وزیر نیرو: ۴۰۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص اعضای توافقنامه اوراسیا است

گروه جهان الف،   3981009168

وزیر نیرو گفت: بیش از چهار هزار میلیارد دلار تولید ناخالص اعضای توافقنامه اوراسیا است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش مهر، رضا اردکانیان دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه اصلی ترین چالش ما در عرضه توسعه، مربوط به سازمان حکمرانی و اداری ما است که صرفاً معطوف به قوه مجریه نیست، اظهار کرد: بیشتر چالش‌های استان کرمان در زمینه آب و برق مربوط به مسائل بین بخشی است که باید این بخش‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که ابزارهای ما، ابزارهای بخشی است که باید مسائل بین بخشی را مرتفع کنیم، بیان داشت: حتی نظارت‌های ما و کمسیون‌های مجلس ما نیز اینچنین است همچنین تصمیم گیری های ما هم بخشی است.

اردکانیان با اشاره به اینکه تا زمانی که ما این مشکل بخشی را به رسمیت نشناسیم و با یکدیگر همکاری نکنیم قطعاً مشکلات ما مرتفع نمی‌شود، اظهار داشت: کرمان یکی از استان‌هایی است که در عرصه‌های بین بخشی قوی است.

وی افزود: باید در زمینه سیستم حکمرانی چاره سازی بکنیم و اصلاحات لازم را انجام دهیم لذا وقتی این مشکل را به رسمیت بشناسیم باید دستگاه‌های بین بخشی خود را تقویم کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ما دنبال این هستیم که برای چارچوب برنامه‌هایی که در استان مطرح می‌شود تفویض اختیار بیشتری به استان بدهیم، تصریح کرد: مواردی که در خصوص برگشت ارز صادراتی و تهاتر در جلسه مطرح شد باید بررسی کنیم و با ریسک کمتری این مسئله را جلو ببریم.

وی در خصوص منابع تبصره ۱۸، افزود: با توجه به محدودیت منابع اولویت به پروژه‌های که در این زمینه آماده‌تر هستند، داده می‌شود لذا لیستی در این زمینه تهیه و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اردکانیان با اشاره به موافقنامه الحاق ایران به اوراسیا، افزود: ما از اوایل آبان به اینموافقنامه به صورت موقت ملحق شده ایم و این اولین بار است که ایران به یک موافقنامهچندجانبه فعال اقتصادی ملحق شده است اما بنا به دلایلی این ساختار بخشی ما مانع می‌شود که در موافقنامه های دیگر مشارکت کنیم از طرف دیگر بیش از چهار هزار میلیارد دلار تولید ناخاص اعضای توافقنامه اوراسیا است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که جا دارد فعالان اقتصادی استان کرمان با اتاق ایران و دبیرخانه توافقنامه اوراسیا مشارکت بیشتری انجام بدهند، بیان داشت: ما امسال در لایحه سال ۹۹ جمع اعتباراتمان ۹ هزار میلیارد تومان است و گردش مالی ما در صنعت برق و آب حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است یعنی چرخ بسیاری از بخش‌ها و حتی کشاورزی باید به اتکاء به این صنعت باشد لذا اگر ما دچار کاهش منابع بشویم با مشکلات بعدی روبرو خواهیم شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این روزها به دلیل مشکلات خاص اقتصادی کشور بیش از پیش نیازمند این هستیم که از منابع درآمدی صنعت برق استفاده کنیم، اظهار داشت: ۴ پروژه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، همچنین چهار پست برق در جیرفت، اسفندقه و شهربابک نیز تا دو سال آینده به نتیجه و بهره بردای می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که در خصوص ابهام برق رسانی روستاهای استان، برای گرفتن کد روستایی، استان اقدام کند تا برق آنها تأمین شود، افزود: در خصوص بخش‌های خصوصی و تأمین برق آنها پیشنهاد کردیم که مبلغ بسیار کمی تعرفه از بخش صنعتی را اصلاح کنند و به تقسیط بازپرداخت سرمایه گذاران بخش خصصی تخصیص بدهیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه انتقال آب از چاه‌ها به شهرک‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی این امکان مهیا شده است، ادامه داد: علی رغم محدودیت منابع موفق شدیم ۷ میلیون آب مکعب را به استان تخصیص بدهیم.

وی در خصوص سوخت چاه‌های کشاورزی، افزود: تحویل سوخت در قبال تحویل پروانه چاه‌ها است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین