مراسم بزرگداشت «حماسه ۹دی» در تهران / بیعت دوباره مردم با ولایت + عکس و فیلم

گروه سیاسی الف،   3981009103 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، در میدان امام‌حسین(ع) تهران در حال برگزاری است.

مراسم بزرگداشت «حماسه ۹دی» در تهران / بیعت دوباره مردم با ولایت + عکس و فیلم

به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، از لحظاتی قبل در میدان امام‌حسین(ع) تهران آغاز شد.

تجمع کنندگان کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی مانند «ما همه با هم هستیم پیرو رهبر هستیم» و « یوم الله نهم دی ماه مظهر بصیرت، ولایت مداری و عبور از فتنه‌ها» سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشتند.

برخی از حاضران در میدان امام حسین که دست نوشته‌هایی همچون «مرگ بر فتنه‌گر» در دست دارند، با سر دادن شعار « فتنه اقتصادی؛ حربه جدید دشمن» از نقش دشمنان برای ایجاد آشوب در کشور سخن گفتند.

مردم انقلابی تهران با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه‌گر» و « مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و ... انزجار خود را به دشمنان داخلی و خارجی انقلاب نشان دادند.

تجمع کنندگان همچنین اشعار زیر را به صورت جمعی قرائت کردند

«ما ز قیام خود حمایت کنیم 
پیروی از راه ولایت کنیم

ما امت همیشه جان نثاریم
دست از ولی خویش برنداریم

خامنه ای خمینی دیگر است
ولایتش ولایت حیدر است»

احمد بابایی شاعر انقلابی در این اجتماع پرشور به شعرخوانی پرداخت. شعرخوانی بابایی با استقبال تجمع‌کنندگان حاضر در میدان امام حسین(ع) مواجه شد.

بخشی از ابیات این شعر که با ترجیع‌بند "هزار جان گرامی فدای نام حسین" همراه بود از این قرار است:

گذشت آنچه گذشت از علی جدا نشویم
جدا ز قافله  شاه کربلا نشویم
قسم به خون خدا یار کدخدا نشویم

کلام  سیدعلی نیست جز کلام حسین
هزار جان گرامی فدای نام حسین

اجرای سرود انقلابی توسط یک گروه دانش‌آموزی بخش دیگری از این مراسم بود که با استقبال مردم روبرو شد.

طنین انداز شدن سرود جمهوری اسلامی ایران در میدان امام حسین(ع) 

*  قطعنامه مراسم برگداشت یوم‌الله نهم دی 1398

مردم ایران اسلامی در تجمع باشکوه بزرگداشت یوم الله 9 دی با قرائت قطعنامه ای در شش بند بار دیگر با قافله‌سالارِ صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلام، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید عهد کرده و پایبندیِ عملیِ همگان به منویات معظم‌له را رمز بقای عزّت، غلبه بر فتنه‌ها و حل مشکلات جامعه دانستند.

متن قطعنامه مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی 1398 به شرح زیر است:

قطعنامه مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی

«روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»سال1398

بسم الله الرحمن الرحیم

 یوم‌الله نهم دی روز خروش مردم عاشورایی ایران اسلامی، تحقق وعدة حق تعالی و غلبة جنود الهی بر جنود شیطانی است، نقطة عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و اثبات‌کننده قابلیّت و کارآمدی نظام دینیِ مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه در عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها می‌باشد، حماسة ماندگاری که در عین تقویتِ اتحاد و انسجام ملی، حول محور ولایت و پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی، انزوای اصحابِ زبون فتنه و اعتراف نظام سلطه به اقتدار درونی و قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی را در پی داشت و نشان داد با حفظ روحیه انقلابی و پایبندی عملی به منویّات حکیمانة ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام‌الله ظله‌الوارف» و اتکاء به نیروی لایزال الهی و مؤلفه‌های درونی، می‌توان همچون پیروزی مایة مباهات هشت سال دفاع مقدس، پیچیده‌ترین فتنه را مهار و با کمترین هزینه، عزتمندانه از آن عبور کرد و اینک در دهمین سالگرد تجلّیِ دست قدرت الهی و خلق حماسة ماندگار یوم‌الله نهم دی‌ماه به‌عنوان مظهر دیانت، بصیرت، ولایتمداری، دشمن‌شناسی و عملِ به‌هنگام، با ندای ملکوتی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر اعلام می‌نماییم:

1- با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاسِ نعمت عظیم ولایت و رهبری شجاع، حکیم و مدبّر، بار دیگر با قافله‌سالارِ صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلام، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عهد و پیمان ناگسستنی خود را تجدید نموده و پایبندیِ عملیِ همگان به منویات معظم‌له را رمز بقای عزّت، غلبه بر فتنه‌ها و حل مشکلات جامعه می‌دانیم.

2- در آستانة انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ایِ خبرگان رهبری، آحاد هم‌میهنان عزیز و متدین را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی با هوشیاری در برابر تبلیغات فریبنده انتخاباتی و موج‌سواری نااهلان دعوت و از شورای محترم نگهبان به‌عنوان عماد ملّت و دین و سکینه قلب مؤمنین، فقط و فقط خدا را در نظر گرفتن و نهراسیدن از جنجال‌هایِ بی‌پایه و اساس، شجاعت و دقت هرچه بیشتر در احراز مُسَلَّمِ شرایط قانونی نامزدهای انتخاباتی و اِعمال دقیق نظارت استصوابی برای جلوگیری از نفوذ عناصر غیر انقلابی به خانة ملت را مُصِرّانه خواهانیم.

3- بصیرت و ولایتمداری امت نمونة تاریخِ الهام‌گرفته از فرهنگ غنی غدیر و عاشورا با دشمن‌شناسی و حضور حماسی در صحنه برای شکست توطئه‌های رذیلانة نظام سلطه و نااهلان داخلی، اعم از غائله 78 - فتنه پیچیده 88 و آشوب‌های سال 96 و 98 بیانگر این واقعیت است که ملت به رغم دشواری‌ها و سختی‌ها، آنگاه که لازم باشد، فارغ از هر نوع گرایش سیاسی در پای نظام دینی ایستاده و آمادة جانفشانی است لکن تمامی مسئولین در قوای سه‌گانه متعهد و مکلّفِ ذاتی به پرهیز از هر نوع حاشیه‌سازی و اهتمام حداکثری برای رفع معضل تورم، گرانی، بیکاری و برخورد قاطع با مفسدین بوده و اقدام فوری و عمل به هنگام به این وظیفة خطیر راخواهانیم.

4- لازمة غلبه بر جنگِ همه‌جانبهِ دشمن در مقطع حساس کنونی و توطئه‌ شیطانیِ طاغوت اعظم آمریکای جهانخوار در تلاش برای بی‌ثباتی جبهه مقاومت را تقویت روحیة استکبار ستیزی، هوشیاری بیش از پیش ملت‌ و پرهیز احزاب، گروه‌ها و مسئولین کشور از دلبستن به بیگانگان و نگاه به بیرون و ضرورتِ اتکاء به توانمندی‌های داخلی و تحقق عملیِ اقتصاد مقاومتی می‌دانیم.

5- خواستار دقتِ مضاعف در بررسی موشکافانة قراردادهای بین‌المللی با نهراسیدن از تهدیداتِ دشمن بوده و هرگونه تلاش مذبوحانه برای استحالة نظام مقدس اسلامی و زمزمة شوم مذاکره با عهدشکنان پلید را مصداقِ جنایت و خیانت به سرنوشتِ عزتمندانة ملت، آرمان مقدس شهدای گلگون‌کفن و کشور دانسته و آن را شدیداً محکوم می‌نماییم.

6- حملات هوایی وحشیانه شیطان بزرگ آمریکا به پایگاه بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق همچنین رفتار ددمنشانه دولت دیکتاتور نیجریه علیه شیعیان مظلوم بویژه عالم آگاه و مبارز نستوه، شیخ زکزاکی و همسر مکرمه ایشان را شدیداً محکوم، اهتمام حداکثری مسوولین محترم بخصوص دستگاه دیپلماسی کشور برای استفاده از ظرفیت مجامع بین المللی و رهایی این عالم جلیل القدر از بند اسارت و معالجه فوری قبل از وخیم تر شدن حالشان را خواهانیم.

* راهپیمایی مردم تهران به سمت میدان شهدا

مردم تهران که امروز همزمان با مردم سراسر کشور در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9دی شرکت کرده بودند، پس از قرائت قطعنامه و سخنرانی حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سر دادن شعارهایی در محکومیت فتنه 88 و حامیان خارجی آن‌ها به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند.

* حاجی صادقی: 9 دی تجلی غیرت دینی ملت بود/ خنثی‌سازی فتنه‌ها توسط مردم

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم گفت: 10 سال از حماسه‌ بزرگ و معجزه‌آسای نهم دی می‌گذرد اما همچنان مردم ایران فتنه سال 88 را فراموش نکرده و برنامه‌ریزی دشمنان برای اجرای فتنه‌های دیگر را هم خنثی کرده‌اند.

وی افزود: گرامیداشت 9 دی و حماسه این ملت گرامیداشت یک حماسه نیست بلکه حماسه 9 دی چراغ راه آینده و آموزشگاه بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر دشمن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: فتنه 10 ساله آنها توسط مردم با تیر خلاص انقلابیون پایان پذیرفت.

حاجی صادقی گفت: 9 دی تجلی غیرت دینی ملتی بود که وقتی دید مقابل مقدسات آنها عاشورا و دین‌شان ایستادند در مقابل همه دنیای آنها ایستادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ 9 دی تجلی قدرت ایمان و دین‌داری در برابر جهل احزاب شد. (متن کامل صحبت‌های نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران را اینجا بخوانید)

حماسۀ ماندگار ۹ دی که در تقویم رسمی کشور به نام «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده و بدون شک یکی از بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است که فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی، غیرت دینی و انقلابی، دفاع از ولایت و ولایتمداری مردم مسلمان ایران را در صحیفه تاریخ مبارزات رقم زد و­ نهم دی امسال با شعار محوری و سراسری «یوم‌الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایت مداری و عبور از فتنه‌ها» برگزار می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۲۲۳۹۱۵:۲۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۹
آفرین به شعور تک تک اینایی که آمدن.
ناشناس۱۲۶۳۲۵۴۰۸:۵۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
درود بر شما و همه وطن پرستها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  24. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

  25. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

آخرین عناوین