دستگیری ۴۰۰ نفر از اراذل و اوباش پایتخت

گروه حوادث الف،   3981002115 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۴۲۴ نفر از اراذل و اوباش تهران خبر داد.

به گزارش فارس، سومین مرحله طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و محلات با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی پایتخت رقم خورد. 

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح عملکرد مأموران پلیس پایتخت اظهار داشت: با تلاش مأموران پایگاه‌های یازده‌گانه پلیس امنیت و با هدف افزایش رضایتمندی و ایجاد احساس امنیت در شهروندان ۴۲۴ نفر از اراذل و اوباش، عاملین شرارت، مزاحمین نوامیس، لات‌های محلی، حاملین سلاح و توزیع مشروب و مواد مخدر و مواد محترقه شناسایی و دستگیر شدند. 

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: شرارت، دستگیری، قدرت‌نمایی، ضرب و جرح، فروش مشروب، تهدید در فضای مجازی و کری‌خوانی از جمله عمده جرایم افراد دستگیر شده است. 

سردار رحیمی از شناسایی عاملان تخریب اموال عمومی و خصوصی در اغتشاشات اخیر در خاک‌سفید تهران خبر داد و گفت: ۴ نفر از افرادی که اقدام به تخریب فروشگاه جانبو در تهرانپارس کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند؛ سردسته این باند از اراذل و اوباش و سطح یک بود که شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: عاملین تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی که ۷ نفر به سرکردگی فردی به نام (ش) بودند بعد از کار اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت به اجرای طرح اقتدار ۳ پرداخت و تصریح کرد: برای کل افراد دستگیر شده در این طرح ۱۲۹ پرونده تشکیل شده است به علاوه ۳۶ پرونده نیز برای افرادی که اقدام به حمل سلاح،‌ مهمات، مشروبات الکلی، کری‌خوانی و فروش سلاح کرده بودند تشکیل شد که در مجموع برای اراذل و اوباش دستگیر شده در طرح اقتدار ۳، ۱۶۵ پرونده تشکیل و رسیدگی شد. 

وی گفت: ۳۱۶ نقطه از جمله درب خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در محله‌های خاک‌سفید، نظام‌آباد، مسعودیه و ... پاکسازی شد؛ ۱۷۸ قهوه‌خانه و سفره‌خانه نیز مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت و ۱۵۳ مورد به علت تکرر در تخلفات و حضور متعدد اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس پلمب شد.

فرمانده انتظامی پایتخت به بازدید ۵۱ باشگاه بدنسازی اشاره و بیان داشت: برای اغلب آنها دستور پلمب صادر شد چرا که به دلیل عدم مدیریت صحیح و حضور برخی افراد بدنام محل تجمع اراذل و اوباش شده بود؛ همچنین ۷۶ مورد پارک و تفرجگاه پاکسازی شد.

سردار رحیمی به کشف ۵۱ قبضه سلاح جنگی، ۷۲ سلاح سرد که در زورگیری،‌ قداره‌بندی و عربده‌کشی توسط اراذل و اوباش مورد استفاده قرار می‌گرفت اشاره و اعلام کرد: ۱۱ هزار عدد انواع فشنگ و مهمات و تعداد ۳۶ هزار قرص غیرمجاز و مقداری پودر نیز از باشگاه‌های بدنسازی کشف و ضبط شد. 

وی به سابقه‌دار بودن ۷۰ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده پرداخت و گفت: تعداد سابقه یک تا ۹ بار زندان را در کارنامه خود دارند.

سردار رحیمی اعلام کرد: دستگیری اغتشاشگران با قوت ادامه دارد و پلیس به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با قدرت به شناسایی و دستگیری افراد ادامه خواهد داد. 

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص اعتراضات گفت: ممکن است مردم به عملکرد یک شرکت یا نهادی اعتراض داشته و در مقابل آن شرکت تجمع کنند؛ پلیس حامی مردم است اما افرادی که بخواهند سلاح به دست گرفته و جنایت و قتل و تخریب کنند از نظر ما اشرار محسوب شده و با قدرت و قاطعیت با آنها برخورد می‌کنیم؛ پلیس به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد. 

وی گفت: در راستای اجرای طرح اقتدار، تعداد ۷ نفر از اراذل و اوباش سطح یک و دو با وجود ابلاغ دستور قضایی برای معرفی خود اقدام نکردند که در نتیجه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار رحیمی به دستگیری گروهی از عاملان ایجاد رعب و وحشت در محله ۱۳ آبان پرداخت و گفت: این افراد تعدادی از اوباش نوپای محله ۱۳ آبان بودند که ضمن نزاع دسته‌جمعی با ایجاد رعب و وحشت، فحاشی و عربده‌کشی برای اهالی محل مزاحمت ایجاد کردند که تعداد ۴ نفر از آنها شناسایی و دستگیر شدند این افراد دارای سوابقی از جمله ضرب و جرح با قمه‌، درگیری با مأموران، سرقت، قدرت‌نمایی و شرب خمر بوده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ به دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی مسلحانه در محله بهمنیار پرداخت و گفت: این افراد با استفاده از قبضه سلاح شکاری رعب و وحشت ایجاد کرده بودند که با اقدامات اطلاعاتی ۷ نفر از آنها شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: پلیس تعداد ۱۱ نفر از قاچاقچیان سلاح و مهمات را شناسایی و دستگیر کرد که در بستر فضای حقیقی و مجازی اقدام به فروش اسلحه می‌کردند؛ از این افراد ۹ قبضه سلاح شکاری، ۲ قبضه شبه سلاح و بیش از هزار فشنگ جنگی ثبت و ضبط شد.

سردار رحیمی در خصوص عملکرد پلیس در مواجهه با خودروهای آلاینده و دودزا اعلام کرد: مأموران پلیس به صورت شبانه‌روزی برخورد با خودروهای دودزا و معاینه فنی را در دستور کار دارند؛ در همین راستا باید خودروهای حمل‌ونقل عمومی که فرسوده هستند با خودروهای جدید جایگزین شوند و در این راستا باید همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسؤولیت دارند به پای کار بیایند. 

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص ایرادات پلیس به طرح‌های ترافیک شهرداری تهران گفت: ما نظرات کارشناسی و پیشنهادات خود را ارائه دادیم؛ پلیس مدیریت صحنه را بر عهده دارد و دستگاه‌های دیگر باید زیرساخت و امکانات دیگر را مهیا کند اما متأسفانه بخش مهمی از آنها مهیا نشده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۲۰۲۶۱۵:۲۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲
این اراذل و اوباش هم تمامی ندارند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین