وزیر صنعت: تولید خودرو به روزانه ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است

گروه اقتصادی الف،   3981003068

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که تولید خودرو به روزانه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است.

وزیر صنعت: تولید خودرو به روزانه ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان پاسخ به سوال خجسته نماینده همدان در خصوص علت عدم توجه به حل مشکل قیمت‌های کاذب در عرصه خودرو و عدم کاهش تلاطم‌های فعلی گفت: در حال حاضر وضعیت خودروسازی که پیش از این روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ خودرو تولید می‌کرد به روزانه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است و این رکوردی برای تولید خودرو است.

رحمانی ادامه داد: زمانی که من وزارت صنعت را تحویل گرفتم تولید خودرو در شرف تعطیلی بود و به یک سوم میزان تولید امروز رسیده بود.  همچنین اکثر تولیدات ناقصی داشت و به پارکینگ می‌رفت. همچنین بدهی خودرو سازان به ویژه دو خودرو ساز بزرگ و اصلی بسیار زیاد بود. تولید در حداقل شرایط و بدهی در حداکثر شرایط خود بود و خودرو سازان تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار بودند.

وزیر صنعت، با بیان این که در سال گذشته حدود یک میلیون دستگاه خودرو پیش فروش شده بود، یادآور شد: ۲۴ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش از مردم دریافت شده بود و یک میلیون متقاضی که اکثرا مردم عادی بودند و بعضا با فروش اموالشان برای دریافت خودرو ثبت نام کرده بودند وجود داشت. در این شرایط مهمترین وظیفه وزارت صنعت، خروج خودرو سازی از وضع بحرانی و بازگردان آن به شرایط عادی و درمان آن بود که در این راستا اقداماتی در حوزه‌های مختلف انجام شد.

رحمانی با اشاره به برنامه‌ اصلاحی وزارت صنعت برای خودرو یادآور شد: ماحصل ساماندهی این صنعت رسیدن تولید روزانه به ۴ هزار دستگاه است که رکوردی در این زمینه به شمار می‌رود زیرا پیش از این تولید خودرو به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ دستگاه در روز رسیده بود. ما اقداماتی را انجام دادیم، تعهدات به نحو محسوسی کاهش پیدا کرد و وضع تولید سر و سامان گرفت.

وزیر صنعت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بررسی وضعیت بازار خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ و حضور وی در این جلسات ادامه داد: ما سال گذشته تحت تاثیر یک میلیون خریدار خودرو بودیم و مشکلاتی داشتیم اما در دراز مدت راهی به جز سرمایه گذاری نداریم. بنابراین همزمان که به فکر حل بحران ها و ایفای تعهدات بودیم ساخت داخل، سرمایه گذاری و اصلاح ساختار را جدی گرفتیم.

رحمانی کاهش قیمت تمام شده خودرو را در گروی سرمایه گذاری در صنعت خودرو دانست و افزود: بیش از ۱۰ سال است سرمایه گذاری اساسی در صنعت خودرو صورت نگرفته و ما برای سرمایه‌ در گردش خودرو سازها هم دچار مشکل بودیم. و حالا در مسیر اقدامات اصلاحی هستیم.

وی با بیان این که صنعت خودرو نیازمند سالانه سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است، تاکید کرد:‌ یکی از راه حل‌هایی که ما ارائه کردیم این بود که در دنیا برخی شرکت‌های خودرو سازی روی پلت فرم مشترک کار می‌کنند مثلا دو شرکت خودرو سازی کره‌ای که سالانه ۱۰ میلیونی دستگاه تولید دارند پلت فرمشان مشترک است و این طور هزینه‌ها را سرشکن می‌کند.

رحمانی یادآور شد: ما هم تولید را جدی گرفتیم و هم انجام تعهدات، اصلاح ساختار و کارهای اساسی و واگذاری‌ها. یکی از چیزهایی که هر روز پیگیر آن هستم همین موارد است. ما تحت تاثیر فضای موجود، فضای رسانه‌ای و درخواست‌های مردمی هم هستیم. پارسال این موقع هر روز جلوی مجلس تجمعات خودرویی داشتیم که با تصمیمات درست جمع شد.

وزیر صنعت در پایان با بیان این که خودرو سازی نیازمند سالانه چهل هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش است بر ضرورت توجه به جایگاه واقعی صنعت خودرو تاکید کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین