تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی

گروه اقتصادی الف،   3981007195

معاون رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است فشار هزینه‌های زندگی را بر مردم را کاهش دهد، بنابراین در سال آینده کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مردم در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت امشب در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه  اولویت دولت کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تحریم‌ها در سال آینده ادامه داشته باشد، اما تلاش دولت این است که بتوان فشارهای اقتصادی را بر مردم کمتر کرد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: دولت در سال جاری ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار را برای اجرای پروژه‌های عمرانی به‌صورت هدفمند پرداخت کرده که نتیجه آن اتمام قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال و افتتاح بخشی از راه‌آهن میانه ـ بستان‌آباد بود.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده به‌منظور حفظ اشتغال و بهره‌مندی مردم از مزایای پروژه‌های عمرانی، ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است که با این میزان اعتبار می‌توان ۳۰ طرح آبرسانی و سدسازی به بهره‌برداری رسانید و یک هزار و ۲۴۰ کیلومتر از مسیر ریلی جدید که در مراحل پایانی کار قرار دارند را افتتاح کرد.

نوبخت ادامه داد: در بودجه سال آینده برای ساخت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی نیز به تناسب اعتباراتی اختصاص یافته است.

یارانه بیستم به بیستم واریز می‌شود

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه هر ۱۰ روز یک بار، یک پرداخت بزرگ داریم، گفت: به چند روش تلاش شده است تا در بودجه سال ۱۳۹۹ به حقوق کارکنان دولت اعم از شاغلین، بازنشستگان و افراد مستمری بگیر از دولت مانند مددجویان، کمیته امداد و بهزیستی به‌طور متوسط حداقل ۱۵ درصد افزوده شود.

وی افزود: پرداخت دیگر از محل بودجه الزامی است که نخست بخش "حمایتهای معیشتی" با سهم اعتباری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۶۰ میلیون خانوار ایرانی است که دهم هر ماه به حساب آنان واریز می‌شود، دوم یارانه‌های نقدی با سهم اعتباری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که بیست و ششم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد اما از این به بعد بیستم به بیستم هر ماه پرداخت خواهد شد.

نوبخت بیان کرد: پرداخت سوم دولت مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان دولت و بازنشستگان و مستمری بگیران است که سی‌ام هر ماه واریز می‌شود و در مجموع دولت هر ۱۰ روز یک بار در ماه یک پرداخت بزرگ دارد.

تداوم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در نظر داریم ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان نیز برای کاهش فقر مطلق به افراد نیازمند پرداخت کنیم، همچنین به‌منظور کاهش فشارهای اقتصادی به مردم، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: دولت همچنان مصمم است فشار هزینه‌های زندگی را بر مردم کم کند، بنابراین در سال آینده کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی که در مجموع ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دارد، برای مردم در نظر گرفته شده است.

نوبخت با اشاره به برنامه دولت در حوزه اشتغال نیز گفت: به‌منظور بهبود وضعیت اشتغال و دریافتی کسانی که بیکار هستند، از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتباراتی برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در سال آینده در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هم اینک اشتغال کشور در دو بخش واحدهای تولیدی بخش خصوصی و پروژه‌های عمرانی دولت حفظ شده است، افزود: دولت باید برای حفظ اشتغال، تداوم اجرای پروژه‌های عمرانی که اجرای آن‌ها زودتر به اتمام می‌رسد را در دستور کار قرار دهد و مانع از تعطیل شدن اجرای آن‌ها شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین