهادت رسید.

***  بیانیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص ترور سردار حاج قاسم سلیمانی

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بیانیه ای با اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیروهای مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

*** پنتاگون: به دستور ترامپ سردار سلیمانی را ترور کردیم

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته ارتش این کشور به دستور ترامپ به کاروان سردار سلیمانی حمله کرده است.

***احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه در پی شهادت سردار سلیمانی

 سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

***۳ روز عزای عمومی در کشور در پی شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود در پی شهادت حاج سردار قاسم سلیمانی اعلام کردند: ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سرلشکر رضایی: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

وی در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

وزیر دفاع: انتقام خون سردار سلیمانی از تمام عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد
وزیر دفاع در پیامی با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

واکنش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ترور سردار سلیمانی
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس واکنش نشان داد.
به گزارش تسنیم، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ترور سردار سلیمانی واکنش نشان داد و گفت: حملات امشب [ترور سردار سلیمانی] خطر افزایش جدی خشونت‌ها را دارد.(جزئیات بیشتر)

روایت سفیر ایران از جزئیات شهادت سردار سلیمانی؛ ١٠ نفر به شهادت رسیدند
سفیر ایران در عراق گفت: ١٠ نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که همه به شهادت رسیدند.

  ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با شبکه خبر در رابطه با جزئیات به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: حدود ساعت ۱ بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماما به شهادت رسیدند.  

وی افزود: در حال هماهنگی برای انتقال پیکر شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم که ان شاءالله در اسرع وقت این اقدام انجام شود. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور: بی‌تردید انتقام شهادت سردار سلیمانی از آمریکای جنایتکار گرفته خواهد شد
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی عزم ایران را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی دوچندان کرد، گفت: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت. (جزئیات بیشتر)

سردار شریف: انتقام خون سردار سلیمانی در طول و عرض جهان اسلام گرفته خواهد شد

سخنگوی سپاه با تاکید بر اینکه قطعا شادی لحظه ای آمریکایی‌ها و صهیونیست ها دیری نخواهد پایید که به عزا تبدیل شود، گفت: سپاه پاسداران، مردم و جبهه مقاومت در طول و عرض جهان اسلام انتقام خون این شهید سرافراز را که به چیزی جز سرافرازی و سربلندی ملت ایران، امت اسلام و آزادی قدس نمی اندیشید خواهند گرفت.(جزئیات بیشتر)

وی افزود جزئیات مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سلیمانی متعاقبا اعلام می شود.

سردار نقدی: کاخ سفید یا برچیدن پایگاه‌های خود را آغاز کند یا برای سربازانش تابوت سفارش بدهد
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: کاخ سفید یا همین امروز برچیدن پایگاه‌های نظامی خودش از منطقه اسلامی را آغاز کند و یا به بازار برود و برای سربازان خودش تابوت سفارش بدهد.(جزئیات بیشتر)

ستادکل نیروهای مسلح: عاملان شهادت سپهبد سلیمانی منتظر انتقام سخت و پشیمان‌کننده باشند

ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت شهادت سردار سلحشور سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و جمعی دیگر از همرزمانش در اقدام تروریستی توسط رژیم آمریکا، تاکید کرد: بی‌شک دستور دهندگان و عاملان این جنایت باید منتظر انتقام سخت و پشیمان کننده باشند. (جزئیات بیشتر)

با حکم رهبر معظم انقلاب/ سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی سردار قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، درپی شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند. (جزئیات بیشتر)

سید حسن نصرالله: ‎ قصاص قاتلان سردار سلیمانی مسئولیت همه مجاهدان است
دبیرکل حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس را تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و حاج ابومهدی المهندس معاون نیروهای حشد شعبی عراق را تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در این بیانیه بر قصاص قاتلان سردار سلیمانی تاکید کرد و آن را مسئولیت همه مجاهدان راه مقاومت دانست . (جزئیات بیشتر)

آمریکا از اتباع خود خواست فوراً عراق را ترک کنند
وزارت خارجه آمریکا بعد از ترور سردار سلیمانی در بغداد، از اتباع خود در عراق خواست فوراً این کشور را ترک کنند.

محمد علی الحوثی: پایگاههای آمریکا در منطقه هدف قرار گیرد
عضو شورای عالی سیاسی یمن به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد و خواستار واکنش سریع و مستقیم علیه پایگاههای آمریکا در منطقه شد.

الحوثی تاکید کرد: این ترور محکوم است و واکنش سریع و مستقیم علیه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه گزینه و راه حل است.

تحلیلگر اسرائیلی: از جایی ضربه خواهیم خورد که اصلا فکرش را هم نکرده ایم

شورای عالی امنیت ملی ایران: رژیم آمریکا مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی جنایتکاران خواهد بود
شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد: رژیم آمریکا مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی جنایتکاران خواهد بود.

  به دنبال حمله جنایتکارانه آمریکا به خودرو سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت ایشان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت گردید، شورای عالی امنیت ملی بیانیه ای صادر کرد(اینجا)

جزئیات مراسم تشییع پیکر «سردار سلیمانی» در بغداد/ خاکسپاری در کرمان
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات تشییع پیکر سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» را تشریح کرد.

حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر، در رابطه با جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،گفت: پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش فردا در بغداد تشییع و در نهایت برای خاکسپاری به کرمان منتقل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید سپهبد سلیمانی
رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعتی پیش با حضور در منزل سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن مجاهد مخلص و عالی‌مقام را تبریک و تسلیت گفتند.

ظریف در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل؛ تبعات ترور «سردار سلیمانی» متوجه رژیم تروریستی آمریکا است
وزیر امور خارجه گفت: شهادت«سردار قاسم سلیمانی» دارای آثار و تبعاتی است که در اختیار هیچکس نیست و همه عواقب آن متوجه رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکاست. (جزئیات بیشتر)