روحانی و داستان‌های عامه پسند! ...

امیرحسین رحمانی،   3981009152 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
روحانی و داستان‌های عامه پسند! ...

دیروز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه شرایط عادی با شرایط جنگ متفاوت است گفت: برخی‌ها خطاب به دولت دوازدهم می‌گویند که چرا عین قول‌هایی را که اول دولت دادید، نمی‌توانید عمل کنید؛ ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم و بعد وارد شرایط جنگ شدیم و این جنگ را هم ما انتخاب و شروع نکرده و حتی بهانه را هم ما به دست دشمنان ندادیم.

آقای روحانی بدرستی بیان کرده اند روابط ایران و آمریکا در شرایط جنگ( اقتصادی) است. در سه سال گذشته واشنگتن با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری تلاش کرد ضمن تکمیل محاصره و وادارسازی ایران به عقب نشینی ، مولفه های راهبردی قدرت کشور را در زمینه های مختلف محدود و از بین ببرد. همچنین دولت آمریکا با آگاهی از اینکه حمله به ایران با تبعات نامشخص و نامعلومی همراه است تمام برنامه خود را بر مسدودسازی ارتباطات اقتصادی جهت فشار به طبقات پایین جامعه در راستای ایجاد آشوب و ناامنی قرار داد. در واقع دولت آمریکا بر این تصور و خیال بود و است که با این شیوه می تواند سیستم را دچار چالش جدی کند یا حداقل به پرتگاه جنگ و ناامنی داخلی سوق دهد.

 بدون شک ایجاد چنین شرایطی در طول چهار دهه گذشته در رابطه ایران و آمریکا اگر نگوئیم بی سابقه حداقل کم سابقه بوده است. شاید از این لحاظ بتوان شرایط ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی را با دوران فعلی مقایسه کرد اما یک عامل مهم نسبت به دهه اول انقلاب در حال حاضر وجود ندارد که موجب شده مشکلات بیشتری برای کشور پدیدار شود.

فارغ از شرایط مربوط به تحریم‌ها، عامل مهمی که موجب نارضایتی مردم شده عملکرد دولت در این شرایط خاص و جنگ اقتصادی است. درست است که به قول رئیس جمهور کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد اما مردم ایران ثابت کرده اند حتی اگر تمام دنیا علیه آنها صف آرایی کنند هیچ واهمه ای ندارند به شرط آنکه به این باور رسیده باشند که مسوولان و هیات حاکمه نیز در رابطه ای برابر با آنها قرار دارند و به همان اندازه نیز مشکلات و سختی ها را در خود احساس می‌کنند.  این همان اتفاقی است که در دفاع مقدس نیز رخ داد. اما در حال حاضر مردم این احساس را دارند که دچار تبعیض شده اند و گویی قرار نیست همه در مقابل تحریم ها و جنگی اقتصادی که غرب کلید زده مقاومت کنند و بار این دشواری ها و مشکلات را باید به تنهایی به دوش بکشند!. 

متاسفانه سبک زندگی برخی دولتمردان و حکمرانان و سیاست گذاری های اشتباه اقتصادی ، فرستادن فرزندان و خانواده برخی از مسئولان به خارج از کشور و ... موجب ناراحتی و دلخوری مردم شده است.

 شکی نیست که تاثیر چنین مسائلی بر اراده و نظر مردم بسیار بیشتر از جنگ اقتصادی و تحریم های ترامپ و اوباماست. موضوعی که متاسفانه هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته تا راه و چاره ای برای آن اتخاذ شود.

نکته مهم دیگر اینکه سیاست های دولت در ابتدای خروج آمریکا از برجام، نه تنها موجب گره گشایی از وضعیت آشفته اقتصادی نشد بلکه عملاً موجب تشدید اثر تحریم ها بر اقتصاد کشور و مردم شد. در حالی که انتظار می رفت دولت برنامه مشخص و مدونی برای مقابله با تحریم ها و مدیریت اقتصاد کشور با تکیه بر توانایی ها و امکانات داخلی داشته باشد. 

اشاره به لایحه بودجه 99 در این راه روشنگر است که قرار بود تغییرات جدی در ساختار بودجه کشور ایجاد شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه منتقدان نیز به توطئه چینی در اتاق های فکر متهم شده اند. گویی قرار است با وادارسازی همه به سکوت، سیاست ها و برنامه های دولت در زمینه های مختلف عملیاتی شود که تجربه ثابت کرده چنین شیوه ای هرگز به تامین منافع ملی منجر نخواهد شد. 

همچنین باید یادآور شد دونالد ترامپ از سال 2015(1394) که کارزار تبلیغاتی برای ریاست جمهوری آمریکا را آغاز کرد به صراحت سیاست اوباما و برجام را زیر سوال می برد و اعلام می کرد در صورت راهیابی به کاخ سفید توافق هسته ای را کنار خواهد گذشت. اگر چه رسانه های جمهوری خواه و دموکرات در نظرسنجی های خود، شانس دونالد ترامپ را برای پیروزی در انتخابات کمتر از دیگر گزینه ها علی الخصوص هیلاری کلینتون برآورد می کردند اما همان زمان نیز می بایست دولت تدبیر و امید که مدعی دوری از روزمرگی و نقد سیاست های دولت نهم و دهم بود برنامه و سناریوهای لازم را برای مقابله با وی طرح ریزی می کرد نه اینکه با سر دادن شعارهای عامه پسند و ادامه دادن بهره برداری های داخلی از سیاست خارجی به راه گذشته خود ادامه دهد. نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه حتی با پیروزی دونالد ترامپ نیز سیاستمداران ما بر این تصور بودند که قرار نیست واقعاً ترامپ ایده خروج از برجام را عملیاتی سازد. 

 دونالد ترامپ اواسط پاییز 95 به پیروزی رسید، در بهمن 95 به کاخ سفید راه یافت اما انتخابات و وعده های حسن روحانی اواخر سال 95 و اوائل 1396 بود. یعنی انتخابات ریاست جمهوری در ایران 29 اردیبهشت 1396 برگزار شد و وعده های رئیس جمهور نیز زمانی بود که دونالد ترامپ در کاخ سفید مستقر و مشخص بود در پی اجرا کردن چه سیاست هایی است چرا که برنامه خود را بارها اعلام کرده بود.  بنابراین عقل حکم می کند دولت تدبیر، برنامه ها و وعده های انتخاباتی خود را در سال 96 با این شرایط بیان کرده باشد.

فراموش نشود حسن روحانی همان زمان در تبلیغات و مصادف با ریاست جمهوری دونالد ترامپ وعده داده بود تمام تحریم ها را با مذاکره لغو خواهد کرد. درباره وعده های دیگر دولت نیز نیازی به یادآوری نیست و با یک جستجوی ساده همه آن‌ها قابل مشاهده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۳۳۶۵۱۰:۱۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
جنگ اقتصادی دشمن بعد از فتنه 88 با اعمال تحریم های بانکی و نفتی شروع شد و روحانی در سال 92 در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی وعده های فراوانی به مردم داد اما هیچکدام عملی نشد.
ناشناس۱۲۶۳۷۸۵۱۳:۵۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چرا هیچ کس ترامپ خبیث را محکوم نمی کند ؟ چرا هیچ کس از ترامپ طلب کار نیست؟ چرا هیچکس نمی گویی ترامپ تو برای چی از برجام خارج کشی ؟ ترامپ می گفت برجام بدترین معاهده است با برجام ایران قوی تر شده و متحدان و اهداف ما را در خاورمیانه بیشتر تهدید نی کند و در چند جبهه هم پیروز شده . ترامپ توقع داشت با برجام ایران دست از اهداف انقلابی خودش برداره . ۱۲ شرط پمپئو اهداف انقلاب را هدف قرار داده بود . ایا دولت هر دولتی در ایران می تواند از اهداف انقلاب کوتاه بیایید . ترامپ از برجام خارج شد الباقی معاهدهایی که ترامپ از ان خارج شده چه تضمینی داشت ؟ ترامپ می خواهد با قلدری و زورگویی با ملت ایران صحبت کند ایا شما این چیزها را می پسندید ؟ شما به جای اینکه ملت را اموزش دهید که در این جنگ اقتصادی چگونه رفتار کنند هر روز مردم را بیشتر به اشوب و بلوا و خریدن دلار و طلا و سکه و کاهش ارزش پول ملی تشویق می کنید .
ناشناس۱۲۶۳۳۶۸۱۰:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۱۲۶۳۴۰۷۱۰:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
یعنی شمانمیدونید دولت آمریکا در این مدت چند دهه قدرت اقتصادیش انقدر افزایش پیدا کرده که میتونه از هر قرارداد بین المللی یکطرفه بیرون بیاد بدون دادن هیچ هزینه ای؟ ترامپ که آدم تاجری هست متوجه شده منفعتی از برجام نبرده و با توجه به قدرت آمریکا در عرصه بین الملل و نفوذی که بر تمام شرکت های دنیا داره خیلی راحت از این قرارداد بین المللی خارج میشه همانطورکه از قراردادهای دیگه هم خارج شده بودند.ما باید محتاط رفتار میکردیم در عرصه سیاسی و نکردیم که کارمان به اینجا رسید.
مهدی۱۲۶۳۷۵۶۱۳:۳۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
جالبه کسایی که ادعای حقوقدانی و شناخت روابط بین املل داشتن میگفتن آمریکا نمیتونه از برجام خارج بشه حالا میگن یعنی شما نمیدونستید... رو که رو نیست...
ناشناس۱۲۶۳۹۷۵۱۵:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خوب داداش گلم اگه اینطوره چرا دوباره میخواین مذاکره کنن پس فردا میزنه زیرش دیگه چه کاریه خوب این همه هزینه سفر غذا هتل بدیم که مذاکره کنیم پولشو به صورت یارانه معیشتی بدن به ملت!!!!
ناشناس۱۲۶۴۳۵۷۱۹:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
تا هر چی میشه میگن پولشو به صورت یارانه بدن به مردم
ناشناس۱۲۶۳۴۹۹۱۱:۳۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
روسیه هم نمیتونه آمریکا رو به پرداخت هیچ هزینه ای مجبور کنه ما که جای خود داریم ضمنا ترامپ از بسیاری از معاهدات بین المللی اقتصادی و امنیتی و محیط زیستی خارج شده و برجام بخش بسیار کوچکی از این معاهدات بود.
ناشناس۱۲۶۳۵۸۳۱۲:۱۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۲۶۳۳۷۲۱۰:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
برای کسی که بهانه می آورد همیشه بهانه ای وجود دارد یک روز دولت قبل رو مقصر معرفی می کنند ! یک روز میگن تحریم هستیم ! یک روز میگن FATF و خلاصه این داستان ادامه دارد.
ناشناس۱۲۶۳۴۳۲۱۰:۵۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این دولت ، دولت سرمایه دارها و پولدارهاست .این دولت دولت مردم گرفتار و نیازمند وغرق در مشکلات نیست والسلام
ناشناس۱۲۶۳۴۰۹۱۰:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دولت تدارکات چی هم نیست
ناشناس۱۲۶۳۴۶۵۱۱:۱۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دقیقا دولت ( هم ) بایستی پاسخگو باشد ، البته به اندازه حدود اختیاراتش
دیبا۱۲۶۳۹۵۲۱۵:۰۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عزیزان این دروغ رسانه های دولتی است کدام تدارکاتچی اختیارات گسترده ذیل را دارد که ترامپ هم نداشت و ندارد؟ امضاءبرجام بدون تضمین قریب به ۲۰میلیارددلار جهانگیری پاشی صدها تن سکه طلا پاشی چاپ بی سابقه پول و نقدیگی ۵برابری واگذاری گسترده شرکتها به نورچشمیها و... پس باید پاسخگو باشد
ناشناس۱۲۶۴۳۴۴۱۹:۲۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دیبای گرامی اون بالا هم عرض شد ، دولت هم باید پاسخگو باشد . دوات بی کفایت هست قبول ، بقیه چطور؟!
ناشناس۱۲۶۳۴۶۶۱۱:۱۶:۳۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
برای تدارکاتچی بودن در سال های 88 و 92 و 96 با تمام توان در انتخابات شرکت کردند؟؟؟؟!!!
ناشناس۱۲۶۳۴۷۰۱۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
روحانی باید پاسخگو باشد که چرا با برجام منافع ایران تامین نشد ؟! و چرا تحریم ها تشدید شدند ؟!
ناشناس۱۲۶۳۵۵۶۱۲:۰۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اینو باید از اونایی پرسید که بعد از امضای برجام انواع و اقسام سنگ اندازی ها را کردند و روی موشک ها شعار مینوشتند و گرا به غربی ها میدادند.
ناشناس۱۲۶۴۲۹۳۱۸:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
برید جمع کنید این مزخرفها را!!! دولت تدبیر و امیدتون هیچ کار مثبتی نکرده تنها بهانه تان شعار نوشتن رو چندتا موشکه!!!
ناشناس۱۲۶۴۳۷۸۱۹:۵۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این رو باید از آنهایی پرسید که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! و تضامین لازم رو از طرف مقابل نگرفتند.
ناشناس۱۲۶۳۴۳۴۱۰:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقراست .
ناشناس۱۲۶۳۴۵۰۱۱:۰۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
امیدی به روحانی و تدبیرش نداریم امید داریم نمک روی زخم مردم نپاشد.
احسان۱۲۶۳۴۶۴۱۱:۱۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
۱- سبک زندگی مسوولین به ما مربوط نیست. سبک زندگی ما هم به مسوولین مربوط نیست. ۲- ما مسوول ساده زیست نمی خواهیم. مسوول پاسخگو ، متخصص ، کاربلد و شفاف می خواهیم . ۳-در همه کشورهایی که در آنها عدالت اجتماعی بسیار بهتر از ایران هست هم همینطور است. معیار کارآیی پاسخگویی و مسئولیت پذیری هست
محمدایوب۱۲۶۳۴۷۳۱۱:۲۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بابا رییس جمهور که سخنران نیست منبر برود مردم را موئظه کند. ایشون باید پاسخگو باشد مجلس که تعطیل است. اقای توکلی وزاکانی حسین شریعتمداری به نمایندگی مردم. ورییس جمهور. در یک برنامه تلویزیونی رودرو. که خود رییس جمهور گفته بود بیایند مباحثه کنند. مباحثه ومردم اگاه شوند تاکی دروغ فرار ازپاسخگویی
ناشناس۱۲۶۳۵۰۵۱۱:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دولت روحانی می توانست با بکار گیری وزاری فعال و باسواد و با انگیزه و به تبع ان مدیران لایق تحریم ها و اثرات آن را کاهش دهد اما متاسفانه وزار و مدیران وزارتخانه ها انگیزه ایی برا ی کار ندارند. بروید و وزارت نفت و زیر مجموعه های این وزارتخانه را ببینید تا متوجه بشوید مملکت چطور اداره می شود.
علی 671۱۲۶۳۵۷۳۱۲:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چیزی که رئیس جمهور را از مردم دور کرد دروغ های این گروه بود که فقط وعده دروغ دادند و تهمت زدند بعد کم آوردند .
ناشناس۱۲۶۳۶۲۹۱۲:۴۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اقاجان اینهانمیتونن ! اداره مملکت مدیرواردبه امورمملکت داری میخواهدکسیکه جهاندیده ودراین زمینه تخصص داشته باشه این اقایون خوب بلدن حرف بزنن
ناشناس۱۲۶۳۶۴۰۱۲:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اگه الان داریم شرایط سختی را تجربه میکنیم به خاطر ندانم کاری دولت است اگه الان فقط تحریم های یکجانبه آمریکا هستیم در سالهای 90-91 هم تحریم آمریکا بود،هم سازمان ملل و هم شورای امنیت،چرا اونموقع جابجایی پول خیلی راحت تر انجام میشد؟؟؟ موقع برجام دولت خودش همه راهای دور زدن تحریم ها را لو داد بعد از برجام هم کشورهایی مثل چین و ترکیه که در اوج تحریمها کمکمون میکردند را گذاشت کنار و پرید تو بغل اروپا،الانم اونا دیگه باهامون همکاری نمیکنند، حقم دارند میگند ما را میخواید فقط برای زمان تحریم؟؟؟
ناشناس۱۲۶۳۷۱۲۱۳:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
روحان میگه من اون وعده ها رو در دوران صلح دادم ما اون موقع با امریکا صلح کرده بودیم یعنی ؟؟!!چشم امام روشن
علی۱۲۶۳۷۷۶۱۳:۴۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دوستان هردولتی غیرروحانی می آمدوضع بهترازاین نبود مشکل اصلی ایران دروغ است ومردمی که دروغ شیرین رابهواقعیت تلخ ترجیح می دهند.
دلارام۱۲۶۳۹۴۲۱۴:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
درجواب اون هموطن راجع به نوشته روی موشک ،این مطهری که وکیل مدافع امریکا تومجلسه یه جیزی واسه خودشه میگه .ترامپ بسیار قبلتر از رزمایش ما ،گفت بیام کاخ سقیدبرجام رو پاره میکنم این از این.فعلا دنیا طبق قانون جنگل اداره میشه اگه چنگال ودندوناتو یاهمون موشکهاتو نبینن مثل افغانستان وسوریه عراق ولیبی و....تکه پاره ات میکنن .جنگ داخلی راه میندازنن .داعشو میندازن به جونت .وامریکا مثل حشدالشعبی بمب میریزه روی سرت موشک بازدارنده است اقاجون .وگرنه فکرکنن موشک نداری سزیع قورتت میدن
محمد۱۲۶۳۹۶۲۱۵:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
با سلام / با فرض درست بودن سخنان آقای روحانی باید گفت در زمان جنگ ما نیاز به حقوقدان نداریم به سرهنگ نیاز داریم / # من سرهنگ نیستم حقوقدانم
ناشناس۱۲۶۳۹۷۹۱۵:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
برجام سایه جنگ را برسر ملت اورد....با برجام ذلت را خریدیم
خدعه۱۲۶۴۷۵۸۰۷:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
قبلا به بچه ها یادمی دادیم و یاد گرفتیم (دروغ گو دشمن خداست) ولی امروز یاد گرفتیم (دروغ گفتن قرب الهی ست چون گفتند و عمل کردند و آب از آب تکون هم نخورد).
ناشناس۱۲۶۴۸۲۹۰۹:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
روحانی توکه بلد نبودی مملکت اداره کنی چرااومدی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین