ورزش دسته‌جمعی نمایندگان هنگام جلسه علنی/ توضیحات فتاح درباره مالیات بنیاد مستضعفان/مطهری: هیات رئیسه می‌گوید رهبری با استیضاح وزیر کشور مخالفند

گروه سیاسی الف،   3981003134 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

ورزش دسته‌جمعی نمایندگان هنگام جلسه علنی/ توضیحات فتاح درباره مالیات بنیاد مستضعفان/مطهری: هیات رئیسه می‌گوید رهبری با استیضاح وزیر کشور مخالفند

عباس عبدی: چرا نام ۱۳۴ دانشجوی آقازاده را اعلام نمی‌کنید؟

روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد که ۱۳۴ دانشجوی آقازاده که با پول و رانت وارد دانشگاه شده بودند اخراج شدند. در پی انتشار این خبر عبای عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «مساله امروز اما اين نيست كه اين 134 نفر از دانشگاه اخراج شده‌اند. مساله اين است كه آنان چگونه وارد شده بودند؟ آيا مجاز بودند؟ اگر بودند چرا اخراج شده‌اند؟ اگر مجاز نبودند، همين‌طوري كه سرشان را نينداختند پايين و وارد دانشگاه شوند، حتما كساني به آنان كمك كرده‌اند و كساني نيز در وظيفه نظارتي خود كوتاهي كرده‌اند يا حتي كساني توصيه به اين تخلف كرده‌اند. اينها را اعلام كنيد.

و الا اخراج اين افراد كه كمترين گام است. به‌علاوه سال‌هاي گذشته چه مي‌شود؟ تا آنها را اعلام نكنيد اين مساله حل نمي‌شود. از سوي ديگر اسامي اين 134 نفر چيست؟ چرا نبايد نام آنان اعلام شود؟ مگر مرتكب جرم نشده‌اند؟ پرونده آنان در كجا است؟ نپرداختن به اين پرسش‌ها و عدم درج نام آنان، بهترين دليل است كه هيچ اراده‌اي براي حل اين تخلفات وجود ندارد.»

***

علی مطهری: رهبری با استیضاح وزیر کشور مخالف‌اند

علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به این که شما طراح استیضاح وزیر کشور بوده‌اید این استیضاح به کجا رسیده است، گفت: این استیضاح علیرغم فشارهای زیادی که از جاهای مختلف به نمایندگان استیضاح‌کننده برای پس گرفتن امضایشان وارد شد اکنون ۲۰ امضا دارد در حالی که فقط ۱۰ امضا لازم است. این ۲۰ نفر قابل تقدیر هستند.

نماینده مردم تهران در خصوص اینکه به این ترتیب آیا این استیضاح انجام می‌شود، عنوان کرد: هیأت رئیسه می‌گوید مقام رهبری با استیضاح مخالف‌اند، لذا آن را اعلام وصول نمی‌کنیم. احتمالا مخالفت ایشان به خاطر در پیش بودن انتخابات مجلس است.

وی بیان کرد: ما استیضاح را به بعد از انتخابات مجلس موکول می‌کنیم. معتقدیم که وزیر کشور به عنوان مجری تصمیم شورای هماهنگی سران قوا درباره مدیریت مصرف سوخت، به خاطر فراهم نکردن مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم، زمینه خسارات مالی و تلفات جانی قابل توجه را ایجاد کرده و به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کرده است و باید بیاید و به نمایندگان مردم بابت این اشتباه بزرگش پاسخ بدهد.

مطهری تاکید کرد: البته خدمات ایشان در جای خود محفوظ و قابل تقدیر است ولی نمی‌توان از این خطای بزرگ او گذشت گرچه به نظر من رئیس‌جمهور متهم ردیف اول است ولی استیضاح او در شرایط موجود به صلاح نیست.

***

آخرین وضعیت FATF در مجمع

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت و گو با فارس، با اشاره به وضعیت لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و هنوز چیزی نمی توانم درباره آن بگویم.

وی ادامه داد:‌پس از بررسی‌های لازم در آینده درباره لوایح FATF صحبت خواهم کرد. هنوز این موضوع در مجمع در حال بررسی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که چه زمانی بررسی موضوع لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص به پایان می‌رسد؟ گفت: هنوز مشخص نیست و نمی‌توان زمان پایان را به طور مشخص اعلام کرد؛ پس از بررسی درباره این موضوع صحبت می کنم.

***

ورزش دسته‌جمعی نمایندگان هنگام جلسه علنی

به گزارش تسنیم، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از صبح امروز(سه‌شنبه، 3 دی) آغاز به کار کرد که با حاشیه کوتاهی همراه بود.

براساس این گزارش یک نکته حائز اهمیت و قابل توجه در چندین جلسه علنی مجلس، حضور تعدادی از دوندگان در حاشیه کناری و خارج از صندلی‌های سبز مجلس است، به طوری که در ابتدا وقتی از جایگاه خبرنگاران و با نگاهی بالا به پایین به آن نگریسته شود، تصور میدان دوی استقامت را در ذهن متبادر می‌کند، اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که تعدادی از نمایندگان مجلس مشغول دوندگی و نرمش صبحگاهی هستند.

این گزارش می‌افزاید، در جلسه علنی امروز مجلس نیز،  آقایان غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین، علیرضا تابش نماینده مردم یزد، محمدمهدی برومندی نماینده مردم شیراز در مجلس، هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح، در حاشیه کناری صندلی‌های مجلس، مشغول دوی استقامت بودند، نکته جالب توجه این است که هادی قوامی دیگر نمایندگان را برای این کار تشویق می‌کرد و خواهان این می‌شد که او را برای انجام دوی استقامت همراهی کنند.

چندی است که رویه برخی نمایندگان برای ورزش همگانی در حاشیه جلسات علنی پارلمان ادامه دارد که به نظر می‌رسد، هیئت‌رئیسه خانه ملت و حتی خودِ نمایندگان نسبت به صرف هزینه چند میلیاردی که از بیت‌المال برای برگزاری جلسات علنی هزینه می‌شود، حساس‌تر باشند.

***

توضیحات فتاح درباره مالیات بنیاد مستضعفان

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در نشستی خبری درباره مالیات بنیاد مستضعفان با بیان اینکه حدود ۵۴۰۰ میلیارد سود دهی این نهاد بدون احتساب مالیات بوده است، ادامه داد: ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردیم که فکر کنم به هزار میلیارد تومان برسد و در سال ۹۶ تسویه مالیاتی گرفتیم چرا که همه شرکت‌های ما موظف به پرداخت مالیات هستند و در تمام سنوات گذشته پرداخت شده است و این نکته که بعضاً منتشر می شود که شرکت‌های ما مالیات نمی‌دهند، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

فتاح: با افتخار می‌گویم ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرفتیم/ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌شوم

فتاح در خصوص حقوق و دستمزد خود این گونه توضیح داد که من از جای دیگری به بنیاد آمده‌ام و از آنجا مأمور شده‌ام و تاکنون و حتی در زمانی که در دولت احمدی نژاد وزیر بودم حقوقی دریافت نکردم و از جایی که مأمور بوده‌ام حقوق داشته‌ام.

رئیس بنیاد مستضعفان با نشان دادن فیش حقوقی خود به اصحاب رسانه افزود: من حقوق هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را در ماهی که گذشت به صورت ناخالص دریافت کردم که با کسر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از حقوقم خالص دریافتی‌ام شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده است.

***

تکذیب برگزاری جلسه رهبری و هیئت دولت

یک منبع آگاه و نزدیک به بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: بر خلاف ادعای بنگاه خبری رویترز، هیچ جلسه مشترکی میان حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت در روز «٢٦ آبان-١٧ نوامبر» و حتی پس از آن در مورد آشوب‌ها تشکیل نشده است.

وی افزود: تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان ٩٨، همان «دستور رافت» ایشان است که به صورت مکتوب و در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی در رسانه ها منتشر شد.

***

افروغ: رادیکالیسم کنونی ریشه در رفتار دولت دارد

عماد افروغ، استاد جامعه شناسی و فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار جماران فضای جامعه و سیاست ایران را رادیکال توصیف کرد و گفت: رادیکالیسم در جامعه ما ریشه دوانده است؛ از این رادیکالیسم هم می توان قرائت چپگرایانه و هم می توان قرائت به اصطلاح محافظه کارانه داشت؛ جامعه ما یا به سمت تفکیک می رود و یا به سمت اقتدارگرایی و انسجام.

این جامعه شناس با بیان اینکه ریشه های این رادیکالیسم هم ساختاری و هم فردی است گفت: برای بررسی هر نوع رادیکالیسم باید آن را به گذشته ارجاع داد و نمی توان آن را به صورت مستقل از گذشته مورد بررسی کرد. اگر ما فضای رادیکال داریم و پیش بینی من این است که در فضای انتخاباتی هم این فضای رادیکالیزه را شاهد خواهیم بود؛ ریشه این رادیکالیسم دولت فعلی و وضع فعلی جامعه است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دولت ها در نظام سیاسی ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب جایگاه ویژه ای دارند؛ اگر دولت یک سویه پیش رود یعنی به برخی نیازها توجه کند و به برخی دیگر از نیازها بی توجه باشد باید منتظر افراط باشد. کمااینکه اگر به دولت های پس از جنگ نگاه کنیم مدام شاهد افراط و تفریط بوده ایم.

این فعال سیاسی افزود: بر حسب پیمایش های ملی دولت فعلی مردم بیشترین بی اعتمادی را به دولت نشان داده اند. این بی اعتمادی منتج به حضور کمرنگ مردم در انتخابات می شود. این یکی از دلایل عمده است. مشخص است که شما سیاست های یک سویه ای را پیش گرفته اید. شما به عدالت توجه نکردید. وقتی به عدالت توجه نمی کنید مردم خواهان عدالت می شوند، اینجا ریشه های پوپولیسم شکل می گیرد و به طور طبیعی باید منتظر یک دولت پوپولیستی باشیم. 

بیشتر بخوانید:

عماد افروغ: رادیکالیسم کنونی در دولت فعلی ریشه دارد/ با اندیشه امام برخورد گزینشی می‌شود

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۴۵۴۹۲۰:۴۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۳
وزارت بهداشت اسامی 134 آقازاده را که با رانت وارد دانشگاه شده بودند اعلام کند.
ناشناس۱۲۵۴۵۵۲۲۰:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۳
پمپئو گفته FATF باید در ایران تصویب و اجرا بشود اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
ناشناس۱۲۵۴۵۵۸۲۰:۵۰:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۳
مجلس استیضاح وزیر کشور را به بعد از انتخابات موکول کند اما استیضاح زنگنه بدلیل حذف سهمیه بندی و ضرر 66 هزار میلیارد تومانی کشور باید در الویت مجلس باشد.
ناشناس۱۲۵۴۵۶۰۲۰:۵۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۳
با FATF حتی واردات چمدانی دلار و طلا هم ممنوع می شود و به تبع آن نرخ ارز و تورم افزایشی خواهد شد.
ناشناس۱۲۵۴۵۶۲۲۰:۵۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۳
دستاورد سفر روحانی به ژاپن مثل برجام دقیقا"هیچ بود.
ناشناس۱۲۵۴۵۶۹۲۰:۵۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۳
اصولگرایان مجلس نه طرح افزایش قیمت بنزین رو لغو یا اصلاح کردند و نه وزیر استیضاح کردند و نه از رییس جمهور سئوال کردند! خیلی خوب نشون میده که چقدر واقعا با دولت روحانی مخالفند!!!
ناشناس۱۲۵۴۵۷۳۲۰:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۳
دولت روحانی بیشترین لطمه را به اقتصاد کشور و اعتماد مردم وارد کرد.
ناشناس۱۲۵۴۵۷۷۲۰:۵۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۳
رهبری هیچ وقت در کار دولت و مجلس دخالت نمی کنند اگر مصلحت نظام باشد در اموری که انقلاب در خطر جدی باشد با حکم حکومتی یا درخواست از قوا نظرشان را اعلام میکنند و توصیه
ناشناس۱۲۵۴۵۸۴۲۱:۰۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۳
FATF بخشی از ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و با پیوستن به آن تحریم ها هوشمند و هدفمندتر می شوند و مشکلات اقتصادی بغرنج تر و پیچیده تر خواهد شد.
ناشناس۱۲۵۴۶۱۰۲۱:۲۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۳
چرا اقای مطهری با این که بارها دروغ گفته ولی باز تایید صلاحیت می شود؟
ناشناس۱۲۵۴۶۳۱۲۱:۴۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۳
مجلس در راس امور است.
مجید۱۲۵۴۷۲۹۲۲:۴۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۳
اگر مجلس قدرت تصمیم گیری در مسایل مهم کشور رو نداره بهتر نیست تعطیل بشه
ناشناس۱۲۵۴۸۶۴۰۰:۴۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۴
و بی جهت نبوده که رجال سیاسی انگلیس در ۲۰۰ سال قبل فضای صحن علنی مجلس عوام را با ۶۵۰ کرسی نمایندگی در کاخ وست مینستر تا این اندازه کوچک ساخته اند چون به خوبی آگاه بودند که فضای باز صحن چه مشکلاتی را برای مجلس ایجاد خواهد کرد
ناشناس۱۲۵۴۸۷۲۰۱:۰۶:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۴
چرا مطهری اینقدر دروغ می گوید؟ فکر می کند با این کارها می تواند رای جمع کند؟
ناشناس۱۲۵۵۰۷۲۰۸:۴۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۴
جناب فتاح شما احتمالا مالیات ارزش افزوده را میگویید که از جیب مصرف کننده پرداخت میشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین