نیاز داخلی در زمینه گندم و برنج تأمین شده است

گروه جهان الف،   3981009193

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، بابیان اینکه در سال جاری نیاز برنج و گندم کشور تأمین شده است، گفت: در سال ۹۸ شاهد تولید ۱۴ میلیون تن گندم بوده ایم.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی شامگاه دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان سمنان با حضور مدیرکل و مسئولان ذی‌ربط به میزبانی سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی، ضمن بیان اینکه علی رغم فشار دشمنان خوشبختانه توانسته‌ایم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه تولید باشیم، بیان کرد: نیاز داخلی در زمینه گندم و برنج تأمین شده است.

وی افزود: در سال جاری به همت کشاورزان ۱۴ میلیون تن گندم و همچنین سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج در سراسر کشور ایران اسلامی به عمل آمد که این نشان از تأمین نیاز داخلی دارد.

کشور یک‌میلیون تن مصرف روغن دارد

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه کشور در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید هم دارای وضعیت مطلوبی است، بیان داشت: ۹۰ درصد از ۸۶۰ هزار تن گوشت موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز تحت شرایطی آن‌هم برای تنظیم بازار به کشور وارد می‌شود.

تقوی بابیان اینکه با کشت کلزا می‌توان نیاز ۱.۱ میلیون تنی روغن کشور را نیز تأمین کرد، بیان داشت: کشاورزی امروز باید به سمت علمی شدن پیش برود تا بتوانیم نیازهایمان را به سهل‌ترین روش تا به عمل بیاوریم.

وی افزود: در کشور بیکاری نیست چراکه ۲.۵ میلیون نفر تبعه افغان در کشور شغل دارند امروز مشکل ما فرهنگ پشت‌میزنشینی است که گویا تمامی ندارد و وقتی سخن از اشتغال می‌آید همگان ادارات را در اذهانشان می‌آوردند در حالی که این چنین نیست.