نظرات برگزیده مخاطبین الف: مستضعفین هیچ سهمی از صداوسیما ندارند/ اگر تولید را رونق دهیم مشکل کولبران هم حل خواهد شد/ مگر قرار نبود برجام مشکلات ما را حل کند؟

گروه سیاسی الف،   3981004057 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل مطالب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: مستضعفین هیچ سهمی از صداوسیما ندارند/ اگر تولید را رونق دهیم مشکل کولبران هم حل خواهد شد/ مگر قرار نبود برجام مشکلات ما را حل کند؟

یادداشتی با عنوان «شبکه افق و تبعیض رسانه‌ای؛ چرا اصلاح‌طلبان از صداوسیما سهمی ندارند؟» در ضرورت عدالت رسانه‌ای در صدا و سیما در الف منتشر شد که با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

*متاسفانه اینکه اصلاحات در صدا و سیما سهمی داشته باشد هم جزئی از یک تبعیض بزرگتر و سهم بندی تبلیغات است. واقع امر این است که مردم تقریبا هیچ سهمی در صدا و سیما ندارند ولو احزاب همگی سهمی داشته باشند. سخن بنده این است سیاسیون نماینده مردم نیستند. هیچکدامشان. صدای مردم هیچگاه واقعا پخش نشده و پخش نخواهد شد.

*غیر از تفکر دانشگاه امام صادق هیچ کس از تلویزیون سهمی ندارد، از اینرو عادل فردوسی پور با موفقیتی بی سابقه و چشمگیری که از خود در برنامه نود نشان داد چون شبانه اقای فروغی ایشان را برنتابید باید می رفت ، و رفت. اینجانب سخنگوی اصلاحات نیستم، بلکه خود را اصولگرا می دانم ولیکن فی الحال ابدا تلویزیون نگاه نمی کنم.

*آیا فقط اصلاح طلب و اصولگرا حق دارند؟ چرا اساتید دانشگاه منتقدین احزاب ایران منتقدان  حق سخن ندارند چرا امام خمینی مستضعفین را مهم میدانست خوب یه شبکه بدین مستضعفین حرف بزنن اگه کار اصلاح نشد!اگه پر بیننده نبود اگه به اصول انقلاب بر نگشتیم

*به عنوان یک ایرانی که در رای دادن اصول گرایان را به اصلاح طلبان ترجیح میدهم با دادن یک شبکه به اصلاح طلبان و یک شبکه هم به مستقلین کاملا موافق هستم، گامی در جهت عدالت هست و کاری بسیار زیبا همه با هر تفکری فرزندان این کشور هستن و نباید عده ای را از مردم جدا کنیم

*در اغلب تجمعات و تحلیلهای اصلاح طلبان، شعارها و حرفهای ضد اسلام، ضد قانون اساسی و پررنگ کردن گسلهای قومیتی و ... هویداست در بیانیه های سران آنها جمهوری اسلامی سرکوبگر و از رژیم شاه بدتر است آیا تریبون به اینها دادن حرام نیست؟

*متاسفانه صداو سیما با این سیاستهاش که سالهاست ادامه داره ، به طور کلی خودش رو از مرجعیت خبری و بی طرفی به طرز وحشتناکی ساقط کرده. با کمال تاسف شبکه افق که قرار بود شبکه انقلاب باشه ، تنزل وحشتناکی پیدا کرده به شبکه پایداری ها.

*در مورد اینکه شبکه افق برای چه تشکیل شد و درست عمل میکند یا نه کاری ندارم اما: ۱‌- اصلاح طلبان لیست خودشون فروختن و هر نفر پول بیشتر میداد وارد لیست میشد در حالی که در زمان انتخابات افراد صاحب نامی داشتند و این لیست با تخریب دیگران (مانند احمد توکلی) وارد مجلس شد و هیچ کار مفیدی انجام ندادند و افتضاح به بار اوردند ۲‌-از روحانی با سیاه کردن رییسی و وعده دروغ حمایت تمام کردند. ۳-برای افتضاحی که دولت مجلس به بار اوردند امروز حتی همه را زیر سوال میبرند و میگویند مجلس اختیاری ندارد و دولت اقتصاد دستش نیست و همین اقای عبدی قصد فرار دارن و دیگران را به جای پاسخگویی متهم میکنن. 

*اینکه مجریان صدا وسیما فاصله پیگیری و گستاخی را رعایت نمی کنند یک طرف اینکه این رفتار جامعه اسلامی را از اخلاق دور می کند موضوع بسیار قابل توجهی است.

*به نظر میرسد ایجاد شبکه های خصوصی با مقررات لازم میتواند خیلی از مسایل و معضلات متعدد را برطرف نماید .

*چگونه است در طول این همه سال از نود و دو به بعد بارها در برنامه های مختلف صدا و سیما در غیاب احمدی نژاد افراد دعوت شده اند و از آنها در مورد وی سئوال و وی را به بدترین وجه به اسم نواخته اند و شما یک بار هم صدایتان برای عدالت رسانه ای بلند نشد؟

*اوج بی احترامی یک مجری در تلویزیون در مصاحبه با عباس عبدی آشکار بود.بنده از منتقدان سرسخت اصلاح طلبان هستم و از بینندگان برنامه عصرانه ولی مصاحبه عباس عبدی بی شک تبدیل به محاکمه شده بود و گستاخی و بی پروایی مجری برنامه نشان از هدفمندی این مورد داشت. البته بی تردید باید اصلاح طلبان پاسخگوی وضع امروز باشند ولی بی شک اصولگرایان هم باید پاسخگوی مشکلات دوران احمدی نژاد باشند. اگر قرار است در تلویزیون شبکه ای مختص به گفتمان اصولگرایی یا به قول خودشان انقلاب باشد.باید شبکه ای مختص به دولت باشد.همانند ایرنا.با تغییر دولت ها نیز رویکرد آن شبکه تغییر می کند و همچنین شبکه ای برای گفتمان آزاد احزاب و گروه های قانونی در کشور

*صداوسیما 6 ساله نذاشته یه نفر منتقد برجام صحبت کنه. صدای کارگران معترض به دولت رو انعکاس نداده. در باره مسکن در باره حق و حقوق معلما در باره اعتراضات و خواسته های دانشجوها به دولت اعتراضهای دانشجویان عالتخواه و حق و حقوق کشاورزها در باره انتقاد به مجلس و... هیچکدوم رو پوشش نداده

***

شرحی بر عکس فرهاد خسروی، کولبر نوجوان درگذشته نظرات متعدد کاربران الف را در پی داشت. برخی از این نظرات را از نظر می‌گذرانید:

*باز هم برخورد با معلول و نه علت. آیا کولبری شغل محسوب میشود یا بخشی از زنجیره قاچاق کشور است ؟ چرا قاچاق در ایران کار نان و آب داری است ؟ چرا جوانان مرز نشین برای کالا آوردن باید از کوه و گردنه رد شوند آیا مکانیسم قانونی نباید وجود داشته باشد؟ چرا دامداری و کشاورزی در مناطق مرزی مغفول مانده با آنکه حداقل  میدانیم دامداری کار پر سودی است ؟

*فرهاد اهل روستای نی است همان روستایی که کوچر بیرکاری(برنده جایزه فیلدز ریاضی) در آن بزرگ شد محیط و شرایط زندگی یکی را تبدیل به یکی از بزرگترین ریاضیدانان معاصر نموده و دیگری را تبدیل به کولبر. این محیط را ابر مدیران ایران برای مردم عزیز فراهم نموده اند خدا از تقصیر این مدیران نگذره

*برادر من شما کردستان نبودید. کشاورزی دیمی یعنی قمار. تازه در مرزهای کردستان زمینی برای کشاورزی هم وجود ندارد. چرا دولتی هه هر روزدر اراک و اصفهان کارخانه میسازند اما کردستان سهمی ازز صنعت ندارد؟ چرا فقط کردستان و سیستان را غیرخودی میدانند؟

*تا وقتی دعوای حیدری نعمتی وتفرقه بین اصلاح طلب واصولگراها هست که همشون دنبال همپالگی های خودشون هستند .وضع به همین منوال خواهد بود .

*عزیزان انقلابی که صورت گرفت برای رعایت عدالت بود. آیا واقعاً عدالت در این کشور جاری است؟ به قوال یکی از علما که به نقل از قرآن بیان کرده بودند که فقیر یعنی پاشکسته و ناتوان. چرا برای این هم افراد تحصلیکرده و حتی فاقد آن فکر کار نمی شود؟ آن کاربری که دم از نقاش و بنا و... می زند؛ زمانی که وضعیت اقتصادی اینگونه است، ساخت و ساز مناسبی هم وجود ندارد و کلاً اقتصاد معیوب این نتیجه را می دهد. شما علت را فراموش و دنبال معلول هستین؟ یا ژن برتر تشریف دارین که از درد مردم بی خبر؟

*ایجاد موانع مالیاتی و حقوقی در کسب و کارها باعث ایجاد این شغل های کاذب شده ایران رتبه 150 رو در راحتی ایجاد کسب و کار داره !

*از دولتی ها آبی گرم نمیشه، بخش خصوصی همت بکنه تو مناطق مرزی سرمایه گذاری کنه بنده خودم به عنوان کارآفرین پیش قدم میشم، آه و ناله دردی دوا نمیکنه. یه کارگاه یه کارخانه که بتونه این جوانان رو مشغول بکنه و حرفه ای بهشون یاد بده 

***

منابع ژاپنی مدعی شدند توکیو به دلیل تحریم ها، نمی تواند از ایران نفت بخرد. نظرات مخاطبین الف درباره این خبر را می‌خوانید:

*قبل از برجام و در اوج تحریم ها چین از ایران 500 هزار بشکه نفت خرید حالا اگر نمی توانیم نفت صادر کنیم بدلیل دیپلماسی ضعیف دولت است.

*ما نفت را استخراج کردیم و بعد آتشش زدیم! اگر در طی چند ده سال اخیر پول فروش نفت را بنحو احسن سرمایه گذاری می کردیم، اکنون کشوری پیشرو در اقتصاد در سطح جهان می بودیم.

*امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس باید بوسیله نیروهای نظامی کشورهای منطقه تامین بشود روحانی اشتباه کرد که با حضور ژاپنی ها در آبهای منطقه موافقت کرد.

*قرار بود برجام مشکلات ما را حل کند! حالا ما باید مشکلات برجام را حل کنیم!

*سه کشور خبیث اروپایی ایران را به برقراری مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار قطعنامه های قبلی تهدید کردند روحانی باید پاسخگو باشد که چرا با برجام قطعنامه ها لغو نشدند ؟! و چرا تحریم ها تشدید شدند ؟!

*با توجه به مسئله استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان امریکا ترامپ برای اینکه بتواند در دور دوم پیروز شود نیاز به یک برگ برنده بزرگ دارد اگر ژاپن بتواند او را متقاعد کند که به برجام برگردد و ایران هم قراردادمحکمی ببندد که دولت های بعدی نتوانند نقض کنند بازی برد برد برای هر دو کشور خواهد بود اینجاست که هنر دیپلماسی بکار می آید تا با شگردهای خاص چشم بادامی ها را ترغیب کنیم این وساطت را بوجود آورند

*اگر همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد, ایران هم خارج میشد, الان این همه مشکل پیش نمیامد و به التماس هر کشوری نمیافتادند.

*همه می دانیم که دنیای امروز دنیای زر و زور است و امریکا چه بخواهیم چه نخواهیم هم زر دارد هم زور و نه تنها ژاپن که گنده تر از ژاپن هم ازش حساب می برند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۸۱۵۰۱۶:۴۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۶
صدای مستضعف ندارد در تلویزیون ؟ یکشنبه ها پایش و چهارشنبه ها ثریا را ببین تا بیشتر از این سوتی ندهی که صدای مردم شنیده نمی شود! البته این دو به صورت اختصاصی کارش همین است بقیه برنامه بماند
ناشناس۱۲۵۹۲۳۲۱۴:۴۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۷
تنها راه مشارکت همه اقشار در صدا و سیما اجازه تاسیس صدا و سیمای خصوصی در کنار صدا و سیمای است
ناشناس۱۲۵۸۱۸۶۱۷:۲۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۶
با تعریف جدید از مستضعفین صداوسیما بکل در اختیار آنها است! اما فرودستان هیچ سهمی از صداوسیما ندارند
ناشناس۱۲۵۸۲۰۴۱۷:۴۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۶
ما خواستار استیضاح رییس جمهور و اعضای دولت و اعلام عدم کفایت سیاسی و اجرایی انها هستیم جلوی ضرر را هر وقت بگیریم برنده هستیم
محمد قاسمی۱۲۵۸۲۵۸۱۸:۳۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۶
انقلاب برای احقاق حق مستضعفین و فرودستان بود
ناشناس۱۲۵۸۳۶۶۲۰:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۶
لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و حالا بجای لفظ مستضعف از لفظ اقشار آسیب پذیر استفاده می کنند !
علی۱۲۵۸۴۳۶۲۱:۵۶:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۶
سازمان بازرسی: طرح معیشتی حتی برای بسیاری از کمیته امدادیها هم واریزنشد. پس چرا با دروغگویانی که گفتند برای همه ۱۸میلیون خانوار واریزکردیم برخورد نمیکنید؟ چه وقت دروغ و فریب جرم میشود؟ اگر با این جرائم برخورد نکنید شک نکنید ایران آباد نمیشود
ناشناس۱۲۵۸۴۵۸۲۲:۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۶
چرا پس ما خیلی از برنامه ها را می بینیم تند و تیز انتقاد می کند و حرف مستضعف می گوید؟ ربطی هم به این دولت ندارد و دولت قبلی هم بوده
گلمراد اندرونی۱۲۵۸۱۸۸۱۷:۲۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۶
آخر این چه حکم پر هزینه ای برای کشور است که این دولت باید مدتش تمام شود تا برود حتی به مجلس اجازه داده نمیشود که وزرای دولتی که در مسله بنزبنی خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کردند استیضاح شوندمجلسی را که عصاره ملت باید باشد و در راس امور به قعر برده و دوغ هم نیست
ناشناس۱۲۵۸۲۰۲۱۷:۴۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۶
نه برجام فقط برای ان بودکه سرمایه گذاران خارحی وداخلی باارامش بتوانند درایران مالا تولبد نمایند وامثال شما نگذاشتید که این امر اتفاق بیافتند
مهسا۱۲۵۸۷۲۹۰۹:۳۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۷
ترامپ جون کدخدای شما نذاشت افتاد؟؟؟
ناشناس۱۲۵۸۲۰۸۱۷:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۶
از حسن و اسحاق و رحیم مشاعی ملولیم
ناشناس۱۲۵۸۲۵۰۱۸:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۶
تعریف مستضعفان عوض شده
محمد(نسب)۱۲۵۸۲۹۳۱۹:۱۷:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۶
اقای دکتر توکلی چگونه است که در موضوع fatf با پادر میانی سازمان ملل به تعامل ورتق وفتق امر بپردازید
ناشناس۱۲۵۸۳۱۹۱۹:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۶
مردم هم هیچ سهمی از صدا و سیما ندارند
ناشناس۱۲۵۸۳۶۸۲۰:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۶
بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک شد زیرا راههای دور زدن تحریم ها لو رفت و تحریمهای ظالمانه تشدید شدند.
ناشناس۱۲۵۸۳۶۹۲۰:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۶
اصلا مستضعف نداریم که سهمی از صدا و سیما داشته باشند . فرو دستان داریم که اونها هم عددی نیستند که سهمی داشته باشند .
ناشناس۱۲۵۸۳۷۳۲۰:۴۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۶
بعد از مکر مکرون حالا به سراب شینزو آبه رسیدیم !
عدالت۱۲۵۸۳۷۴۲۰:۵۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۶
قرار بود برجام مشکلات رو حل کنه ولی دولت در سایه نذاشت انصاف هم خوب چیزیه هر چند من دل خوشی از روحانی وبقیه مسولان ندارم.
ناشناس۱۲۵۸۷۹۹۱۰:۳۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۷
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۱۲۵۸۳۷۸۲۰:۵۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۶
قبل ازبرجام مشکل داشتیم!بعدش هم یعنی الانم مشکل داریم!علت درست ریشه یابی نشده
ناشناس۱۲۵۸۴۲۶۲۱:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۶
FATF در گزارش رسمی خود اعلام کرده است که یکی از اهداف اصلی این سازمان این است که مسیرهای دور زدن تحریم ها از سوی ایران را مسدود نماید.
ناشناس۱۲۵۸۴۳۰۲۱:۴۹:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۶
تجربه کره شمالی نشان می دهد که با پیوستن این کشور به پالرمو و CFT نام کره شمالی از لیست سیاه FATF خارج نشده است !
ع۱۲۵۸۵۰۶۲۳:۲۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۶
برجام را دوستان شما و ترامپ دود هوا کردید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۵۸۸۰۳۱۰:۳۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
عباس عبدی: اگر کلینتون هم رئیس جمهور می شد دچار مشکلات بدتری در برجام می شدیم ، برجام ضمانت اجرایی ندارد.
ناشناس۱۲۵۸۵۵۴۰۱:۰۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۷
تنها قوه مجريه نمي تواند مسوول همه مشكلات كشور باشد
امیر۱۲۵۸۷۰۰۰۹:۱۹:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۷
کولبر-رونق تولید کولبر -رونق تولید .... راسته . دارم یه چیزایی می فهمم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین