با گردشگری پزشکی ترکیه بیشتر آشنا شوید

گزارش بازرگانی،   3981003033

کشور اوراسیایی ترکیه متصل کننده قسمت شرقی اروپا به قسمت غربی آسیا است  و در شمال کشور ترکیه دریای سیاه و در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه دریای مدیترانه قرار گرفته اند، بدین ترتیب کشور ترکیه در قسمت غربی قاره آسیا (آناتولی) و در قسمت شرقی اروپا (بالکان) قرار گرفته است. بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی، مصطفی کمال آتاترک جمهوری ترکیه را راه اندازی نمودپایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا است اما بزرگترین شهر کشور ترکیه شهر استانبول است که در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا شناخته شد. قرارگیری کشور ترکیه در بین دو قاره آسیا و اروپا تاثیر شگرفی در اقتصاد این کشور داشته است و تبدیل به یکی از مهمترین مناطق دنیا شده است و کشورهای هم مرز با ترکیه از این کشور به عنوان محلی برای انتقال و ترانزیت انرژی و کالا استفاده می نمایند و از طرفی ترکیه محل تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی است و جذابیت های خاص خود را دارد برای همین سالانه میلیون ها نفر مسافر و گردشگر برای بازدید از جاذبه های توریستی ترکیه به این کشور سفر می نمایند.

پیشرفت ترکیه در جذب گردشگری سلامت

خدمات بهبود یافته با فناوری پیشرفته، متخصصان ذیصلاح و قیمت های ارزان، اخیرا ترکیه را به مقصدی جذاب در بین شهروندان و گردشگران سلامت در سراسر جهان تبدیل کرده است و رتبه توریسم سلامت ترکیه را در دنیا بالا برده است. گردشگران پزشکی ترکیه، با خرید بلیط هواپیما استانبول خود را به این کشور رسانده و درمان خود را آغاز می کنند. این کشور در توریسم مراقبت های بهداشتی و پزشکی با ارائه خدمات گسترده و ایجاد درآمد، به پیشرفت چشمگیری رسیده است. با داشتن میزبانی 1 میلیون نفر در اهداف گردشگری سلامت، متخصصان بهداشت و درمان ترکیه با تمرکز بر جنبه گردشگری این بخش، اکنون قصد دارند از 2 میلیون گردشگر سلامت در سالهای آینده استقبال کنند. انتظار می رود تعداد گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما آنتالیا یا تور استانبول به عنوان توریست سلامت وارد این شهرها می شوند، رکورد سالهای گذشته را نیز بشکنند. دکتر فولیا سالیک، رئیس انجمن بین المللی بهداشت ترکیه گفت: جهانگردی سلامت، یکی از قدیمی ترین انواع جهانگردی در جهان، طی سالهای اخیر یک بخش با سرعت بالا و یک نوع جایگزین بسیار مهم گردشگری است. وی افزود که ترکیه در نظر دارد 20 تا 25 میلیارد دلار از گردشگری سلامت در سال های آینده درآمد به ارمغان آورد.

ترکیه به لطف بیمارستانهای مدرن، نیروی انسانی آموزش دیده، پزشکان متخصص، زیرساختهای تکنولوژیکی و تجربه خدمات درمانی را که در حد استانداردهای اروپایی ارائه می دهد، تعداد بسیاری گردشگر سلامت را با تور آنتالیا نوروز 99 به خود جذب می کند. لازم به ذکر است کیفیت خدمات بسیاری از بیمارستانهای خصوصی در ترکیه توسط اعتبار جهانی تأیید شده اند. آژانس های اعتباربخشی جهانی، 42 مؤسسه بهداشتی، 37 بیمارستان، سه آزمایشگاه و یک مرکز پزشکی سرپایی ترکیه را در رتبه دوم جهان قرار داده اند.

بهترین راه برای سفر پزشکی به ترکیه

با پیشرفت بشریت و آسان شدن امور، دیگر جای نگرانی مخصوصا برای سفرهای پزشکی وجود ندارد و مردم می توانند با انتخاب یک آژانس مسافرتی و تهیه تورهای خارجی مورد نظر خود سفری راحت و دلنشین را تجربه نمایند. از این روی آژانس هواپیمایی الفبای سفر با بررسی علایق ایرانیان در مورد مقاصد محبوب خارجی، تورهای لحظه آخری خارجی مختلفی به مقاصد خارج از کشور تدارک دیده است تا مردم بتوانند با خیالی راحت عازم سفر بشوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین