گزارش اختصاصی الف / حملات سنگین تروریست های داعش در حومه جنوبی شهر سامراء؛ آغاز عملیات گسترده بسیج مردمی در جنوب شرق و جنوب غرب استان صلاح الدین + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981006119 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نیروهای بسیج مردمی عراق پس از حملات سنگین عناصر مخفی داعش به حومه جنوبی شهر  سامراء، عملیات گسترده ای را در جنوب شرق استان صلاح الدین علیه تروریست ها شروع کردند.

 حملات سنگین تروریست های داعش در حومه جنوبی شهر سامراء؛ آغاز عملیات گسترده بسیج مردمی در جنوب شرق و جنوب غرب استان صلاح الدین + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، در روزهای گذشته حملات عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در برخی از مناطق استان صلاح الدین افزایش محسوسی داشت و بار دیگر مواضع نیروهای عراقی هدف قرار گرفته شدند.

عناصر تروریستی داعش اواخر هفته جاری به حومه شهر بیجی در مرکز استان صلاح الدین هجوم آوردند و 4 تن از نیروهای عراقی را به شهادت رساندند و این حمله باعث شد رزمندگان بسیج مردمی وارد میدان شوند و حملات را در این محور دفع کنند.

گروهی دیگر از تروریست های داعش عملیاتی را در منطقه « تل الذهب» در حومه جنوبی شهر سامراء با هدف مسدود کردن جاده « قناه 14» که به شهرک « بلد» و مرقد امامزاده « سید محمد» منتهی می شود انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان مستقر در منطقه موفق شدند تحرکات تروریست ها را در این محور شناسایی و رصد کنند و به سرعت وارد عمل شدند و با واکنش به موقع از نفوذ آنان جلوگیری کردند.

از بیابان های حومه جنوب شرقی شهر سامراء خبر می رسد، گروهی دیگر از هسته های خاموش داعش حملاتی را علیه مواضع رزمندگان تیپ 88 بسیج مردمی در منطقه « السیفونه» از توابع منطقه « المعتصم» انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای بسیج مردمی مستقر در این محور پس از درگیری های سنگین با تروریست های داعش موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و آنان را مجبور کردند از منطقه متواری شوند و عقب نشینی کنند.

2 تن از رزمندگان تیپ 88 بسیج مردمی به نام های « احمد مهدی الجبوری و ریاض جاسم الجبوری» در جریان درگیری ها با عناصر تروریستی داعش و دفع حملات در منطقه « السیفونه»  به شهادت رسیدند.

منطقه راهبردی « المعتصم» دروازه جنوبی برای ورود به شهر سامراء محسوب می شود و از محور غربی نیز به جاده مهم « بغداد - دهوک - ترکیه» متصل می شود؛ این منطقه همچنین در مسیر جاده ای واقع شده که سامراء را به منطقه « خالص» و شهرهای بعقوبه و بغداد متصل می کند.

حملات و تحرکات هسته های خاموش داعش باعث شد نیروهای عراقی از روز گذشته عملیاتی را برای کنترل وضعیت و تامین امنیت در محورهای جنوب شرق و جنوب غرب استان صلاح الدین علیه تروریست ها در دستور کار قرار دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی از نیروهای تیپ 41 بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات را در حومه جنوبی شهر سامراء برای شناسایی عناصر مخفی داعش و کشف مقرهای نظامی و انبارهای سلاح های پنهان شده آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی عملیات را در این محور بر منطقه مهم و راهبردی « تل الذهب» از توابع منطقه « یثرب» متمرکز کردند و جست وجوی نقطه به نقطه در این محور همچنان ادامه دارد.

منطقه مهم « تل الذهب» که در نزدیکی مرزهای مشترک استان دیاله واقع شده است از محور جنوب شرق به شهر بعقوبه و از محور جنوب غرب نیز به شهر بغداد متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، خبرها از جنوب غرب استان صلاح الدین حاکیست، گروهی دیگر از رزمندگان بسیج مردمی عملیاتی را از حدفاصل حومه شهر سامراء تا منطقه « الثرثار» برای جلوگیری از نفوذ هسته های خاموش داعش آغاز کرده اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۸۵۲۰۲۳:۴۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۶
افرادی مثل مقتدی صدر باید بفهمند تضعیف دولت یعنی بازگشت تروریستهای داعش
ناشناس۱۲۵۸۶۸۵۰۹:۰۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۷
نیروهای حشد الشعبی یا مشابه آن باید در خطی که مردم تعیین می کنند حرکت کنند نه اینکه خود خط سیاسی با زور برای مردم تعیین کنند !
ناشناس۱۲۵۸۵۳۷۰۰:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بازهم داعش به کمک دزدان و غارتگران و مزدوران احزاب سیاسی عراق آمد
ناشناس۱۲۵۸۶۰۰۰۷:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
ارتش سوریه همچنان درحال پیشروی،هیچوقت پسروی نمیکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین