رئیس‌جمهور آمریکا: دنبال جنگ با ایران نیستیم/ تهران باید بیش از هر کس دیگری خواهان صلح باشد

گروه جهان الف،   3981011020 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده، بامداد چهارشنبه از توئیت تهدیدآمیز چند ساعت قبل‌تر خود علیه ایران عقب‌نشینی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا: دنبال جنگ با ایران نیستیم/ تهران باید بیش از هر کس دیگری خواهان صلح باشد

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از توئیت تهدیدآمیز چند ساعت قبل خود درباره ایران عقب‌نشینی کرد و گفت دنبال جنگ با ایران نیست. 

ترامپ درباره اعتراضاتی که مقابل سفارت آمریکا در بغداد انجام شد گفت: «مسئله به خوبی مدیریت شد. جنگاوران بزرگ ما فوراً در آنجا حاضر شدند. این ماجرا به بنغازی دیگر تبدیل نخواهد شد. آنها خیلی سریع آمدند.»

وی درباره «جنگ با ایران» گفت: «فکر نمی‌کنم این ایده خوبی برای ایران باشد. ایران باید بیش از هر کس دیگر خواهان صلح باشد. من صلح را دوست دارم. توقع ندارم این اتفاق [جنگ با ایران] بیفتد.»

ترامپ ساعاتی قبل‌تر در توئیتر نوشته بود: «سفارت آمریکا در عراق ایمن است و چند ساعتی است که در این وضعیت قرار دارد. بسیاری از جنگاوران بزرگ ما، همراه با مهلک‌ترین تجهیزات نظامی موجود در دنیا، فوراً به آنجا فرستاده شدند. تشکر از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق بابت پاسخ سریعشان به ناآرامی‌ها.»

** وی در توئیتی دیگر نوشت: «ایران بابت جان‌های از دست‌رفته و خسارت‌های وارد آمده به هر کدام از تأسیسات ما پاسخگو خواهد شد. آنها بهای بسیار سنگینی خواهند پرداخت. این هشدار نیست، تهدید است. سال نو مبارک.»

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش به تهدیدهای «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی هم پاسخ داد. 

کیم بعد از سرزنش آمریکا به دلیل عدم صداقت در گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت که کشورش الزامی به توقف آزمایش‌های موشکی خود نخواهد داشت. 

 ترامپ در واکنش گفت: «من رابطه بسیار خوبی با کیم جونگ اون دارم. با خبرم که پیام‌های معینی درباره "هدیه کریسمس" مخابره می‌کند، امیدوارم هدیه کریسمس او یک گلدان زیبا باشد. این چیزی است که دوست دارم، یک گلدان.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت کیم جونگ اون به سخنش وفادار است. 

در روزهای اخیر کره شمالی تهدید کرده در صورتی که آمریکا پیشنهاد تازه‌ای برای باز شدن قفل مذاکرات هسته‌ای ارائه نکند، یک «هدیه کریسمس» برای این کشور خواهد داشت. 

این تهدید باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی شده بود مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ ممکن است به وقفه چندین ماهه بر سر آزمایش موشک‌های قاره‌پیما پایان دهد.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۴۷۹۴۰۸:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یک ذره انسانیت و مردانگی ندارید. مثل موش ترسو و بزدل و مثل گرگ درنده و حیوان صفت هستید.
ناشناس۱۲۶۵۳۹۶۱۴:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تكليف رو روشن كن جناب ناشناس اخر سر مثل موش ترسو هست يا گرگ درنده؟
ناشناس۱۲۶۵۴۲۲۱۴:۴۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
موش ترسو و گرگ درنده را چطور میتوان جمع بست فقط یه استاد از عهده چنین معجزه ای برمیاد.
علی۱۲۶۴۸۰۷۰۸:۵۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
معلومه که دنبال جنگ با ایران نیست وقتی که اقتصاد ما رو با تحریم و با کمک بی کفایتی بعضی از مسئولین داره نابود می کنه
ناشناس۱۲۶۵۲۰۶۱۳:۰۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ما باید دنبال جنگ باشیم البته به شرطی که بتوانیم اقتصاد آمریکا را با حمله به غولهای اقتصادی آن در داخل کشورش بمباران کنیم. اینکار نشدنی است! پس جنگ با آمریکا فقط در خاورمیانه اتفاق می افتاد..
عجایب شهر۱۲۶۴۸۱۴۰۸:۵۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آخه میتونی و نیستی؟ جنگ با ایران یعنی خداحافظی سربازان ترسوی شما از منطقه؛ یا با مرگ (که از زهر برایتان تلخ تر است) و یا فرار...
ناشناس۱۲۶۴۸۶۹۰۹:۳۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ترامپ یک دروغ گو قهار است . او به دنبال ایجاد نیروهای نیابتی در داخل بر جنگ مسلحانه داخلی در ایران است . نیروهای امنیتی هوشیار باشید . هر محموله از کشور در هر نقطه را دقیق بازرسی کنید . ورود اسحله جنگی سبک و نیمه سنگین به داخل افزایش یافته . کما اینکه در سال ۲۰۰۹ اسلحه های سبک و نیمه سنگین از افغانستان به اردن ارسال می شد و در سال ۲۰۱۱ جنگ داخلی سوریه آغاز شد . جنگ داخلی سوریه ریشه در اوضاع بد اقتصادی داشت که به خاطر خشکسالی های پشت سر هم باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم شده بود . حالا در ایران نارضایتی اقتصادی به خاطر ر تحریم های پشت سرهم در حال ایجاد است . و یک عده در داخل برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به آن دامن می زنند .
ناشناس۱۲۶۴۸۷۷۰۹:۴۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
معلوم نيست اين ترامپ چه ميگويد ، خوب اين هم سياستي است كه معلوم نباشد چه ميگويد ملاك عمل است كه ترامپ نشان داده به كارهايي كه ميگويد عمل ميكند تا كنون بزرگترين تحريم تاريخ را به كشور ما وارد كرده است و موجبات خوشحالي اسراييل - عربستان - امارات - و .. داخل ايران گرديده است .
مهرداد رادمهر۱۲۶۴۹۳۳۱۰:۲۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ترامپ! حیوان جنایت کار و شهوت؛ ما را از مرگ می ترسانی! من یک جوانان تحصیل کرده با مدرک دکتری مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف با معدل 19.1 با حقوق ماهیانه در حدود 000/000/5 تومان( بدون خودرو و مستاجر)، روزگار را با یک زندگی سخت از نظر اقتصادی و معیشتی می گذرانم، از گرسنگی میمیرم ولی حاضر نیستم در مقابل شما سگ های نجس با اهداف بسیار پلیدتان برای مردمان خاورمیانه زانو بزنم... از نظر من عامل این بدبختی برای مردم ایران و ملت های خاورمیانه آمریکا است... شما یک جنگ تحمیلی ویرانگر را بر ما درست کردید و دو کشور ایران و عراق را نابود کردید، شما با از ترور چهره های درجه 1 نظام باعث انحراف این انقلاب از مسیر اصلی و با حمایت از مهره های دست نشانده خود در ایران باعث ایجاد فساد گسترده درسرزمین شدید ... از نظر من کشور شما یک کشور استثمارگر و استکباری جنایت کار که فقط در حال غارت نفت و ثروت ملت ها ی خاورمیانه و دزدیدن نخبگان اندیشه ای مردم این کشورها با ایجاد سراب و کشاندن آنها به بردگی علمی برای خدمت به امپراطوری دیکتاری خود هستید... حالا هم با محاصره نظامی و اقتصادی مردم ایران، سعی در تغییر رژیم با هزینه جان و مال مردم فقیر و درمانده ایران را دارید... شما پست ترین و جنایت کارترین مردمان تاریخ هستید که با ناجوانمرد ترین و سخیف ترین روش ها برای بریدن نان و دارو از دهان کودکان و بیماران ایران روی آورده اید ... شما به قدرت علمی و نظامی تهی از اخلاق و معنویت تان می نازید و ما مهم در مقابل شما نامردان روزگار به الله پناه و توکل می کنیم و با تمام توان در مقابل شما ایستادگی خواهیم کرد... آیا قدرت نظامی آمریکا از قدرت بی منتهایی الله بالاتر اشت؟ من مردمانی حقیقت طلب و حق گرایم؛ چرا که خداوند نشانه آشکار حقیقت می دانیم ... مهرداد رادمهر --- فرزندکوچک ایران زمین
ناشناس۱۲۶۴۹۸۴۱۰:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دوست جوان تحصیل کرده دارای مدرک دکتری مکانیک از دانشگاه شریف باید به اطلاعتون برسونم شما اصلا یک دونه مقاله که نداری هیچ تو سایت شریف هم چیزی از شما وجود نداره! برای دکتری باید یه مقاله داشته باشی مهرداد عزیز می دونم دوس داشتی اینیکه گفتی باشی ولی نیستی
علی۱۲۶۴۹۸۹۱۱:۰۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
درود بر این همه وطن دوستی. ولی دوست عزیز بدان که .. .. .. بخشی از مشکلات کشور ما وابسته به تحریم است اما آمریکا خوب بهانه ای است برای کار نکردن و مدیریت غلط و خرابکاری..در داخل است.
ناشناس۱۲۶۵۰۰۳۱۱:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
جناب آقای مهرداد رادمهر ضمن تقدیر از روحیه انقلابی و ظلم ناپذیر شما وقتی می گویید قدرتی بالاتر از خدا وجود ندارد، پس باید در شان ملت والای ایران و با عزت تمام با دشمن سخن گفت. موفق باشید.
ناشناس۱۲۶۵۰۳۴۱۱:۲۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
با تشکر که از طرف خودت حرف زدی و نظر خودت گفتی نه خودت را قیم جوانان و مردم ایران کردی نظرت محترم است ولی من مخالف نظر شما هستم ..
ناشناس۱۲۶۵۲۵۸۱۳:۲۶:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دکتر عصبانی هستی و به این دلیل از انصاف خارج شدی !!! امریکا مقصر این همه فساد مالی مسئولین ایران است امریکا مقصر فقر اختلاف طبقاتی گسترده و باستی هیلز وو است !!! و .. امریکا مقصر دروغ و تزویر است
ناشناس۱۲۶۵۲۶۳۱۳:۲۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
درود بر شرفت
بشقاشی ئ۱۲۶۵۶۱۲۱۶:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آقای دکتر مهرداد؛کار به افکار و باورهای شما ندارم(که خودش خیلی جای بحث داره!)فقط همیشه قبل از زدن دکمه ارسال و بعد از بدست آوردن آرامش؛ یکبار دیگر متن ارسالی خود را مرور کنید تا اینهمه اشتباه تایپی و نوشتاری و.. نداشته باشید!
ناشناس۱۲۶۵۶۸۲۱۷:۲۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
عزيزم اسمت رو نميزدي؟ چطوري بدون يك مقاله Isi تو مصاحبه آزمون دكتري شريف قبول شدي؟! تزت درباره چي بوده كه هيچ مقاله اي از توش درنيومده؟ مگه قبولي دكتريت مثل .. باشه، كه ..
ناشناس۱۲۶۵۱۲۲۱۲:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در طول تاریخ بشریت هیچ امپراطوری به اندازه آمریکا انسانهای بیگناه را نکشته و قلدری نکرده است حتی رمی ها و چنگیز خان. ۵۰ نفر انسان بیگناه را در عراق به خاک و خون کشیده طلبکار هم هست.
بنده خدا. اصل۱۲۶۵۱۵۹۱۲:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
نمیدانم چرا ترامپ. صحبت میکنه من یاد قصه شنگول و منگول می افتم!!!
ناشناس۱۲۶۵۳۴۸۱۴:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آخر تمام دعواهای دنیا به مصالحه ختم شده است ، دیر یا زود درمورد ایران وآمریکا هم این اتفاق می افتد .تاریخ ثابت خواهد نمود.
ناشناس۱۲۶۵۵۵۹۱۶:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ترامپ مدتی است که ایران را شکست داده.نگاهی به وضعیت جامعه بیندازید
ناشناس۱۲۶۵۶۴۸۱۶:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
وقتي جوانان عراقي سفارت امريكا در عراق را آتش زدند خيلي زود از اعلام جنگ عليه ايران عقب نشيني كردترامپ فقط زبان زور را مي فهمدبراي اخراج امريكايي از عراق بايد از زور استفاده شود و آن هم ادامه تحصن جلوي سفارت امريكا وجلوگيري از ورود مجدد سفير وكار كنان امريكايي به عراق است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین