نقشه عجیب برای سرقت میلیاردی از زوج مسن

گروه اجتماعی الف،   3981010157

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری ۲ مرد و یک زن سارق که با همکاری یکدیگر یک میلیارد ریال از اموال مال باخته را در شمال پایتخت سرقت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۸ شب پنجم شهریورماه سال‌جاری مرد مسنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و از وقوع سرقت اموال منزلش از قبیل یک‌هزار یورو، ۱۵۰ گرم طلا، ۵ میلیون تومان وجه نقد در مجموع به ارزش یک‌میلیارد ریال توسط ۲ مرد جوان ناشناس در محدوده عباس آباد به کلانتری ۱۰۴ اعلام شکایت کرد.

وی بیان داشت: با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر اولیه موضوع به کارآگاهان مبارزه با سرقت به عنف پایگاه سوم و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. شاکی پس از مراجعه به پلیس آگاهی گفت که من و همسرم به‌دلیل مسن بودن و عدم توانایی در انجام امورات منزل از قبیل نظافت و… تعدادی افراد را استخدام و پس از اتمام کار با آنان تسویه می‌کردیم. حدود یک‌هفته پیش خانمی حدود ۳۰ ساله به‌نام سولماز برای نظافت به منزل ما آمد و در این خصوص به وی مظنون هستیم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در ادامه گفت: به‌دنبال اظهارت شاکی کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل سکونت مظنون در محدوده جنوب تهران شدند و با هماهنگی‌های قضائی وی دستگیر و به پایگاه سوم منتقل شد. سولماز منکر هرگونه ارتکاب سرقت شد و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد وی اظهارات صحیحی داشته و نقشی در سرقت ندارد.

چهری تصریح کرد: کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات متوجه شدند حدود چهار ماه قبل خانمی به نام آفرین ۳۵ ساله برای انجام امورات خدماتی وارد منزل شاکی شده که این مستخدم با دو سارق جوان به نام‌های سهراب و بابک در ارتباط است که با به‌دست آوردن تصویری از چهره هر دو ۲ سارق، شاکی عنوان داشت که این دو نفر همان سارقانی هستند که دست و پای من و همسرم را بسته بودند.

وی با بیان اینکه مخفیگاه یکی از سارقان در محدوده شمال تهران شناسایی شد، ابراز داشت: نتیجه تحقیقات انجام شده به بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران منعکس و دستور دستگیری هر سه سارق صادر شد. دوم دی‌ماه سهراب در محدوده شمال شهر تهران دستگیر که در همان لحظه اولیه به سرقت از منزل شاکی معترف شد و اظهار داشت که آفرین و بابک پس از سرقت به یکی از شهرهای غربی کشور گریخته‌اند که بلافصله با هماهنگی قضائی هر دو سارق دستگیر و به پایگاه سوم منتقل شدند.

چهری گفت: آفرین در پایگاه سوم معترف شد که حدود چهار ماه قبل برای انجام امور خدماتی توسط خود شاکی وارد منزل وی شدم که حین انجام کار چشمم به گاوصندوقی که حاوی پول و طلا بود افتاد که پس از اتمام کار به سراغ پسر عمویم بابک رفتم و جریان را به او گفتم. بابک هم با همکاری دوستش سهراب اقدام به سرقت و بستن دست و پای شاکی و همسرش کردند و اموال سرقتی را بین خودمان تقسیم کردیم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان با فروش اموال سرقتی یک‌دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ خریداری کرده بودند، گفت: با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم به سرقت به عنف منزل از شاکی، خودروی متهمان توقیف و متهمان برای کشف سایر جرایم احتمالی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین