همتی: بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز بازار دخالتی ندارد/ تا زمانی که درآمد نفت برای ما نیاید اینستکس فقط حرف است

گروه اقتصادی الف،   3981004072

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ما اصلا دخالتی در نرخ نمی‌کنیم. بازار نرخ را خودش تعیین می‌کند و ما اصلا مجبور نکردیم. همتی همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه پول سرمربی استقلال را با وجود تحریم‌ها واریز کردید، گفت: ما راهش را بلد بودیم، مشکل این است که دوستان نمی‌دانستند راهش چگونه است. اشکالش این بود که از اول راهش را اشتباه رفتند.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این سوال که از آنجایی که شنیده شده بانک مرکزی به صرافی‌ها گفته که قیمت ارز را پایین نگاه دارند حال کاهش دستوری نرخ ارز چه آثاری را در پی دارد؟ گفت: من اصلا خبری ندارم و الان از شما می‌شنوم. ما اصلا دخالتی در نرخ نمی‌کنیم. بازار نرخ را خودش تعیین می‌کند و ما اصلا مجبور نکردیم.

توضیح درباره اینستکس

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با فارس در مورد چشم‌انداز کانال ویژه مالی اروپا برای ایران موسوم به اینستکس گفت: ما از نظر مقررات و سازماندهی همه چیز را آماده کرده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: تا زمانی که از ما نفت نخرند و در آمد نفت برای ما نیاید آن (اینستکس) فقط حرف است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: باشگاه‌هایی که مشکل واریز پول به سرمربی خود را دارند پیش ما بیایند، ما برای آنها انجام می‌دهیم.

واریز پول استراماچونی دور ‌زدن تحریم‌ها نبود

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که چگونه پول سرمربی استقلال را با وجود تحریم‌ها واریز کردید، گفت: ما راهش را بلد بودیم، مشکل این است که دوستان نمی‌دانستند راهش چگونه است. اشکالش این بود که از اول راهش را اشتباه رفتند.

وی افزود: این روش ما دور زدن تحریم‌ها نبود اما جزئیات را نمی‌گوییم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: باشگاه‌هایی که مشکل واریز پول به سرمربی خود را دارند پیش ما بیایند ما برای آنها انجام می‌دهیم.