دریادار سیاری: هر شناور یا پرنده‌ای را که وارد محدوده رزمایش شود می‌زنیم

گروه سیاسی الف،   3981007127

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه خیلی‌ها می‌خواهد منطقه را ناامن جلوه دهند، تا برگردند، گفت: هر شناور یا پرنده‌ای را که وارد محدوده رزمایش مشترک «کمربند امنیت دریایی» شود می‌زنیم.

دریادار سیاری: هر شناور یا پرنده‌ای را که وارد محدوده رزمایش شود می‌زنیم

به گزارش فارس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری تحلیلی رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و‌ چین با عنوان «کمربند امنیت دریایی» که امروز‌ شنبه هفتم دی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با بیان اینکه شمال اقیانوس‌هند یکی از مناطق استراتژیک جهان است، گفت: این منطقه بین سه تنگه و مهم راهبردی جهان یعنی‌ تنگه هرمز، تنگه مالاکا و تنگه باب‌المندب واقع شده است.

وی افزود: بالای 90 درصد از صادرات به کشورهایی که به دریا راه دارند از طریق دریا صورت می‌گیرد و حمل و نقل کالاهایی که دارای حجم زیاد و مسیر طولانی هستند از طریق دریا مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

دریادار سیاری انتقال انرژی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که منطقه تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند را با اهمیت کرده است و در همین باره گفت: خیلی از کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا نیازمند نفت خلیج فارس هستند و‌ به همین دلیل امنیت این منطقه برای آنها بسیار مهم است، چرا که اگر امنیت وجود نداشته باشد و آسیبی به خطوط انتقال وارد شود غاین کشورها در داخل با مشکل رو به رو خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ما دارای هزار کیلومتر مرز دریایی بوده و بر شمال اقیانوس هند مُشرف هستیم، گفت:  عبور و مرور کشتی های تجاری و نفت‌کش جمهوری اسلامی از این منطقه  انجام می شود و تمام صادرات ما پس از تنگه هرمز باید  از همین مثلث طلایی عبور کند.

وی با تاکید بر اینکه آب‌های سرزمینی و منطقه نظارت ما در شمال اقیانوس هند، سواحل مکران مشخص است، گفت: استقرار مناسب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایرا بر سواحل مکران که مُشرف بر شمال اقیانوس هند است، کاملا مشخص است و ما برای امنیت تجارت جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای جهان اقدامات بسیار ارزشمندی را صورت داده‌ایم.

دریادار سیاری گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز میزبان دو کشور قدرتمند از نظر نظامی به ویژه در بحث دریایی است. ما در سال‌های قبل از انقلاب یک نیروی دریایی آب‌های داخلی بودیم که البته در 8 سال دفاع مقدس اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در خلیج فارس به معرض نمایش گذاشت اما قرار نبود که به همان توانمندی اکتفا کنیم. ما در طول ۴۰ سال گذشته رشد بسیار عظیمی‌ در زمینه راهبردی کردن نیروی دریایی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از سال 88 که مقام معظم رهبری دستور دادند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی بوده و باید در آب‌های آزاد حضور داشته باشد، یک حرکت و جهشی ایجاد کرد که نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد جهان حضور یافته و امنیت منطقه را برقرار کند. از همان سال ها بحث دزدی دریایی و ناامنی به وجود آمده و سازمان آیمو از ما خواست در منطقه حضور داشته باشیم و ما هم با انواع و اقسام ناو، بالگرد، پهپاد و غیره حضور پیدا کردیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ما علاوه بر جمهوری اسلامی ایران برای سایر کشورها هم امنیت آفریدیم، گفت: تا امروز‌ نزدیک‌ به ۵ هزار کشتی تجاری‌ و‌ نفتکش را اسکورت کرده‌ایم و در ۳۰ مورد به کشتی سایر کشورهای جهان کمک کردیم و آنها را نجات دادیم. 

دریادار سیاری ادامه داد: یکی از صحبت‌هایی که تا امروز از سوی‌ فرماندهان نیروی دریایی ارتش کشورهای حاشیه اقیانوس هند، زیاد به ما گفته شده این بوده که «تاکتیک شما در مقابله با دزدان دریایی چگونه بوده است که تا این اندازه موفق عمل کرده‌اید»؟

وی افزود: ما توانسته‌ایم قدرت دریایی خود را به دنیا نشان بدهیم و به همین دلیل است که کشورهای قدرتمندی مثل چین و‌ روسیه به آب‌های منطقه ما می‌آیند و تحت فرماندهی جمهوری اسلامی ایران یک رزمایش نظامی را برگزار می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: نشان دادن اقتدار ایران در شمال اقیانوس هند، تامین امنیت منطقه شمال اقیانوس هند، نجات کشتی‌های آسیب‌دیده، امداد و نجات، تبادل تجربیات، نزدیک کردن تفکرات در مباحث تاکتیکی عملیات‌ها، تقویت مناسبات بین‌المللی با چین و روسیه، افزایش امنیت تجارت بین‌الملل و همچنین تضمین آزادی کشتیرانی، از جمله اهداف رزمایش مرکب نظامی ایران، روسیه و‌ چین است.

دریاداری سیاری با بیان اینکه قطعا رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند، آخرین رزمایش مرکب این سه کشور نخواهد بود، گفت: ما در این رزمایش قطعا به روشی دست پیدا خواهیم کرد که برای رزمایش‌های آینده بتوانیم روی آنها حساب کنیم.

وی افزود: خیلی‌ها تلاش می‌کنند در منطقه حوادثی به‌ وجود بیاورند و‌ به بهانه مقابله با این حوادث، حضور خودشان در منطقه را توجیه کنند. امنیت منطقه را ما می‌توانیم تامین کنیم و نیازی به حضور بیگانگان برای تامین امنیت منطقه وجود ندارد.

دریادار سیاری همچنین گفت: قطعا خیلی از کشورها امروز می‌خواهند بدانند رزمایش ایران روسیه و چین چگونه برگزار می‌شود. ما در سال‌های قبل نشان دادیم که در این زمینه با کسی تعارف و‌ شوخی نداریم. قطعا ما هر اقدامی که انجام می دهیم آشکار و رسانه ای است.

وی افزود: در این رزمایش، ناوشکن استکبار برای ماجراجویی به محل رزمایش ما نزدیک شده بود که با جنگنده ها و غیره به آنها اخطار دادیم که منطقه رزمایش ما را ترک کند‌.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: این یک هشدار جدی است. اطمینان داشته باشید هر شناور یا هر پرنده‌ای را که وارد محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین‌ شود را می‌زنیم. کسی حق‌ ورود به رزمایش ما را ندارد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه استکبار به دنبال حضور نامشروع در منطقه است، گفت: ما نیازی به حضور آنها نداریم. اینها هر جا حضور یافتند ناامنی بوده است. آنها مگر پدرخوانده منطقه هستند؟

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه این اقدام اخیر ائتلاف نیست بلکه یک اقدام مرکب است، خاطرنشان کرد: می‌خواهند منطقه را ناامن جلوه دهند تا بهانه‌ای برای حضور خود بیابند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین