وکیل نجفی: موکلم دچار بیماری حاد قلبی است و خطر مرگ در زندان او را تهدید می‌کند/ فرجام خواهی نسبت به رای صادر شده

گروه اجتماعی الف،   3981009125 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: نسبت به رای شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران که برخلاف قانون صادر شده بود، از دیوان عالی کشور فرجام خواهی کردیم و اکنون چشم امید ما به قضات دیوانعالی کشور است.

وکیل نجفی: موکلم دچار بیماری حاد قلبی است و خطر مرگ در زندان او را تهدید می‌کند/ فرجام خواهی نسبت به رای صادر شده

میدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد:  فرجام خواهی ما جهات عدیده ای دارد. یکی اینکه رای صادره در تضاد با قوانین  موضوعه صادر شده است؛ زیرا مجازات سنگینی برای آقای نجفی یعنی ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری به اتهام قتل عمد و یکسال و سه ماه حبس به  اتهام حمل سلاح در نظر گرفته شده و دادگاه به استناد تبصره ۳ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی قضیه تعدد جرم دانسته و این رای را صادر کرده است. طبق تبصره ۳ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی،  "در تعدد جرم در صورت وجود جهات تخفیف، دادگاه می‌تواند مجازات مرتکب را تا میانگین حداقل و حداکثر و چنانچه مجازات، فاقد حداقل و حداکثر باشد تا نصف آن تقلیل دهد."

گودرزی ادامه داد: زیرا طبق تبصره دو ماده ۱۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز،" تحویل داوطلبانه بعد از مدت مذکور در جرائم تعزیری درجه یک تا شش، موجب دو درجه تخفیف و در جرائم تعزیری درجه هفت موجب یک درجه تخفیف می‌شود." همچنین طبق تبصره ۴ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی" مقررات تعدد جرم در مورد جرائم تعزیری درجه‌های هفت و هشت اجرا نمی‌شود. این مجازات‌ها با هم و نیز با مجازات‌های تعزیری درجه یک تا شش جمع می‌گردد." لذا قضیه مشمول تعدد جرم نمی باشد و تعیین حبس شدید خلاف قانون بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از جهات فرجام خواهی ما این است که  قتل را شبه عمد می دانیم زیرا  کارشناسان اظهار نظر کردند که  آقای نجفی تعمدی در شلیک نداشته و تیزاندازی وی هدفمند نبوده وعمدی در فعل نداشته است؛ لذا از شمول قتل‌های عمدی خارج است. از سوی دیگر ما از دادگاه خواسته بودیم که گلوله‌ای که اکنون زیر وان در محل حادثه وجود دارد را از انجا خارج و ازمایش DNA مرحومه بر روی آن انجام شود زیرا با اثبات وجود DNA  بر روی این گلوله تمامی تئوری‌های کارشناسان باطل می شود که این موضوع مهم توجهی نشد. جهت دیگر شبه عمد بودن قتل موضوع تغییر مسیر گلوله در کف دست مرحومه بوده که کمانه کردن می باشد.

گودرزی گفت: دادگاه علی رغم توقعاتی که داشتیم، بعد از صدور قرار وثیقه، با وجود گذشت ۴ ماه از بازداشت آقای نجفی وثیقه را نپذیرفت و موکلم کماکان در بازداشت است. متاسفانه موکلم  دچار بیماری حاد قلبی است، سابقه سکته قلبی دارد  و باید تحت درمان باشد و خطرمرگ در زندان او را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، گودرزی ۲۳ آذرماه جزییات رای صادره برای محمدعلی نجفی در دور دوم رسیدگی را اعلام کرده بود. 

در دور اول رسیدگی به پرونده نجفی سه جلسه دادگاه در شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد , پس از اعلام محکومیت نجفی به قصاص و حبس، خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کردند اما وکیل نجفی به رای صادره اعتراض کرد.

پس از اعتراض به پرونده، دیوان عالی کشور حکم صادره از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجددبه همان شعبه  فرستاد.  دو جلسه دادگاه در دور دوم رسیدگی به این پرونده  در روزهای ۶ و ۹ آذرماه سال جاری در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و در نتیجه رسیدگی دوباره، نجفی به شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام قتل و جهت نگهداری اسلحه به  یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. 

دیدگاه کاربران

مصطفي۱۲۶۲۳۹۷۱۷:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۹
جناب وكيل نگران نباشيد ايشان اگر مشكل قلبي داشت قطعاَ از هيجان قتلي كه انجام داده بودند ، حتما انفاركتوس ميكردند
موسي۱۲۶۲۴۰۱۱۷:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۹
بابا شماها ديگه كي هستين؟! با اين ادله شما كه ديگه سنگ روي سنگ بند نميشه آقاي وكيل موكل شما قتل انجام داده برادر؟!
ناشناس۱۲۶۲۴۵۱۱۷:۳۴:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۹
..های اسلاحتلب همتون این لباس را به تن خواهید کرد
ناشناس۱۲۶۲۴۵۴۱۷:۳۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۹
مشکلی نیست بعد از مرگ پیش همسر خود میرود تا آنجا هم حساب پس دهد
حمید۱۲۶۲۵۰۶۱۸:۰۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۹
..زودتر .. میره
ناشناس۱۲۶۲۵۴۹۱۸:۳۴:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۹
هر کسی جرمی مرتکب میشه. اختلاسگر آدم کش وطن فروش زندان که میره. ناراحتی قلبی میگیره جالبه
ناشناس۱۲۶۲۵۷۹۱۸:۴۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۹
بفرستیدش هتل شش ستاره
موسی۱۲۶۲۶۰۸۱۹:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۹
ایشون زمان شهردار شدن ادعا می کرد مشکل قلبی ندارد و سالم است.حالا مشکل قلبی گرفته خب مگه مشکل قلبی سبب آزادی زندانی می شود
حامد۱۲۶۲۶۷۴۱۹:۳۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۹
مرگ و زندگي دست خداست آقای وكيل
ناشناس۱۲۶۲۷۰۰۲۰:۰۷:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۹
آن موقع که اسلحه کشید بیمار قلبی نبود؟
ناشناس۱۲۶۲۷۰۵۲۰:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۹
این رمان نجفی کی تمام میشود ؟
امیر حسین سلطان/تهران۱۲۶۲۷۲۹۲۰:۴۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۹
اگر آقای نجفی در دوران بازداشت از بین بروند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ تا کی باید تجربیات تلخ در حال تکرار باشند و عبرت هم گرفته نشود؟! تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی مورد پذیرش واقع نمی شود و انگار در همچنان روی یک پاشنه می گردد! اولیای دم از حق خودشان گذشتند و ایشان را بخشیدند دنبال چی هستید؟! (تازه اگر به فرض که ایشان تعمدا و با نیت عمد هم اقدام به این عمل کرده باشند - فرض محال محال نیست) و این در حالی است که عمد و یا شبه عمد و حتی غیرعمدی بودن هنوز مورد تردید و مناقشه طرفین است! متاسفانه ضرب المثل های مشهور خیلی دارند مصداق پیدا می کنند: شاه می بخشه شاه قلی نمی بخشه! و یا مته به خشخاش گذاشتن! و ... بنده هیچگاه دل خوشی از جناب نجفی نداشته ام چه زمان بخصوص نسبتا کوتاهی که ایشان وزیر فرهنگ و آموزش عالی بودند و چه در دوران نسبتا طولانی که حدود 9 سال وزیرمان بودند (مقام عالی وزارت آموزش و پرورش) و شاید هم هیچگاه فکر نمی کردم زمانی برسد نسبت به شخص ایشان و سرنوشت ایشان اینقدر دل رحم و رقیق القلب شوم! اما حقیقتا در این مدت 7 ماهه اخیر خیلی عجیب ایشان را مظلوم و بری از این همه ایراد اتهام و جرم سنگین تصور می کنم. نمی دانم آیا مختصر گرایش ایشان به جبهه اصلاحات و یا لااقل نبودن ایشان در طیف مقابل به اصلاحات باعث گرفتار آمدن و عدم تخفیف و بخشش کامل ایشان گردیده است؟ و یا نه؟ (و آنهم شخصی که به گفته وکیل محترم ایشان دچار بیماری حاد قلبی و در خطر سکته و مرگ قرار دارد) متاسفانه به هر دلیلی یک انسانی (مرحومه همسر آقای نجفی) از بین رفته است و اما حالا و با وجود گذشت اولیای دم آن مرحومه آیا واقعا سزاوار است در کش و قوس ادامه این محاکمات و مته به خشخاش گذاشتن ها! مجددا شاهد از بین رفتن احتمالی یک انسان دیگر هم باشیم؟ خدا خودش به همه مان رحم کند. با سپاس/ دبیر بازنشسته ریاضی آموزش و پرورش شهر تهران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین