مرگ تازه داماد در کلینیک زیبایی

گروه حوادث الف،   3981011007 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بردار قربانی: هیچ استانداردی برای انجام عمل زیبایی برادرم رعایت نشده بود. دوستش می‌گوید آن کلینیک تابلو هم نداشت که حداقل اسمش را بدانیم.

شهروند نوشت: مدت زمان زیادی به مراسم خواستگاری‌اش نمانده بود، اما به سرش زد بینی‌اش را عمل کند و به کلینیک رفت، کلینیکی که به قتلگاه او تبدیل شد. زیر عمل جراحی تاب نیاورد، بیهوش شد و دیگر نتوانست هوشیار شود. امیر هم به فهرست قربانیانعمل جراحی زیبایی اضافه شد و به طرز مرموزی شبانه قلبش از کار ایستاد.

هنوز دلیل اصلی این مرگ تلخ مشخص‌نیست، تنها چیزی که مشخص است، ایست قلبی و نرسیدن خون به مغز او است. حالا صدای شیون‌های یک مادر و اشک‌های چهار برادر از خانه‌ای در خیابان هاشمی تهران به گوش‌می‌رسد. خانه‌ای که قرار بود به‌زودی صدای جشن و پایکوبی از آن بلند شود، اما حالا مرگ تلخ داماد، زیر تیغ جراحی به یکی از پرونده‌های قصور پزشکی در دادسرای جنایی تهران تبدیل شده و خانواده قربانی از پزشک جراح او شکایت کرده‌اند.

ماجرای این اتفاق به شب هفتم دی ماه برمی‌گردد، شبی که امیر سی‌وهشت‌ساله با خوشحالی به کلینیک پزشک جراحش رفت، با خانواده‌اش برای آخرین بار صحبت کرد، چند عکس از خودش گرفت، برای برادر و بستگانش فرستاد و رفت. ساعت ١١ شب بود، دیگر از امیر خبری نشد، جراحی ساده زیبایی او را به کام مرگ کشاند. برادر امیر هنوز هم باورش نمی‌شود، مرگ امیر او را در شوکی بزرگ فرو برده است. اشک‌هایش امان نمی‌دهد که صحبت‌هایش را کامل بیان کند: «امیر مدتی تحقیق کرد تا اینکه با این پزشک آشنا شد، ٣‌میلیون تومان خودش داشت، ٣‌میلیون هم از برادرم قرض گرفت. همان شب پول را برای او واریز کردیم. امیر زنگ زد و گفت دارد برای عمل آماده می‌شود، خیلی تعجب کردیم که چقدر زود این عمل را انجام می‌دهد، اما خودش خوشحال بود، خیلی هیجان داشت.»

امیر ساعت ١٢ شب بود که حالش بد شد. به گفته دوستش که همراهش بود، او را بلافاصله شبانه به بیمارستان نزدیک کلینیک بردند، اما هیچ علایم حیاتی در این پسر جوان دیده نمی‌شد. بلافاصله عملیات احیا انجام شد، ولی امیر تاب نیاورد و ساعت ٢ شب جان خود را از دست داد. چرا امیر را شبانه به اتاق عمل بردند؟ چرا در آن کلینیکی که حتی یک تابلو هم نداشته، او را عمل کردند؟

چرا از او آزمایش‌های لازم را نگرفتند؟ این‌ها سوال‌هایی است که خانواده پسر جوان هنوز پاسخ‌شان را دریافت نکرده‌اند: «برادرم هیچ بیماری نداشت، سالم و سرحال بود، با این حال باید قبل از عمل از او آزمایش‌های لازم را می‌گرفتند. هیچ استانداردی برای انجام عمل زیبایی برادرم رعایت نشده بود. دوستش می‌گوید آن کلینیک تابلو هم نداشت که حداقل اسمش را بدانیم. ما احتمال می‌دهیم دوز داروی بیهوشی برای امیر بالا بوده و او دچار ایست قلبی و همزمان سکته مغزیشده است، با این حال باید منتظر نظر پزشکی‌قانونی بمانیم.»

اینکه امیر با قصور پزشکی جان باخته است، برای خانواده او محرزشده است؛ آنان مطمئن هستند پزشک جراح کوتاهی کرده و با سهل‌انگاری با جان این پسر بازی کرده است. پزشکی که حالا هیچ خبری از او نیست و شبانه پس از انتقال امیر به بیمارستان رفته است: «از پزشک امیر خبری نیست. او هم در کلینیک را بسته و هم خودش را ناپدید کرده است. همان شب وقتی برادرم را به بیمارستان برده، هزینه درمان را هم پرداخت کرده و رفته است. چرا باید برود. چرا نباید دوباره کلینیک را باز کند و حتی بیاید تا به ما جواب بدهد.

مشخص است که خودش هم می‌دانسته چطور با جان برادرم بازی کرده است، برای همین فرار کرده؛ حتی ما از چند نفر از پرسنل بیمارستان شنیدیم این پزشک قبلا هم قصور کرده و حتی یکی از بیمارانش زیر دست او جان باخته بود. البته این را فقط شنیدیم و نمی‌دانیم چقدر صحت دارد. با این حال پیگیر پرونده هستیم و از آن پزشک شکایت داریم. او مقصر صددرصد مرگ برادرم است، برادری که برای ازدواجش خیلی هیجان‌زده و خوشحال بود.

ما برادر‌ها کمکش کردیم تا بتواند مقدمات ازدواجش را فراهم کند، خودش هم چند‌سال بود در میوه‌فروشی کار می‌کرد. تازه پدرم را از دست داده بودیم. سه ماه پیش پدرم به دلیل سرطان پروستات فوت کرد و حالا هم داغدار برادرم شده‌ایم. چرا آن‌قدر راحت با جان انسان‌ها بازی می‌کنند. اصلا برادرم نباید در آن کلینیک عمل می‌شد، باید او را به بیمارستان می‌بردند. اما گویا دکتر او گفته بود اگر در کلینیک عمل کند، هزینه‌اش کمتر می‌شود.»

بردار قربانی: هیچ استانداردی برای انجام عمل زیبایی برادرم رعایت نشده بود. دوستش می‌گوید آن کلینیک تابلو هم نداشت که حداقل اسمش را بدانیم. ما احتمال می‌دهیم دوز داروی بیهوشی برای امیر بالا بوده و او دچار ایست قلبی و همزمان سکته مغزی شده است، با این حال باید منتظر نظر پزشکی‌قانونی بمانیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۴۷۶۳۰۷:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
مقصر اصلي نظام پزشكي است كه بصورت فله اي به همه فارغ التحصيلان اعم ازدانشجوي ضعيف ونخبه يكسان مدرك ميدهد وجلوتر از از نظام پزشكي سهميه هايي است كه در كنكور اعمال ميشودوافرادي كه توانايي وهوش لازم براي ورود به رشته هاي پزشكي را ندارند با امتياژ ويژه وارد ميشوندونهايتا بلاي جان مردم ميشوند لذا بايد سهميه ها وامتياز ها از رشته پزشكي ومهندسی كه با جان ومال مردم بستگي دارد بر داشته شودبطوريكه افراد نخبه وبا هوش كافي بتوانند ورود پيدا كنند
محمد۱۲۶۴۸۳۷۰۹:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
سلام از مردم شریف و عزیز عاجزانه خواهش میکنم در مورد کلینیکهای بدون پروانه محصولات لاغری و چاقی بدون پروانه داروهای مختلفی که در کانالهای ماهواره ای و تلگرامی و.. تبلیغ میشود و به قیمت گزاف فروخته میشود بعضی اعمال که در آرایشگاهها انجام میشود و کلا هر فعالیت پزشکی و زیبایی و فروش دارو و لوزام بهداشتی و داروی گیاهی قاچاق و دست ساز و .. خیلی خیلی دقت کنند
ناشناس۱۲۶۴۸۶۶۰۹:۳۵:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
طوری نوشته شده بیهوشی را تاب نیاورد انگار بیمار مقصر بوده نه کادر جراحی!پزشکانی که پیش ازاین بیمارهای دیگری را هم کشته اند و با خیال راحت ادامه میدهند پرستاری که سبب مرگ نوزاد شده وبعنوان مجازات باید مقاله بنویسد!!!!
ناشناس۱۲۶۵۰۸۰۱۱:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
جامعه ایرانی تو این پنج سال اخیر با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام دچار گسست شده.چه دلیلی داره من برم پول قرض کنم تا برای زیبایی خودم رو بسپرم دست یک پزشک قاتل.بلایی که اینستاگرام سر زندگی ما ایرانیها داره میاره تا چند سال دیگه صداش بلند میشه.
صمد۱۲۶۵۱۰۲۱۱:۵۹:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یعنی جراحی بدون حضور متخصص بیهوشی انجام گرفته؟
ناشناس۱۲۶۵۱۱۳۱۲:۰۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
برادر جان این داستان تاسف بار امروز و دیروز نیست و فردا هم تکرار خواهد شد ولی باید بپذیریم که حماقت و خوش باوری ما ایرانی ها علت اصلی رشد و تکثیر کلاهبرداران و فاسدان در هر زمینه ای است!
ناشناس۱۲۶۵۱۳۹۱۲:۲۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
پزشک قانونی چی گفت علت مرگش چی بود زود قضاوت نکنید
م فلاح۱۲۶۵۱۹۸۱۳:۰۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در اینکه در بسیاری از مراکز زیبایی حداقل های ایمنی بیمار رعایت نمیشود حرفی نیست ولی مردم خودشان نباید به مراکزی بروند که استاندارد نیست و حتی تابلو هم ندارد ووو
حسین۱۲۶۵۲۲۴۱۳:۱۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
سلام اینکه این جوان حیف شد وباید یا نباید عمل میشد در مکان نامناسب عمل شد همه درست است اما یه خورده در تهیه خبر انصاف هم لازم هست شما وافراد دیگر که اطلاعی از علم پزشکی ندارید چه محکم میگید بخاطر داروی بیهوشی بوده برچه اساسی؟
ناشناس۱۲۶۵۲۷۰۱۳:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
حالا يه عده كه بخاطر تنبليشون نتونستند بجايي برسند و سفسطه رو خوب بلدن ميان كامنت ميزنند كه نتيجه قبولي با سهميه بهتر از اينم نميشه
مژگان۱۲۶۵۳۸۰۱۴:۳۱:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خدا به خانواده اش صبر اعطا کنه من نمی دونم عمل جراحی این بنده خدا چقدر لازم بوده ولی طی سالهای اخیر از دیدن مردان جوانی که بینی عمل کرده اند و ابرو برداشته اند و دستها و سینه ی بی مو دارند متعجب می شوم درست است که هر کس اختیار بدن خودش را دارد و من هم هیچ قضاوتی در مورد رفتار این افراد ندارم کنجکاوم که بدانم این انتخابها عکس العمل چه رفتاری است برای من که دهه پنجاهی هستم مردی با این شمایل بسیار عجیبه و به نظر میرسه که یک چیزهایی درست نیست یا درست تره یا به شدت تغییر کرده و از نظر من مردهای دوره ی ما قابل اعتماد تر بودند البته این نظر منه و شاید اشتباه می کنم کاش الف یک تحقیق بیطرفانه در این مورد ارائه کنه و از صاحبنظران هم سوال کنه که اگر پدر و مادری مایل نباشند این تغییرات در فرزندشون اتفاق بیوفته چکار کنند
ناشناس۱۲۶۵۴۷۰۱۵:۰۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
" آن کلینیک تابلو هم نداشت" چرا به کلینیکی که حتی تابلو هم نداشت رفتین؟
ناشناس۱۲۶۵۶۹۵۱۷:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
وقتی دکتره گفته بیا اینجا هزینه کمتر میشه خوب بخاطر کم شدن هزینه مجبور بوده بره اونجاکه تابلو نداشته
ناشناس۱۲۶۵۵۰۱۱۵:۲۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اگر تابلو نداشت چرا رفتی اگر دکترش خوب نبود چرا اجازه عمل دادی
ناشناس۱۲۶۵۵۶۱۱۶:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
این پزشکان ..ظالم باید اعدام شوند.درگذشت این جوان را به خانواده اش تسلیت میگویم.جامعه انتظار قصاص این پزشک و امثالش را از قوه قضائیه دارد.
ناشناس۱۲۶۵۶۴۵۱۶:۵۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
متأسفانه مراکز زیبایی زیرزمینی بدون مجوز و استانداردهای لازم مشغول فعالیت هستند و با تبلیغات در فضای مجازی عده ای از مردم اغفال شده و در دام این مراکز و پزشک نماها می افتند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین